Miten tästä suosta päästään ylös?

  • 76 385
  • 536

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flancke kirjoitti:
4 ykköskenttää - omalla jengillä kiekko haluussa 80% peli-ajasta, ei silloin tarvitse pahemmin puolustaa tai taklata. Kunhan pyörittää nättiä peliä ja välillä laittaa verkot heilumaan! Siinä ehtii jopa oma valmentaja matsin aikana pesemään pelipaitoja!
Jos tää on heitetty ihan tosissaan,niin rupee pikku hiljaa ymmärtämään ton sun jatkuvan negafiiliksen.Suosittelen kaukalopallopelejä jos tällainen peli on lähinnä sydäntä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Atte kirjoitti:
Ja vielä niille, jotka eivät Sahlstedia olisi halunneet IFK:ssa nähdä koska on liian hiiri: oliko Jan Caloun kovinkin fyysinen ja IFK tyylinen pelaaja?

Tänäänhän se taas nähtiin. Eihän se saanut edes rankkaria sisään. Paska mikä paska. Muutenkin ihan näkymätön.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rebel kirjoitti:
Tänäänhän se taas nähtiin. Eihän se saanut edes rankkaria sisään. Paska mikä paska. Muutenkin ihan näkymätön.

Ja Heikki Laine veti tolpan ja toi hyvin energiaa jengiin ajellessaan ekassa vaihdossaan kolme kertaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jermu kirjoitti:
Ja kukaan täällä ei ole käsittääkseni nähnyt Heikki Lainetta ratkaisuna siihen, miten tästä suosta päästään ylös. Sen sijaan teidän mixumetukkakempesflancke inisijä-leirinne jaksaa jankuttaa jostain täysin irrelevanteista asioista, luulisi tosiaan, että jengissä on isompiakin ongelmia kuin se, onko neloskentän pelaaja pelattuaan vastustajaa vastaan 0-0 tehnyt sen mielestänne väärin vai oikein.

Otan vapauden kutsua tätä ryhmää Stubbiksi ja hänen pikku apulaisikseen. Kempes: mitkä pikkuapulaiset? Missä hehkutan Lainetta ratkaisuna kaikkeen? Taklaukset kevyitä? Oliko simmut kiinni Jokerit-HIFKissä, kun itse Tomek otti happea Laineen pommin jäljiltä? Suosittelen lääkettä nimeltä lajituntemus: Laine ja Lostedt, kuin myös Schnabel, ovat nykyään merkattuja miehiä. Hyvin osaavat vastustajat väistellä jo. Ja hyvä näin, tällöin sahlstedthiiriltä ei muuta irtoa kuin eilinen esitys. 6+2 -Sahlstedt näytti anorektiselta rääpäleeltä kentän parhaaseen Petrelliin verrattuna. Myös ja nimenomaan pelaajana. Superkäden ja +200.000 euron veivaajan rankkari oli myös vertaansa vailla oleva kohellus. Askey, Pentin paska mv-hankinta, noukki kiekon kuin tikkarin lapselta. Ja lapsihan siellä vastassa olikin.

Hauskaa, että tyypit, jotka ovat koko ajan yhtä mieltä isossa rintamassa, vinkuvat siitä, että "täällä ei saa olla eri mieltä". Miksei saa, onko joltain poistettu joku kirjoitus jälkikäteen eli ei ole mennyt mielipide läpi Jatkoajan moderaattoreilta? Kun katsoo HIFK-osion vauvamaisia topiccien nimiä "floppien flopista" "miten tästä suosta noustaan" asti ja lukaisee päälle topiccien sisältämät marmatukset, tulee oikeasti analyyttiselle tämän osion avaajalle mieleen yksi kysymys: Saakohan HIFK-osiossa nähdä joukkueessa jotain positiivista? Voikohan siellä olla sitä mieltä? Sillä silloin on eri mieltä valtavirran kanssa. Jos naukujat syyttävät esim. meikäläistä siitä, että koetan doomata jotain virtuaalipelleketjua, niin ei tiedä itkisikö vai nauraisiko. Katselin viestihistoriastani olevan HIFK-osion nykykirjoittajista (huhtikuusta eli ed.kauden lopusta tähän asti) top10 -sijan alapuolella viestimäärillä mitatessa. Aivan varmasti sijoitus tulee putoamaan tuosta lisääkin. Sen sijaan Stubb& hänen TupuHupuLupu -armeijansa lataa tänne toistakymmentä viestiä per päivä per nassu jakaen tämän hiekkiksen käytännössä keskenään. Ketä kiinnostaa? Matematiikka auttaa tämän dilemman avaamisessa = tilastoja lukemaan. Tilastot ovat muutenkin stubbendaalien vihollisia. Vaikka he kuinka runkkaavat (lukuja), ei sieltä avaudu Matikaisen ajan mystinen dyykkaaminen, kun sitä verrataan kenen tahansa aikaan HIFKissä. Mikä jumalolento tämä Göran Stubb loppujen lopuksi on tai oli? Onko hänellä supervoimia? Osaako hän lentää? Käyttääkö hän violettia haalaria, jossa on S-logo? Mikä on hänen heikko kohtansa vai onko sitä ollenkaan? Eli pystyykö Hämähäkkimies tai Teräsmies voittamaan S-miehen? Miten päättyisi Predator & Alien vs. S-mies? Entä Rokka vs. S-mies aseina emmat? Jumalauta, herätystä Jenkeissä Marvelit ja kumppanit! Suomesta löytyisi hieman Martti Ahtisaaren pikkubroidia muistuttava värittömän oloinen herrasmies, joka 8-16 -työpäivänsä (sisältää lähinnä HBL:n kautta tapahtuvaa piipitystä a.k.a valehtelua esimerkiksi Whitesta) jälkeen pukeutuu S-haalariin ja ratkoo kaikki ongelmat kvanttifysiikasta jääkiekkoon. Mieshän hehkuu jääkiekkoilullista sporttisuutta ja karismaa, miksi NHL ei ole noukkinut häntä? Ei kai joku savolainen Keklu voi olla mitään hänen rinnallaan? Ai niin - kyllähän mä tiedän, että tavallan onkin noukkinut. Mutta tarkoitan ihan fyysistä jobia veden takana.

Täältä putoaa yksi kerrallaan kaikki muut kirjoittajat, kun Stubb & co backuppinaan Espoo (sic!) potee esipuberteettiaan. Lisäksi tämä pikkuarmeija valittaa siitäkin, että osaan kirjoittaa paremmin kuin he? Pakko olla näin, sillä kirjoitan vähemmän ja kuitenkin ikävällä tavalla vaikutan -koetan olla nauramatta kirjoittaessani tämän- nettipalstan ilmapiiriin. Ei vittu onnistunut nauramatta oleminen, sorry! Tätä Jatkoajan HIFK-osiota lukee aktiivisesti noin 1.000 ihmisen joukko ja vedin ronskisti yläkanttiin. Siis täysin mitäänsanomaton määrä verrattuna vaikkapa jääkiekkoa seuraaviin vasenkätisiin homoseksuaaleihin. Tilastot auttavat tässäkin: miehistä 5-8% homppeleita, 15% vasureita. Joten tuhannesta miehestä yläkantissaan 80 on homoja ja heistä vasureita 12. Ja siitä sitten laskemaan samat suhdeluvut jääkiekkoa seuraavista miehistä. Autan vähän, 700.000 päätä on summa, mistä voi aloittaa laskemisen. Eli vasenkätisiä homoja olisi kiekkoyleisöstä noin 8.000 päätä. Tahtoo sanoa: enemmän kuin tämän palstan aktiivisia lukijoita. Voi voi. Koetan kompensoida pitämällä kirjoitusteni määrän pienempänä. Tästäkin huolimatta: hieno esitys eilen, hyvää taistelua. Ja Askey oli ihan surkea eikä Whitekaan tuosta nouse. Olen lukenut HBL:sta, koska monesta mankujasta poiketen osaan ruotsia. Askey oli lopettanut jo uransa, jota ei tosiasiassa ollut koskaan sitä ennen aloittanutkaan, HIFKin ottaessa yhteyttä. Hän työskenteli USA:ssa hampurilaisbaarin kassana haaveillen vuoropäällikön urasta ja ihmetteli kovasti, kun häntä pyydettiin maalivahdiksi jonnekin Siperian lähelle. Huhujen mukaan BigMac putosi häneltä siitä paikasta lattialle kesken majoneesin struuttauksen ja kenkää tuli välittömästi duunista, joten eipä jäänyt pojalle vaihtoehtoa. Lätkäkamat kasaan ja Suomeen. Vinkki: menkää stubbilaiset ruotsintunneille, jos olette syntyneet köyhiin suomenkielisiin perheisiin. Saatte lisäenergiaa HBL;sta! Kosketellaan ja halitaan toisiamme ja ollaan oikein vihaisia, jooko?

PS. Olen oikeakätinen hetero, mutta pidän Rolling Stonesista ja Mick Jagger on tietääkseni biseksuaali. Jumalauta, mua pelottaa, jos tässä on jotain alitajuntaista zydeemiä takana.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag kirjoitti:
Otan vapauden kutsua tätä ryhmää Stubbiksi ja hänen pikku apulaisikseen.


Täältä putoaa yksi kerrallaan kaikki muut kirjoittajat, kun Stubb & co backuppinaan Espoo (sic!) potee esipuberteettiaan. Lisäksi tämä pikkuarmeija valittaa siitäkin, että osaan kirjoittaa paremmin kuin he? Pakko olla näin, sillä kirjoitan vähemmän ja kuitenkin ikävällä tavalla vaikutan -koetan olla nauramatta kirjoittaessani tämän- nettipalstan ilmapiiriin. Ei vittu onnistunut nauramatta oleminen, sorry!


On se hienoa että tiedät kuka kirjoittaa kenenkin puolesta. En oikeastaan usko että on olemassa yhtään osa-aluetta mitä et hallitsisi. En vain ymmärrä miten joku sinun paukuilla edes ehtii kirjoittaa tänne Jatkoaikaan - luulisi headhunterien repivän sinua joka puolelle - miljoonapalkkiot luvassa.

On myös hienoa että haluat pitää vanhat Jurassic Park Dinot + tj sir Vilin IFK:n remmissä koska olet varma siitä että muuten ei ole yhtä "kivaa". Mitään muita vaihtoehtoja näille ei ole - eihän!

Ei tässä muuten kukaan ole puhunut Stubbista, tai muista nimistä aivan kuin ne olisivat ainoita vaihtoehtoja - on vain haluttu muutosta - vihdoinkin!

Ja mikäli olisit hiukkasen kovempi kiekkotietäjä - jos mahdollista - ymmärtäisit varmaan minkä merkityksen Sahlstedt tuo Kärpille kun play off pelit koittavat -vertauskuvana IFK:n 15 miehen puukäsi-armeija joista suuri osa ei ole edes pelannut kunnon play-offseja.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
JHag, tää oli ihan huippua että onhan Pentin menestys samaa luokkaa kuin muidenkin Hifkissä.Tähänkö pitää tyytyä?
Onko siat 6-14 runkosarjassa ok?
Jos nuo ylistys sanat pelaajista joita täällä lauot pitää paikkansa niin miksi Hifk on yhdeksäntenä?
Jos kerran kaikki on niin hyvin.Meillä on paras valmentaja,paras TJ ja parhaat pelaajat mutta silti ollaan yhdeksäntinä?
Olisi muuten ihan kiva tietää kuinka moni kirjoittaja täällä on jossain taloudellisissa tekemisissä liiga-Hifkin kanssa.
Muuten on aika vaikea ymmärtää esimerkiksi Pentin ylistämistä paitsi jos syöt hänen leipäänsä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
JHag kirjoitti:
Hauskaa, että tyypit, jotka ovat koko ajan yhtä mieltä isossa rintamassa, vinkuvat siitä, että "täällä ei saa olla eri mieltä". Miksei saa, onko joltain poistettu joku kirjoitus jälkikäteen eli ei ole mennyt mielipide läpi Jatkoajan moderaattoreilta?

Täällä on syntynyt valitettava ilmiö, "hyökätään eri mieltä olevien kimppuun", vähätellään heidän tietämystään, pidetään takinkääntäjinä jne., vaikka meidän tulisi aidosti saada olla eri mieltä asioista, kunhan niitä perustellaan järkevästi. Tyhjät heitot tyyliin, IFK on paska tai kehottaisin tutustumaan lajiin jääkiekko, eivät johda muuhun kuin tyhmään väittelyyn, kummalla on isompi. Ylilyöntejä tulee aina ajoittain ja varmaan itseltäkin, esim. Askeyn rankkasin mielestäni jossain vaiheessa flopiksi, mutta eilisen päivän jälkeen on pakko vielä miettiä asiaa uudelleen. Näin vain tapahtuu, kun sattuu fanittamaan IFK:ta, mutta minun on helppo ainakin myöntää erehtyneeni tässä asiassa.

Itse en ole ollut tyytyväinen IFK:n toimintaa Penan kaudella ja olen sen tuonut ensimmäisen täyden kauden jälkeen ilmi suoraan asiasta vastaaville henkilöille. Tiedän ettei sillä ole mitään merkitystä, mutta jos aina vain olet hiljaa ja tyydyt mitä sinulle tarjotaan, niin tarjonta on aika pientä. Jos joku oikeasti väittää IFK:n onnistuneen tällä vuosituhannella edes tyydyttävästi, niin ihmettelen suuresti. Itse haluan muutosta ja myös menestystä IFK:lta ja edes tyylillä ei ole suurta väliä, toki mielelläni näen IFK:n talkaavana, isona ja pahana joukkueena. Silti ajoittain tarvitaan menestystä ja IFK:n johdolta avoimempaa ja tulosvastuullista esiintymistä kannattajia ja sponsoreita kohtaan.

Onko IFK floppien floppi tai noustaanko suosta? Ei ole ehkä ihan suossa tai totaalifloppi, mutta kaikki on mahdollista suuntaan tai toiseen. Itse toivon, vaikka se johtaisi Penailun jatkamiseen, IFK:n nousua tällä kaudella pelaamaan vielä parhaillaan jopa kahdeksan joukkoon.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Onko siat 6-14 runkosarjassa ok?

Uskottavuus paranee, osumatarkkuus jo 50%. Taisi veli JHagin tilastokommentti tuottaa tulosta. Ehkä ensi kerralla taas vähän lähemmäksi.

Edit: Se on muuten sija eikä sika.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kekkoselle

JHag kirjoitti:
Lisäksi tämä pikkuarmeija valittaa siitäkin, että osaan kirjoittaa paremmin kuin he? Pakko olla näin, sillä kirjoitan vähemmän ja kuitenkin ikävällä tavalla vaikutan -koetan olla nauramatta kirjoittaessani tämän- nettipalstan ilmapiiriin. Ei vittu onnistunut nauramatta oleminen, sorry!

Totta. Minä ainakin olen kateellinen. Siksi olenkin ilmoittanut itseni Kalle Päätalo kirjoituskursseille. Kurssin nimi on Tuhat Sivua Hyvää Yötä. Kurssin jälkeen haastan sinut kirjoituksillani joiden laadun korvaa määrä.

Siihen asti jatka näitä nootti-kirjoituksia. Ne antavat toivoa kaikille palstan Wannabe-JHageille joille olet esikuva (olen siitäkin kateellinen).

Vielä muutama vuosi sitten, kun asuit täällä palstalla (taisit saada Vuoden Jatkoaikalaisen tittelinkin), kirjoituksiasi oli mukava seurata. Et ollut yhtä agressiivinen ja kirjoituksissasi oli jopa hivenen kritiikkiä penan ja muun organisaation suuntaan. Muistan kerran kun kirjoituksiisi tuli viikon tauko. Tällöin arvuuttelimme kavereiden kanssa olisiko Espoon Työvoimatoimisto sittenkin onnistunut työllistämään yhden henkilön.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Millaisia talentteja SDP onkaan menettänyt kun eivät ole "scoutanneet" tiettyjä kirjoittajia täältä! Keskustelupalsta jossa näennäisesti näköjään saat kertoa mieleipiteistäsi mm. Hifkin toiminnasta. Jos hengailet mukana siinä köörissä joka palvoo Matikaista, Mobergia ja Heinoa olet pop ja "todellinen" Hifk-kannattaja, jos jostain syystä koet että et saa rahallesi vastinetta ja olet tyytymätön joukkueen nykytilaan, tai sanotaanko vaikka joukkueen tilaan 2000-luvulla, olet asennevammainen pessimisti, valittaja ja negatiivinen. Jotkut kommentit täällä on jopa kuulunut "painu narrien kannattajaksi" tai "rupee seuraamaan kaukista"!!?

Kyllä se pojat on semmonen juttu että niin kauan kun ostan yhdenkin irtolipun jonka hinta joka vuosi hiukan pompsahtelee ylöspäin on minulla oikeus vaatia vastinetta rahoilleni. Tälläkin kaudella, HUOM tälläkin!! on yrityksellämme 4 kausikorttia joiden hankinnasta olen vastannut. Näiden kausarien lisäksi ostaa yrityksemme myös kymmeniä irtolippuja / kausi. Joten jos olen tyytymätön ostamaani on minulla jopa Suomen lain mukaan oikeus valittaa "tuotteen" laadusta. En ole sitä kuitenkaan tehnyt suoraan asianomaisille eli Hifk;n toimistolle vaan purnaan täällä muiden mukana. Se helpottaa edes jonkun verran! Eipä tarvitse illalla mennä kotiin pieksemään vaimoa ja mukuloita.

Se on selvä että niitä kaikkia pelaajia joita haluaisin nähdä Hifkin paidassa voittamassa mestaruutta en tule koskaan näkemään. Siihen ei edes "sikarikkaan" Hifkin rahat riitä. Minun pieni ja vaatimaton toiveeni on se että olisimme jälleen "STADIN YKKÖSIÄ". Montako kertaa olemme olleet viimeisten 15 vuoden aikana urheilullisessa menestyksessä mitattuna rakkaita naapureitamme edellä?? Aivan, ei montaakaan.

Mutta upeata että joillekin riittää sijaluvut 6-14. Kun menette baariin iskemään naisia teille varmaan riittää että saatte ujuttaa pikkurillinne pintaa syvemmälle?!
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
JHag kirjoitti:
PS. Olen oikeakätinen hetero, mutta pidän Rolling Stonesista ja Mick Jagger on tietääkseni biseksuaali. Jumalauta, mua pelottaa, jos tässä on jotain alitajuntaista zydeemiä takana.

Ben Furman says: Koskaan ei ole liian myöhäistä hankkia onnellinen lapsuus. Ei se ole meidän vika jos sun bemari on vuosimallia -97.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag kirjoitti:
Otan vapauden kutsua tätä ryhmää Stubbiksi ja hänen pikku apulaisikseen. Kempes: mitkä pikkuapulaiset?...
Oli niin pitkä että lyhyt pätkä riittää.

Etkös itse ole muuten sitä mieltä että HIFK on suurempi kuin joku siellä oleva yksittäinen henkilö. Jos olet niin outoa tekstiä, eihän sinua silloin pitäisi kiinnostaa jos täällä nyt jotain halutaan ulostettavaksi ja jotain toista hänen tilalleen. Nyt saa kylläkin sellaisen kuvan että kiinnostaa koska kovasti tunnut Matikaista ja kumppaneita puolustavan.

Jos tämmöistä kastijakoa ajetaan, niin mä ilmoittaudun pikkuapulaiseksi ja latasen:

Matikainen ja kumppanit hiuksista vittuun, tuloksesta riippumatta.

edit: unohtu kumppanit
 
Viimeksi muokattu:

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyynikko kirjoitti:
Kyllä se pojat on semmonen juttu että niin kauan kun ostan yhdenkin irtolipun jonka hinta joka vuosi hiukan pompsahtelee ylöspäin on minulla oikeus vaatia vastinetta rahoilleni. Tälläkin kaudella, HUOM tälläkin!! on yrityksellämme 4 kausikorttia joiden hankinnasta olen vastannut. Näiden kausarien lisäksi ostaa yrityksemme myös kymmeniä irtolippuja / kausi. Joten jos olen tyytymätön ostamaani on minulla jopa Suomen lain mukaan oikeus valittaa "tuotteen" laadusta. En ole sitä kuitenkaan tehnyt suoraan asianomaisille eli Hifk;n toimistolle vaan purnaan täällä muiden mukana. Se helpottaa edes jonkun verran! Eipä tarvitse illalla mennä kotiin pieksemään vaimoa ja mukuloita.

Mutta upeata että joillekin riittää sijaluvut 6-14. Kun menette baariin iskemään naisia teille varmaan riittää että saatte ujuttaa pikkurillinne pintaa syvemmälle?!


Hyvä kirjoitus! Muistutan myös ettei JHag, Isaksson, ja muut Jatkoajan IFK-osion Gloryhunter-teloittajat ole mitään juristeja, joten heille on aivan turha kertoa Suomen laista tai mitään sinne päin viittaavaa.

Yksi minun edesmennyt sukulainen käytti aikoinaan sanontaa "kaikki tavallaan" - ja se osuu aika nappiin tällekin palstalle.

Me haluamme muutosta - JHag & co haluavat jatkaa näillä pelimerkeillä - ei siinä sen kummempaa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyynikko kirjoitti:
Mutta upeata että joillekin riittää sijaluvut 6-14.

Tästä mä tykkään, kun nämä "Stubbin pikku apurit" aina jostain ihmeestä keksivät näitä juttuja. Kuka on sanonut tyytyvänsä sijoihin 6-14? Kuka on sanonut, että se on IFK:n tämän kauden kohtalo? Siis muukin kuin Mixu?

Jos et sattunut huomaamaan, IFK voitti eilen Kärpät. Siis joukkueen, joka eräiden mukaan marssii tällä kaudella mestariksi ilman vastusta muilta. Jos Kärpät pystytään voittamaan, pystytään voittamaan mikä tahansa muukin jengi. Miksi ei silloin voisi keväällä taistella mitaleista?

IFK on toisesta sijasta 7 pisteen päässä, vikasta sijasta 8 pisteen päässä. Kumpi sijaluku onkaan lähempänä?

Ultrar alkaa jo leppyä, IFK voi päästä jopa kahdeksan joukkoon tällä kaudella. Oho!
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
VT kirjoitti:
Tästä mä tykkään, kun nämä "Stubbin pikku apurit" aina jostain ihmeestä keksivät näitä juttuja. Kuka on sanonut tyytyvänsä sijoihin 6-14? Kuka on sanonut, että se on IFK:n tämän kauden kohtalo? Siis muukin kuin Mixu?

Jos et sattunut huomaamaan, IFK voitti eilen Kärpät. Siis joukkueen, joka eräiden mukaan marssii tällä kaudella mestariksi ilman vastusta muilta. Jos Kärpät pystytään voittamaan, pystytään voittamaan mikä tahansa muukin jengi. Miksi ei silloin voisi keväällä taistella mitaleista?

IFK on toisesta sijasta 7 pisteen päässä, vikasta sijasta 8 pisteen päässä. Kumpi sijaluku onkaan lähempänä?

Ultrar alkaa jo leppyä, IFK voi päästä jopa kahdeksan joukkoon tällä kaudella. Oho!

Jeps, IFK voitti eilen Kärpät, hieno juttu -ihan totta! Mutta, IFK ei voita Kärppiä play-offseissa, enkä usko että monessakaan muussa ottelussa tällä kaudella. Kyseessä oli yksittäinen ottelu joka yhtä hyvin olisi voinut kääntyä toiseen suuntaan - joten sen varaan on aivan turha laskea.

Eikä tässä nyt puhuta mistään yksittäisestä ottelusta - asia joka näyttä olevan monille vaikea pala ymmärtää - vaan viimeisistä 15:sta vuodesta - jolloin johdossa ovat olleet kaksi samaa miestä - ja puhutaan myös sir Vilin viidesta kaudesta tj postilla.

Näistä asioista tässä spekuloidaan - ja mietitään tyyliin - jos näin paskasti on tuloksellisesti tähänkin asti mennyt - miksi homma kääntyisi kun vastuunkanatajina jatkavat aivan samat miehet?!

Rupeako hahmottumaan??
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
VT kirjoitti:
Tästä mä tykkään, kun nämä "Stubbin pikku apurit" aina jostain ihmeestä keksivät näitä juttuja. Kuka on sanonut tyytyvänsä sijoihin 6-14? Kuka on sanonut, että se on IFK:n tämän kauden kohtalo? Siis muukin kuin Mixu?

Jos et sattunut huomaamaan, IFK voitti eilen Kärpät. Siis joukkueen, joka eräiden mukaan marssii tällä kaudella mestariksi ilman vastusta muilta. Jos Kärpät pystytään voittamaan, pystytään voittamaan mikä tahansa muukin jengi. Miksi ei silloin voisi keväällä taistella mitaleista?

IFK on toisesta sijasta 7 pisteen päässä, vikasta sijasta 8 pisteen päässä. Kumpi sijaluku onkaan lähempänä?

Ultrar alkaa jo leppyä, IFK voi päästä jopa kahdeksan joukkoon tällä kaudella. Oho!


Voittaahan Kalpa ja Pelicanskin yksittäsiä otteluita!! Mikä on pointtisi?
 

Paukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tämä kummalliseksi mennyt tämä keskustelu tällä palstalla. Muutamat moottoriturvat tappelevat kenellä on isoin. Pentti ulos, Penttiä ei saa potkia. Sijoitus liian huono, vahvistukset on perseestä. Ostan yritykselleni lippuja ja olen tyytymätön tuotteeseen jne.

Tyytymätön saa ollakin ei siinä mitään, mutta hieman hämää tuo "yrityksemme ostaa niin ja niin monta lippua" -heitto. Eipähän ainakaan mene omasta pussista. Jotkut kun maksavat ne sikakalliit liput itse omasta palkasta.

Sitten vaaditaan Penan päätä vadille hinnalla millä hyvänsä. Vaihtoehtoa ei tosin ole tietääkseni tarjottu. Tottahan se on, ettei Penan hankinnat ole olleet järin onnistuneita viime vuosina. Ulkolaiset "uudet hankinnat" eivät ole olleet vahvistuksia (Simicek, Stahos, Cipruss, Podkonicky, Draper jne.) ja rahaa heihin on palannut ties kuinka paljon. Sen takia olisi hyvä hankkia urheilutoimenjohtaja erikseen. Pena kun ei näköjään onnistu hankkimaan vahvistuksia sillä osumatarkkuudella millä pitäisi.

Myös tyyliin vaaditaan muutiksia. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA! Jos HIFK voittaisi samanlaisella kahvakiekolla mestaruuden kuin Tappara pari vuotta sitten, ei mestaruus olisi sama asia kuin nykytyylillä voitettu. Se on pakko sanoa, että HIFK:n tyylillä on tosin nykypäivänä vaikea voittaa mestaruutta.

Tämän hetkinen sijoitus ei näytä hyvältä, mutta kausi alussa ja sijoille 3-5 on matkaa huimat kaksi voittoa! Eli ei vielä heitetä kirvestä kaivoon vaan katsotaan positiivisesti tulevaisuuteen. Tämähän on vain jääkiekkoa vaikka kovaa bisnestä onkin ja välillä ketuttaa maksaa rusettiluistelun katsomisesta 25€.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
VT kirjoitti:
Ultrar alkaa jo leppyä, IFK voi päästä jopa kahdeksan joukkoon tällä kaudella. Oho!

Kuten myös sanoin, pystyn myöntämään jopa Penan kokoamassa joukkueessa jotain hyvää jos näen ja eilen oli selkeä pilkahdus paremmasta nähtävillä. Jos Askey jatkaa eilisellä tasollaan, niin hyvinkin voimme olla sijoilla 6-8 ja jos saisimme oikeille paikoille osuneet vahvistukset, niin ehkäpä jopa pari pykälää vielä paremmin. HIFK:n vahvuus oli eilen liike (onko tämä IFK:n brandi?) ja siihen kun lisätään oikea taktiikka (vrt. JYP), niin sillä voi menestyä kohtuullisesti. En valitse kumpaakaan leiriä, hyviä tyyppejä molemmissa, tyydyn omaan leiriini ja on muuten keskimäärin helvetin paljon hauskempaa voittaa kuin hävitä matsi. Se koski jo omaa edesmennyttä urheilutaustaani, olin aika huono häviäjä.
 

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Flancke kirjoitti:
Jeps, IFK voitti eilen Kärpät, hieno juttu -ihan totta! Mutta, IFK ei voita Kärppiä play-offseissa, enkä usko että monessakaan muussa ottelussa tällä kaudella. Kyseessä oli yksittäinen ottelu joka yhtä hyvin olisi voinut kääntyä toiseen suuntaan - joten sen varaan on aivan turha laskea.
Heitäpä sinä Flancke vähän volttia aikasi kuluksi. Miksi ihmeessä IFK ei voisi voittaa Kärppiä? Siksikö, koska Kärpät on mediassa nostettu Suomen Mestariksi jo ennen kuin kausi alkoi, samalla lailla kuin IFK nostettiin muiden yläpuolelle viime keväänä. Tunnetusti vituiksi meni niin, että soi korvissa vieläkin.
Kuten jo aikaisemmista viesteistäni tuli varmasti ilmi, tämmöinen asenne kuten sinulla on kyllä alhaisimmista alhaisin. Eikö sua edes hävetä, kun ilmoitat olevasi HIFK-nimisen joukkueen kannattaja? Hoetaaan paniikinomaisesti kuola valuen "Tää kausi on hävitty" ja "15-vuotta on paskaa saanut katsoa" -mantroja, kyllä sun pointtisi on tullut jo kohtalaisen selväksi! Keskity vaikka seuraavaksi kannustamaan ja löytämään edes yksi positiivinen asia joukkueesta. Mene ja huuda kaikki patoumasi ihmisten ilmoille seuraavassa kotimatsissa ensi tiistaina narreja vastaan. Toivottavasti helpottaa ahdistustasi!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Maalituomari kirjoitti:
Flancke kirjoitti:
Kuten jo aikaisemmista viesteistäni tuli varmasti ilmi, tämmöinen asenne kuten sinulla on kyllä alhaisimmista alhaisin. Eikö sua edes hävetä, kun ilmoitat olevasi HIFK-nimisen joukkueen kannattaja? Hoetaaan paniikinomaisesti kuola valuen "Tää kausi on hävitty" ja "15-vuotta on paskaa saanut katsoa" -mantroja, kyllä sun pointtisi on tullut jo kohtalaisen selväksi! Keskity vaikka seuraavaksi kannustamaan ja löytämään edes yksi positiivinen asia joukkueesta. Mene ja huuda kaikki patoumasi ihmisten ilmoille seuraavassa kotimatsissa ensi tiistaina narreja vastaan. Toivottavasti helpottaa ahdistustasi!

Sovitaan nyt sitten niin, että ne, jotka ovat kirjoittaneet jo useamman viestin negatiiviseen sävyyn eivät enää kirjoita mitään ja smalla ne, jotka ovat kirjoittaneet useamman viestin positiiviseen sävyyn eivät myöskään kirjoita enää mitään. Tämä vain siksi, että näitten kirjoittajien viestit on jo tullut selväksi! Onko hyvä näin?
 

redhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyynikko: ymmärrettävää ja oikein, että Suomen lain mukaan on oikeus valittaa tuotteen laadusta. Mutta sitä en ymmärrä mikset tee valitusta taholle jolla on asiaan mahdollisuus vaikuttaa, eli esim. HIFK:n toimisto. Kärjistetysti ajatellen, jos ostan pesukoneen niin en valita vain kavereilleni ja harmittele, että onpa huonoa palvelua kun ei saa tuotettakaan vaihdettua. Vaan otan yhteyttä yritykseen joka myi sen ja esitän asiani sinne omalla nimelläni.

Sitä en sano, ettei sinulla tai muillakaan olisi oikeutta valittaa vaikka täällä jatkoajassa, mutta en silloin sotkisi asiaan asiaan Suomen lakia. Lakia ei tarvitse avuksi jotta internetissä voi keskustella asiasta sun toisestakin.

Ja sitten yleisesti ihmettelen ihmisten kärsimättömyyttä, pelaajille ei anneta kuin yhden ottelun aikaa näyttää osaamisensa/osaamattomuutensa ja sitten teilataan täysin turhaksi hankinnaksi! Olen seurannut nyt kaksi ottelua herra Whiten otteita, enkä aio teilata häntä vieläkään toivottomaksi tapaukseksi. Yleisenä periaatteenani pidän nykyään kymmenen ottelun näyttöpaikkaa, ennen kuin muodostan oman mielipiteeni jostain pelaajasta.

Vallalla tuntuu olevan yleinen pessimismi kaikissa asioissa, mikään ei ole oikein eikä edes yksittäisistä peliesityksistä voi etsiä hyviä puolia. Olen pitänyt itseäni pessimistinä, mutta minullekin täällä jatkuva valitus on liikaa!

Itse en ole huomannut, että jollain ihmisillä ei olisi oikeutta esittää mielipidettään jatkoajassa. Ilmeisesti se tunne tulee eräille kirjoittajille, jos heistä tuntuu että toiset kirjoittajat esittävät omat mielipiteensä paremmin kuin he.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flancke kirjoitti:
Me haluamme muutosta - JHag & co haluavat jatkaa näillä pelimerkeillä - ei siinä sen kummempaa.

Höpöhöpö. Minä en ainakaan halua samanlaista 'kaksitoista Sahlstedia' - muutosta kuin sinä. Nevah. JHag puhuu aivan varmasti omasta puolestaan, mutta ei kai tässä nyt ole siitä kysymys, että kaiken pitäisi näin jatkua hamaan ikuisuuteen asti? On vain niin turhaa meuhkata 'johdolle kenkää' tässä vaiheessa, kun tietää että kesken kauden ei mitään sen kaltaistakaan tule tapahtumaan. Jos sinulla joskus olisikin jotain älykästä sanottavaa hukkuu se tuohon kiihkoisaan massaan jonka näppikseltäsi syydät.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Svante kirjoitti:
Maalituomari kirjoitti:
Sovitaan nyt sitten niin, että ne, jotka ovat kirjoittaneet jo useamman viestin negatiiviseen sävyyn eivät enää kirjoita mitään ja smalla ne, jotka ovat kirjoittaneet useamman viestin positiiviseen sävyyn eivät myöskään kirjoita enää mitään. Tämä vain siksi, että näitten kirjoittajien viestit on jo tullut selväksi! Onko hyvä näin?

Minun puolestani kyllä! Olenkin jo "valittanut" lokakuun kiintiöni. Koetetaan nyt nähdä positiivistakin jengistä. Shedden on HYVÄ valmentaja. Pidän hänen filosofiastaan. Harmi ettei tullut jo aiemmin tällä vuosituhannella. Askey näyttää olevan myös hyvä hankinta. Uskon että meillä kaksi kelpoa maalivahtia joilla on hyvä mennä eteenpäin. Jere kun saadaan kuntoon ja kun mahdollinen uusi "snaipperimme" astuu kehään, on meillä mahdollisuus voittaa kenet hyvänsä. Schnabel on niinikään ihan mukiinmenevä peluri, joten annettakoon Penalle pienen pienet propsit siitäkin, Salmelaisesta ja Hauhtosesta puhumattakaan.

Jep, eiköhän se tästä.
 

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Svante kirjoitti:
Maalituomari kirjoitti:
Sovitaan nyt sitten niin, että ne, jotka ovat kirjoittaneet jo useamman viestin negatiiviseen sävyyn eivät enää kirjoita mitään ja smalla ne, jotka ovat kirjoittaneet useamman viestin positiiviseen sävyyn eivät myöskään kirjoita enää mitään. Tämä vain siksi, että näitten kirjoittajien viestit on jo tullut selväksi! Onko hyvä näin?

Ei tässä keskustelua olla tappamassa, sehän tämänkin saitin suola on.Minä lupaan alkaa haukkumaan ja mesoamaan täällä kun peliesitykset alkavat olla kokonaisuudessaan täyttä paskaa. Mitä se ei mielestäni ole tällä kaudella vielä ollut (pl.Tappara-matsi). Eikä ole edellisilläkään kausilla ollut niin perseestä, että olis jäänyt näin jumalattomasti hampaakoloon, kuin osalle tänne kirjoittelevista.

Te negatiivisuuden perikuvatkin voisitte puolestanne hieman joustaa mielipiteissänne. Onko juuri niin, ettei yhtään positiivista asiaa HIFK:sta ole teille irronnut tällä, viime, tai sitä edellisellä kaudella? Hyvä esimerkki on äskeinen Flancken viesti, jossa eilinen voitto Kärpistä -kylmän viileästi-, jos nyt ei suoranaisesti mitätöity niin ainakin nollattiin täysin ja laitettiin tuurin piikkiin ja kerrottiin seuraavien matsien hävittävän varmasti.

Ja tiedoksi etten ole P.Matikaisen enkä muidenkaan kätyri, enkä ole kovin positiivisin mielin seurannut tämän joukkueen kokoamista. Samaa mieltä myös siitä, että kyllä minäkin olen ollut pettynyt näihin edellisvuosien suorastaan hevonperseestä oleviin ns. vahvistuksiin. Mutta tämä luovuttamisen ilmapiiri, mikä täällä vallitsee jo tässä vaiheessa kautta en ymmärrä yhtään. Siellä kaukalossa taistelee IFK vielä ainakin 47 matsin ajan tällä kaudella. Jos ei kiinnosta tukea IFK:ta niin ei sitten, jääkää koteihinne ja puukottakaa selkään, haukkukaa, rypekää itsesäälissä, muistelkaa menneitä vuosikymmeniä ja katselkaa vaikka sitä Stubbin kuvaa.
Kannattamaanne joukkuetta, joka ilmeisesti on edelleen IFK, te ette tue näin yhtään, se on varma!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös