Mitä opit bannien aikaan?

  • 9 172
  • 52

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tämä olkoon bannittujen käyttäjien synninpäästö- ketju. Mitä bannit sinulle siis opettivat? Oletko nyt kuuliaisempi kuin ennen, muutatko kirjoitustyyliäsi vai aiotko hiljentyä Jatkoajan ihmeellisessä maailmassa? Mitä mullistavaa sinun banniesi aikaan tapahtui, tajusitko olevasi riippuvaisempi Jatkoajasta kuin uskoitkaan? Tässä ketjussa ei ole ideana purnata moderaattoreille, ei edes kettuilla.

Päivät ilman Jatkoaikaa on kuin mies ilman penistä. Joku tärkeä osa elämästä puuttuu. Täällä käy päivittäin, mutta kun ei voi osallistua jutteluun niin eihän siitä mitään tule. Maailma on myöskin myllertynyt täysin bannien aikaan. Risto Dufva Tapparaan. Barkov Jr. voittaa tämän kauden tulokaspalkinnon. Olen tajunnut, että Hakametsää on helvetin vaikea hahmottaa ulkoa päin ja menen aina väärästä ovesta sisälle. Rakkaus on vaikeaa. Syksy on tullut. Steve Jobs on kuollut. Apple ei julkaissut iPhone 5:tä. Itse opin myös sen, että luen säännöt huolella vielä pariin kertaan. Vaikka olenkin hyvin utelias henkilö niin opin, että parempi olla hiljaa silloin tällöin. Moderaattorit ovat tehneet mainiota työtä nyt meidän joukkobannin jälkeen, palautetta on monet näköjään antaneet ja siitä on otettu oppia, hienoa!

TÄÄLLÄ TAAS!

E: näin ruosteessako sitä on, että tämä tuli väärään paikkaan. Piti tohon Kierrätyskeskukseen mennä...
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Rakkaus on vaikeaa.

TÄÄLLÄ TAAS!

Tervetuloa takasi! Mua ei oo bannittu vielä, mutta ehkä senki uhalla nyt kirjotan tähän ihan totaalista OT:ta. Mietin nimittäin tässä ykspäivä naisasia- ketjua ja sitä että miten Numella on menny. Itsellähän se ei vieläkään tunnu sujuvan ja allekirjotan tuon sun edelläolevan rakkauskommentin. Mutta se tästä offtopicista, katotaan jos sitä viitsii naisasioihin enää lähtee samoista asioista vuodattaan :D.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Opin sen, että bannin syytä ei ole aina määritelty.

Myös opin, että nimimerkki verikuut ei ole bannisuojaton.

On kieltämättä taas ihan jees päästä kirjoittelemaan, vaikka tämä nyt mikään pakkomielle kuitenkaan ole. Näin kuukauden mietittyä täytyy sanoa, että ehkäpä ne sitten kuitenkin olivat aivan ansaitut bannit.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aivan, tänäänhän nämä megabannit päättyivät. En olisi edes muistanut ilman tätä ketjua. Sikäli en varmaan oppinut mitään, että kirjoitustyyliäni en aio muuttaa, miksi muuttaisinkaan, kun siitä ei tämänkertaista banaania nautittu. Se nautittiin moderaattorien itkupotkuraivarien jälkeisestä esivallan uhmaamisesta, joka sai valvovan elimen tirauttamaan yhden kyyneleen liikaa. Joo, saattaahan se olla, että pelikieltoa tuli oikein kerjättyä ja siitä rangaistuksen kärsittyäni olenkin nyt oppinut... no, en yhtään mitään. Mutta antaapa olla, ei parane asiasta enempiä jauhaa, koska seuraavasta uhmaamisesta luultavasti kirjoitusoikeuteni poistetaan, nettiyhteyteni katkaistaan ja muroihini tullaan kusemaan.

Huomasin muuten pelikiellossa ollessani vierailevani Jatkoajassa ihan samaan malliin kuin ennenkin. Palsta on kuitenkin lätkäasioiden ykköspaikka Suomessa ja niitä tuli luettua aivan kuten ennenkin. Saattaa olla, että olen jatkossakin suhteellisen hiljaa. Kirjoittajana en kovasti tätä palstaa kaivannut, eikä varsinkaan palsta minua, mutta lukijana täällä tulee pyörittyä jatkossakin, sekä palstan, että verkkolehden puolella. Tai sitten sama paskanjauhaminen jatkuu entiseen malliin. Kattoo ny.
 
Viimeksi muokattu:

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kirjoitin aikanaan 29.1.2009 HIFK-TPS pelin ennakossa, että top-6 joukkue HIFK tulee näyttämään mikä on ero sarjan kärjen ja sääliplayoffjoukkueen välillä, ja että Salak ei ole kovinkaan kummoinen maalivahti.

Tästä sain kirjoituskieltoa.

Ottelussa HIFK löi ekassa erässä tauluun 3-0 johdon ja Salak vaihdettiin maalilta pois kun imi kuin seula.

Sain siis pelikieltoa siitä että tiesin kuinka ottelussa käy. Opin siis että moderaattoreilla on oma mielipide miten pelissä tulee käymään ja jos sitä uhmaa saa kirjoituskieltoa. Hymiö tähän etten saa kirjoituskieltoa.

Täältä voi lukea otteluketjusta voi lukea: To 29.1.2009 HIFK-TPS - Jatkoajan keskustelupalsta. Oma ja ainoa viestini on nro 16. Sain heti bänniä enkä päässyt kuittailemaan turkulaisille että kuka se oli jälleen oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ollakseni täysin rehellinen, en mitään oikeastaan. Aiemmaan viikon mittaisen, linkin kuvauksen puuttumisesta johtuneen pelikiellon aikana pahinta oli juuri se tunne että oli tehnyt virheen, josta sitten rankaistiin. Koen oppineeni tuosta ja nykyään kuvailen linkkini mielestäni esimerkillisesti. Nyt tuollaista syyllistä tunnetta ei tullut alkuhämmennyksen jälkeen, koko ajan on ollut sellainen fiilis että moderaattorit toimivat väärin ja aion kyllä varmaankin huomenna jakaa omaan näkemykseni asiaa koskien.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
En tiedä olenko oppinut mitään, mutta se edellisestä bannista johtunut pitkäksi venynyt tauko erään pudotuspelisarjan aikaan teki sen etten enää jaksa niin aktiivisesti kirjoitella ja olenkin keskittynyt lähinnä lukemaan juttuja. Pitkä tauko teki myös sen että se vieroitti varsin hyvin näiltä sivuilta niin että myös lukeminen vähentyi aktiivisimpiin aikoihin. No sen verran opin että en kirjoittele tänne mitään kuumimpien pelien jälkeen.
 

fabula

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huomasin muuten pelikiellossa ollessani vierailevani Jatkoajassa ihan samaan malliin kuin ennenkin. Palsta on kuitenkin lätkäasioiden ykköspaikka Suomessa ja niitä tuli luettua aivan kuten ennenkin.

Tähän vahva sama. Jääkiekon seuraaminen olisi monta astetta ankeampaa ilman Jatkoajan verkkolehteä ja keskustelupalstaa. Itse olen sen verran uusi täällä muutenkin, että ei tuo pelikielto niin pahalta tuntunut ja nopeasti tuo aika loppujen lopuksi menikin. Ainoastaan liigakauden avauksen menettäminen harmitti. Sitä kun oli aika paljon odottanut, että ekaa kertaa pääsee rekisteröiytyneenä osallistumaan keskusteluun.

Ja opin sen, että uteliaisuus on pahasta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taitaa olla koko Jatkoaikahistoriani aikana ollut kolme viikon bannia (jos oikein muistan). Mitään en ole niistä oppinut. Ne on ollut kaikki turhia kommentteja toki, mistä se penaltti on välkkynyt, mutta mitenkään "jäähyherkkä" kirjoittaja en koe olevani. Todennäköisesti itse antaisin monesta muusta kommentistani helpommin rangaistusta, mutta kaipa tämä tyylini on sen verran perus, että ei tarvitse huolehtia.

Luulen, että en siis rangaistusta saa, ellen ihan tieten tahtoen rupea hölmöilemään.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Onhan niita muutamia tullu, kerran tuli kuukausikin kun metsa vastasi niin kuin sinne huudettiin. Mita niista on tullut opittua? Etta moderaattoritkin ovat vain ihmisia, ja heidan henk. koht mielipiteensa keskustellusta aiheesta voi vaikuttaa banneihin. Hekaan eivat voi nousta aihepiirin ylapuolelle ja arvioida keskustelua pelkastaan keskusteluna, vaan hekin saattavat valita puolensa.

Opin myos sen etta sanan "horho" jatkuva toistaminen ja toisen alykkyyden jatkuva kyseenalaistaminen on kuitenkin huomattavasti hyvaksyttavampaa keskustelupalstalla kuin suoraan puhuminen ja vaha-alyiseksi toteaminen. Noin moderaattorien nakokulmasta.

Myos sen opin etta bannit kannattaa ottaa kesa-aikaan jos niita yleensakaan taytyy ottaa, kun ulkona on kivaa eika latkaakaan tarvitse kommentoida.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko.. onko se todella ohi? Silmiä häikäisee. Kaikki tämä vapaa tila ympärilläni.. En osaa käsitellä tätä.

Mieleeni tulvivat muistot siitä kamalasta päivästä, siitä josta ei saa ääneen puhua. Salamyhkäiset herrasmiehet kuiskuttelivat ohikulkijoille, "Tulkaa katsomaan, tulkaa tulkaa", ja me hullut, me menimme. Me menimme joukoittain, katsoimme, ja lähdimme hämmästellen pois. Se mitä näin, ei tuntunut silloin kovin merkittävältä - ei silloin, mutta nyt tuo näky on vaivannut minua joka ilta kun yritän saada unenpäästä kiinni. Miksi halusin niin kovasti nähdä sen? Mitä se edes oli? En tiedä. Nähty se nyt kuitenkin on.

Pian hämmästelevän väkijoukon keskelle saapui Oikeus, mellakkakypärät päässä, pamput heiluen. He syöksyivät kaikkien paikallaolijoiden kimppuun, kahlitsivat, tönivät, sulloivat meitä kohti vankityrmiä. Pakokauhu puhkesi. Me huusimme, me itkimme, me vannoimme syyttömyytämme ja vetosimme väärinymmärrykseen ja uteliaisuuteen, mutta meitä ei kuunneltu. Meidät oli vaiennettu, kuulimme vain omat protestimme, vastalauseisiin vastattiin pampuin ja kyynelkaasuin. Ymmärsin hitaasti, että olen hävinnyt, olin tehnyt väärin. Uteliaisuus tappoi kissan, meidät se vei vankilaan.

Kaaoksessa näin, kuinka nuo salaperäisyyttä muille jaelleet herrasmiehet teloitettiin välittömästi kadulle. Se tuntui ensin järkyttävältä, mutta nyt, kaiken tämän ajan jälkeen, olen oppinut ymmärtämään että ehkä he saivat ansionsa mukaan. Oikeus on laatinut säännöt, joita pitää noudattaa, he eivät sitä tehneet, ja vetivät vielä mukanaan monta viatonta, uteliasta yksilöä rikoksen ja hirviömäisyyden polulle. Minutkin. Olin katkera.

Traagisinta oli nähdä, kuinka eräs - kutsutaan häntä vaikka nimellä Tosi pelaaja numero 20 - nosti jotain salaperäisiltä miehiltä kadulle pudonnutta, ja erehtyi vielä uudelleen näyttämään sitä ympärillä olevilleen. Oikeus, tuo säälimätön ja vankka pyöveli, ei epäröinyt, vaan teloitti myös tämän epäonnisen sielun välittömästi. Oliko se tarpeellista?

Pian ruumiit oli siivottu kaduilta, ja meidät oli sullottu selleihimme. Seinien läpi kuulimme, kuinka kohtelumme herätti vapaaksi jääneissä ihmetystä, vahingoniloa, jopa suoranaista vihaa. Oikeus oli pakotettu reagoimaan, he astuivat kaduille muiden joukkoon, ja selittivät tekoaan. Väki ymmärsi, ja rauhoittui. Minäkin, katkerana sellissäni, aloin ymmärtämään. Teko oli ollut välttämätön, sen oli oltava, eihän meitä muuten olisi niin sankoin joukoin lukittu pois, muutamia jopa teloitettu kadulle. Olimme esimerkki, varoitus. Säännöt on tehty noudatettaviksi, Oikeus niitä vahtivaksi. Hyväksyin kohtaloni.

Alistuneena seurasin pienestä kalteri-ikkunastani, kuinka suuri ja mahtava SM-liiga alkoi. Näin pelit ja tulokset, kuulin vapaaksi jääneiden kommentit, mutta oma ääneni ei kuulunut selliäni kauemmas. Minun on myönnettävä, oli lähellä etten tullut hulluksi, mutta pienet asiat auttoivat säilyttämään järkeni edes jonkinlaisessa eheydessä. SaiPan ennakko-odotuksia paremmat otteet, Oikeuden uusi inhimillisempi ote vahdittaviaan kohtaan, Liigapörssi-menestys, kaikki nämä helpottivat aikaani vankilassa. Suurin yksittäinen tekijä oli yhteys suureen vapaustaistelijaan, tuohon Jatkoajan Che Guevaraan, GaDaan, joka tunnollisesti kulki selliemme ohitse keräämässä vakioveikkauslappusiamme, ja luki niitä ääneen vapaaksi jääneille. Tunsin saavani jälleen ääneni kuuluviin, olevani taas osa jotain suurempaa, en vain yksi surkea eristynyt sielu, yksin kopissaan.

Ja nyt, nyt se kaikki on ohi. Olemme jälleen vapaat. Toivon, että olen ottanut opikseni. En säntää enää katsomaan salamyhkäisten herrasmiesten salaisuuksia, en vaikka he kuinka niitä mainostaisivat. Uteliaisuus tappaa kissan, välinpitämättömyys pitää hengissä.

Onneksi minä en ole kissa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Liekö sattumaa, että kansallisena epäonnistumisen päivänä meidät, tuomitut, päästettiin takaisin Jatkoajan kirjoitusoikeuden haltijoiden pyhään salaseuraan. Ensin vitutti, sitten nauratti, suurimman osan ajasta olin suurpiirteisen välinpitämätön. FASlapselta hieno kirjoitus. Kristalliyön uhrit - pitäisikö perustaa tukiryhmä?

edit: aijoo, mainittakoon etten oppinut edes yhtään uutta moderaattorin nimeä, kun kyseisen henkilön statuksen tiesin jo ennen insidenttiä.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hitto tää on vähän kummallista silleen, että tää kuukausi bannissa meni ihan helvetin nopeasti! Muutenkin tuntuu, että aika kuluu vähän turhan nopeesti. No eikait sille mitään voi.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kerran olen viikon kärsinyt, kun humalassa otteluseurantaan kirjoittelin ja toisen kerran minuun kohdistettiin ennakoivaa bannaamista eli minut eristettiin hetkeksi, jotta kohu laantui ja kirjoitusoikeudet sain takaisin kuittaamalla asian ymmärretyksi.
Mitä noista opin? Opin se, että ei kannattaisi provosoitua.

Kuukauden pelikieltolaiset palailevat marttyyreinä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Äkkiä meni kuukausi. On myönnettävä, että aluksi olin suunnattoman epätoivoinen ja alennuin jopa hakemaan nimimerkkiä eräälle toiselle palstalle. Keksin oikein hauskan nimimerkinkin ja nyt minua kaduttaa, kun en vielä rapiat kymmenen vuotta sitten keksinyt sitä. Nyt olen jo kasvanut nykyisen nickini kanssa yhteen, hän on minun veljeni ja minä hänen, enkä enää raaski hänestä luopua. Paskaa.

Mitä tästä jäi käteen? Ei yhtään mitään, paitsi "salatietoa", millä en tee yhtään mitään. Toisaalta eihän ryyppyilloistakaan yleensä jää mitään käteen, paitsi oma vehje.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Jaahans. Mitäs sitä sitten opittiin? Ainakin sen, että uteliaisuus kannattaa pitää kurissa. Saavuin ketjuun jossa kaikki halusivat nähdä jotain, uteliaisuuteni heräsi ja hyppäsin jonon perään. Loppujen lopuksi tieto kuinka uppotukit vaikuttaa kalojen sukupuolielämään, kiinnostaisi enemmän, kuin ko. "modegate" kuvankaappaus. Mutta sainpahan utelias nokilleni.

Bannit olivat silti ihan hyvä juttu, sillä nyt kun Kerhokin on sysipaska, olisin todennäköisesti avautunut vitutuksissani jollekin ja silloin olisi voinut heilua häkki ihan aiheesta. Lisäksi tuli pohdittua omaa asemaa tällä palstalla ja tuli huomattua, että suollan aika paljon diipa daapaa. Niin kuin on tämäkin viesti. Mutta tärkeintä on että saa suoltaa edes jotain jonnekin, kun äitikään ei enää jaksa poikaansa kuunnella.
 

scholl

Jäsen
Tämä olkoon bannittujen käyttäjien synninpäästö- ketju. Mitä bannit sinulle siis opettivat?

Opin sen kuinka mätä tämä systeemi loppujen lopuksi on. Silloin kun menee hyvin eli kun tiedät pleijareissa vaikkapa jokaisesta parista sen, joka tulee menemään jatkoon niin sinut halutaan vaientaa. Suoraan sanottuna tämä on harmaiden vässyköiden paikka. Anttikalliomäet rivissä.

Oletko nyt kuuliaisempi kuin ennen, muutatko kirjoitustyyliäsi vai aiotko hiljentyä Jatkoajan ihmeellisessä maailmassa?

Olisin hiljentynyt, mutta sitten Jarkko Ruudun piti alkaa pelleilemään noilla sopimusasioille.

Mitä mullistavaa sinun banniesi aikaan tapahtui, tajusitko olevasi riippuvaisempi Jatkoajasta kuin uskoitkaan?

Ei tapahtunut mitään ihmeellistä tai tapahtui, mutta yksityiselämässäni, ei Jatkoajassa.
 

scholl

Jäsen
Kirjoitin aikanaan 29.1.2009 HIFK-TPS pelin ennakossa, että top-6 joukkue HIFK tulee näyttämään mikä on ero sarjan kärjen ja sääliplayoffjoukkueen välillä, ja että Salak ei ole kovinkaan kummoinen maalivahti.

Tästä sain kirjoituskieltoa.

Toi on normimeininkiä täällä. Mieti kuinka kova katkeruus niillä tyypeillä on. Kerran joku alkoi vittuilemaan mulle huolella jossain ketjussa. Vastasin takaisin jotain yhden lauseen niin itse sain 1kk bänniä, se vittuilija ei saanut mitään. Se oli ehkä 2007 kevättalvella. Kerran taas Jatkoajan etusivulla oli uutinen "Juuso Hietanen on voiton puolella". Se jätkä ei ollut juurikaan pelannut edes sm-liigamatseja niin pääuutinen oli se, että sellainen jätkä oli mukamas voiton puolella. Kyseenalaistin uutisoinnin niin sain siitäkin kai kuukauden. Näitä voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Ne on ihan sairaita tyyppejä siellä liipasimen kanssa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä tuo mitenkään erityisen raastava kuukausi ollut. Jatkoaikaa tuli luettua ihan yhtä paljon kuin ennenkin. Muutaman kerran toki olisi tehnyt mieli vastata johonkin mielenkiintoiseen tai typerään kommenttiin (muutaman kerran epähuomiossa yritinkin), muttei sen enempää.

Mutta se kyllä vähän tässä bannissa vitutti, että enhän mä saatana edes saanut sitä yksityisviestiä. tutzba perkele.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa oppi, tosin sitäkin merkityksellisempi, oli tietenkin se, että olen väärin ymmärretty nero.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Siinä kävi vähän niin kuin Smash ASEM -hulinoissa. Osa porukasta joutui putkaan tietämättä oikein, missä on edes mukana. Ainakin minulle kävi niin. Möläytin mukahauskasti Mille naurat juuri nyt? -ketjussa Kummeli-hengessä että antakaa minäkin huudan. Olihan siellä menossa varsinainen huutelu. Voin rehellisesti sanoa, että en edes tiennyt mistä vitusta on kyse. Asia kyllä selvisi myöhemmin.

Jäähyn aikana sai katsella Jatkoaikaa osittain ulkopuolisena. SM-liiga alkoi ja etenkin depressioketjuun olisi ollut paljonkin asiaa. Ei ehkä juuri nyt depression takia, vaan olisi ollut neuvoja ja kokemuksia jaettavana muudansille henkilöille, jotka näyttivät olevan vedenjakajalla. Samalla mietin toiseen ja kolmanteen kertaan omia "hauskuuksiani", joita olin suoltanut eräänlaisessa kuvalautahengessä erityisesti Venäjän lento-onnettomuudesta. Siitä olisi ehkä ollut syytäkin saada satikutia. Sellaiset vitsit eivät välttämättä sovi kovin hyvin jääkiekkofoorumille tai mihinkään.

En nyt tiedä vaikuttaako tämä kuukauden kakku siten, että olisin herkemmin jatkossa liipaisemella - tietyssä ehdonalaisessa. Toivottavasti moderaattoreilta löytyy pelisilmää siinä mielessä, että tämä tapaus oli varmasti monelle vahinko, eikä johdonmukainen jatko entisille penailuille. Olen ollut neljä kertaa aiemmin lusikoimassa viikon kakkuja. Nämä ovat tulleet syystä. Mutta kyllähän sitä kahdeksassa vuodessa tekevälle sattuu.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Siinä kävi vähän niin kuin Smash ASEM -hulinoissa. Osa porukasta joutui putkaan tietämättä oikein, missä on edes mukana. Ainakin minulle kävi niin. Möläytin mukahauskasti Mille naurat juuri nyt? -ketjussa Kummeli-hengessä että antakaa minäkin huudan. Olihan siellä menossa varsinainen huutelu. Voin rehellisesti sanoa, että en edes tiennyt mistä vitusta on kyse. Asia kyllä selvisi myöhemmin.

Itsellekin kävi juuri näin. Se mistä oli kyse selvisi myöhemmin ja selvisi myös, että kysyä ei saa jos ei tiedä. Säännöissä pitäisikin olla selkeästi, että jos minä en osaa niin te istutte kuukauden - viittaan tietenkin nyt siihen mistä kaikki alkoi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös