Mitä nettiselainta käytät?

  • 9 768
  • 118

Mitä selainta käytät?

  • Internet explorer

    Ääniä: 176 28,1%
  • Netscape

    Ääniä: 12 1,9%
  • Mozilla

    Ääniä: 349 55,8%
  • Opera

    Ääniä: 69 11,0%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 21 3,4%

  • Äänestäjiä
    626

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
AnaMasa kirjoitti:
Laita tästä pari sanaa lisää, vai onko siinä vaan "sitä jotain"?

No mielestäni tällä Tuliketulla on helpompi selailla näitä internetsivuja ja nämä kaikki kirjanmerkit sun muut lisätoiminnot ovat mielestäni helppokäyttöisempiä.

Toisaalta olen käyttänyt kumpaakin selailuohjelmaa sen verran vähän aikaa, että tietoni pohjautuvat vain siihen, minkä ensivaikutelman olen näistä saanut.

Mutta ehkäpä voin kertoa lisää mielipiteitäni kyseisestä asiasta, kun olen viikonlopun käyttänyt Operaa :).
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulikettuun ollaan totuttu, joten sitä käytän. Joitain toisia selaimia ihan poikkeustapauksissa, joko tarkistusmielessä tai jos joku nettisovellus ei toimi Mozillan härpäkkeellä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Joskus alkuaikoina käytin IE:tä, sitten vaihdoin Mozillaan ja nyt sekin meni "jökkiin", nyt käytän operaa..
 
Mozilla 2.0 - muita en edes halua. Nopea kun mikä ja osaa avata sivut oikein. Ainoana miinuksena on, että pluginit pitää asentaa ja sitten käynnistellä selainta uudelleen.

IE:n 7-version asensin kokeilumielessä ja hirveää paskaa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
iiron_troikka kirjoitti:
Mozilla 2.0 - muita en edes halua. Nopea kun mikä ja osaa avata sivut oikein. Ainoana miinuksena on, että pluginit pitää asentaa ja sitten käynnistellä selainta uudelleen.
Opera tekee saman ilman tuota miinusta :).
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Firefoxiin siirryin n. puoli vuotta sitten, nyt olen taas IE-käyttäjä. Rupesi vituttamaan Firefoxissa nuo pikku-seikat jotka toimii kunnolla vain IE:lla. Nopea ja kätevähän Firefox on muuten, mutta IE on jotenkin vähiten hermoja rasittava.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
fastasashark kirjoitti:
Rupesi vituttamaan Firefoxissa nuo pikku-seikat jotka toimii kunnolla vain IE:lla.
Mainitse vähintään kaksi.

Ei ihme, että nettimaailman tietoturva on keskimäärin vituillaan, kun on tällaisia IE -ihannoitsijoita.
 
Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Murmeli kirjoitti:
Mainitse vähintään kaksi.
Itse voin mainita yhden. Mielestäni IE tulostaa jotkin nettisivut paremmin kuin FireFox, jolla jotkut nettisivut tulostuvat niin, ettei kaikki mahdu tulostetulle paperille. En ole tosin varma, johtuuko tämä asetuksista, mutta en ole saanut niitä muuttamallakaan asiaa korjattua.

Mutta FireFoxia käytän kuitenkin pääasiassa tottakai, esim. tuo pikahaku-plugin, jolla saa haettua nopeasti esim. HockeyDB:n tai Eurohockeyn tietokannasta, Wikipediasta yms., on kätevä.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Lawless kirjoitti:
...Mielestäni IE tulostaa jotkin nettisivut paremmin kuin FireFox, jolla jotkut nettisivut tulostuvat niin, ettei kaikki mahdu tulostetulle paperille.

...esim. tuo pikahaku-plugin, ....

Hassua, itselläni on kokemukset tulostuksesta juuri päinvastaiset. Firefox mahduttaa nätisti sivulle koko tekstin, mitä IE ei tehnyt.

Kerro tyhmälle miten tuo pikahaku-plugin toimii.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Lawless kirjoitti:
Eli oikeassa yläkulmassa...

Ei hitto että voin olla avuton... sekoitin noihin pikahaku-juttuihin mitkä oli automaattisesti(?) kirjanmerkeissä. Ihmettelin, että miten ne nyt niin käteviä muka on. Remppu kiittää ja kumartaa ja poistuu posket punoittaen.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Murmeli kirjoitti:
Ei ihme, että nettimaailman tietoturva on keskimäärin vituillaan, kun on tällaisia IE -ihannoitsijoita.
Mistä vitusta sä revit että minä olen IE-ihannoitsija? En ole enää siinä iässä että tietokone-ohjelmia tarvitsisi ihannoida ja käyttää siksi kun se on cool tai ihq ta jotain muuta vastaavaa. Väittelyyn paremmuudesta EN lähde.

Totesin vain että:
Nopea ja kätevähän Firefox on muuten, mutta IE on jotenkin vähiten hermoja rasittava.
Älä keksi omia juttuja sinne rivien väliin, pe*kele!


Edit: Ja tietoturvan suhteen uskon että omat tietokonetaitoni ovat sillä tasolla että voin vältttää ongelmia vaikka käytän IE:tä.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kiitoksia nimimerkki Lawless:lle tuosta http://mycroft.mozdev.org linkistä. WordReference, HockeyDB ja Youtube löysivät paikkansa pikahakuun. Pikahaun paras ominaisuushan on sanan maalaaminen ja hiiren oikealla napilla pikahaun tekeminen.

- tinke.80
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Löytyisikö vielä sellaista lisäosaa Firefoxille, joka maalatessa ei-klikattavissa olevan linkin antaisi oikealla napilla vaihtoehdon "mene osoitteeseen"?

Tulipas sekavasti.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Tinke-80 kirjoitti:
http://mycroft.mozdev.org/quick/google.html

ja sieltä "Google Lucky" pikahakulisäosa

toimisiko tuo niin kuin haluaisit?

Kiitos, mutta ei. Tuo vie googlen hakuun sen osoitteen, ja tuloksena on "Your search - (tähän se maalattu osoite) - did not match any documents."

Eli etsin jotain, mikä tekisi maalaamisella ja yhdellä hiiren klikkauksella tämän:
maalaa osoite-kopioi-liitä osoitekenttään-paina go/enter
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Remppu kirjoitti:
Eli etsin jotain, mikä tekisi maalaamisella ja yhdellä hiiren klikkauksella tämän:
maalaa osoite-kopioi-liitä osoitekenttään-paina go/enter
Operasta löytyy vakiona...

Mutta Firefoxille taitaa sama homma onnistua ainakin linkification-pulikalla. En ole käyttänyt, mutta jotain tommosta se tekee.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Tenho kirjoitti:
Operasta löytyy vakiona...

Mutta Firefoxille taitaa sama homma onnistua ainakin linkification-pulikalla. En ole käyttänyt, mutta jotain tommosta se tekee.

Juuri tätä ominaisuutta Operasta jäin kaipaamaan, ja tuo linkification toimii itse asiassa vielä monipuolisemmin. Kiitokset Tenholle ja Tinke-80:lle!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
fastasashark kirjoitti:
Mistä vitusta sä revit että minä olen IE-ihannoitsija?
Siitä, että käytät kyseistä ohjelmaa, vaikka se on todistetusti tietoturvaltaan ja monilta muilta osinkin Firefoxia, Operaa ja nykyään jopa Netscapea heikompi. IE7 toki on pienentänyt välimatkaa mutta siellä se vielä on.

fastasashark kirjoitti:
En ole enää siinä iässä että tietokone-ohjelmia tarvitsisi ihannoida ja käyttää siksi kun se on cool tai ihq ta jotain muuta vastaavaa. Väittelyyn paremmuudesta EN lähde.
Siis et lähde keskusteluun. Ok.

fastasashark kirjoitti:
Älä keksi omia juttuja sinne rivien väliin, pe*kele!
Kamalan aggressiiviseksi tulit yhdestä pikku "IE -ihannoija" -väitteestä. Osui ja upposi? Vai onko tämä red army -filosofia? Nobody likes us, niinhän se meni?

fastasashark kirjoitti:
Edit: Ja tietoturvan suhteen uskon että omat tietokonetaitoni ovat sillä tasolla että voin vältttää ongelmia vaikka käytän IE:tä.
Samaa ajattelee moni muukin. Usein se tarkoittaa sitä, että "onhan mulla Windowsissa se palomuuri vaimikäseoli?". En väitä, että juuri sinun kohdallasi asia näin on.

Mutta relaa nyt vittu vähän, eihän tässä keskustella kuin nettiselaimista.

Nettiselaimien kykyä käsitellä tuoreinta HTML ja CSS -tekniikkaa voi testata ns. Acid2 -testillä. Testi löytyy täältä ja tietoa Acid2 testistä esim. täältä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Sain aikaiseksi vihdoin ja viimein sen verran, että latasin Firefoxin selaimekseni. Ihastuin siihen jo opiskeluaikoina koulun koneita käyttäessäni, mutta eipä vain ole tullut kotikoneelle sitä ladattua.

Ei IE:kaan nyt välttämättä huono ole, mutta FF on vain jotenkin niin mukava käytettävä, ja väittävät sitä vielä nopeammaksi ja turvallisemmaksikin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Päivitystä, ennen Firefox, nykyään Safari. Firefoxia ajoittain kun ei Veikkauksen tulosveto ymmärrä Safaria tai toisin päin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Operaa käytän. Plussana on tietoturva, hyvä muunneltavuus ja käytettävyys, miinuksena yhteensopivuusongelmat. Kaikkia mahdollisia selaimia on tullut kokeiltua ja Opera on osoittautunut parhaaksi. Tämän uuden Google Chromen nopeudesta ja toimivuudesta pidin mutta käyttöliittymä ei ole tarpeeksi muokattavissa, kuten esim. Operassa. Minä tykkään juuri siitä että kaikkea mahdollista pääsee itse säätämään itselleen mieluisaksi.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Burning down the opera.

Operaa olen käyttänyt jo monta vuotta ja olen siihen ollut erittäin tyytyväinen, enkä näe syytä vaihtaa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Google Chrome sekä Firefox 3 ovat päivittäisessä käytössä. Firefox ajaa vielä parissa asiassa Chromen ohi mutta esim www.jatkoaika.com:n etusivu toimii täydellisesti Chromella. Tosin tabit toimivat lievästi erilailla ja tabien hallinta meneekin Firefoxille.

- Tinke-80
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös