Mitä on tehtävä?

  • 210 355
  • 1 297
Tila
Viestiketju on suljettu.

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläni on vähän samat ajatukset ollu mielessä, en toivoisi Waden jatkavan mutta ei kyllä ihan heti tule korvaajaa kaverille mieleen.

Jortikan haluisin, mut en jaksa uskoa että lähtee Tepsistä ainakaan kesken kauden. Ehkä kauden jälkeen.....

Ja onhan näitä mieluisia koutsia tietysti Summanen, Eloranta ja vaikka mitä, mutta en usko että kesken kauden kukaan näistä kavereista hyppää laivasta toiseen.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Joo. Tuskinpa niitä hyviä korvaajia on paljon liikkeellä? Jortikka jos tulisi Narreihin takaisin tällä kaudella niin se olisi TODELLA suuri ja kallis ihme. Tuskinpa.
Entä jos Virmanen ja Harry tekeekin niin, että mikään muu ei vaihdu kuin molari ja puolustus osasto? Toivotaan nyt kuitenki, että hyvä valmentaja on löydetty ja peli ilo palaisi ja pisteitä alkaisi ropisemaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
cobol kirjoitti:
Mietinkin jo että eikö kukaan keksi todellista syytä siihen, miksi Jokerit ei ollut Arasta kiinnostunut.

Voisiko olla niin, että Ara ei ollut Jokereista kiinnostunut?

Sitten Jortikalla spekulointiin: Miksi Jortsu lähtisi Turkkuusta ja vielä kesken kauden, kun hän sinne muistaakseeni perhesyistä halusi? Eikä hän tunnu muutenkaan luovuttajatyypiltä.

Tuntuu pikkuisen kurjalta Waden tilanne täällä naapurissakin, sillä hän on yksi niitä harvoja Jokereita, joita olen arvostanut ja olisin toivonut hänelle vähän parempaa onnistumista. Taisi hypätä vähän liian suuriin saappaisiin... Todella mielenkiintoinen ja hankala tilanne Ilmalassa, kun tähän aikaan vuodesta ei kunnon valmentajia kasva joka oksalla.
 
Joukkueen peli on valmentajien näköistä

Minun mielestä peruskysymys on, kenen tehtävä on saada pelaajat pelaamaan niin että voitetaan? Olen myöskin miettinyt, mitkä ovat valmentajan tehtävät ja miten ne nyt ovat toimineet
- pelisysteemi, ( puolustuspeli,joka alkaa hyökkäysalueelta.En ole saanut ihan selvää kuvaa mikä se on.)
- pelin aikainen taktiikka, ???
- kentälliset, hakemista,kokeilemista,osittain loukkautumisien johdosta,
- peluutus, liittyy pelisysteemiin,taktiikkaan,kun molemmat ??,niin myöskin peluutus?
- ns. suurten egojen toiminen, mitähän nekin ovat?
- vastustajan heikkouksien löytäminen, ???

Pelaajat pelaavat valmentajien mukaisesti ? Peli on valmentajiensa näköinen.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Jostain pitäisi se, ei niin kiva, valmentaja löytää. Wade voisi jäädä kakkoseksi sekä Surenkikin mahtuisi penkin tääkse. Ihmetyttää kuka tai mikä pitää herran noin hiljaisena. Salamoissa olisi salamoinut.
Ensi kaudella Wade A-junnuihin, nuorempiin tai mestikseen ykköseksi. Sillä harvemmin sitä on noustu noin nopeasti ison joukkueen ykkösvalmentajaksi.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun nämä HIFK:n kannattajat ovat olleet hyvinkin osaaottavia täällä forumilla tästä Wade-asiasta, niin minä lupaan myös ensi kaudella olla hengessä mukana kun HIFK:n uudeksi koutsiksi nimitetään IFK-ikoni Pertti Lehtonen =) No asiaan. Kyllä tuo Jokereiden umpisolmu vaatii jotain paljon radikaalimpaa kuin uuden maalivahdin ja muutaman kenttäpelaajan. Helpoin tapa saada muutos aikaa on tosiaankin vaihtaa valmentaja, ja luulenpa että tämän asian tiimoilta on lehdistötilaisuus hyvinkin pian.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Alamummo kirjoitti:
Voisiko olla niin, että Ara ei ollut Jokereista kiinnostunut?

Ei kannata lähteä tälle tasolle. Jos sulla ei ole mitään annettavanasi, voit vaikka jättää kirjoittamatta. Aravirta on Suomen oloissa huippukoutsi, jota kiinnostaa jokainen seura. Kuten olemme nähneet, Kaaneja myöten. Hän saa valmentamisesta palkkaa. Se on hänen elinkeinonsa. Jokerit olisi ollut hänelle paras kuviteltavissa oleva vaihtoehto. Myös palkan suhteen. Aivan kuten hän itse asian totesi viime keväänä. Silloin ei tiet yhdistyneet, koska Wade tuli ruoriin. Nyt se ei ollut mahdollista Aran muiden sitoumusten vuoksi. Sen takia Jokerit ei ollut nytkään hänestä kiinnostunut. Tällä kertaa ei voitu odottaa tammikuulle. Muuten Aravirta olisi Jokereissa tiistaista alkaen, jolloin uusi valmentaja vetää joukkueelle ensimmäiset harjoitukset.
 

Heppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Mielestäni Wadesta on meille paljon hyötyä valmennuksessa jopa jo parinkin vuoden päästä.Nyt Wade kakkoseks ja kauden lopussa siirrettäs vain junnuja valmentaa ja parin vuoden päästä takas kokeilee.
Hjallisha vois rueta tehtailee näitä jokeri valmentajia lisää.Kettererist maalivahtikoutsi,Tikkanen kakkoseks,Otosta ykönen sit joskus...=)
 

Tuoppi

Jäsen
Heppu kirjoitti:
Mielestäni Wadesta on meille paljon hyötyä valmennuksessa jopa jo parinkin vuoden päästä.Nyt Wade kakkoseks ja kauden lopussa siirrettäs vain junnuja valmentaa ja parin vuoden päästä takas kokeilee.
Hjallisha vois rueta tehtailee näitä jokeri valmentajia lisää.Kettererist maalivahtikoutsi,Tikkanen kakkoseks,Otosta ykönen sit joskus...=)

Vai Tikkasesta jokereiden valmetaja! =) Mieluummin otettas se tikin paita veks sieltä katosta...
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
cobol kirjoitti:
tiistaista alkaen, jolloin uusi valmentaja vetää joukkueelle ensimmäiset harjoitukset.

Onko tämä fakta ja mikä on Waden kohtalo? (En jaksanut sivukaupalla selata taaksepäin.)

Entä Lukkarilan status?
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli kaikessa kauniissa yksinkertaisuudessaan Jokereita ei valmenna tänä kautena ainakaan kukaan "huippuvalmentaja", siis tarkoitan sellaisia valmentajia jotka ennemmistö mieltää huippuvalmentajaksi.

Toki jos valmentaja vaihtuu ja uusi koutsi on ulkomaalainen, niin voihan hänkin Jokerit viedä vaikka kuinka pitkälle....
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
MC61 kirjoitti:
Onko tämä fakta ja mikä on Waden kohtalo? (En jaksanut sivukaupalla selata taaksepäin.)

Entä Lukkarilan status?


Arvaat varmasti: Jokerit tiedottaa asioista itse maanantaina. Siihen saakka saadaan kärvistellä kaikki. Minä myös.

Päivitys edelliseen:

Jokerit tiedottaa asioista itse sitten kun asiat ovat valmiita. Siihen saakka saadaan kärvistellä kaikki. Minä myös.
 
Viimeksi muokattu:

Sir Smuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Florida Panthers
Heppu kirjoitti:
Kettererist maalivahtikoutsi

Heh. Kettererhän on juuri keräämässä kyseiseen pestiin kokemusta Jokereiden D-93 junnuissa;) Poikakin näyttää pelaavan maalissa. Ehkä kaudella 2011-12 poika on uusi Kari Lehtonen ja isä on Jokerien maalivahtikoutsi?:)

Ja sitten nykyhetkeen. Wade on siis lentämässä ulos, joka varmaan on ainoa oikea ratkaisu, vaikka pahalta se tuntuukin. Minun suosikkini uudeksi valmentajaksi on täällä mainostettu Bill Stewart.
Jokereiden suurin yksittäinen ongelma on ollu alkukaudella selkeästi kurittomuus ja tähän ongelmaan Stewart toisi ratkaisun. Täytyy myöntää etten kyseisestä henkilöstä ollut aikaisemmin kuullut ja tämä johtopäätös on tehty puhtaasti täällä liikkuneiden juttujen perusteella,jotka siis kertovat miehen pitävän kovaa kuria joukkueessa.
Kunhan vaan ei se Tamminen tulisi...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Nostetaan Lukkarila ykköseksi

Pistetään Wade pihalle ja nostetaan Lukkarila ykköseksi, Vepu pihalle Waden mukana. Eli ykkös- ja kakkosvalmentajat pihalle mutta pidetään jo organisaatiossa oleva valmennusguru edelleen penkin takana. Ja nämä kapinoivat pelaajatkin saivat sitten tahtonsa läpi ja Wade ei ole enää pilaamassa heidän peliään vaan he pystyvät taas alkaa voittamaan otteluita, tähän mennessä kun ollaan ihan perseilty tahallaan kun Wade ei ole tarpeeksi hyvä.

Ja kuin taikaiskusta me ei enää uuden valmentajan kanssa hävitä yhtään peliä, ja sen Kanadamaljankin voi jo tuoda meille Areenalle.
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Pistetään Wade pihalle ja nostetaan Lukkarila ykköseksi, Vepu pihalle Waden mukana. Eli ykkös- ja kakkosvalmentajat pihalle mutta pidetään jo organisaatiossa oleva valmennusguru edelleen penkin takana. Ja nämä kapinoivat pelaajatkin saivat sitten tahtonsa läpi ja Wade ei ole enää pilaamassa heidän peliään vaan he pystyvät taas alkaa voittamaan otteluita, tähän mennessä kun ollaan ihan perseilty tahallaan kun Wade ei ole tarpeeksi hyvä.

Ja kuin taikaiskusta me ei enää uuden valmentajan kanssa hävitä yhtään peliä, ja sen Kanadamaljankin voi jo tuoda meille Areenalle.

Tää vetää jo sanattomaksi. Vastaheittona, jos Lukkarila heitettäisiin pihalle, niin paranisiko Jokereiden peli "taikaiskusta" ja uskaltaisiko Wade alkaa toteuttaa omaa pelifilosofiaansa? Nythän on Wade ykkösenä peesaillut lähinnä Lukkarilan ideoita.

Tämähän olisi sinun mielestäsi paras skenaario, eikö?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Johnee kirjoitti:
Tämähän olisi sinun mielestäsi paras skenaario, eikö?

Itseasiassa me voitaisiin mennä loppukausi niin että meillä ei olisi valmentajia ollenkaan, meidän pelaajilla on kuulemma niin kova kompetenssi valmentaa tätä joukkuetta että me ei tarvita valmentajia sotkemaan pelaajien tietämiä ja osaamia kuvioita. Jätkät osaa tehdä sen jo itse.
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Itseasiassa me voitaisiin mennä loppukausi niin että meillä ei olisi valmentajia ollenkaan, meidän pelaajilla on kuulemma niin kova kompetenssi valmentaa tätä joukkuetta että me ei tarvita valmentajia sotkemaan pelaajien tietämiä ja osaamia kuvioita. Jätkät osaa tehdä sen jo itse.

Eli kysymykseen ei tullut vastausta, ja jatkat tuota samaa ylilyöntiä. Miten vaan.
 
Nyt näyttää siltä, että valmennuksessa tapahtuu muutoksia ja nyt sen pitää tapahtua,kun on 2 viikoa aikaa uusien pelien alkuun.

Muutokseen sisältyy myöskin riski?

Minä en niinkään ole huolissani nimistä, vaan siitä minkäisia harjoituksia ja harjoitteita pidetään?
Minkälainen pelisysteemi sopii/luodaan tälle pelaaja materiaalille?
Miten pelaajat SITOUTUVAT tähän pelisysteemiin?
Löytyykö todellista ja aitoa voittamisen tahtoa valmentajista,pelaajista?

Johto on tähän mennessä antanut kaiken mahdollisen tuen valmentajille, pelaajille ja nämä ovat oman leiviskänsä hoitaneet luvalla sanoen HEIKOSTI.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Joukkuepelaaja kirjoitti:
Minä en niinkään ole huolissani nimistä, vaan siitä minkäisia harjoituksia ja harjoitteita pidetään?
Minkälainen pelisysteemi sopii/luodaan tälle pelaaja materiaalille?
Miten pelaajat SITOUTUVAT tähän pelisysteemiin?
Löytyykö todellista ja aitoa voittamisen tahtoa valmentajista,pelaajista?

Ongelma ei ole pelkästään pelisysteemi, sillä niissä Jokereiden peleissä, joita olen nähnyt, on liike loppunut kokonaan viimeistään kolmansissa erissä ja joskus jo aiemmin. Ukot liikkuvat kuin lyijypuntit olisi lyöty jalkoihin. Se kielii vääränlaisesta harjoittelusta.

Esimerkiksi Tappara-pelissä ulkopuolelta joukkueeseen tullut Hyvönen oli ollut Jokereiden ylivoimaisesti liukkain mies. Se kertoo siitä, että harjoittelussa on mennyt jokin pahasti pieleen. Joko ollaan aivan tukossa tai sitten ei ole peruskuntoa lainkaan. En tiedä kummasta on kyse, viisaammat kertokoot.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Pantse67 kirjoitti:
Ongelma ei ole pelkästään pelisysteemi, sillä niissä Jokereiden peleissä, joita olen nähnyt, on liike loppunut kokonaan viimeistään kolmansissa erissä ja joskus jo aiemmin. Ukot liikkuvat kuin lyijypuntit olisi lyöty jalkoihin. Se kielii vääränlaisesta harjoittelusta.
Samansuuntaisia on havainnot täälläkin, tosin mulle on syntynyt mielikuva että pelin sekoaminen on enemmänkin johtunut itseluottamuksen romahtamisesta, kuin vääränlaisen harjoittelun seuraumuksena. Juuri sen takia että romahdus on voinut tulla yhtä lailla ekassa, tokassa tai kolmannessa erässä, heti kun vastustaja saa otteen pelistä. Joskus myös ottelun alusta pitäen. Jokereilla ei ole mielestäni ollut kiekollisessa pelissä mitään hätää, niin kauan kun peli on ollut omissa näpeissä. Yksikin takaisku maalin, huonossa tilanteessa tullut jäähyn tms. muodossa on saanut pelin sekaisin kertalaakista. Tämä on minun mielestäni merkki erittäin huonosta itseluottamuksesta, jonka piikkiin minä laitan suurimman osan konttaamisesta, en niinkään jaksa uskoa huonoon kuntopohjaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Waden lähtö on varma, mutta kuulin Turun suunnasta mielenkiintoisen huhun, jolla on myös todellisuus pohjaa.
Mitenkä olisi Hannu Jortikka? Juttu on huhu asteella, mutta ilmeisesti Jortikasta halutaan Turussa eroon ja Jokerit etsii valmentajaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suoraan ketjun otsikkoon vastaus. Nyt ei ainakaan kannatta hankkia Josh Holdenia. Tällainen tuli mieleeni kun muualla spekuloitiin miehen siirtymisestä Suomeen ja mainittiin Jokerien olevan miehen perässä. Meillä pitää haussa olla veskari ja koutsi, siinä se. Lisäksi voidaan pohtia saatavilla olevia puolustajia.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jukka Koivu?

Unohtakaa väärä murre ja väärät sitoumukset: Koivu lienee kovin (ja nimenomaan kovin) vapaana oleva kotimainen valmentaja. Jursin kasvattama siinä missä Summanenkin. Omaa myös taktista osaamista enemmän kuin moni muu, ilmeisesti enemmän kuin Jursikin nykyään. Pojan kovien elämänkokemusten (ja varmaan muidenkin asioiden) viisastuttama, ei siis enää ihan samanlainen turkua puhuva Timo Tuomi kuin 1990-luvulla.
Onnistui myös TPS:n valmentajana kohtalaisesti, vei Tepsin kaksi vuotta sitten finaaliin saakka.
Siis ehdotus: valmennustrioksi Koivu - Immonen - Surenkin, näkemystä ja auktoriteettia ainakin riittää enemmän kuin Seppo Hovin näköisellä Ken-nukella varustetulla nykytriolla. Häh?
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minäkin olisin valmis toivottamaan Jukka Koivun tervetulleeksi. Kyllähän mies on niin turkulainen kuin olla ja voi, mutta muut realistiset vaihtoehdot eivät oikein houkuttele nekään. Sitäpaitsi Jortikkahan kävi jo täällä lieventämässä Turku inhoa. Jukalta ainakin löytyy kuuluva ääni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös