Mistä uusi kapteeni HIFK:lle?

  • 15 186
  • 84

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kenen vuoro tänään, Motin? Åsten?

Arvaisin, että Motinin vuoro.

Tallberg ei todellakaan ole mikään tuppisuu, mutta ei myöskään mikään ”tyhjän mölisijä”, joka on ihan koko ajan äänessä. Ne hommat hoitaa ihan muut ukot.
 

En gång IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:lla tänään joukkuekuvaus ja Talella C kirjain rinnassa. Paajasella A ja toinen varakapteeni ilmeisesti Koivistoinen.

Kuva siis Raakel Koittolan instagram storystä ja pahoittelut hiukan heikosta laadusta.
 

Liitteet

  • 20210818_105043.jpg
    20210818_105043.jpg
    97,1 KB · kertaa luettu: 223

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
HIFK:lla tänään joukkuekuvaus ja Talella C kirjain rinnassa. Paajasella A ja toinen varakapteeni ilmeisesti Koivistoinen.

Kuva siis Raakel Koittolan instagram storystä ja pahoittelut hiukan heikosta laadusta.
Jokseenkin noloa, että tällainen asia paljastuu työntekiän sosiaalisen median kautta. Mutta itse valintana erinomainen! Siihen vielä kolmanneksi A:ksi Auvitu niin on hyvin.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokseenkin noloa, että tällainen asia paljastuu työntekiän sosiaalisen median kautta. Mutta itse valintana erinomainen! Siihen vielä kolmanneksi A:ksi Auvitu niin on hyvin.
Bättre Folkissa oli joskus 10:30 aikoihin livestriimi, itse en kerennyt sitä näkemään, mutta veikkaisin että se on varmaan ollut tuolta kuvauksista, joten sieltäkin se olisi varmaan "vuotanut".
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bättre Folkissa oli joskus 10:30 aikoihin livestriimi, itse en kerennyt sitä näkemään, mutta veikkaisin että se on varmaan ollut tuolta kuvauksista, joten sieltäkin se olisi varmaan "vuotanut".
Joo just näin. Kattelin liveä ja siinä jo vilahti Tallbergin rinnassa oleva C sekä Koivistoisen ja Paajasen A:t
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä luotan siihen, että joukkue osaa valita itselleen oikean kapteenin. Tallberg on hieno persoona ja lisäksi vahvasti profiloitunut HIFK:hon niin itselläni ei ole mitään tätä vastaan. Se on vain sanottava, että itse en pidä Tallbergia minään johtavana pelaajana noin niinku pelillisesti. Mielestäni Liigassa Tallberg vastaa taitotasoltaan kolmosketjun laitahyökkääjää kun mietitään isoja seuroja, joissa tavoite on mestaruus. Pienemmissä seuroissa voi olla ns. top-6 hyökkääjä. Nyt pitää vähän näyttää kuitenkin eteen.
 

RedWhiteBlue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers
Mä luotan siihen, että joukkue osaa valita itselleen oikean kapteenin. Tallberg on hieno persoona ja lisäksi vahvasti profiloitunut HIFK:hon niin itselläni ei ole mitään tätä vastaan. Se on vain sanottava, että itse en pidä Tallbergia minään johtavana pelaajana noin niinku pelillisesti. Mielestäni Liigassa Tallberg vastaa taitotasoltaan kolmosketjun laitahyökkääjää kun mietitään isoja seuroja, joissa tavoite on mestaruus. Pienemmissä seuroissa voi olla ns. top-6 hyökkääjä. Nyt pitää vähän näyttää kuitenkin eteen.
Ihan näppärästi saman profiilin pelaaja, Heikki Liedes porskutti ja vei kapteenina joukkueensa viime vuonna mestaruuteen asti. :) En olisi siis kovin huolissaan tästä valinnasta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja Tallberg on koko ajan nostanut profiiliaan myös pisteiden muodossa. Viime kaudella 34 ottelua ja kuitenkin 21 tehopistettä, 0,61ppg:llä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä luotan siihen, että joukkue osaa valita itselleen oikean kapteenin. Tallberg on hieno persoona ja lisäksi vahvasti profiloitunut HIFK:hon niin itselläni ei ole mitään tätä vastaan. Se on vain sanottava, että itse en pidä Tallbergia minään johtavana pelaajana noin niinku pelillisesti. Mielestäni Liigassa Tallberg vastaa taitotasoltaan kolmosketjun laitahyökkääjää kun mietitään isoja seuroja, joissa tavoite on mestaruus. Pienemmissä seuroissa voi olla ns. top-6 hyökkääjä. Nyt pitää vähän näyttää kuitenkin eteen.

Vaikea sanoa. Mä en ihan allekirjoita tota "Perus 3.ketjun laituri" enää Talen kohdalla. Kyllä Tale on noussut viime kauden pelillään meillä ihan kärkilaituriksi omassa roolissaan.

-Pelasi viime kaudella parhaan kautensa eikä ole ikäloppu. Voi vielä kehittyä.
-On myös harjoituskauden sisäisessä pistepörssissä kakkosena.
-Pelaa 1.-2. ylivoiman maskimiehenä (muutenkin joukkueen parhaita sota-alueelle menijöitä)..
-Pelaa 1.-2. parissa alivoimaa.
-On usein kentällä, kun puolustetaan maalin johtoa.
-Joukkueen kovimpia treenaajia.
-Esimerkillinen ura aina junnu-maajoukkueista lähtien.
-Ei ota juurikaan tyhmiä jäähyjä. Fiksu pelaaja.
-Ja tietenkin oma kasvatti, joka palasi kotiin heti kun kutsuttiin.

Se, ettei ole Sallisen tavoin "liian hyvä liigassa pidettäväksi" tai EHT-tasoa on kyllä tietenkin harmi eli ymmärrän pointtisi, mutta on Tale meidän yksi johtavia pelaajia myös kentällä nykyään. Ehkä pieni miinus siitä, ettei ole voittanut mitään suurta. Ehkä siellä kopissa taas on tarpeeksi kokemusta sen asian suhteen...

Hieno kapteeni ja hyvä valinta.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Talea ei hirveän moni tainnut veikata kapteeniksi Paajasen ohi, en itsekään. Mutta kyllähän tuon päätöksen syyt on nyt ihan nähtävissä, siisti valinta. Toki ns. nimettömin kapteeni hetkeen, mutta pelillisesti Tale on antanut jengille paljon enemmän kuin vaikka Lennu viimeisinä vuosinaan. Mitään Lennulta pois ottamatta.

Veikkaan että tässä voi käydä juuri toisinpäin kuin Lennun kanssa, eli C motivoi Tallbergista vielä kovemman ja esimerkillisemmän vääntäjän.
 

Nagiri

Jäsen
Hyvä valinta, itse tosin veikkasin Paajasta.
Itse en ole ikinä kokenut että kapteenin kuuluu olla top-6 pelaaja. Näyttää roolia periksiantamattomuudella ja taistelulla niin jäällä kuin sen ulkopuolella riittää ja tämän Tallberg tuo.
Lennu alko olemaan jo rotaatiossa ja täten ei myöskään pystynyt tuomaan sitä mitä kapteenin kuuluu tuoda myös pelin aikana.

Toisen kirjaimen olisin antanut joko Auvitulle tai mieluiten Åstenille, mutta jälkimmäinen ei välttämättä ole aina pelaavassa kokoonpanossa.. Varmasti Åsten pääsee kantamaan kirjainta jos tulee loukkaantumisia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onhan tuo pienoinen yllätys. Itse odotin, että se olisi Paajanen, joka saa tuon C-merkin rintaansa. No joka tapauksessa Pattikin kuuluu kapteenistoon. Koivistoisen kuuluminen kapteenistoon on myös yllätys ainakin itselleni. En odottanut tuota näin nopeasti mukaan kapteenistoon.

Ei valittamista, joukkue ja valmennus varmasti tietävät kenestä on kapteeniksi ja ketkä tukevat tuossa sitten.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän kapteenin nyt lähtökohtaisesti kuuluu olla aina pelaavassa kokoonpanossa.
Kapteenin tärkein varsinainen tehtävä on kuitenkin hoitaa tiettyjä velvollisuuksia jäällä. Esim. tuomarin kanssa keskusteleminen ym millä voi olla vaikutusta itse peliin eikä tähän ketä tahansa nynnyä voi laittaa. Niin ja tietysti koskea kannuun ensimmäisenä :)
Kopin puolella myös kapteeni keskustelee valmennuksen kanssa muita enemmän.

Talelle on ilmeisesti roolitettu joku vakiopaikka. Eikä siinä mitään, ihan ansaitusti viime kausien otteilla. Paajanen ja Koivistoinen myös hyviä valintoja.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Pidän tätä positiivisena asiana. Kuitenkin kovaa duunia tekevä, rauhallinen jäbä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eikö muka Tale ole meidän Top-6 hyökkääjä? Pelasi erinomaisen kevään ja oli pleijareissa meidän pistekärkiä. On nyt myös pre-seasonilla meidän pörssikärkiä. Pelaa musta todella hyvää ja monipuolista kiekkoa ja samalla joukkueen parhaita treenaajia.

Mun silmään meidän Top-6 hyökkääjät on:

Koivistoinen
Innala
Paajanen
Palola
Broadhurst
Tallberg

Bubbling under:
Jääskä
Dyk
Hirvonen

Edit: Ja painotan nimenomaan monipuolisuutta. Eli vaikka Dyk ja Hirvonen mahdollisesti kauden jälkeen sijoittuu pistepörssissä Talen edelle, niin jos katsoo mitä kaikkia asioita Tale tuolla kentällä tekee, niin menee hän mun papereissani edelle. Maskipelaaminen, taistelu, alivoimat ja pienet johtavat ja fiksut ratkaisut kentällä jne.
 
Viimeksi muokattu:

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Nagiri kylläkin kirjoitti “top6-pelaaja” eli pakit&molarit lasketaan mukaan. Ainakin Lyytinen ja Auvitu (jos nyt edes pääsee loukkaantumiskierteestään) pudottavat Talen ulos top-kuusikosta ENNAKKOasetelmissa. Toisaalta Teemu T:llä on potentiaalia viime kauden tehonsa huomioiden 40 pisteen kauteen (tähänastinen ennätys 29p), kunhan vaan pysyisi ehjänä koko kauden. Ja pystyy hoitamaan roolin kuin roolin (paitsi lättymestarin).
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse odotin jotenkin automaattisesti, että Paajanen olisi ollut alkavan kauden joukkueen kapteeni. Suorastaan malliesimerkki johtajatyypistä, paluumuuttaja ja toiminut jo kertaalleen mestaruuden voittaneen jengin kapteenina. Jotain samaa kuin Sallisessa sillä erotuksella, ettei Sallinen ennen kapteenin natsojaan ollut toiminut mestarijengin kapteenina eikä omannut IFK-taustaa.

Ei siinä, pitkän linjan IFK:laisena Tallberg on varmasti yhtälailla erinomainen kapteeni joukkueelle vaikka valinta pienoisena yllätyksenä tulikin. Vilpittömät onnitteluni Talelle!
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Nagiri kylläkin kirjoitti “top6-pelaaja” eli pakit&molarit lasketaan mukaan. Ainakin Lyytinen ja Auvitu (jos nyt edes pääsee loukkaantumiskierteestään) pudottavat Talen ulos top-kuusikosta ENNAKKOasetelmissa. Toisaalta Teemu T:llä on potentiaalia viime kauden tehonsa huomioiden 40 pisteen kauteen (tähänastinen ennätys 29p), kunhan vaan pysyisi ehjänä koko kauden. Ja pystyy hoitamaan roolin kuin roolin (paitsi lättymestarin).

Luin väärin. Yleensä kun Top-6 pelaajista puhutaan, niin meinataan hyökkääjiä. Siis ainakin omasta mielestäni. Siinä syy.

Sivuhuomiona moni IFK kapteeni ei ole muuten ollut joukkueen Top-6 pelaaja jos lasketaan mukaan kaikki pelipaikat. Jopa Christian Ruutulla tekee tiukkaa tuossa 97-98 joukkueessa.

Edit. Ja aika harvalla joukkueella Suomessa kapteeni on myöskään Top-6 pelaaja. Kuten ei mestari Lukollakaan viime vuonna (Liedes).
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tallberg on erittäin hyvä valinta kapteeniksi. Omaa erinomaisen asenteen sekä HIFK-sydämen ja näyttää hienoa esimerkkiä kaukalossa nuoremmillekin. Tale ei ole myöskään noussut tähän asemaan helpoimman kautta kierreltyään maakuntia peliajan perässä ja näin ollen varmasti ymmärtää työn merkityksen. Paajanen ja Koivistoinen antavat kokemuksellaan menestyksestä myös hyvää taustatukea eli näiltäkin osin joukkue näyttää erittäin lupaavalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös