Mitä haluat oppia soittamaan?

  • 4 943
  • 52

Mitä haluat oppia soittamaan?

  • Kitaraa?

    Ääniä: 84 44,0%
  • Rumpuja?

    Ääniä: 25 13,1%
  • Pianoa?

    Ääniä: 26 13,6%
  • Suuta?

    Ääniä: 33 17,3%
  • Mitä muuta?

    Ääniä: 23 12,0%

  • Äänestäjiä
    191

TTTTT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Illanviettojen huumoripuolesta tulee joskus huolehdittua soittamalla kitarastini heläjäviä akordeja ja kauniin tenoriääneni helkähdellessä kuulijain ... ei kun siis kaameeta sointujen hakkaamista reggae kompilla oli biisi kuin biisi. Lauluääni on sekoitus Irwiniä, Sepi Kumpulaista ja Tenkasta. Elämys siis. Ja soittimena tietysti akustinen kitara. Kouluaikaan tuli treenattua koulun orkesteriin kontrabassoakin, mitäs kyselitte.

Ylipäätään haluaisin oppia soittamaan, nykyisin suosikki-instrumentti olisi saksofoni.
 

Rocco

Jäsen
Saksofoni on eroottinen soitin. Paitsi jos sitä soittaa Kenny G.

Toinen olisi se Autralialainen ontto puutorvi, joku didgerido tai vastaava.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haluaisin osata soittaa:

Akustinen kitara
Melodika
Piano
Poikkihuilu

Sekä sokerina pohjalla: Saksofoni

Olen aivan hullaantunut tuon monipuolisen soittimen ääneen tätänykyä ja oikeasti tuntuu, että olisi aivan mahdottoman siistiä päästä soittelemaan sillä. Vaatisi tietysti rutkasti opettelua, mitään pohjaa minkään instrumenttien soittamisesta ei ole, joten työtä ja tuskaa olisi. No, kaikki lienee mahdollista jos oikeasti haluaa. Miksikään ammattimuusikoksi tuskin haluaisin ja tähtäisin, tai supervirtuoosiksi. Tässä iässä kait mahdottomuus. Jos silti osaisi improvisoida ja soitella jotain omaksi huviksi tai jossain pienessä proggiksessa. Saksofonit tosin maksaakin melko lailla jos hyvän haluaa, mutta tuo lienee totuus vähän joka soittimen kohdalla.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Pianoa ja kitaraa olisi mukava osata soittaa, mutta mitä teet... Nollatasolta on aina jotenkin turhauttavaa aloittaa :D Suuta osaan soittaa kohtalaisesti, mutta laulua voisin kehittää laulutunneilla, mikäli olisi varaa käydä sellaisilla. Tiedä sitten olisiko se "omaksi huviksi" edes järkevää. Tai no kai niitä pöljempiäkin harrastuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niinno juu, olisihan se kiva oppia laulamaankin. Ei nyt mitään klassista tai muuta, mutta kehittää sellainen särmikäs persoonallinen tulkintatapa. Nuotissa pysyä ja noin. Lauleskelen kyllä monia biisejä ihan omaksi huvikseen, onhan sekin nyt harjoittelua sinänsä. Mieluiten kyllä suomen kielisiä, kun ei ole englanninääntämys oikein hanskassa, muista kielistä puhumattakaan. Eli jos laulaisin, niin takuulla kotikielellä. Laulan toki englannin kielisiäkin itsekseen toisinaan.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kitara menee yleisillä mittareilla varmaan ihan hyvin, mutta tuskin sitä itse on koskaan tyytyväinen osaamiseensa. Bassoakin osaan soittaa, en kauhean hyvin kun ei sormissa nopeus riitä, mutta kelvollisesti kai. Pianosta osaan soittaa perussoinnut, ja nuotteja osaan lukea sen verran että joitain helppoja melodioita pystyy pimputtelemaan.

Mutta se mitä haluaisin, niin kyllähän tuo piano on niin pirun hieno soitin silloin kun sitä oikein soitetaan. Tuskin riittää aika kuitenkaan lähivuosina, ja sen jälkeen taitaa olla jo liian myöhäistä että oikein hyväksi kehittyisi.

Toinen mistä olen katkera, on se että meikäläisellä ei ole kauheasti nuottikorvaa. Jotenkin noloa että vaikka osaan esimerkiksi juuri tuota kitaraa melko hyvin soitella, niin en sitä vireeseen saa ilman mittareita millään. Perkele.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kitaraa. Mutta ei se ole niin helppoa mitä alunperin luulin :-) Mutta ehkä sit jonain päivänä jo osaan sen jalon taidon.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen joskus koittanut opetella soittamaan kitaraa ja otin jopa kitaratunteja. Mutta ei homma oikein näillä nakkisormilla onnistunut ja homma lopahti viimeistään siihen kun kitaranopettajani teki (kai) itsemurhan. Toivottavasti mun oppimistaidoilla ei ollut osuutta asiaan… ;) Joten nyt ääni meni rumpujen soitolle.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Rumpuja olen halunnut oppia soittamaan ihan pienestä pitäen, mutta koskaan ei ole aika tai raha riittänyt. Tai sitten kiinnostuskaan ei ole ollut aivan sillä tasolla, että olisin jonnekin tunneille ilmoittautunut.
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Pentuna tuli opeteltua pianonsoittoa, aika pitkällekin. Nuorena kloppina sitten jonkun verran kitaraa, mutta nämä taidot jäivät kehittämättä eteenpäin ja nyttemmin jo lähes tyystin unohtuneet. Jos jonkun soittimen haluaisi oppia niin se olisi säkkipilli. Oppisivat naapurit bilettämään yön läpi vähemmillä desibeleillä, kun seuraavana aamuna klo 7 iskisi säkkipillinsoittoharkat meikäläisellä paalle. Prkl.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Kitaraa ehdottomasti, onhan se paljon coolimpi instrumentti kuin nuo muut. Maailman kovimmat jätkät on sitäpaitsi kitaristeja: Eddie Van Halen, Dimebag Darrell (R.I.P), Jimi Hendrix (R.I.P) jne jne.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Rumpuja on tullut joskus soiteltua ja siinä hommassa haluaisin kehittyä paremmaksi. Kitaran soitto olisi myös haaveena, mutta kun sormet ovat yhtä kuin nippu kikkeleitä, niin tuskin siitäkään mitään tulisi.

Ovikelloa!!
 
Viimeksi muokattu:

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Kitaraa. Tartuin viimein härkää palleista ja ostin kitaran. Ehkä joku päivä jotain osaankin? Sormet ei vaan tottele aivojen käskyjä...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Säkkipilliä. Tosin olen parhaillaan sellaisessa flunssassa, että ajatus keuhkoille noin raskaasta duunista ei juuri nyt vedä puoleensa.

Kitaraa ja joitakin muita kielisoittimia hallitsen kohtalaisen asiallisesti. Tavoite voisi olla korkeammalla.

Puhaltimet kiinnostavat yleisemminkin. Muutama vuosi sitten aktivoiduin ostamalla kaupasta omaan käyttöön pari nokkahuilua, näin alkajaisiksi. Olin varmaan aika poikkeuksellinen asiakas, yleensä nokkahuilu kai ostetaan alle 10-vuotiaalle. Myyjäkin kysyi minkä ikäiselle lapselle huilut tulevat...

Edes koulussa en päässyt ikinä soittamaan nokkista, joten kyseessä oli itselleni uusi asia. Nokkahuilu on suht helppo peli ottaa haltuun ilman opastustakin. Harmi vaan että nuo ostamani huilut ovat semmoisia halpoja luikkuja, jotka eivät soi erityisen nätisti.
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllähän olisi coolia olla hyvä jazz-puhaltaja tai -pianisti. Kitaransoittoon tottuneet sormet eivät vain oikein taivu koskettimille. Joku päivä vielä hankin jonkun puhallinsoittimen!
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Koska olen ehkä maailman epämusikaalisin ihminen, en haaveile minkään soittimen soittamisen oppimisesta, vaan jätän soittamisen suosiolla sen taitaville miehille. Mutta jos jotain soitinta näpräisin, se olisi ehdottomasti kontrabasso! Sopivan erikoinen ja omalla tavallaan "seksikäs". Imagoonhan kuuluisi erottamattomasti myös jäätävä möhömaha, tumma puku ja huopahattu.
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
1) Highway Starin hammond-soolo

2) Bassolla jatsia + iskelmää

3) Haitarilla ainakin valssia näin ensi alkuun ja olishan toi Satumaakin aika näppärä.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rumpuja vastasin tuohon kyselyyn. Olisihan se nyt niin mukavaa päästä hervottoman setin takana heiluttamaan kapulaa hikipäissään.

Aluksi mietin suunsoittoa, mutta toisaalta taito on jo melko kehittynyt. Voisihan sitä ehkä siinäkin jollekin jatkokursille vielä mennä...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pianoa haluaisin oppia soittamaan.

Kävin muksuna jonkin aikaa pianopiirissä soittamassa, mutta melko nopeasti kiinnostus siihen silloin lopahti. Pikkupoikaa kiinnosti ihan muut asiat silloin.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Haluisin oppia mieluiten laulamaan, kitaransoitto sujuu jo pikkuhiljaa kun on sen 11v. rämpyttänyt. Mut jos soittimista pitäisi valkata niin varmaan huuliharppua tai trumpettia.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Ehdottomasti suuta! Olen ylivertaisen kateellinen niille jotka osaavat ja pystyvät soittamaan suuta hyvinkin pienistä asioista, vieläpä osaavat neuvoa muitakin joka asiassa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Poikkihuilu - - - Saksofoni

Tässä iässä kait mahdottomuus.

Et sinä niin vanha ole, että olisi mahdottomuus opetella soittamaan saksofonia. Se vain vaatii ankaraa treenaamista, kuten mikä tahansa soitin; jopa tamburiini eli rock-slangilla kompinkääntäjä.

Haluaisin itse oppia soittamaan tuota poikkihuilua. Siinä on ihanan väräjävä ja romanttinen ääni kun sitä soittaa virtuoosi. Mikäs sen biisin nimi nyt olikaan, jossa poikkihuilu pääsee hienosti oikeuksiinsa - Aamuhetki tms.?

Kehaisen itseäni sen verran, että olen hyvä laulaja ja tulkitsija. Olen laulanut bändissä 12 vuotta (18-vuotiaasta). Äitini kanssa laulettiin jo kun olin pikkukersa ja sieltä kai ovat laulutaitojen pohja saatu.

Olen peräti kahden bändin laulaja. Näissä bändeissä laulan kummassakin, soitan toisessa (progebändi) tamburiinia ja syntikkaa (mellotron-sampleilla), LEHMÄNKELLOA, JÄNISRÄIKKÄÄ ja toisessa heavy-yhtye laulan ja soitan koskettimia ja akustista kitaraa.

Pianonsoitto onnistuu kohtuullisesti, soinnut ovat hallussa ja bravuurini on Myrskyluodon Maija.

Kitara menee miten kuten, lähinnä soinnut. Basso on sen verran yksinkertainen soitin, että jos kitarasoinnut ovat hallussa tai edes kitarankielten sävelkorkeudet (E, A, D, G, H, E), niin basson soitto ruohonjuuritasolla on suhteellisen helppo opetella.

Cliffburtonmaiseen virtuositeettiin ei toki hevillä pysty. Siinä vaaditaan erittäin poikkeuksellista lahjakkuutta.

Rummuilla osaan vetää 4/4 -kompin.

Sellaisen neuvon antaisin heille, jotka opettelevat soittamaan kitaraa tai pianoa tai vaikka haitaria: opettele ensin soinnut ja sitä kautta säestys. Opettele vasta sen jälkeen nuoteista soittaminen, kitaran bassojuoksutukset ja tabulatuurit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös