Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 728 972
  • 3 722

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaan tästäkin jengistä tod.näk. suurin osa kotona vaikka hallilla pitäisi olla.

A) halli on väärässä paikassa
B) liput on liian kalliita
C) halli on oikeassa paikassa, mutta väärässä paikassa
D) pysäköinti on liian kallista
E) en kysynyt kimppakyytiä, koska en kysynyt kimppakyytiä
F) peli on ihan ripulia, vaikka se ei ollut ihan ripulia
G) keksi oma tekosyy, esim. K&P maksaa kaiken vaikka konkurssikypsä enkä voi sietää sitä
H) höyrymakkara on kuitenkin kylmä (tää meni mulle)
I) ällöttävät teemapelit, en mene. En olisi mennyt kyllä muutenkaan, mutta on hieno öyhöttää ja anostella
J) SirBallWax tietää ketä tekee hatulliset ja mua harmittaa enkä varmana mene hallille

Hu huh…

Pian mennään taas! Turun pualest! Hyvä meijjän joukkue!
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vaan tästäkin jengistä tod.näk. suurin osa kotona vaikka hallilla pitäisi olla.

A) halli on väärässä paikassa
B) liput on liian kalliita
C) halli on oikeassa paikassa, mutta väärässä paikassa
D) pysäköinti on liian kallista
E) en kysynyt kimppakyytiä, koska en kysynyt kimppakyytiä
F) peli on ihan ripulia, vaikka se ei ollut ihan ripulia
G) keksi oma tekosyy, esim. K&P maksaa kaiken vaikka konkurssikypsä enkä voi sietää sitä
H) höyrymakkara on kuitenkin kylmä (tää meni mulle)
I) ällöttävät teemapelit, en mene. En olisi mennyt kyllä muutenkaan, mutta on hieno öyhöttää ja anostella
J) SirBallWax tietää ketä tekee hatulliset ja mua harmittaa enkä varmana mene hallille

Hu huh…

Pian mennään taas! Turun pualest! Hyvä meijjän joukkue!
....
K) Cmore ja oma sohva..niin paljon helpompaa
 

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Vaan tästäkin jengistä tod.näk. suurin osa kotona vaikka hallilla pitäisi olla.

A) halli on väärässä paikassa
B) liput on liian kalliita
C) halli on oikeassa paikassa, mutta väärässä paikassa
D) pysäköinti on liian kallista
E) en kysynyt kimppakyytiä, koska en kysynyt kimppakyytiä
F) peli on ihan ripulia, vaikka se ei ollut ihan ripulia
G) keksi oma tekosyy, esim. K&P maksaa kaiken vaikka konkurssikypsä enkä voi sietää sitä
H) höyrymakkara on kuitenkin kylmä (tää meni mulle)
I) ällöttävät teemapelit, en mene. En olisi mennyt kyllä muutenkaan, mutta on hieno öyhöttää ja anostella
J) SirBallWax tietää ketä tekee hatulliset ja mua harmittaa enkä varmana mene hallille

Hu huh…

Pian mennään taas! Turun pualest! Hyvä meijjän joukkue!
Olin molemmissa viikonlopun otteluissa ja pidin TPS:n ilmeestä verrattuna joulu-/tammikuu ja erityisesti pidin iloisista ihmisistä ilman maskia sillä urheilu on kaikille. Höyrymakkara lihapiirakalla oli hyvää -:)
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
En tiede johtuuko siitä, että keskimäärin porukkaa on nykyään vähemmän kuin ennen, mutta lasten osuus tuntuu olevan kasvussa. Jossain vaiheessa oli puhetta, että lapsia ei enää näyt peleissä, mutta tuolla niitä on massoittain. Siellä on tehty ja tehdään hyvää työtä ja uskon, että se on näkynyt. Hunajamaailma toimii hyvin. Jore Klubi on etuineen pelkkää säästöä. Lisäksi Jorkka on kovan myös katsomossa.

Tässä on seuraava pähkinä on Seuralle, että miten saadaan nämä pysymään katsomossa, kun ikää tulee parivuotta lisää. Heitin tuosta Seuralle hyvän täkyn katsotaan tartuukko siihen.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
... sillä urheilu on kaikille.
Niinpä. Aikaisempien ja tämän viestin perusteella taidat olla ymmärtänyt pride-teeman vähän väärin. Vai kävikö mielessä, että urheilussakin saattaa olla junnuja myöten kohderyhmää, jolle on tärkeää, mitä tps tästä aiheesta ajattelee ja ennen kaikkea, mitä tepsi asian eteen tekee? Urheilu selvästikin on kaikille kunhan istuu tiettyyn muottiin.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Ovatko nämä "jääkiekossa ei ole syrjintää, joten Pride-pelit ovat turhia" -janarit miettineet, että miksi ainoa kaapista tullut pelaaja kotimaisessa liigassamme on ollut Janne Puhakka? Vai onko ihanteellinen tilanne kuitenkin se, että homot pysyvät hiljaa?

Puhakan taannoisesta haastattelusta:

Mutta konservatiivisessa ja osin umpimielisessä suomalaisessa jääkiekkoyhteisössä Puhakan ulostulo on ainutlaatuinen. Ensimmäisen kerran joku avaa vaiettua aihetta: voiko homo pelata lätkää?

Puhakka vetää henkeä. Aihe on yhtä aikaa tärkeä ja turhauttava.


”Ihannetilanne olisi, ettei tästä tarvitsisi puhua. Mutta niin kauan kuin aihe on vaiettu, siitä on puhuttava.”
...
Puhakka kuitenkin huomasi, että hallille kävellessään hänen oli työnnettävä osa omasta identiteetistään syrjään. Hän lisää ymmärtävänsä, että se on tietysti normaaliakin: kyseessähän on työpaikka, jossa päätarkoitus ei ole kailottaa omia asioitaan.

Silti häntä vaivasi, ettei voinut rehellisesti kertoa olevansa homo.

Kopissa pelikaverit puhuivat, mitä olivat tehneet vaimojen ja tyttöystävien kanssa.

”Monta kertaa joku kysyi, onko minulla tyttöystävää. Ohitin kysymyksen ja aina jälkeenpäin pohdin, miksen voinut kertoa asiasta.”

Mikset?

”Oli henkisiä blokkeja.”

Puhakka kuvailee, että hän puki hallilla ylleen jonkinlaisen henkisen suojaviitan. Salailu oli rasitus myös parisuhteelle. Puhakka seurusteli peliaikanaan ja joutui miettimään, miten esittelisi miesystävänsä pelikavereilleen, jos he törmäisivät kaupungilla.

”Sellainen rasittaa arkea ja on vaikeaa parisuhteen toiselle osapuolelle.”

Tässä asiassa nyt itse ainakin uskon mielummin Puhakkaa kuin näitä palstan boomereita.
 

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
[

Eihän tuo olekaan Husky Vaaran huoli, ettei nyt vaikka kristittyä teemapeliä järjestetä. Tällä koitetaan nyt vaan esittäytyä älykkään "keskustelun synnyttäjänä". Aivan sama ulina kuuluu varmasti liian värikkäiden suojateiden kohdalla. Aurajoen argumentointi tuolla "ei liigajoukkueessa syrjitä ketään, miksi liigajoukkueen pitäisi puuttua asiaan" on niin helvetin tyhmä ettei pitäisi edes tarttua. Omalta osalta lopetan tähän. Ihan aiheeseen liittyen: yleisömäärät ei lähde nousuun millään muulla kuin liigan avaamisella, tasokkaammalla mestiksellä ja tämän johdosta liigan tason nousulla.
Hienoa, että lopetit. Ensimmäisessä lauseessasi olit jo päässyt hieman jäljille, mitä tarkoitin. Viestiketjussa esittäydyit kuitenkin siten, että tämä oli ihan liian monitahoinen kysymys sinulle. Oheisessakin viestissäsi lähdet taas hakemaan vastakkain asettelua ja keksimään/arvailemaan, kuinka muut käyttäytyvät.

Olin viime kaudella mm. Nordiksella katsomassa kahta runkosarjan ottelua IFK-TPS ja TPS:n tunnukset päälläni - tottakai. Toisen matsin jälkitunnelmissa kävelin kädestä toisiaan pitävien isoäidin, äidin ja alle 10 vuotiaan pojan perässä ja kuuntelin, kuinka isoäiti opetti pikkupojalle, että " onse vaan hyvä, että IFK voitti. Vihaan noita turkulaisia" En tyhmyyttäni malttanut huomauttaa isoäitiä kommenteista. Kysyin, onko ihan oikein opettaa pientä lasta vihaamaan? Isoäiti häkeltyi ja alkoi selittelemään, käännyin ja jatkoin matkaani autolleni. Lapsen äiti huusi kuitenkin perääni, että " kyllä turkulaiset kaikki on silti mulkkuja".

Jos vielä joskus menen Nordikselle katsomaan TPS:n peliä ja kannan ylpeänä TPS:n värejä, niin en kaipaa tilaisuudessa mitään huutoja tyyliin " siellä se homo- ja lesboseuran edustaja menee". En halua "kantaa" mitään muutakaan teemaillan/vähemmistöjen aiheita/väriä, jotka jakavat ihmiset vastakkain ja jota en itse ole päässyt edes valitsemaan. Haluan olla osa mustavalkoista urheiluperhettä ja ottaa vastaan kommentit urheilullisin perustein, joissa pärjään paremmin. Sillä urheilu kuuluu kaikille. Turun puolest! Hyvä TPS!

I rest my case.

P.s. kun tässä nyt arvaillaan, niin arvaan, että kuulut (gnarlie) joukkoon joka ei ollut kummassakaan viikonlopun matsissa, vaikka olet niin suvaitsevainen ja kunnioitat muiden mielipiteitä. Toivottavasti opit tarinastani jotain.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Lounais-Suomen aluehallintoviraston päätöksellä kaikki yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset ovat jälleen mahdollisia Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa 15.2.2022 alkaen. Asiakkaille ja osallistujille tarkoitetuissa tiloissa toiminta on kuitenkin edelleen kyettävä järjestämään siten, että osallistujien välisen lähikontaktin aiheuttamaa tartunnan riskiä voidaan ehkäistä.


Yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia voi jatkossa järjestää myös sisätiloissa ilman osallistujamäärärajoitusta.

 

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hienoa, että lopetit. Ensimmäisessä lauseessasi olit jo päässyt hieman jäljille, mitä tarkoitin. Viestiketjussa esittäydyit kuitenkin siten, että tämä oli ihan liian monitahoinen kysymys sinulle. Oheisessakin viestissäsi lähdet taas hakemaan vastakkain asettelua ja keksimään/arvailemaan, kuinka muut käyttäytyvät.

Olin viime kaudella mm. Nordiksella katsomassa kahta runkosarjan ottelua IFK-TPS ja TPS:n tunnukset päälläni - tottakai. Toisen matsin jälkitunnelmissa kävelin kädestä toisiaan pitävien isoäidin, äidin ja alle 10 vuotiaan pojan perässä ja kuuntelin, kuinka isoäiti opetti pikkupojalle, että " onse vaan hyvä, että IFK voitti. Vihaan noita turkulaisia" En tyhmyyttäni malttanut huomauttaa isoäitiä kommenteista. Kysyin, onko ihan oikein opettaa pientä lasta vihaamaan? Isoäiti häkeltyi ja alkoi selittelemään, käännyin ja jatkoin matkaani autolleni. Lapsen äiti huusi kuitenkin perääni, että " kyllä turkulaiset kaikki on silti mulkkuja".

Jos vielä joskus menen Nordikselle katsomaan TPS:n peliä ja kannan ylpeänä TPS:n värejä, niin en kaipaa tilaisuudessa mitään huutoja tyyliin " siellä se homo- ja lesboseuran edustaja menee". En halua "kantaa" mitään muutakaan teemaillan/vähemmistöjen aiheita/väriä, jotka jakavat ihmiset vastakkain ja jota en itse ole päässyt edes valitsemaan. Haluan olla osa mustavalkoista urheiluperhettä ja ottaa vastaan kommentit urheilullisin perustein, joissa pärjään paremmin. Sillä urheilu kuuluu kaikille. Turun puolest! Hyvä TPS!

I rest my case.

P.s. kun tässä nyt arvaillaan, niin arvaan, että kuulut (gnarlie) joukkoon joka ei ollut kummassakaan viikonlopun matsissa, vaikka olet niin suvaitsevainen ja kunnioitat muiden mielipiteitä. Toivottavasti opit tarinastani jotain.

Perun puheeni ja jatketaan nyt vielä. Eli et halua, että sinua "vihataan" siitä, että otit kantaa jonkin asian puolesta? Tässähän tästä on kyse, kuvittelet että et ole asioita vastaan mutta kaukana ne on pidettävä sinusta ettei vaan yhdistetä "homoseuraan". Haluat että sinua ei sekoiteta homoihin ja lesboihin koska he ovat jotenkin erilaisia. "En ole rasisti mutta" joopa joo. En voi auttaa ymmärtämään. Ikävät sanat Turkulaisia kohtaan koit kuitenkin sen verran kamalana että ihan puutuit asiaan. Nyt lapsesta kasvaa turkulaisvihaaja joka tulee ja vie meidän piispanmunkit ja muuttaa ne berlareiksi.

Tietysti muilla foorumeilla vastustat syrjimistä ja eriarvoistamista tinkimättömästi. TPS on seurana päättänyt valita olla asioiden puolesta, ei luulisi olevan sinunlaisesi vähemmistöjen puolustajille olevan iso asia seistä myös rakastamasi seuran puolella.
 

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Niinpä. Aikaisempien ja tämän viestin perusteella taidat olla ymmärtänyt pride-teeman vähän väärin. Vai kävikö mielessä, että urheilussakin saattaa olla junnuja myöten kohderyhmää, jolle on tärkeää, mitä tps tästä aiheesta ajattelee ja ennen kaikkea, mitä tepsi asian eteen tekee? Urheilu selvästikin on kaikille kunhan istuu tiettyyn muottiin.
Minä ja muutkin ovat yrittäneet sanoa, että urheilu kuuluu kaikille. Siinä ei tarvitse nostaa framille, jotain vähemmistöä tai väärin ymmärrettyä ryhmää, koska niitä löytyy lukematon määrä ja sitten pitäisi ottaa tasapuolisuuden ja tasa-arvon nimissä kaikki huomioon. Hienoa jos joku haluaa kertoa tarinansa, mutta kaikenlainen tahallinen vastakkain asettelu Seuran lipun alla on mielestäni turhaa. Urheilukin on jo itsessään vastakkain asettelua, joten haluan pysyä urheilun pelikentällä. Tämän olen mielestäni jo useasti toistanut, kuten jotkut muutkin ovat saman mielipiteen kannalla.

Täällä on hyvin perusteltuja ja asiallisestikin kommentoituja viestejä puolesta ja vastaan. Niitä pitäisi suvaita ja kunnioittaa. Kaikkihan me haluamme olla Seuran faneja. Turun puolest! Hyvä TPS!
 

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Sinä se jaat ihmisiä vastakkain kun vihaat muita ihmisiä heidän seksuaalisuutensa perusteella. Jos kannat ylpeänä TPS:n värejä niin kannat myös "homojen ja lesbojen" värejä, sillä Seurassa ei ole paikkaa vihalle. Suosittelen tutustumaan vähemmistöjen tarinoihin ja elämiin jotta saatat löytää myötätunnon siemenen. Huutelijoille voit sitten ilmoittaa että täällähän minä menen.
"kun vihaat muita ihmisiä heidän seksuaalisuutensa perusteella". En ole missään sanonut näin - päinvastoin. Olen sanonut täällä jo viestiketjussa aikaisemmin, että urheilu kuuluu kaikille ikään, sukupuoleen, uskontoon, sukupuoliseen suuntautumiseen, jne. kuulumatta. En pidä siitä, että Seuran lipun alla otetaan kantaa puolesta tai vastaan, minkään sellaisen aiheen alla, joka aiheuttaa vastakkain asettelua maailmalla, Suomessa tai TPS:n fanejen mielessä. Kunnioita erilaisia mielipiteitä ilman, että laitat toisten suuhun mitään vihapuheita. Turun puolest! Hyvä TPS!
 

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä ja muutkin ovat yrittäneet sanoa, että urheilu kuuluu kaikille. Siinä ei tarvitse nostaa framille, jotain vähemmistöä tai väärin ymmärrettyä ryhmää, koska niitä löytyy lukematon määrä ja sitten pitäisi ottaa tasapuolisuuden ja tasa-arvon nimissä kaikki huomioon. Hienoa jos joku haluaa kertoa tarinansa, mutta kaikenlainen tahallinen vastakkain asettelu Seuran lipun alla on mielestäni turhaa. Urheilukin on jo itsessään vastakkain asettelua, joten haluan pysyä urheilun pelikentällä. Tämän olen mielestäni jo useasti toistanut, kuten jotkut muutkin ovat saman mielipiteen kannalla.

Täällä on hyvin perusteltuja ja asiallisestikin kommentoituja viestejä puolesta ja vastaan. Niitä pitäisi suvaita ja kunnioittaa. Kaikkihan me haluamme olla Seuran faneja. Turun puolest! Hyvä TPS!

Samalla logiikalla vastustat varmaan tulisesti roosa nauha -järjestön tukemista. Paidathan oli kokonaan vaaleanpunaiset eikä mitään muita syöpiä edes mainittu kuin rintasyöpä!

Mitä vastakkainasettelua seura harrastaa mielestäsi?
 

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Samalla logiikalla vastustat varmaan tulisesti roosa nauha -järjestön tukemista. Paidathan oli kokonaan vaaleanpunaiset eikä mitään muita syöpiä edes mainittu kuin rintasyöpä!

Mitä vastakkainasettelua seura harrastaa mielestäsi?
Et edelleenkään halua/osaa lukea viestini sisältöä ja logiikkaa. Olen aiemmin lauantaina ennen matsia kommentoinut mm. näin "...TPS osaa hyvin vaikuttaa yhteiskunnassa niillä alueilla, jotka ovat sille ominta eli liikunta yhdessä ja sitä kautta hyvinvointi sekä terveys. " Lisää sisältöä löytyy ko. sivulta. Muistaakseni sanoit suunnilleen tässä kohtaa minua "fasistiksi".

Ei tietenkään mitään. Tietääkseni rintasyövän puolesta tai vastaan ei olla tehty ainuttakaan kansalaisaloitetta tai äänestetty eduskunnan lakivaliokunnassa tai eduskunnassa ja vielä erittäin kiihkeän yhteiskunnallisen keskustelun sävyttämänä tai että rintasyöpäpotilaat olisivat jotenkin sorrettu vähemmistökansanosa.

Nim.merkillä: syöpäleikkauksessa vuonna 2017

Jotta ei myöskään vedettäisi vääriä johtopäätöksiä siitä, mitä mieltä olen IFK:n faneista, niin suuri enemmistö heistä on fiksuja ja hauskoja kavereita, jotka arvostelevat tapahtumia urheilun iloisella sanomalla. Hyvä ystäni, joka järjesti minulle liput matseihin, on yksi heistä. IFK:n matsit olivat melkein kaikki loppuunmyyty ennen pandemiaa.

Mielestäni TPS:n markkinoinnin pitäisi tarkemmin miettiä sitä, millä keinoin ja teemoilla saataisiin TPS:n tilaisuuksiin lisää väkeä? Täältä löytyi jo hyvää pohdintaa 20-40 vuotiaiden kohderyhmästä, opiskelijoista sekä lapsiperheistä. Matseissa näkyvä "Baby cam" Leijonakuningas teemalla on hieno idea. Hymyilen aina.

Minäkin lopetan tähän tästä aiheesta. Turun puolest! Hyvä TPS!
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näköjään täällä toistellaan vuodesta toiseen samoja levyjä, kun vuotuinen pridepeli pelataan. Onko näillä vastustajilla jäänyt lukematta Tepsin strategia? Eikös sielläkin painoteta miten halutaan olla Turun alueella suurempi vaikuttaja ja tätähän Tepsi parhaillaan toteuttaa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä ja muutkin ovat yrittäneet sanoa, että urheilu kuuluu kaikille. Siinä ei tarvitse nostaa framille, jotain vähemmistöä tai väärin ymmärrettyä ryhmää, koska niitä löytyy lukematon määrä ja sitten pitäisi ottaa tasapuolisuuden ja tasa-arvon nimissä kaikki huomioon.

Tepsi aloitti maahanmuuttajille suunnatun kiekkokoulun, tepsi pelaa yhden pridepelin vuodessa. Tepsihän juuri näillä tapahtumilla pyrkii saamaan jääkiekon kaikille kuuluvaksi. Nyt kun otit esille että pitäisi sitten ottaa myös kaikki muut vähemmistöt huomioon niin kerro nyt toki mitkä vähemmistöt Tepsi pitäisi paremmin ottaa huomioon.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Olin viime kaudella mm. Nordiksella katsomassa kahta runkosarjan ottelua IFK-TPS ja TPS:n tunnukset päälläni - tottakai. Toisen matsin jälkitunnelmissa kävelin kädestä toisiaan pitävien isoäidin, äidin ja alle 10 vuotiaan pojan perässä ja kuuntelin, kuinka isoäiti opetti pikkupojalle, että " onse vaan hyvä, että IFK voitti. Vihaan noita turkulaisia" En tyhmyyttäni malttanut huomauttaa isoäitiä kommenteista. Kysyin, onko ihan oikein opettaa pientä lasta vihaamaan? Isoäiti häkeltyi ja alkoi selittelemään, käännyin ja jatkoin matkaani autolleni. Lapsen äiti huusi kuitenkin perääni, että " kyllä turkulaiset kaikki on silti mulkkuja".

Jos vielä joskus menen Nordikselle katsomaan TPS:n peliä ja kannan ylpeänä TPS:n värejä, niin en kaipaa tilaisuudessa mitään huutoja tyyliin " siellä se homo- ja lesboseuran edustaja menee". En halua "kantaa" mitään muutakaan teemaillan/vähemmistöjen aiheita/väriä, jotka jakavat ihmiset vastakkain ja jota en itse ole päässyt edes valitsemaan. Haluan olla osa mustavalkoista urheiluperhettä ja ottaa vastaan kommentit urheilullisin perustein, joissa pärjään paremmin. Sillä urheilu kuuluu kaikille. Turun puolest! Hyvä TPS!

I rest my case.

P.s. kun tässä nyt arvaillaan, niin arvaan, että kuulut (gnarlie) joukkoon joka ei ollut kummassakaan viikonlopun matsissa, vaikka olet niin suvaitsevainen ja kunnioitat muiden mielipiteitä. Toivottavasti opit tarinastani jotain.

Boldaus oma.

Mitä tästä tarinasta oli opittavissa?

Sekö, kuinka toimia jos tahtoo käydä Nordiksella edustamassa koko kaupunkia vahvistaen stadilaisten kuvaa siitä, kuinka kaikki turkulaiset ovat mulkkuja?

Kunhan muistaa lisätä ”Turun puolest! Hyvä TPS!” pääsee kuin husky veräjästä?
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Olin viime kaudella mm. Nordiksella katsomassa kahta runkosarjan ottelua IFK-TPS ja TPS:n tunnukset päälläni - tottakai. Toisen matsin jälkitunnelmissa kävelin kädestä toisiaan pitävien isoäidin, äidin ja alle 10 vuotiaan pojan perässä ja kuuntelin, kuinka isoäiti opetti pikkupojalle, että " onse vaan hyvä, että IFK voitti. Vihaan noita turkulaisia" En tyhmyyttäni malttanut huomauttaa isoäitiä kommenteista. Kysyin, onko ihan oikein opettaa pientä lasta vihaamaan? Isoäiti häkeltyi ja alkoi selittelemään, käännyin ja jatkoin matkaani autolleni. Lapsen äiti huusi kuitenkin perääni, että " kyllä turkulaiset kaikki on silti mulkkuja".

Jos vielä joskus menen Nordikselle katsomaan TPS:n peliä ja kannan ylpeänä TPS:n värejä, niin en kaipaa tilaisuudessa mitään huutoja tyyliin " siellä se homo- ja lesboseuran edustaja menee". En halua "kantaa" mitään muutakaan teemaillan/vähemmistöjen aiheita/väriä, jotka jakavat ihmiset vastakkain ja jota en itse ole päässyt edes valitsemaan. Haluan olla osa mustavalkoista urheiluperhettä ja ottaa vastaan kommentit urheilullisin perustein, joissa pärjään paremmin.
Ookko kalastusmaksut muistanu maksaa? Vähän on ruosteiset koukut, mutta kiva tommonen sateenkaaren väreissä oleva uistin sulla on.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Boldaus oma.

Mitä tästä tarinasta oli opittavissa?

Sekö, kuinka toimia jos tahtoo käydä Nordiksella edustamassa koko kaupunkia vahvistaen stadilaisten kuvaa siitä, kuinka kaikki turkulaiset ovat mulkkuja?

Kunhan muistaa lisätä ”Turun puolest! Hyvä TPS!” pääsee kuin husky veräjästä?

Olisi kyllä kiva tietää montako tuollaista homo- ja lesboseuran edustaja huutoja jo kuullut.

Meinaan jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin jos kyseessä olisi Tepsin sijaan esim. Tappara tai Kärpät niin emmä kyllä näiden joukkueiden kannattajia miksikään homoseuran kannattajiksi kutsuisi...

Edit. Ja jos joku nyt oikeasti tuollaisia rupeaisi jossain hallissa huutelemaan niin häpeäisin kyllä sen kaverin puolesta silmät päästä.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Et edelleenkään halua/osaa lukea viestini sisältöä ja logiikkaa. Olen aiemmin lauantaina ennen matsia kommentoinut mm. näin "...TPS osaa hyvin vaikuttaa yhteiskunnassa niillä alueilla, jotka ovat sille ominta eli liikunta yhdessä ja sitä kautta hyvinvointi sekä terveys. " Lisää sisältöä löytyy ko. sivulta. Muistaakseni sanoit suunnilleen tässä kohtaa minua "fasistiksi".

Ei tietenkään mitään. Tietääkseni rintasyövän puolesta tai vastaan ei olla tehty ainuttakaan kansalaisaloitetta tai äänestetty eduskunnan lakivaliokunnassa tai eduskunnassa ja vielä erittäin kiihkeän yhteiskunnallisen keskustelun sävyttämänä tai että rintasyöpäpotilaat olisivat jotenkin sorrettu vähemmistökansanosa.

Nim.merkillä: syöpäleikkauksessa vuonna 2017

Jotta ei myöskään vedettäisi vääriä johtopäätöksiä siitä, mitä mieltä olen IFK:n faneista, niin suuri enemmistö heistä on fiksuja ja hauskoja kavereita, jotka arvostelevat tapahtumia urheilun iloisella sanomalla. Hyvä ystäni, joka järjesti minulle liput matseihin, on yksi heistä. IFK:n matsit olivat melkein kaikki loppuunmyyty ennen pandemiaa.

Mielestäni TPS:n markkinoinnin pitäisi tarkemmin miettiä sitä, millä keinoin ja teemoilla saataisiin TPS:n tilaisuuksiin lisää väkeä? Täältä löytyi jo hyvää pohdintaa 20-40 vuotiaiden kohderyhmästä, opiskelijoista sekä lapsiperheistä. Matseissa näkyvä "Baby cam" Leijonakuningas teemalla on hieno idea. Hymyilen aina.

Minäkin lopetan tähän tästä aiheesta. Turun puolest! Hyvä TPS!

Mun mielestä toi on vähän outo ajattelutapa, ettei seuran kuuluisi ottaa kantaa asioihin, jotka aiheuttavat keskustelua. Tai niin minä tämän viestin ymmärrän.

Oletetaan tallainen tilanne, että TPS:ssä pelaa mustamies ja häntä sitten vaikka vieraspaikkakuntalaiset fanit haukkuvat. Niin eikö TPS saisi tässä tapauksessa tehdä rasismin vastaista otteluteemaa, koska asia herättää keskustelua. Eikö omiaan saa puolustaa. Ja onko mielestäsi nämä kaikki F1:n no racism ja mestareiden liigan ei rasismi teemat asioita, joita ei urheilussa kuulu olla?

Tilastollisesti homoseksuaalejakin on 10-20%, joten tilastollisesti TPS:n joukkueessa tai seurassakin on homoseksuaaleja, joten eikö seura ole oikeutettu lisäämään tietoutta pride -teemalla, jotta nämä mahdolliset muun seksuaalisuuden omaavat eivät koe kiusaamista yhtä todennäköisesti kun ihmiset ymmärtävät asioita paremmin.

Vai ansaitseeko sitten vasta otteluteeman, kun asia on yleisesti hyväksytty eikä aiheuta 'vastakkainasettelua'.

Ja yksi TPS:n teemoista on 'Joukkue olemme me', joten ollaan kaikki yhtä. Ei se urheiluseura ole mitenkään irrallinen yhteiskunnan asioista.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos vielä joskus menen Nordikselle katsomaan TPS:n peliä ja kannan ylpeänä TPS:n värejä, niin en kaipaa tilaisuudessa mitään huutoja tyyliin " siellä se homo- ja lesboseuran edustaja menee".

Tämä alkaa olla jo melko surullista. Vaikea keksiä enää mitään sanottavaa tällaiseen. Varmaan kannattaisi jutella jonkun kanssa, jos suomalaisella heteromiehellä itsetunto on noin heikoilla.

Meikäläinenkin on suomalaisena valkoisena heteromiehenä homo- ja lesboseuran edustaja oikein tuplasti, kun ottavat asioihin kantaa myös tuolla rapakon takana.

Suomi pitäisi varmaan liittää rakkaaseen itänaapuriimme, jossa homoja ei ole tai homous ainakin hakataan ihmisestä, jos sellaista tavataan - saattaisivat toki hakata ihmisistä myös turkulaisuuden…

Mutta tämä tästä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ei tietenkään mitään. Tietääkseni rintasyövän puolesta tai vastaan ei olla tehty ainuttakaan kansalaisaloitetta tai äänestetty eduskunnan lakivaliokunnassa tai eduskunnassa ja vielä erittäin kiihkeän yhteiskunnallisen keskustelun sävyttämänä tai että rintasyöpäpotilaat olisivat jotenkin sorrettu vähemmistökansanosa.

Nim.merkillä: syöpäleikkauksessa vuonna 2017

Respect leikkauskokemuksellesi.

Mutta palaan hieman tuohon, mitä laitoin tällaisten teemojen samankaltaisuudesta. Ei tässä tarvitse puhua sorrosta. Enemmän siitä tietoisuudesta ja ymmärryksestä, mitä halutaan laajalle väelle antaa.

Syövän kanssa okei ei törmätä samanlaisiin ennakkoluuloihin ja vanhoihin käsityksiin kuin vaikka oman sairauteni kanssa. Roosa-kampanjakin hakee enemmän rahoitusta toiminnalle. Mutta silti, samalla viivalla nämä aiheet todella pitkälti ovat, kun puhutaan asiakokonaisuudesta. Ja tosiaan, se väestömme kirjavuus, sehän tässä kaikkia yhdistää. Yhdenvertaisuutta tarvitaan.

Joo, ehkä itsekin pysyn pois TPS-osiosta hetken taas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös