Mitä nettiselainta käytät?

  • 9 764
  • 118

Mitä selainta käytät?

  • Internet explorer

    Ääniä: 176 28,1%
  • Netscape

    Ääniä: 12 1,9%
  • Mozilla

    Ääniä: 349 55,8%
  • Opera

    Ääniä: 69 11,0%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 21 3,4%

  • Äänestäjiä
    626

Kawasaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rio Grande
Eli kysymys kuuluu, mitä nettiselainta käytät?

Vielä noin vuosi sitten käytin internet exploreria, mutta siirryin sitten vähitellen operan käyttäjäksi. Nykyään en enää käytä lainkaan IE:tä, vaan aina operaa. Silloin kun vielä IE:tä käytin, niin yhtenä päivänä n.3kk käytön jälkeen ajoin ad awaren. Löytyikin lähes 550 spywarea. Operan kanssa spywarea ei tule, koska operassa on sisäänrakennettu pop up blokkeri, ja voinkin sanoa, että opera on huomattavasti nopeampi kuin IE.

Kaikki sivut joilla ie aukoo mahdottomasti uusia ikkunoita ja vetää koneen tileen ja tulee troijalaisia ym, niin näistä sivuista ei tapahdu mitään jos menee vaikkapa esimerkiksi operalla. Ja jos opera vaikka aukaisee pop upin, Niin se aukaisee sen itsensä sisälle, toisin kuin ie. Tämäkin on hyvä ominaisuus.

Internet Explorerista ei löydy oikein mitään positiivista sanottavaa. No IE:n lohdutukseksi täytyy kuitenkin sanoa, että jotkut sivut sillä toimii paremmin kuin muilla selaimilla.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
IE mulla. Ja kyllä popuppeja ja muuta kivaa piisaa.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Operaa olen käyttänyt siitä asti kun IE ns. vetäisi maton jalkojen alta. Kaikin puolin käytännöllisempi eikä näy niitä pop upejakaan pahemmin.

Kaikki sivut eivät kuitenkaan näy täysin kunnolla Operalla (tai sitten mulla ei ole uusin versio), silloin on pakko turvautua IE:hen.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Minäkin kyllästyin spywareihin ja pop-up-ikkunoihin ja vaihdoin IE:n Operaan. Koneelta tosin löytyy myös IE ja Netscape, mutta käytännössä niitä ei tule käytettyä. Operalla vain ei taida kaikki palvelut toimia, kun eivät tunnu tukevan kyseistä selainta (esim. eräs nettiradio, jota kuuntelen toisinaan ei Operalla aukea), joten silloin on hyvä olla yleisempi selain koneella.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jep, Internet Exploreria käytän. Se on toiminut moitteettomasti.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Safari on minun browserini.
Käyttis on Mac OS X.

Ike
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mozillaa tällä hetkellä. Operaa käytin ennen, mutta ei toiminut kunnolla täällä joten vaihdoin mozillaan enkä ole katunut. Ie:hen en palaa enään ihan helposti.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Mozillaa käytän minäkin. Pitkän luottamisen IE:hen jälkeen vaihdoin, vaikka vähän nörtähtävänä touhuna tuollaista pelleilyä aikaisemmin pidin. En pidä enää, minusta on siis tullut nörtti. Mutta onhan se nyt saatana parempi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Voi herranjumala kun on niin kiinnostava galluppi taas.

Minä käytän Netscapea kotona ja töissä Mozillaa.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Tämän ketjun innoittamana latasin Operan. Ihan hyvin näyttää toimivan joskin ulkoasu kaipaa totuttelua. Tähän asti olen käyttänyt Exploreria lähinnä samasta syystä kuin nimim. pavenro8.

Onkos tällä Operalla odotettavissa ongelmia joissain yhteyksissä? Pankkijutut sun muut varmaan uskaltaa tehdä entiseen malliin?
 

kärppä#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2004 Oulun Kärpät.
Operaa käytän ja olen tyytyväinen asiakas, vaikka jotkut jutut ei toimi niin kuitenkin Opera on parempi kuin IE.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Viestin lähetti Playmaker
Onkos tällä Operalla odotettavissa ongelmia joissain yhteyksissä? Pankkijutut sun muut varmaan uskaltaa tehdä entiseen malliin?

Eikös Opera ole näiden pankkipalveluiden yms. suhteen IE:tä turvallisempi, kun ei ole kovalevy koko ajan täynnä kaiken maailman spywareja?
 
Suosikkijoukkue
HPK, Chunnichi Dragons
Opera on käytössä itselläni mutta joskus tulee IE:tä käytettya, Mozillakin löytyy mutta vain testikäyttöä varten.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Kotikoneellani käytän yleensä ainoastaan Operaa. Työkoneellani käytän Exploreria.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Yleensä Galeon, MS Windowsissa Firefox. Tosin jälkimmäisen lisäpalikat (Adblock lähinnä) ovat saaneet miettimään sen käyttöönottoa normaaliympäristössäkin...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mozilla Firefox on ollut pari viikkoa käytössä ja on toiminut moitteettomasti. IE kaatuili koko ajan ja tukki koneen, Mozillalla ei ole ollut vastaavaa ongelmaa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Nykyisin tuota Mozillaa tulee käytettyä sen paremman turvallisuuden vuoksi. IE:ssä ei sinänsä ollut mitään vikaa, sitä kun tuli ennen käytettyä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Netscape. IE:hen ei ainakaan tässä taloudessa saatana enää kosketa pitkällä tikullakaan. Vitun microsoftin kusipäät, opetelkaa tekemään kunnollista softaa, jos sitä on pakkokylkiäisenä tuputettava.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mozillaa olen käyttänyt Netscapen sijaan parisen (?) vuotta, sen pikkuveljeen Firefoxiin vaihdoin tämän vuoden alkupuolella. Aivan mahtava selain, joka toki on vielä kehitysvaiheessa. Internet Explorer on eniten inhoamiani asioita maailmassa (kyllä, suhtaudun selaimiin hieman liian vakavasti). On turhauttavaa, että lähes kaikki käyttävät sitä vain, koska eivät tiedä paremmasta tai eivät jaksa/osaa hankkia korvaajaa.
 

GameOver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU ja Ducks
Internet Exploreria oon käyttänyt kokeilin tossa vähän aikaan sitten Mozillaa mutta tuntui hitaammalta joten vaihdoin takas IE:n.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
IE:tä käytän enkä sen enempää jaksa miettiä sitä ,koska toimii kivasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös