Mitä lahjaksi tyttöystävälle

  • 94 023
  • 233

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse päätin antaa vaimolle lahjaksi lahjakortin kauneushoitollaan, jolla hän saa siellä 4 tunnin koko vartalon hemmotteluhoidon.

Saapahan hieman vaihtelua ja omaa aikaa arkeensa, joka tällä hetkellä kuluu parin pienen tenavan kanssa kotona äitiysloman merkeissä.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Kampin keskukseen ostoksille ja 10 minuuttia myöhemmin kaljalle. Hiustuotelahjapakkaus, alusvaatelahjakortti ja Leonidaksen suklaata. Vielä pitää hakea iPadin case aikaiseen joululahjaan ja se on siinä. iPad tuli annettua jo sunnuntaina, poisti hieman paineita varsinaisilta lahjoilta. Kuten sanottu, hyvin suunniteltu...

E: Voisi vielä ostaa jonkun jalkahoidon, kun on jaloillaan töissä päivät pitkät.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Jouluhan se on taas ovella ja pitäisi ostaa jotain ultimaattisen upeaa. Vielä kun keksisi mitä.

Tyttöystävä, joka asuu Saksassa haluaisi kovasti, että hommaisin sille jonkun hyvän joululahjan, mutta tuli vähän takapakkia viime synttäreillä kun päätin jotain pientä omaperäistä antaa. Annoin hänelle kahvimukin, jossa on printattuna meidän ensimmäiset keskustelut whatsappissa. Ei kuulemma lämmittänyt sydäntä ollenkaan. Tuli itseasiassa vastauksena "muki? Joku vitun muki? jossa on keskusteluja? plääh."

Sitten tyttöystävä väittää, että hänellä on vaikka kuinka monta lahjaideaa valmiina minulle. No, ei se hänen synttärilahjakaan minulle ollut kummoinen, liput yhdelle klubille. Ihan jees, mutta mikä yhden DJ staran näkemisestä tekee yhtään sen parempaa?

Sitten kun ehdottaa, ettei ostella lahjoja niin aletaan mököttää ja väittää, että en pidä hänestä, kun en kerta keksi mitään hyvää lahjaa hänelle.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jouluhan se on taas ovella ja pitäisi ostaa jotain ultimaattisen upeaa. Vielä kun keksisi mitä.


Sitten kun ehdottaa, ettei ostella lahjoja niin aletaan mököttää ja väittää, että en pidä hänestä, kun en kerta keksi mitään hyvää lahjaa hänelle.

Miten olis suihinotto? Molemmille hyvä mieli.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Kiittämätön lumppu vikisee

Vittu jätä se kusipäinen lehmä joululahjana itsellesi. Tuollaset ämmät jotka kikottaa saamistaan lahjoista on alinta pohjasakkaa. Taannoinen vaimo oli samaa kastia. Ensimmäisen yhteisen joulun lahjat oli kutakuinkin tarkkaan valikoitu hänen toiveidensa mukaisesti. No naamanliikkeet kertoivat jotain ihan muuta ja yhdestä lahjasta kyseli voiko sen palauttaa jne. Eipä paljoa kiinnostanut ostella enää yhtään mitään ominpäin. Siitä lähtien exäke valikoi itse omat lahjansa ja minä maksoin. Jos lahja ei ole mieleinen niin onko pakko silti pahoittaa antajansa mieli alkamalla vinkumaan. Ei mitään käytöstapoja. Saatana. Minä olen kerran saanut joululahjaksi kaupasta ostetun puupalikan johon oli kirjoiteltu jotain "hupaisaa" ruotsiksi. En silti heittänyt sillä antajaansa otsikkoon vaan kiitollisena virnuilin kuin idiootti.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sitten kun ehdottaa, ettei ostella lahjoja niin aletaan mököttää ja väittää, että en pidä hänestä, kun en kerta keksi mitään hyvää lahjaa hänelle.

Anna sille oikein hieno ja arvokas lahja!

Vaikka Mielen pölynimuri.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tyttöystävä, joka asuu Saksassa haluaisi kovasti, että hommaisin sille jonkun hyvän joululahjan, mutta tuli vähän takapakkia viime synttäreillä kun päätin jotain pientä omaperäistä antaa. Annoin hänelle kahvimukin, jossa on printattuna meidän ensimmäiset keskustelut whatsappissa. Ei kuulemma lämmittänyt sydäntä ollenkaan. Tuli itseasiassa vastauksena "muki? Joku vitun muki? jossa on keskusteluja? plääh."

Vittu jätä se kusipäinen lehmä joululahjana itsellesi. Tuollaset ämmät jotka kikottaa saamistaan lahjoista on alinta pohjasakkaa.
Suurenpuoleisen Toimintahäiriön jokseenkin "graafinen" vastaus saattaa pitää sisällään tarkkanäköisen analyysin johtopäätöksineen. Konsulttihommissa näin ytimekkään ratkaisuhakuinen lähestymistapa palkitaan usein kohtalaisella rahallisella korvauksella.

Sen mitä olen näin keski-ikään kivutessani ennättänyt huomaamaan, niin lahjoista kitiseminen ei ole hyvä merkki ajatellen sanotaanko vaikka kaikenlaisia parisuhteen painetilanteita. Suunnilleen 100% tuntemistani ihmisistä (= naisista), joilla on ollut taipumusta kiukutella saamistaan lahjoista ja huomionosoituksista, ovat harrastaneet muissakin yhteyksissä kiukuttelua, mykkäkouluja ja jotain helvetin parisuhdepelejä. Siis ennen pitkää. Joulu- tai syntymäpäivälahjoihin liittyvät tilanteet ovat otollisia paljastamaan ihmisen kusipäisyyden. Nämähän tulevat aika nopeasti vastaan, kun ryhdytään olemaan läheisemmissä tekemisissä.

Jos lahjoistakiukuttelijan kanssa ryhtyy virittelemään yhteistä taloutta, se kannattaa tehdä tietoisena riskeistä. Tulevina vuosina on luvassa kasvavassa määrin kaikenlaisia vaatimuksia. Milloin mies ei ole riittävän romanttinen, milloin taas ei riittävän äijämäinen. Valivali. Sitten vituttaa miehen liian pieni palkkapussi, joka johtuu siitä ettei mies ole riittävän kunnianhimoinen työmaalla. Pitää panostaa työhön ja edetä uralla ripeämmin.

Kun mies oikein luvan saatuaan rehkii duunissa 12-tuntista työpäivää ja saa lopulta päällikkötittelin, niin eikös akka valita ettei hän saa riittävästi huomiota. Kotityötkään eivät jakaudu tasapuolisesti. Täytyisi kuulemma mennä parisuhdeterapiaan. Terapeutin neuvoista huomioidaan kotona kaikki miestä koskevat muutostarpeet, ja näillä neuvoilla sitten jatketaan. Lisäksi mies järkkää kotiin omalla kustannuksellaan siivoojan 2 krt/vko, mikä helpottaakin tilannetta vähäksi aikaa. Seuraavassa kuussa pyykinpesuvuorot ovat kuulemma liikaa naiselle, kun zumban ja joogan jälkeen ei millään jaksa ja sitten ei jää omaa aikaa enää ollenkaan ja natinati valivali.

Seuraavaksi ämmän biologinen kello käy naputtamaan kuin palokärki toukkia kuhisevaa ikäpuuta. Touhussa on se hyvä puoli, että isäntä saa jonkin aikaa pillua kuin ovista ja ikkunoista vyöryisi. Siis jos tykkää sellaisesta, että nainen haluaa nussia jäniksen lailla kun kuumemittari ja miehen rahoilla kirjakaupasta ostettu jenkkiläisen naisen kirjoittama ylihintainen ovulaatio-opas näin määrittelevät. Ahkera tuloshakuinen nussiminen saattaa olla mukavaa vaihtelua jatkuvalle pillunpanttaamiselle, jota taloudessa on harrastettu vuosikaudet. Pillulakolla on vuosien varrella hankittu naisen vaatekaappiin monenlaista mukavaa, jopa pari kappaletta Louis Vuittonin käsiveskoja, mitenkään lainarahalla tehtyjä etelänmatkoja ja kylpylöiden hemmotteluviikonloppuja aliarvioimatta.

Kaikella kärsimyksellä on onneksi loppunsa. Jos ei kuolema vapauta miestä lahjoistakiukuttelijan ikeestä, niin sen tekee työpaikan pikkujouluristeilyltä löytynyt jännittävän arvoituksellinen mikkokuustonen. Lapset jäävät erossa naiselle ja ruokkomaksut toki miehelle, mutta pientähän tämä. Mikkokuustosen herkkyys ja taiteellisuus inspirovat tyypin persaukisuudesta huolimatta naista uusiutumaan. Tosin tyttöporukoissa on pikku siidereissä tunnustettu, että mikkokuustosen hävyttömän kookas hevosenkalu on parisuhdeinspiraation varsinainen paalujuntta.

Niin niitä lahjaideoita. Lihaanin ehdotus on mainio, kannattaa panostaa arvokkaaseen käytännöllisyyteen. Kelpo lahjoja ovat myös silityssetti, siis lauta + rauta, erityisesti sellainen jossa on miesten paitoja varten suunniteltu hihalauta. Myös mankeli on verraton peli, niitä ei heti löydy edes joka kodinkonemyymälän varastosta. Käden taitoja arvostavat ottavat ilolla vastaan myös kunnon paalin hyvälaatuista villalankaa sukkien ja puseroiden kutomista varten. Ja puhtautta suosiva ilahtuu yli kaiken, kun paketista paljastuu kotimaisen Sini-tuotteen lattianmoppaussetti, jonka mukana tulee myös laadukkaita siivouskemikaaleja.

Tuolla linjalla kun Kaarle6 pysyttelee lahjaostoksilla niin hyvä tulee, tavalla tai toisella. High risk, high reward.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Olen samoilla linjoilla kuin aiemmat. Jos nainen on lahjoista valittavaa sorttia, niin homma kaatuu turhaan napinaan jossain vaiheessa muutenkin. Suosittelen lähettämään oikein kunnon rukkaset sinne, paketoituna Siwan muovikassiin. Viestiksi vaikkapa "Toivottavasti nämä lämmittävät, kun saat yksinäisyyttäsi kitistä. Hyvää joulua ja tervettä elämää!"
 

scholl

Jäsen
Olen samaa mieltä. Kumppani on ilmeisesti väärä, kun ei osaa lahjoja arvostaa. No seuraavaksi sitten Trevor Gillies -muki?

Sitten kun ehdottaa, ettei ostella lahjoja niin aletaan mököttää ja väittää, että en pidä hänestä, kun en kerta keksi mitään hyvää lahjaa hänelle.

tuo on kyllä hölmö ehdotus. Harva haluaa profiloitua kategoriaan: "liian säälittävä jätkä mennäkseen kauppaan ja tehdäkseen toista henkilöä huomioivan ostopäätöksen". Kyse ei ole rahasta, vaan siitä, että osoittaa, että on ajatellut sitä toista henkilöä ja ostanut jotain sellaista, mistä tämä voisi pitää, mutta kun tosiaan tuossa tapauksessa nainen on marisija niin ero taitaa olla ainoa oikea ratkaisu. Eli perusasetelma on väärä, kun olet ilmeisesti väärän ihmisen kanssa yhdessä, ei se lahjojen ostaminen.

Kyllä se niin on, että jouluun kuuluu se, että parit paketit avataan. Se tuo hyvää mieltä riippumatta siitä, laittaako siihen vähän vai paljon rahaa. Aina sanotaan, että antaminen tekee hyvän mielen, mutta kyllä lahjan saaminen loppupeleissä aina parhaimman mielen saa aikaiseksi. Jokainen haluaa saada jotain eli fiiliksen, että joku toinen on ajatellut tätä henkilöä ja käyttänyt aikaa ostaakseen jotain hänelle sopivaa.
 

scholl

Jäsen
Niin niitä lahjaideoita. Lihaanin ehdotus on mainio, kannattaa panostaa arvokkaaseen käytännöllisyyteen. Kelpo lahjoja ovat myös silityssetti, siis lauta + rauta, erityisesti sellainen jossa on miesten paitoja varten suunniteltu hihalauta.

Nainen ei osaa silittää miesten paitaa. Se ei vain yksinkertaisesti ole mahdollista. Kyllä se silitysvastuu täytyy säilyttää itsellä, muita kotitöitä sen sijaan ei tarvitse tehdä, mutta paidan pitää olla sileä ilman mitään ihmeellisiä vekkajä silloin, kun ulos lähdetään.

Myös mankeli on verraton peli, niitä ei heti löydy edes joka kodinkonemyymälän varastosta.

Mankelit ovat tämän valtakunnan hämärin juttu. Siis niiden ankea design. Kävin joskus reilu 10v sitten Habitare-messuilla valittamassa asiasta. Mitään muutosta ei ole tapahtunut. Sellaista rumilusta ei kyllä talouteen kannata hankkia. Annan ilmaisen vinkin: lakanat kannattaa viedä pesulaan. Siellä pestään kilopyykkiä ja ne tulevat sieltä kätevissä pinkoissa. Kaiken lisäksi pohjapinta-alaltaan oikean kokoiseksi taiteltuna. Naisethan saattavat laittaa niitä miten sattuu. Joka kerta erilailla tai erilailla, mikä on standardi tai kulmat eivät ole kunnolla. Laitapa niitä sitten kaappiin, jos joku on edellä mainitulla tavalla päin persettä. Esimerkiksi lakana joksikin makkaraksi rullattu. Se on loputon suo, jos annat naisen mankeloida lakanoita kun et tiedä, onnistuuko se taittelu kuitenkaan.

Itse ostaisin mielummin sellaisia lahjoja, mitkä eivät ole varsinaisesti käytännöllisiä, mutta jonka takana on joku idea.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Annoin hänelle kahvimukin, jossa on printattuna meidän ensimmäiset keskustelut whatsappissa. Ei kuulemma lämmittänyt sydäntä ollenkaan. Tuli itseasiassa vastauksena "muki? Joku vitun muki? jossa on keskusteluja? plääh."

Naisia ei opi näköjään ikinä ymmärtämään. Jonkun toisen naisen mielestä tuo olisi varmasti ollut romanttinen ja omaperäinen lahja. Se olisi ollut jotain todella spesiaalia, jotain sellaista mitä et ole antanut ikinä kenellekään muulle naiselle. Jos (ja kun) olit miettinyt tekeväsi juuri noin, niin ymmärrän, jos ottaa päähän. Itse alkaisin kyllä miettiä, kertooko tuo naisen ajatusmaailmasta enemmänkin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olen samaa mieltä. Kumppani on ilmeisesti väärä, kun ei osaa lahjoja arvostaa. No seuraavaksi sitten Trevor Gillies -muki?

Minä pitäisin Trevor Gillies -mukista. Siinä olisi lahjan antaja selkeästi huomioinut käytännöllisyysnäkökulman sekä minun henkilökohtaiset preferenssini.

Tiedostan kyllä olevani vähemmistössä, meitä parhaimmillaan 15-20 tuntia viikossa jäähalleissa aikaansa kuluttavia naisia ei kovin paljoa taida olla. Itseasiassa enemmistö naisista taitaisi laittaa Gillies-mukin top 5 huonoimpien lahjojen joukkoon.

Kyse ei ole rahasta, vaan siitä, että osoittaa, että on ajatellut sitä toista henkilöä ja ostanut jotain sellaista, mistä tämä voisi pitää (...)

Kyllä se niin on, että jouluun kuuluu se, että parit paketit avataan. Se tuo hyvää mieltä riippumatta siitä, laittaako siihen vähän vai paljon rahaa. Jokainen haluaa saada jotain eli fiiliksen, että joku toinen on ajatellut tätä henkilöä ja käyttänyt aikaa ostaakseen jotain hänelle sopivaa.

Pätkin hieman Schollin tekstiä ja säilytin oleellisimman. Etenkin viimeisessä lauseessa on suuri totuus; useimmat meistä haluavat tuntea olevansa vaivan arvoisia. Niin tärkeitä, että heidän ilahduttamisekseen voi tehdä jotain vähän vastenmielistäkin, kuten vaikka kulkea kaupassa ruuhka-aikaan joululaulujen maksimoidessa vitutuksen.

Kuinka moni antijouluihminenkään (minä mukaanlukien) voi sanoa, että lahjan hankkiminen ahdistaa enää sillä hetkellä, kun näkee rakkaan ihmisen kasvoista onnistuneensa ostamaan jotakin häntä ilahduttavaa? Luonnollisesti hyviin käytöstapoihin ja toisen kunnioittamiseen kuuluu se, että arvostetaan myös hyvää yritystä eikä pelkästään 100 % onnistunutta lopputulosta.
 

scholl

Jäsen
Niin tärkeitä, että heidän ilahduttamisekseen voi tehdä jotain vähän vastenmielistäkin, kuten vaikka kulkea kaupassa ruuhka-aikaan joululaulujen maksimoidessa vitutuksen.

miksi ptiäisi käydä kaupassa ruuhka-aikaan? Nykyäänhän voi tilata lahjoja verkkokaupastakin ja lisäksi voi olla liikkeellä ajoissa, jos jotain osuu kohdalle. Ostin broidille joululahjan Stockalta jo kesällä. Se on toki harvinainen poikkeus, mutta kun satuin näkemään jotain, mitä hän mielestäni ehdottomasti tarvitsee kesämökillään niin ostin sen saman tien.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
miksi ptiäisi käydä kaupassa ruuhka-aikaan?

Siksi, että siitä saa hyvän syyn kerätä miespisteitä Jatkoajassa nurisemalla, kuinka paljon kyrsii ostaa muijalle joululahjaa.

PS. Tervetuloa takaisin. Mulla oli sua ikävä.
 

scholl

Jäsen
PS. Tervetuloa takaisin. Mulla oli sua ikävä.

Kiitos.

Luin eilen Iltalehdestä, kuinka suuri valta on sanalla kiitos, jos sitä käyttää oikeissa tilanteissa. Siis jonkun mentalistin mukaan. En ole kokeillut vielä livenä, mutta näin netin kautta kyllä. Livenähän kiitos ja anteeksi on koettu vähän homomaisina sanoina, eikä niitä hirveästi ole käytetty, mutta kenties jos käytän niin olen sitten välittömästi vallan kahvassa.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Luin eilen Iltalehdestä, kuinka suuri valta on sanalla kiitos, jos sitä käyttää oikeissa tilanteissa...En ole kokeillut vielä livenä, mutta näin netin kautta kyllä. Livenähän kiitos ja anteeksi on koettu vähän homomaisina sanoina, eikä niitä hirveästi ole käytetty, mutta kenties jos käytän niin olen sitten välittömästi vallan kahvassa.

Ja kun vielä muistaa vanhan kansan sanonnan, jonka mukaan vitusta ja viinasta ei kiitetä, niin käyttökohteetkin ovat aika vähissä.

Siinä sitä olisikin Suomelle ensimmäinen pinkeissä speedoissa hilluva kuivankesänorava presidenttinä. Toisaalta jos vertaa taannoiseen punakkaan komukka-lepakkoon niin suunta on silti oikea.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Kuinka saatanan tampio voi olla ihminen joka ei omalle puolisolle osaa lahjaa ostaa? Kuunteletteko te ollenkaan mitä se toinen puhuu?
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Kuinka saatanan tampio voi olla ihminen joka ei omalle puolisolle osaa lahjaa ostaa? Kuunteletteko te ollenkaan mitä se toinen puhuu?

Kerro ihmeessä sitten, mitä ostat naisellesi?

No ainakin nyt kun ollaan toistaiseksi näin sovittu, ettei mitään lahjoja osteta, niin katsotaan kelpaisiko hänelle sitten omatekoinen joulukalenteri, jossa voi laskea kuinka monta päivää menee kun saavun hänen luokseen Saksaan. Jotain mukavia kuvia meistä luukkujen taakse jne. Ainakin tulisi yllätyksenä.

Kyllä mua ainakin risoo, että vuodessa pitää olla joku saatanan päivä millon juuri sillä hetkellä pitäisi ostaa jotain unohtumatonta. Miksei kelpaa, että ostaa lahjan minä päivänä tahansa? Silloin kun sulle tulee mieleen joku hyvä idea? Hirveät paineet lyödään synttäreille ja jouluille ja sitten naiset juoruilee keskenään kavereiden kanssa että mitähän se mahtaa ostaa. Sitten kun paketti onkin tasoa (nojaa, ihan kiva), niin mun mielestä lahjan saamisen idea menee hukkaan.

Mulla on materiaalia itsellänikin niin helvetisti, että mä en tarvitse ylimääräistä. Mulla ei ole kertakaikkiaan tällä hetkellä mitään mitä mä tarvitsen. Kyllä mä ilahdun toki jostain keikasta ja kiitän, mutta miksi siitä pitää tehdä niin iso numero?
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Vaikka päivä oli aika ankea, niin tämä ketju palautti hymyn ahavoituneillekin huulille. Miksikö? No siksi, että koska ei ole enää parisuhdetta, niin ei tarvi ostella mitään lahjojakaan jouluksi. Porukoilla käydessä riittää, että vie jotain hyvää viiniä pullon ruokapöytään. Ai juma mikä vapaus ja rahaa säästyy!

Naiselle lahjan ostaminen on kyllä yhtä helvettiä. Itse sitä miehenä on aina osannut toivoa jotain, mille on tarvetta tai mikä kiinnostaa, mutta akka jätti koko ongelman aina mun syliin. Sitten kun osti jotain, niin nyrpistettiin kuitenkin nenää. Olipa kyse sitten sauvasekoittimesta, Dostojevskin romaanista tai ihan mistä tahansa muusta siltä väliltä. Eipä ne lahjat toisinkaan päin aina nappiin menneet, mutta minä en sentään mennyt naama norsunvitulle moneksi päivää ja valittanut siitä, että kuinka halpa, ruma, mauton tai mielikuvitukseton objekti lahjapapereista paljastui. Toiset osaa olla kiitollisia ja toiset.. no, jotain muuta. Ei olisi koskaan pitänyt edes yrittää, vaan ostaa suosiolla huoltsikalta viimeisenä iltana muovinen taskulamppu ja Ässä-arpa. Ja laittaa jouluna pääsiäiskortti kylkeen ja päinvastoin.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Kerro ihmeessä sitten, mitä ostat naisellesi?

Milloin mitäkin. Sen mukaan mikä häntä kulloinkin kiinnostaa.

Ensimmäisenä yhteisenä jouluna ostin muun muassa Wittgensteinin elämänkerran, kun oli kesällä ohimennen todennut, että moinen kiinnostaisi.

Viime jouluna ostin Adoben Lightroomin, kun harrastaa valokuvausta.

Kun valmistui aikanaan suunnilleen synttäreidensä aikaan, ostin yhdistelmälahjaksi uuden lumilaudan kun oli sellaista vailla.

Levyjä tulee ostettua lähes joka merkkipäivänä, koruja olen pari ostanut.

Ainakin kun toisen kanssa asuu, niin niitä vinkkejähän kuulee joka päivä jos vaan osaa kuunnella.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hirveät paineet lyödään synttäreille ja jouluille ja sitten naiset juoruilee keskenään kavereiden kanssa että mitähän se mahtaa ostaa.

Päätellen tästä Whatsapp-mukista ja tästä joulukalenterista, sinulla ei ainakaan ole mitään hätää. Ehkäpä sitten kun kaverinsa pöksyt märkänä pyörtyvät näistä lahjoista kuultuaan, tämäkin tapaus ymmärtää mitä sai. Tai sitten ei. Kerroin vaimollenikin nämä lahjaideat ja lahjat ovat aivan loistavat. Ehdotan seuraavaksi lahjaksi tälle misulle Seppo Räty -julistetta, julisteeseen teksti "Saksa on paska maa" ja Sepon nimmari kylkeen. Suosittelen, että lähetät postissa tai faxilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös