MM 2015: Voimasuhteet

  • 53 208
  • 258
Tila
Viestiketju on suljettu.

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllähän näiden kisojen Kanada on kova porukka. Ainahan Kanadalla materiaali on kovempi kuin muilla, se on päivänselvää. Ainoa ero nyt on se että kaikki ovat tulleet pelaamaan eikä lomailemaan eurooppaan.

En silti julista Kanadaa maailmanmestariksi. Se on täysin voitettavissa oleva joukkue. Nappipeliä vaatii toki, kuten tässä vaiheessa yleensäkin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllä Burns, Ekblad, Hamhuis, Muzzin jne ovat jo saaneet ison kaukalon lainalaisuuksista kiinni. Pienen kaukalon pakeilta tuo vie hetken, mutta lopulta se avautuu. Ruotsilla ja Tsekillä ei ollut pienintäkään jakoa kun kaverit vasta hakivat oppia isosta kaukalosta. Sinulle toki varmasti tuo lohdun keksiä tekosyitä kanukkejen mahdolliselle floppaamiselle. #Crosbypaska#floppi#

Minä olen vain väsynyt jatkoajan ikiliikkujaan, oli mikä tahansa turnaus, niin Suomella ei kuulemma mahdollisuuksia, syitä haetaan ties mistä.

Tässä on aika monet mahdottomat pelit voitettu viime vuosinakin, Sotshissa turnaus piti päättyä satavarmasti Venäjän käsittelyssä, viime vuonna Minskissä oli "liigaleijonat", esimerkkejä löytyy...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllähän näiden kisojen Kanada on kova porukka. Ainahan Kanadalla materiaali on kovempi kuin muilla, se on päivänselvää. Ainoa ero nyt on se että kaikki ovat tulleet pelaamaan eikä lomailemaan eurooppaan.

En silti julista Kanadaa maailmanmestariksi. Se on täysin voitettavissa oleva joukkue. Nappipeliä vaatii toki, kuten tässä vaiheessa yleensäkin.

Juuri näin, tämän allekirjoitan. Kanada suosikki ja vahva sellainen, mutta mestaruusjuhlat ovat vielä kaukana. Aikanaan junnujoukkue voitti punakoneen yksittäisessä pelissä, siihen verrattuna crosbyjen kaataminen on pala kakkua.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei voitakkaan näissä kisoissa. Et ilmeisesti ole nähnyt yhtään peliä heiltä tässä turnauksessa? Varmasti tuo juuri painaa ettei menestystä ole tullut viime vuosina ja nyt näyttöhalut ovat kovat.

No just. 6 vuottako sitä näyttöhalua on taas pitänyt kaivaa? Voi kun jaksaisi kaivaa taas parin viime kisojen ketjuja...

Oon nähnyt 4 Kanadan peleistä ja ovat ehdottomasti kovin nippu. Mutta tarvitaan vain 1 voitto. Mun olis paljon vaikeampi kuvitella Suomen ottavan sen kuitenkaan finaalissa, johtuen tästä Suomen hopeahistoriasta. Sen sijaan välierät voisi mennä paljon paremmin.

Ja niin... mitä minä tässä toisaalta sinulle näitä asioita yritän puolustella, kun kannatat Kanadaa. Luulisi sun olevan iloinen tästä Venäjä-pelin tuloksesta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Minä olen vain väsynyt jatkoajan ikiliikkujaan, oli mikä tahansa turnaus, niin Suomella ei kuulemma mahdollisuuksia, syitä haetaan ties mistä.

Nyt ei ollut kyse sinun söpöstä väsypisteestä. Nyt oli kyse Suomen mahdollisesta jatkokuviosta. Sotshissa Kanada kävi alistamassa meidän mantereen kiekkoilua ja nyt on mömmömtasollakin samaa luvassa. Siitä kyse siis.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Nyt ei ollut kyse sinun söpöstä väsypisteestä. Nyt oli kyse Suomen mahdollisesta jatkokuviosta. Sotshissa Kanada kävi alistamassa meidän mantereen kiekkoilua ja nyt on mömmömtasollakin samaa luvassa. Siitä kyse siis.

Aa, nyt ymmärrän. Kanada voi käydä alistamassa meidän mantereen maita aina kun haluavat. Ja nyt sitä taas haluavat?
 
Juu olisi. Lähinnä siksi, että uskon Kanadan sopivan Suomelle pelityyliltään hyvin huonosti, sen sijaan Venäjä olisi voinut kanukit ihan mahdollisesti tiputtaa pois kuleksimasta, jonka jälkeen ei olisi tarvinnut Kanadaa kohdata ollenkaan. Venäjä taas sopii Suomelle aika helvetin hyvin, se tässä nyt on nähty viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Eli ideaalitilanteessa polku olisi voinut olla Ruotsi - USA (/jopa Sveitsi) - Venäjä. Silloin olisi tarvinnut enää miettiä sitä että mille torille mennään ja koska.

No, mutta tilanne on nyt tämä ja ei auta kuin koittaa voittaa kolme seuraavaa.
Olen täysin samoilla linjoilla näiden ajatusten kanssa.

Mieluummin Ruotsi - USA/Sveitsi - Venäjä/Kanada kuin Tsekki - Kanada - jotain millä ei ole väliä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Nyt ei ollut kyse sinun söpöstä väsypisteestä. Nyt oli kyse Suomen mahdollisesta jatkokuviosta. Sotshissa Kanada kävi alistamassa meidän mantereen kiekkoilua ja nyt on mömmömtasollakin samaa luvassa. Siitä kyse siis.
Ensin Kanadan pitää voittaa Valko-Venäjä.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olen täysin samoilla linjoilla näiden ajatusten kanssa.

Mieluummin Ruotsi - USA/Sveitsi - Venäjä/Kanada kuin Tsekki - Kanada - jotain millä ei ole väliä.

Mun mielestä on just parasta, että päästään kohtaamaan Kanada, niin ei jää spekuloitavaa niin paljon. Jos nämä kisat olisivat kerran neljässä vuodessa, niin varmaan voisi vähän laskea reittejä.

Nyt vain pitäisi voittaa Tsekki, joka ei varmasti ole vaikein mahdollinen haaste, mutta hurmosta Prahassa riittää...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nyt ei ollut kyse sinun söpöstä väsypisteestä. Nyt oli kyse Suomen mahdollisesta jatkokuviosta. Sotshissa Kanada kävi alistamassa meidän mantereen kiekkoilua ja nyt on mömmömtasollakin samaa luvassa. Siitä kyse siis.

Yritä nyt joskus saada kirjoitettua palstalle yksi sellainen viesti, missä et ole heti takajaloillasi, kun joku on kanssasi eri linjoilla. Suomen jatkokuvio on nyt Tshekki, joukkue oletettavasti keskittyy siihen peliin ensin ja miettii sitten tätä kauhiaa kanukki-ryhmää, mikäli sieltä Kanada tulee vastaan.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
No just. 6 vuottako sitä näyttöhalua on taas pitänyt kaivaa? Voi kun jaksaisi kaivaa taas parin viime kisojen ketjuja...

Oon nähnyt 4 Kanadan peleistä ja ovat ehdottomasti kovin nippu. Mutta tarvitaan vain 1 voitto. Mun olis paljon vaikeampi kuvitella Suomen ottavan sen kuitenkaan finaalissa, johtuen tästä Suomen hopeahistoriasta. Sen sijaan välierät voisi mennä paljon paremmin.

Ja niin... mitä minä tässä toisaalta sinulle näitä asioita yritän puolustella, kun kannatat Kanadaa. Luulisi sun olevan iloinen tästä Venäjä-pelin tuloksesta.

Tottakai Suomen voittoa toivotaan aina, mutta on oltava myös realisti. Kanada on kisojen kovin jengi ylivoimaisesti ja pelkällä Rinteellä Suomi ei tuota peliä tule voittamaan. Sen takia on nyt herrojen Kontiola, Immonen ja Ruutu etunenässä nostettava tasoa ja tuskin sekään riittää . Ei tällä tuloksella ole mitään merkitystä kun pelataan kuoleman pelejä. Energiaa vaan hukattiin ihan turhaa. Hyvä jos sinulle Venäjän voittaminen on kuin maailmanmestaruus.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ikävä kyllä noin. World Cupiin varmasti jokainen kaveri etsii paikkaansa.

Ei se kyllä mene noin. Venäjä kyllä aina valmentajaa vaihdettuaan käy alistamassa kaikkia, mutta muilta ei ole kyllä tällaista "alistetaan kun huvittaa"-meininkiä näkynyt. Alistiko Kanada kotikisoissaankin? Vai eikö huvittanut? En mä yritä vähätellä noiden pelaajien taitotasoa, mutta se todellinen tasoero ei ole niin suuri, kuin millainen kuva on syntynyt.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en kannata Kanadaa, mutta näkisin, että Kanadaa vastaan tarttis tehdä paikoista kovalla prosentilla maalit. Suomi esim. kestää hyvin Kanadaan vertailun suhteessa maalivahtiin ja puolustukseen, niissä voidaan pärjätä ja MV-peli voidaan jopa voittaa, mutta hyökkäyspelissä nähdyllä tehokkuudella voitto on kyllä täysin mahdoton hakea.

Tässä on nyt oikeastaan ollut kolme kovempaa peliä, joissa Suomi on onnistunut tekemään 1, 2, 2 maalia ja ratkaisu sitten rankkareissa kahdessa näistä. Kahdella päästetyllä maalilla voi voittaa, mutta harvoin kovia pelejä voitetaan enää kahdella tehdyllä. Tässä erityisesti nämä Valko-Venäjä ja Venäjä -ottelut korostivat suuresti sitä, että kuinka heikkoa tuo Suomen viimeistely on. Hartikainen hukkasi käytännössä kaksi tyhjää maalia ja sen lisäksi Tuomo Ruutu myös yhden. Hietanen pommitti käytännössä yksin 2:sta metristä ylitse. Noista paikoista maalit niin Venäjä oltaisiin hoidettu varsinaisella ja vielä HELPOSTI.

Onhan se järisyttävää, kun sitten katsotaan vastapainona, että kerran Panarin sai Venäjältä vähän vastaavan tilanteen ja joutui vetämään rystyltä käytännössä selkä maaliin päin ja missäs kiekko oli, ylähyllyllä ja 2-1 taululla. Ellei tuollaisiin tule parannusta niin haaveet mestaruudesta voidaan unohtaa ja varsinkin Kanadan voittamisesta missään vaiheessa.

Kanadaa vastaan täytyy todella kylmästi lyödä kiekko maaliin, jos tulee yksikin paikka ja sitten puolustaa. Kanadaa vastaan joutuu ehkä jopa useampia minuutteja sitten puolustamaan vain ja ainoastaan ja kontrolloitua hyökkäyspeliä ei paljoa saada ja sitten kun saadaan niin tehokkuuden pitää olla hirveällä tasolla.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eivät ole halunneet aiemmissa olympialaisissa?

Äijä on piireissä. Rispekt.

Sanattomaksi vetää. Voisiko olla niin ettei kanukkien joukkueeseen kaikki kelpaa? Voisiko? Ota tuohon samaan sekalokeroon mustatkortit vielä.. ...tanan uunot!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
World Cup 2004
Olympia 2010
Olympia 2014

Mistä tässä keskustellaan?

Edit. 2002
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
World Cup 2004
Olympia 2010
Olympia 2014

Mistä tässä keskustellaan?
MM 95
MM 2011

Mistä tässä keskustellaan? Miten nämäkään liittyi mihinkään? Turnaus kerrallaan, peli kerrallaan. Katsellaan sunnuntaina että minkä maan kansallislaulua kuunnellaan finaalin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Ei sovi myöskään unohtaa, että Naganossa tai Torinossa ei sattunut Kanadaa kiinnostamaan.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jossain tuolla tiistain otteluseurantaketjun alkupään sivuilla pohdiskeltiin jo seuraavien, vuoden 2016 kisojen lohkojakoa. Sehän ratkeaa kisojen jälkeen vahvistettavan rankingin pohjalta. Koska puolivälierissä ovat lähes kaikki usual suspectsit, voidaan lohkojen alempi puolikas jo laskeskella valmiiksi. Ja nämä sillä edellytyksellä, ettei Valko-Venäjä veny yhteen kiekkohistorian suurimmista sensaatioista ja nappaa kisoista jonkinväristä mitalia. Tällöin se ohittaisi Slovakian rankingissa.

Mutta joo, näin:

A: Valko-Venäjä, Ranska, Saksa, Unkari
B: Latvia, Norja, Tanska, Kazakstan

Ja koska Ranska ja Saksa eivät voi vuoden 2017 kisaisäntinä ensi vuonna kisoista pudota, on Unkarille aika helppo ennustaa ranskalaista visiittiä A-sarjaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös