Mitä haluat oppia soittamaan?

  • 4 945
  • 52

Mitä haluat oppia soittamaan?

  • Kitaraa?

    Ääniä: 84 44,0%
  • Rumpuja?

    Ääniä: 25 13,1%
  • Pianoa?

    Ääniä: 26 13,6%
  • Suuta?

    Ääniä: 33 17,3%
  • Mitä muuta?

    Ääniä: 23 12,0%

  • Äänestäjiä
    191

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Minä haluaisin oppia soittamaan pianoa..
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kitaraa... alkaa ilmakitaran soittamiseen pikku hiljaa kyllästymään. Pienenä omistin kitaran ja yritin harjoteilla soittamista, mutta suuren maailman tyylin hajoitin tuhannen päreiksi:(
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Huono homma, kun ei voinut valita kahta vaihtoehtoa: kitaraa ja rumpuja. Kitaransoittoa on tullut harjoiteltua jo tovi, mutta tavoitteena olisi oppia sitä soittamaan ;-) Rumpuja ja/tai bassoa pitäisi sivutoimisena alkaa treenaamaan...

Edit: sanamuoto.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Piano on niin hieno soitin, että jos sen hallitsisin... Siinä on jotain hienovaraisempaa, jotain mitä kitarassa ei ole. Ei sen puoleen, klassisen kitaran taitaminen vaatii kyllä todella paljon sekin. Ja kyllähän mikä tahansa instrumentti ammattilaisen käytössä kuulostaa hyvältä. Jopa suu ;)
 

luistimet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Darlington FC
Kitaraapa se minäkin haluasin ihan oikeastikin soitella, mutta myös sahan soitto olisi hienoa hallita. :)
 

Antti.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kitaraa, ja olenkin jo ottanut härkää sarvista. Älkää vielä kuitenkaan valitko palkkamurhaajan numeroa puhelimillanne, saa nähdä kuinka kauan jaksan yrittää rämpyttää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kitaraa ja pianoa osaan jo soittaa ja rumpuja en edes halua oppia. Mitään varsinaista ei soittoa ei kyllä tule mieleen, tai no... voisi olla ihan hauskaa osata soittaa Tonava kaunoinen samalla tavalla, kuin yksi setä 'soitti' sen Älä katso.ssa. Muistaako kukaan? Noh, mies makasi penkillä ja piti mikrofonia takapuolensa vieressä ja... arvasitte oikein... Voisi olla ihan huomiota herättävä tapa lätkämatseissa 'soittaa' kyseisellä tavalla vastustajan maalilaulua.:D
 

jone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo, mäkin haluun....

Voi kunpa minäkin vielä kerran oppisin
voi kunpa minäkin vielä kerran oppisin
Soittamaan kitaraa, soittamaan ees vähän vaan

Voisko joku kertoa minulle sen
miksi olen paljon huonompi kuin Nappi Aaltonen
Taidan ottaa syaniidi annoksen
koska olen tällainen rähmäkäpälä

Voi kunpa minäkin vielä kerran oppisin
voi kunpa minäkin vielä kerran oppisin
Soittamaan kitaraa, soittamaan ees vähän vaan

Voisko joku kertoa minulle sen
miksi olen paljon huonompi kuin Jani Viitanen
Taidan ottaa syaniidi annoksen
koska olen tällainen rähmäkäpälä

Siinä tilanteeseen sopiva laulu... :D
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Jonelle on helpottavaa kertoa, että kitaran soiton oppiminen on äärimmäisen yksinkertaista - sen kun käyt ostamassa kitaran ja otat sen käteen. Tosin aikaa saattaa mennä hetki jos toinenkin eikä sitä(kään) opi koskaan soittamaan omasta mielestään tarpeeksi hyvin. Ja juttu ei sitten ole mikään vitsi, ei muuta kuin rippunen motivaatiota ja toimeksi - paljon toki helpottaa, jos otat muutamia oppitunteja vaikkapa kitaraa soittavalta kaveriltasi.
 

Wolves

Jäsen
Kitaraa ja Rumpuja. Tosin, kun joku ostaisi ne rummut (ja sen kämpän mihin ne mahtuu):D
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Vaikka omistankin jo kännykän, niin haluaisin ehkä joskus soittamaan rumpuja. Jos vaikka Mustanaamio tulis kylään...
 

jone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Euro71:
Kyllä mulla melkein ehjä kitara jo itseasiassa on. Aikaakin olisi aina välillä, mutta kitara ei satu olemaan täällä. Kitaraa soittava kaverikin löytyisi, mutta sekin opiskelee eri paikkakunnalla. Motivaatiosta sitten en tiedäkään, kaipa sitäkin vähän olisi. Mutta taitaa turhautuminen iskeä ennenkuin opin soittamaan, joten taitaa kuitenkin jäädä kitaransoiton opetteleminen, ainakin toistaiseksi.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Ehdottomasti saksofonia.
Kitarakin kiinnostaisi, mutta sitä pitäisi oppia heti soittamaan hyvin.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pianoa haluaisin oppia soittamaan.

Vihjeenä teille jotka haluavat oppia soittamaan kitaraa. Monissa kitaralehdissä on nykyään (ollut jo pitkään) nuottien lisäksi tabulaatio. Ei tarvitse tietää mikä nuotti on milläkin kohdalla nuottiviivastossa. Tabulaatio kertoo mille kohdalle milläkin kielellä pitää sormi laittaa. Netistäkin löytyy tabulaatioita paljon. Ostakaa myös viritysmittari, niin olette myös vireessä aina.
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Fonia kanssa. Osaan soittaa pasuunaa ja trumpettia, joten saksofoni voisi olla jopa helpohko oppia, mutta kun ei ole aikaa.


juntti, Retuperäläinen jo ammoisista ajoista.
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kontrabassoa!
koitin kysellä porin jatseilla yhdeltä kontrabasistilata keikan jälkeen että minkäkäinen kbasso sitä kannatais ostaa ei siltä herunu vastausta oli muka olevinaa nii kiireinen prkl.jos jollain jatkoaikalaisella on kokemusta kontra bassoista niin kertokaa ihmeessä
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Ehdottomasti pianoa!
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ovikelloa. Aina soittaessani ovikelloa, tapahtuu jompikumpi seuraavista asioista :
1. Soitan liian lujaa ja asukkaat saavat sydänkohtauksen.
2. Soitan liian hiljaa ja joudun soittamaan uudelleen jolloin tapahtuu edellämainittu.

Mikäli joku tietää esim. jonkinsortin kurssin ovikellon soittamisesta, niin voisi laittaa vaikka tähän ketjuun infoa, kiitos.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Kun näistä pitää valita niin..........pianoa. Kitaraa yritin joskus kersana opetella soittamaan, mutta päinvastoin kuin Euro71 väittää kaikki eivät sitä yksinkertaisesti opi soittamaan. Siitä hieman vanhempana soitin hetken aikaa bassoa todella huonossa ja naurettavassa speedmetal-bändissä, tosin tahtia hidasti hieman se tosiseikka etten osannut soittaa. Eikä ollut vahvistinta.

Mutta jos saisi oikein todella valita musikaalisuuden rintamalta, niin mikään ei harmita yhtä paljon kuin se, etten osaa laulaa. Olisipa se eri hienoa vetää silloin tällöin viisu ihan omaksi huvikseen, ei niinkuin nyt, ääni murtuen eikä edes nuotin vierestä, vaan jostain hyvin, hyvin paljon kauempaa. Suurin haaveeni joskus olikin että olisipa Jumala, tai Shiva tai kuka tahansa luonut minulle lauluäänen jolla ilahduttaa läheisiään mutta ei.....mitäpä sitä tässä elämässä saisi kuin kurjuutta ja tauteja sekä ikuisen persaukisuuden, ja kuoleman jälkeen pikakyydin Tuonelaan osallistumaan ikuiseen kekrijuhlaan jossa pääosissa olen minä...

Siis pianoa.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä haluisin oppia soittamaan pianoa kunnolla, sillä periaatteessa mä osaan soittaa sitä, mutta soinnut on aina vähän niin ja näin. Toinen soitin, mitä olisi ehdottomasti ihana osata soittaa, on saksofoni, se on jotenkin niin ihanan surumielinen ja muutenkin ihanankuuloinen soitin.

Poikkihuilun soitonkin tahtoisin opetella kunnolla, alkeet mulla on jo hallussa, kunhan ne ensin vertyisivät ulos mun aivokopastani.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pianoa ja/tai huuliharppua. Harjoittelin huuliharpun soittamista (sitä häjyjen tunnaria) tässä männä päivänä mutta minulla meinasi lähteä taju. Ei taida olla hengitystekniikka hallussa. Olisi tosi mukavaa istuskella kesämökin laiturilla ja soitella huuliharppua haikeasti kuin nuuskamuikkunen konsanaan.
 

Aksu

Jäsen
Kitara, rummut ja basso ovat vielä hyvin hallussa soittoajoilta, mutta ikinä ei maltti piisannut opetella pianon soittamista kunnolla. Ja se vähän kaduttaa. Piano on monipuolinen, vivahteikas... haasteellisen upean äänimaailman luova.

Kävin aikoinaan penskana pianotunneilla pari vuotta, mutta se lopahti yksinkertaisesti kiinnostuksen puutteeseen. En harjoitellut koskaan ja siitähän tämä opettajani hermostui kerta toisensa jälkeen. Korvissani kaikuu vieläkin kun tämä täti huusi hermostuneena harjoitusten alussa : "Anna kun arvaan. Et ole taaskaan harjoitellut..." Ja siitähän sitä huumoria piisasi. Oli oikeastaan kiva kiusata. Sen verran äkeä ihminen oli kyseessä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kitaraa olisi tarkoitus opetella soittamaan kunhan nuo opinnot saa päätökseen. Mutta onhan sitä muitakin suunnitelmia...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös