Mitä pelipaikkaa haluaisit pelata/pelaat?

  • 12 027
  • 59

Pelipaikkasi?

  • Maalivahti

    Ääniä: 41 17,6%
  • Vasen puolustaja

    Ääniä: 23 9,9%
  • Oikea puolustaja

    Ääniä: 28 12,0%
  • Vasen laitahyökkääjä

    Ääniä: 38 16,3%
  • Keskushyökkääjä

    Ääniä: 51 21,9%
  • Oikea laitahyökkääjä

    Ääniä: 52 22,3%

  • Äänestäjiä
    233

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Yksinkertainen kysymys, mitä pelipaikkaa haluaisit pelata jääkiekossa? Oletko hyökkäävä puolustaja vai puolustava hyökkääjä? Sniper, voimahyökkääjä vai poliisi? Kerro se viestissäsi!

Itse mielelläni pelaan vasemmassa laidassa, tuli junnuna siellä häärittyä ja on mieluisin paikka pelata, vaikka leftin jätkä olenkin ja oikealta laidalta olisi helpompi ampua.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos osaisin luistella ja jos olisin notkeampi, olisin mieluusti molari. Ja tarkemmin sanottuna pekkarinnemäinen molari.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sentteri olin junnuna, lähes 10 vuotta. Sellainen juonikas, mattihagmanmainen. Hitaahko, ei fyysinen eikä mitenkään näyttävä mutta pelisilmä oli kelvollinen. Nyttemmin istun sen päällä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Salibandyssä lähes aina oikea laitahyökkääjä. Pääsee laukomaan suoraa syötöstä ja voi kärkkyä hieman toisin kuin sentterinä. Sentterinäkin on tullut pelattua. Siinä vaan joutuu puolustamaan varsinkin omalla alueella huolella. Sentteripelisä plussaa on se, ettei tarvitse kulmissa rouhia hyökkäyspäässä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuvitteellinen tilanne osaltani, mutta oikea laita. Pentuna pihapeleissä olin tosin yleensä molari, mutta leftin kätisyys ja täydellinen takaperinluistelemisen osaamattomuus puoltaa valitsemaani kuvitteellista pelipaikkaa. Tosin luulisin puhuvani itselleni sellaisen kymppitilin, ettei kauden aikana juuri pelejä kertyisi.
 

Fordél

Jäsen
Jos pelaisin niin veskana olisi helkkarin hyvä, mutta veri vetäisi ehkä vielä enemmän sentterin paikalle tinkemäiseksi pelinrakentajaksi. Uskon, että puolustuspää hoituisi myös ihan hyvin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mie voisin olla luukkuvahti. Tosin huono varmaan siinäkin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen ollut oikea puolustaja, siis oikealla laidalla pelannut puolustaja (tarkennus), joten olisin sitä edelleenkin. Ja olisin, kuten olin, kovaa taklaava, poikkaria ja nyrkkiä maalinedustalla tarjoava mulkku.

vlad.
 
Tuntuu tyhmältä vastata tähän kun ottaa huomioon nimimerkkini mutta selvennetään nyt vielä että en ole Teemu Selänne.

***

Laiturina olen vuosia pelannut, enkä osaa vieläkään sanoa kumpi laita on mieluisempi. Nyt olen kuitenkin pelannut sentterinäkin.

Pelaajatyyppinä olen aika klassinen sentteri, nopea, kädet käy kuin entisellä mateenpyytäjällä ja laukauskin lähtee ihan ok. Pelisilmä loistava ja tehoja voisi olla puolet enemmän jos laiturit tekisivät edes joka viidennestä paikasta. Maalille pyrin ajamaan sillä sieltä niitä maaleja tehdään. Viime kaudella 16 pelissä 8+5=13 ja tällä kaudella tähän mennessä seitsemässä pelissä 4+1.

Valmentajalta ei luottoa tule, YV:tä en pelaa enkä varsinkaan AV:ta.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oho, yllätyin kun maalivahti-valinnalla oli eniten ääniä. Itsekin kyseiselle paikalle menisin, tulihan sitä junnuna siellä vajaa kymmenisen vuotta pyörittyäkin.

Jotenkin vaan itsellä aina on ollut ajatuksena se, että saa itse vaikuttaa mahdollisimman paljon. Maalivahtina työskentelyssä on suurin osa täysin itsestä kiinni, tosin hyvästä yhteistyöstä puolustajien kanssa ei koskaan haittaa ole. Lisäksi ne haaveillut gamesaverit toisivat itselle paljon enemmän "mielihyvää" kuin esimerkiksi 3 börsää yhdessä pelissä.

Muutamaan(kymmeneen) kertaan on jälkeenpäin tullut kaduttua lopettamista..
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mä pelasin kiekkoa n. vuodet 1984-2000. Pelipaikkana oli aina hyökkääjä, ekat vuodet laitahyökkääjänä ja viimeiset reilu 10 vuotta sentterinä. Sarjatasona oli ulkojääsarjat ja myöhemmin miesten kisoissa kolmosdivari (kakkosdivari?) Ei muista enää.

Vastasin kuitenkin maalivahti. Harmitti joskus kovastikin kun en sitten ikinä mennyt lätkässä kokeilemaan maalivahtina. Futiksessa olen tykännyt torjuskella, ja vieläkin paiskin menemään näissä pääkaupunkiseudun hiekkakenttäsarjoissa. Ja nyt jotain kuusi-seitsemän vuotta olen pelannut myös salibandyssa ja futsalissa veskarina. Ihan helvetin hauskaa! Säbää vedetään tämä kausi vitosdivarissa, ja se tai tuo nelonen on ihan passeli sarjataso mulle. Jonkun kolmosenkin pelin olen käynyt pelaamassa, mutta ehkä tosiaan nuo vielä alemmat sarjat passaa paremmin mulle.
 
Joko maalivahti tai oikea "stay-at-home" puolustaja. Valitsin nyt maalivahdin kun persoona sopii siihen astetta paremmin.

Salibandyssa pelaillut lähes aina veskarina kavereiden kesken ja kouluissa, kun taas jalkapalloillessa aina lähestulkoon siellä pakkina (vastustajan) hyökkääjien riesana. Kai se tunne on sitten kivempi estää jotain tekemästä kuin tehdä itse.

Edit. Ja tulihan sitä myös pelattua varmistavana puolustajana yhtä 2d nettilätkä-peliä viitisen vuotta ihan hyvällä menestyksellä. Heh.
 
Viimeksi muokattu:

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Salibandyssa tuli aikanaan oikeaa laitaa pelattua. Rooli oli sellainen sekalainen häseltäjä lähinnä, välillä väläyttelin pelisilmääni tarjoilemalla tyhjiin paikkoihin jengikavereille, mutta laukoivat sitten niistäkin yli.

Jääkiekkoa ei koskaan tullut aloitettua, mikä näin jälkikäteen sanottuna vähän harmittaa, siellä oikea laita olisi ollut myös luontainen vaihtoehto.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Salibandymaalivahti olen ja lätkääkin tullut muutaman kerran pelattua veskarina. Kyllä se on vaan se vastuu, joka kiihottaa urheilun puolella. Maalivahti on tunnetusti joukkueen tärkein pelaaja. Se antaa hyvänä päivänä muulle joukkueelle mahdollisuuden voittaa, mutta huonona päivänä joukkueella ei ole saumaa. Varsinkin näin pienikokoisena maalivahtina innostaa myös se, että reaktioiden ja vikkelyyden täytyy olla huipputasoa.

Kai sitä on kuitenkin enemmän yksilöurheilija.
 

Ralph

Jäsen
Salibandya olen urani aikana hakannut jokaiselta pelipaikalta. Nyt olen enää laituri, enemmän oikea laita. Jääkiekossa olisin kuin Marian Gaborik, leftin oikea laita joka heittää kiekkoa reppuun.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Jääkiekkourallani pelasin lähinnä vasenta laitaa ja olin ketjussa se rouhijatyyppi. Ei nopea, eikä taitava, mutta vittumainen ja suhteellisen isokokoinen ja vahva. Laukaukseni oli myös suht hyvä. Myös leukojen liikuttelu oli jo siihen aikaan hyvin hallussa. Optimaalinen pelipaikka olisi kakkos-kolmosketjun laituri parin taitavamman kaverin kanssa ja ehkä kakkos-yvn maskimies. Silloin en tapellut, mutta eiköhän pitkän NHL-kauden aikana pari-kolme majoria tulisi kuitenkin myös hommattua. Olisin, ja haluaisin olla, ikään kuin vaikkapa Paul Gaustad laiturina.

Salibandyssä valmentaja keksi heittää meikäläisen pakin paikalle. Salibandyssä meikäläisestä kehittyi kunnon stay-at-home pakki. Kädetön, jalaton, ilkeä ja iso. Kakkos- tai kolmosparin varmistava pakki, ykkös AV, ei YV-aikaa. Muutama maali tulee kaudessa, mutta tehopisteet kuitenkin aika matalat. Hanskat putoavat mikäli on tarve, ei kuitenkaan mitään heavyweighteja vastaan välttämättä. Bryan Allen?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Silloin tällöin nuorempana sentterinä, mutta kyllä toi oikea laita aina vakiintui meikäläisen paikaksi. Semmoinen aktiivinen polkukone kun olen perinteisesti ollut ja vieläpä heikko omassa päässä, niin laiturin tontilla minusta on eniten hyötyä (ja vähiten haittaa omassa päässä).
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Sentteri joka osaa aloittaa hyvin, luotettava jokapaikanhöylä. En viihtyisi otsikoissa hyvässä enkä pahassa. Tärkeä palanen voittavaa joukkuetta jonka valmentaja voi laittaa kentälle tilanteessa kuin tilanteessa. Ykkös av mies, sekä satunnaista yv-aikaa. Liigasta vaikkapa Petteri Wirtanen voisi olla hyvä verrokki.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lätkää en ole koskaan joukkueessa pelannut mutta lajista riippumatta olen aina ollut sentteri. Muutakin olen kokeillut, mutta puolustajana en jaksa puolustaa enkä hyökkääjänä jaksa hyökätä. Maaliin en ole mennyt, paitsi käsipallossa. Jäljelle jää sentteri ja uskoisin sen olleen pelipaikkani jos olisin lätkää joskus alkanut pelaamaan.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Sentteri. Avut puolustuspäässä, käsiä sen verran että riparit saa sisään. Alivoimalla ensimmäisenä kentälle ja viimeisenä pois, ylivoimalla ei juurikaan käyttöä. Klesana joka toisessa pelissä.

Mitä enemmän vuosia mittarissa, sitä enemmän olen lihonut henkisesti ja fyysinen kestävyys on jäänyt historiaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen voimahyökkääjä, oikea laita. Maskissa rouhija. Lämään kovaa mutten kikkaile.
_
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vasen laitahyökkääjä tai vasen pakki. Pelityylinä playmaker, joka tosin johtuu hiukkasen siitä että nykyisissä peliporukoissa taso on vähän mitä on, niin jätän maalinteon niille jotka ei osaa muuta kuin laukoa. Iän myötä tullut rauhallisuutta peliin ja muutenkin ennemmin nautin nykyään hyvästä kikasta ja nappisyötöstä kuin silmittömästä tulittamisesta veskaa kohti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös