Mitä odotat juuri nyt?

  • 374 147
  • 2 529

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Odotan, että @Czescku tulee paikalle, jotta voimme juoda viinaa ja katsoa lätkää yhdessä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Odotan maaliskuun palkkapäivääni joka onkin ensi viikon tiistaina. Nyt olen päässyt eroon tosiaan niistä ulosottoveloista ja palkasta ei lähdekään enää isoa pottia velkojen maksuun. Ei nyt niin kiireellistä tarvetta rahalle että sen vuoksi palkkapäivää odotan vaan mielenkiinnolla odotan sitä paljonko nyt sitten lopulta saan enemmän rahaa tililleni nyt verrattuna aiempaan.

Ulosotto vei joka kuukausi palkastani sen noin 600 euroa mutta ei voi silti suoraan sanoa että tulen nyt saamaan sitten 600 euroa enemmän rahaa. Tarvitsee tehdä vaativammat laskutoimitukset että saa jonkinlaisen arvion aikaan. Viime vuoden lopussa minun veroprosenttini oli tasan 0 koska olin tuista maksanut sitä ennen isoa veroprosenttia. Nyt veroprosenttini on 13,5.

Jonkinlaisen arvion tietenkin laskin tänään ja sen mukaan kuukausituloni nousevat 400 eurolla mikä on kieltämättä jo aika tuntuva summa. Tuossa voi olla sitten heittoa 100 eurollakin suuntaan ja toiseen. No, ei näitä niin kovasti kannata laskeskella. Viikon päästä sen sitten näkee tai oikeastaan varmaan heti jo ensi viikon maanantaina kun saan sen palkkalaskelman.

Sitten odotan Hiihtolomaa. Vielä kolme työvuoroa ja sitten se loma alkaa. Ei ole kyllä kummempia suunnitelmia lomalle, kiitos etenkin tämän koronan joka on aika tehokkaasti vaikuttanut minunkin vapaa-aikaani. Loma se on silti loma, etenkin kun se on tosiaan työurani ensimmäinen virallinen palkallinen loma.
 

Glove

Jäsen
Odotan erätaukoa niin voin lähteä käymään kaupassa. Pari saunajuomaa ja pieni pussi sipsejä kun nyt tekee mieli jotain suolaistakin.
 

Glove

Jäsen
Odotan ideaa. Kaupassa olisi tarkoitus mennä käymään, mutta pitäisi ensin keksiä mitä tekisin ruuaksi? Mitä tänään syötäisiin -ketjuakin selasin saadakseni inspiraation, mutta mikään ei oikein sytyttänyt. @banaaninviljelijä siellä kertoi tehneensä hernekeittoa, mikä voisi olla ihan jees, jos olisi torstai. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin mennä sinne kauppaan ja katsoa mitä on tarjouksessa ja rakentaa siitä sitten maittava ateria.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Odotan viikonlopun olutmoniottelua.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Odotan ideaa. Kaupassa olisi tarkoitus mennä käymään, mutta pitäisi ensin keksiä mitä tekisin ruuaksi? Mitä tänään syötäisiin -ketjuakin selasin saadakseni inspiraation, mutta mikään ei oikein sytyttänyt. @banaaninviljelijä siellä kertoi tehneensä hernekeittoa, mikä voisi olla ihan jees, jos olisi torstai. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin mennä sinne kauppaan ja katsoa mitä on tarjouksessa ja rakentaa siitä sitten maittava ateria.
Tee kuule ravioleja. Niitä minun olisi tarkoitus tällä viikolla itse tehdä. Pinaatti-ricotta täytteellä. Koskaan en moisia ole itse tehnyt. Ja jos taikinaa tulee paljon, osan täytän punajuurilla.
 

444

Jäsen
Iltaa. Kävin hakemassa ilmaiseksi pari vanhaa mööpeliä. Puran ne illalla osiin, hion, maalaan ensin valkoiseksi, sen päälle juuri hakemani vähän kivemmat maalit ja lopuksi vielä kasaus. Toki se kasaaminen menee huomiselle, että ehtii maalit kuivua kunnolla. Ei tuollaisia ankeita tummanruskeita systeemeitä jaksa katsella hetkeäkään.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tailgaten uusinta jaksoa odottelen. Ihan justiinsa tuon pitäisi löytyä suplasta. Ruokaa meinasin laitella kuunnellen tuota ja viintä samalla nautiskellen. Ennen jakson julkaisua kattilat pysyvät pois hellalta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Suurimmaksi osaksihan nuo työmatkani varrella olevat tiet ovat onnekseni jo lähes sulia. Mikä on erittäin hieno juttu, tätä olen odottanutkin. Vielä yksi pikkutie on suurimmaksi osaksi jäässä ja lumen peitossa. Kuljen tätä tietä vielä melko pitkän matkan joten odotankin nyt sitä että tältäkin tieltä jäät ja lumet sulavat.

Tuo pikkutie on selkeästi vähemmän käytetympi joten siksikin se kai tulee noita muita teitä jäljessä. Mutta olisihan se hienoa että koko työmatkani saisin kulkea lumettomilla ja ennen kaikkea jäättömillä teillä. Tämä pikkutie on nyt vielä onneni esteenä ja kun kuljen sitä kuitenkin melko pitkän matkan niin ei ole ihan vähäpätöinenkään asia.

Ja nyt kun minulla on kännykässä tuo nopeusmittari niin olen havainnut sillä olevan ainakin omaan kävelynopeuteeni vaikutusta missä kunnossa tiet ovat. Jäisellä tiellä minä en ainakaan uskalla kävellä niin huolettomasti ja nopeasti kuin sulalla tiellä. Vaikka minulla nastakengät onkin. Nastakengät alkavat olemaan kyllä jo aika tylsistyneet koska olen niitä käyttänyt paljon kolmen viime vuoden aikana.

Tavoitteenani on alkaa kävelemään vähintään sellaisella 5 km/h keskinopeudella työmatkat ja tuo ei taida olla mahdollista kuin vasta sitten kun tiet ovat täysin sulat. Ja jonain päivänä tahtoisin yltää siihen itselleni haamurajaan että kävelisin työmatkani alle 20 minuuttiin.
 
Viimeksi muokattu:

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Odotan kello 18.00 alkavaa @redpecka n maantietovisaa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Sama täällä. Kahden vaiheilla ollaan osallistuako vai laittaako spoileriin kun tuo ulkoilma houkuttelee myös.

Oikein valitsit. Ulkoilmaa kyllä kerkeää haistella, mutta visa on vain kerran päivässä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitä, että naapuri tullaan pidättämään. Tein viime sunnuntaina rikosilmoituksen netissä häiriökäyttäytymisestä. Kohta ne varmaan tulee, ihan kohta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös