Mitä opit bannien aikaan?

  • 9 210
  • 52

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Olen oppinut useiden bannieni aikana kaksi asiaa:

1) Ei kannata vihjailla että moderaattorit ovat Hämeenlinnasta
2) Tähän pitää kirjoittaa se toinen rivi että ei tule bannia
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sain siis pelikieltoa siitä että tiesin kuinka ottelussa käy. Opin siis että moderaattoreilla on oma mielipide miten pelissä tulee käymään ja jos sitä uhmaa saa kirjoituskieltoa. Hymiö tähän etten saa kirjoituskieltoa.

Täältä voi lukea otteluketjusta voi lukea: To 29.1.2009 HIFK-TPS - Jatkoajan keskustelupalsta. Oma ja ainoa viestini on nro 16. Sain heti bänniä enkä päässyt kuittailemaan turkulaisille että kuka se oli jälleen oikeassa.
Kirjoitit myös että Salak on neljän liigan huonoimman maalivahdin joukossa, joten ehkä saitkin bännin siitä syystä että olit niin vitun väärässä ja Moderaattorit tiesivät asian paremmin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Aijoo, toisten bannieni aikana opin sen, että jääkiekkoaiheisen torrentin kysely siihen kuuluvassa ketjussa on rangaistavaa. Se, että kertoo mistä ko. torrentti löytyy ei ole, myöskään kysely malliin "jokohan tuo jostain löytyy" ei ole rangaistavaa. Ilmeisesti siis torrent-sana laukaisi moderaattorin bannisormen.

Samaan aikaan mulle on kuitenkin selvinnyt, että esim myp2p-linkkien jakaminen on täysin sallittua, niille on jopa oma sticky-topikkinsa NHL-puolella. Ilmeisesti siis näitä linkkejä ei koske samat tekijänoikeuslait kuin torrent-tiedostoja.

HUOM! Torrent- ja myp2p-viittaukset ovat tässä viestissä vain kuvailemassa tiedoston- ja videonjakomuotoja, eivät missään nimessä kehottamassa tai yllyttämässä ketään tekijänoikeusrikkomuksiin! Hyi hyi jos sellaista edes suunnittelette!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Aijoo, toisten bannieni aikana opin sen, että jääkiekkoaiheisen torrentin kysely siihen kuuluvassa ketjussa on rangaistavaa. Se, että kertoo mistä ko. torrentti löytyy ei ole, myöskään kysely malliin "jokohan tuo jostain löytyy" ei ole rangaistavaa. Ilmeisesti siis torrent-sana laukaisi moderaattorin bannisormen.

Samaan aikaan mulle on kuitenkin selvinnyt, että esim myp2p-linkkien jakaminen on täysin sallittua, niille on jopa oma sticky-topikkinsa NHL-puolella. Ilmeisesti siis näitä linkkejä ei koske samat tekijänoikeuslait kuin torrent-tiedostoja.

Mielenkiiintoista on myös se että linkki Torrent-tekniikalla jaettavaan live NHL-matsiin ei ole jatkoajan modejen mielestä laitonta mutta esim tv-sarjaan subeja tekevälle sivustolle vievä linkki on laiton. Hyvin erikoista.

-Tinke-80
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Ainoan pelikieltoni aikaan opin, ettei kannata olla ystävällinen ja kertoa hyvälaatuisen striimin osoitetta, kun joku niin kysyy.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kirjoitit myös että Salak on neljän liigan huonoimman maalivahdin joukossa, joten ehkä saitkin bännin siitä syystä että olit niin vitun väärässä ja Moderaattorit tiesivät asian paremmin.

Peruskoulu missä pelaa? Kirjoitin tuolloin että: (Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - To 29.1.2009 HIFK-TPS)

Sitä tosin ei käy kiistäminen, että salakin paikka kuitenkin on liigassa, tosin juuri siellä neljän huonoimman joukkueen maalivahtina, mutta jos kehitys jatkuu saattaa hänestä vielä jonain päivänä tulla Duban tasoinen torjuja.

Eli missähän olin niin vitun väärässä?

- Salak vaihdettiin pois kesken pelin kun oli surkea.
- HIFK näytti mikä oli kärkijoukkueen ja sääliplayoff joukkueen ero voittaen helposti.
- Ja Dubakin torjuu tällä hetkellä KHL:ssä ja Salak jossain AHL:ssä että senkin tiesin. TPS kannattajathan huutelivat tuohon aikaan kuinka Salak on parempi kuin Tuukka Rask.

"Tuu nyt Dana77 itte kertoon. Tänne foorumille voi sen kertoo, sen historian."

Myönnän että olen kerran tai kaksi saanut aiheesta kirjoituskieltoa, mutta tässä kohtaa olin täysin oikeassa ja banniä tuli nimen perusteella.
 
Viimeksi muokattu:

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Myös opin, että nimimerkki verikuut ei ole bannisuojaton.

Ei ole suojaton eli on suojattu, eli siis mitenkä päin? Luulin saaneeni kuukauden viipaleen siinä missä kovin moni muukin, mutta kaiketi sekin oli vain osa isompaa salaliittoa. Toivottavasti eivät langeta tästä paljastuksesta heti uutta valepelikieltoa.

Bannien aikana opin käymään potalla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kerran olen ollut viikon verran jäähyaitiossa, ja taisihan kyseinen rangasitus tulla aivan aiheesta kun tulin käyttäneeksi ala-arvoista kieltä jalkaväenkenraalinmuistoketjussa. Mutta olenko sitten oppinut mitään? Enpä tiedä, sormiltani karkaa edelleen kärkästä tekstiä onnettomuus- ja muisteloketjuihin, mutta ehkäpä ei aivan niin henkilökohtaiselle tasolle vietyä mitä Adolf Erik Ehrnrooth'in muistoa kunnioittavassa ketjussa tulin kirjoittaneeksi. Tämä onkin sitten ainoa kirjoituskieltoni tällä palstalla. Kerran on tullut varoitus mutta se ei johtanut jatkosanktioihin, riitti, että kuittasin sen ja palasin ruotuun kyseisessä kiekkoketjussa. Kokonaisuus huomioiden en kuitenkaan ole tyyliäni pahemmin muuttanut suuntaan tai toiseen kirjoitushistoriani aikana.

vlad.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei ole suojaton eli on suojattu, eli siis mitenkä päin? Luulin saaneeni kuukauden viipaleen siinä missä kovin moni muukin, mutta kaiketi sekin oli vain osa isompaa salaliittoa. Toivottavasti eivät langeta tästä paljastuksesta heti uutta valepelikieltoa.

Bannien aikana opin käymään potalla.

Bannisuojattu tietysti.

Opin näköjään myös sen, että en osaa enää bannien jälkeen kirjoittaa suomea.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Peruskoulu missä pelaa? Kirjoitin tuolloin että: (Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - To 29.1.2009 HIFK-TPS)

Eli missähän olin niin vitun väärässä?
Mistähän aloittaisi.

TPS sijoittui sarjassa yhdeksänneksi, eli pääsivät playoffseihin, ei joutunut playoutteihin. Näissä (sääli)playoffseissa he sitten tiputtivat tuon "sarjan kärkijoukkueen" eli HIFK:n. Tästä ilmeisesti käytit nimitystä "näytti mikä oli kärkijoukkueen ja sääliplayoff joukkueen ero".

Salakilla on tästä ja ensi kaudesta yksisuuntainen sopimus Blackhawksiin. Hänen ei siis ole tarvinnut luovuttaa NHL-unelmaansa ja lähteä johonkin KHL:n jämäjengeihin rahastamaan. Aika monien mielestä (lue: kaikkien paitsi TOJ:n) NHL on jopa kovempi liiga kuin KHL.

en lähtisi näistä peruskoulua syyttämään. Olisiko sitten sosiaalihuolto ollut vastuuton.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
En kai sitten yhtään mitään. Tarkemmat perustelut voi käydä lukemassa ihqut tai wielä lutusemmat XD LOL<3 modet ketjusta. Tai, no opin sen, että perseennuolijat ovat perseenuolijoita vaikka voissa paistaisi.

Synteesi: Toiset ovat vain tasa-arvoisempia kuin toiset.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt tuollaista syyllistä tunnetta ei tullut alkuhämmennyksen jälkeen, koko ajan on ollut sellainen fiilis että moderaattorit toimivat väärin ja aion kyllä varmaankin huomenna jakaa omaan näkemykseni asiaa koskien.

Jos yhtään helpottaa, niin voin kertoa, että selvisit kuukaudella samasta rikkeestä, mistä muutama muu sai ikuiset bannit palstalle. Sekin oli toki perseestä, eli et sinäkään banneja olisi ansainnut.

Minä en oppinut mitään. Pelikieltoni tuli ilmeisesti moderaattorien huolimattomuusvirheestä, eli olin ns väärään aikaan väärässä paikassa, mitään kirjoitettua tai kirjoittamatonta sääntöä en rikkonut. Aiemmat pelikiellot on tulleet suht aiheellisesti, ja niistä olen ottanut opikseni.
 

Ralph

Jäsen
Kun aikoinaan Scott Barney siirtyi Kerhoon, hänen ketjussaan joku Jokeri-fani itki kuinka HPK hankkii tuollaisia rattijuoppoja. Vastasin hänelle kysymymällä, että ottaako häntä päähän kun Jokerit ei saanutkaan heille huhuissa olleita Richard Lintneriä tai Scott Barneytä. Sain siitä viikon kirjoituskiellon ja opein siitä sen että Jokereita kannattava moderaattori ei kestänyt sitä että Jokerit ei saanutkaan haluamaansa vaan se menikin Hämeenlinnaan. Tosin nyt antaisin Barneyn Jokereille.
 
Sain siis pelikieltoa siitä että tiesin kuinka ottelussa käy. Opin siis että moderaattoreilla on oma mielipide miten pelissä tulee käymään ja jos sitä uhmaa saa kirjoituskieltoa. Hymiö tähän etten saa kirjoituskieltoa.

Täältä voi lukea otteluketjusta voi lukea: To 29.1.2009 HIFK-TPS - Jatkoajan keskustelupalsta. Oma ja ainoa viestini on nro 16. Sain heti bänniä enkä päässyt kuittailemaan turkulaisille että kuka se oli jälleen oikeassa.

Mä taas luulen, että pelikieltosi johtui viestin surkeasta kirjoitusasusta. Täynnä kirjoitusvirheitä ja muutenkin täynnä sitä itseään. Jos nyt noin vanhoja asioita on pakko muistella. Mutta sitä tikulla silmään joka....vai miten se menikään?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kun aikoinaan Scott Barney siirtyi Kerhoon, hänen ketjussaan joku Jokeri-fani itki kuinka HPK hankkii tuollaisia rattijuoppoja. Vastasin hänelle kysymymällä, että ottaako häntä päähän kun Jokerit ei saanutkaan heille huhuissa olleita Richard Lintneriä tai Scott Barneytä. Sain siitä viikon kirjoituskiellon ja opein siitä sen että Jokereita kannattava moderaattori ei kestänyt sitä että Jokerit ei saanutkaan haluamaansa vaan se menikin Hämeenlinnaan.
Et siis tässä viestissäsi esim haukkunut kyseistä kirjoittajaa ämmäksi jota voitaisiin pitää henkilökohtaisuuksiin menemisenä?
http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=3481158&postcount=57
 
Viimeksi muokattu:

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Nyt virta päälle. Ei pidä paikkaansa. Suollat siis ns paskaa.

No vaikea kuvitella että jos tässä viestissäni paljastaisin (vahingossa) henkilöllisyyteni ja se olisi näkyvillä koko palstalle kahdeksan päivää, että tätä virhettäni yritettäisiin niin laajasti peitellä ja salailla kun 11.9 tehtiin ,mistään bannauksista nyt puhumattakaan. Ei siinä, tuskinpa siitä jos paljastaisin henkilöllisyyteni nousisi sen kaltaista härdelliä mikä nähtiin reilu kuukausi sitten.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
No vaikea kuvitella että jos tässä viestissäni paljastaisin (vahingossa) henkilöllisyyteni ja se olisi näkyvillä koko palstalle kahdeksan päivää, että tätä virhettäni yritettäisiin niin laajasti peitellä ja salailla kun 11.9 tehtiin ,mistään bannauksista nyt puhumattakaan.
Henkilöllisyyden ja palstapersoonan, sekä palstan sivupersoonan välillä on kuitenkin jotain muutakin kuin vain ilmaa. Tämän toki tiesitkin, mutta saatpahan tähän vastatessa vielä yhden viestin lisää.

En oppinut mitään näiden otsikon mukaisten bännien aikana. Näiden bännien rauettua olen oppinut pitämään ajasta ennen eräiden arvon palstaveljien kirjoitusoikeuksien palautumista.
 

Ralph

Jäsen

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Opin kaikenlaista mielenkiintoista kun tuli huvikseni kyseltyä kaikenmoista eri lähteistä. Tämä oppiminen myös vahvisti muutamia luulojani ja nyt ainakin tiedän, kelle ei kannata vittuilla palstalla
 

Snagari

Jäsen
Olisi pitänyt heti lähteä yksityisviestilinjalle. Niinkuin ne ketkä pelikieltoa saaneiden tyhmää uteliaisuutta tjsp. ihmettelivät. Sen kai minä sitten opin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ja täytyy vielä lisätä, että moderaattori on ystävä ja tarkoittaa vaan hyvää.

Ei mulla muuta.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Samaan aikaan mulle on kuitenkin selvinnyt, että esim myp2p-linkkien jakaminen on täysin sallittua, niille on jopa oma sticky-topikkinsa NHL-puolella. Ilmeisesti siis näitä linkkejä ei koske samat tekijänoikeuslait kuin torrent-tiedostoja.

Afterdawnin uutinen siitä kuinka Myp2p.eu voitti oikeudessa Canal+:aa pyörittävän yrityksen.

"Oikeus ei kuitenkaan nähnyt linkkien jakamisessa mitään väärää, jonka johdosta Myp2p.eu voi jatkaa aiempaa toimintaansa."
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Näiden kuukauden bannien aikaan ja varsinkin heti niiden jälkeen opin, että tällä palstalla puhuttiin paljon muustakin kuin moderaattoreista ja heidän tuomioistaan. Tai siis noista em. ei puhuttu kuukauteen juuri ollenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös