Mistä uusi kapteeni HIFK:lle?

  • 15 190
  • 84
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole mikään välttämättömyys valita kapteenia jos selkeää simosaarista ei joukkueesta löydy. Ihan hyvin voidaan mennä kolmella Alternative-kapulla joka olisi läpileikkaus joukkueesta: yksi veteraani (Paajanen), yksi ulkkari (Motin) ja yksi oma junnu (Jääskä). Ei kannata valita kapteenia väkipakolla tyyliin Riku-Petteri Lehtonen.
 
J

Just-Ice-Hockey

Ei ole mikään välttämättömyys valita kapteenia jos selkeää simosaarista ei joukkueesta löydy. Ihan hyvin voidaan mennä kolmella Alternative-kapulla joka olisi läpileikkaus joukkueesta: yksi veteraani (Paajanen), yksi ulkkari (Motin) ja yksi oma junnu (Jääskä). Ei kannata valita kapteenia väkipakolla tyyliin Riku-Petteri Lehtonen.

Toki seura voi jättää kapteenin nimeämättä ennen kauden alkua. Jokaiseen ottelutapahtumaan on kuitenkin ilmoitettava kapteeni sekä korkeintaan kaksi varakapteenia.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ei ole mikään välttämättömyys valita kapteenia jos selkeää simosaarista ei joukkueesta löydy. Ihan hyvin voidaan mennä kolmella Alternative-kapulla joka olisi läpileikkaus joukkueesta: yksi veteraani (Paajanen), yksi ulkkari (Motin) ja yksi oma junnu (Jääskä). Ei kannata valita kapteenia väkipakolla tyyliin Riku-Petteri Lehtonen.
Paajanen on mielestäni niin lähellä simosaarista kuin muualta tullut oma kasvatti voi olla. Patilla jo kovat näytöt kapteenina, joten pitäisi olla aika ”no brainer” kapteeniksi. R-P Lehtosesta ei nyt voi puhua edes samana päivänä. Varakapteenit onkin sitten mielenkiintoisempi yhtälö?
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Paajanen on mielestäni niin lähellä simosaarista kuin muualta tullut oma kasvatti voi olla. Patilla jo kovat näytöt kapteenina, joten pitäisi olla aika ”no brainer” kapteeniksi. R-P Lehtosesta ei nyt voi puhua edes samana päivänä. Varakapteenit onkin sitten mielenkiintoisempi yhtälö?
Ja Patti myös näyttää ihan
Kapteeni Haddockilta.

 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
C Paajanen
A Saarinen, jos jatkaa
A Auvitu (pakistosta ei löydy ketään parempaa valintaa, ja joku pakki on hyvä olla)
A Jääskä/Tallberg/Väänänen/Broadhurst (en osaa sanoa kuka näistä sopisi parhaiten)

Päivitetään tämä. Jos Saarinen ei jatka, niin:

C Paajanen (tämä on aivan päivänselvä valinta, eli no-braineri)
A Auvitu (samat perustelut kuin yllä, hyvä olla pakki kapteenistossa ja onhan Auvitu tähän selkeästi parempi valinta kuin yksikään toinen pakkimme)
A Jääskä (vaikka toivoisin hänen pelaavan enimmäkseen nelosessa, antaisin hänelle silti paljon vastuuta)
A Tallberg (jos Jääskä on A ja pelaa nelosessa, on liian tårta på tårta jos myös Väänänen olisi A)

Jos taas Jääskä pelaa kolmosessa, on hieman turhaa että samassa ketjussa olisi sekä kapteeni että apukapu, joten siinä tapauksessa ehkä se Jääskän A jollekin ykkösketjun pelaajalle, eiköhän sitten siinä tapauksessa taistelija-luonteen omaavalle mutta kypsältä ja viisaalta vaikuttavalle Koivistoiselle.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään alkulämmöissä näyttäisi olevan
Tallberg C
Motin A
Paajanen A

Ohhoh.

Voisi siis kai kuvitella, että kapteeni löytyy tämänpäiväisen kokoonpanon ulkopuolelta?

En millään jaksa uskoa Talen olevan IFK:n liigajoukkueen kapteeni, vaikka viimeisen päälle hieno mies onkin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En millään jaksa uskoa Talen olevan IFK:n liigajoukkueen kapteeni, vaikka viimeisen päälle hieno mies onkin.

Mikset? Minä taas näen, että Tallberg on oikein hyvä kapteeni: esimerkillinen, nöyrä ja luotettava pelaaja kentällä ja myös ihmisenä pidetty persoona. Kukaan ei ole varmaan koskaan sanonut Tallbergista pahaa sanaa, koska luulen, ettei siihen ole edes ollut aihetta. Lisäksi Tale lasketaan hyvin vahvasti Aito HIFK-kasvatti-osastoon, vaikka valtaosa liigapeleistä taitaa olla vieläkin muualla pelattu. Hän on siis myös tavallaan HIFK:n omien liigajyräkasvattien prototyyppi: breikkaus on tapahtunut muualla. Tale vain tuli himaan ja pisti vielä yhden napsun lisää. Hyvä esimerkki siis myös nuorille siitä, että lähteminen muualle voi olla just sitä, mitä tarvitaan.

Jos kapteenisto on Tallberg, Paajanen ja Motin, enpä keksi valittamista. Enkä kyllä keksi, kuka se oikea kapteeni voisi tämän päivän kokoonpanon ulkopuolelta edes olla.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikset? Minä taas näen, että Tallberg on oikein hyvä kapteeni: esimerkillinen, nöyrä ja luotettava pelaaja kentällä ja myös ihmisenä pidetty persoona. Kukaan ei ole varmaan koskaan sanonut Tallbergista pahaa sanaa, koska luulen, ettei siihen ole edes ollut aihetta. Lisäksi Tale lasketaan hyvin vahvasti Aito HIFK-kasvatti-osastoon, vaikka valtaosa liigapeleistä taitaa olla vieläkin muualla pelattu. Hän on siis myös tavallaan HIFK:n omien liigajyräkasvattien prototyyppi: breikkaus on tapahtunut muualla. Tale vain tuli himaan ja pisti vielä yhden napsun lisää. Hyvä esimerkki siis myös nuorille siitä, että lähteminen muualle voi olla just sitä, mitä tarvitaan.

Jos kapteenisto on Tallberg, Paajanen ja Motin, enpä keksi valittamista. Enkä kyllä keksi, kuka se oikea kapteeni voisi tämän päivän kokoonpanon ulkopuolelta edes olla.

Ehkä minä olen sitten vanhaa koulukuntaa, kun minulla kapteeni tulee mieleen aina jollain tavalla henkilö, joka on verbaalisesti lahjakas ja tilan haltuun ottava persoona.

En siis tarkoittanut, että Talen valinta kapteeniksi olisi todellakaan väärä valinta. Minulle tuli vain intuitiivisena ajatuksena mieleen, että Tale tuskin on lopullinen kapteenin natsat saava pelaaja, mutta en pistäisi pahakseni, vaikka niin kävisikin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos Tallbäär on valinta kapteeniksi niin toivon hänen itse oikeasti olevan sinut sen vakanssin tuoman ”valokeilan” kanssa, ja toisekseen joukkueen olevan tämän valinnan takana, eikä mennä IFK-tausta edellä nyt, kun Paajanen on ainoa kapteenina toiminut muista vaihtoehdoista. Hiukan ”huolestuttaa”, ettei Tallberg ole ollut missään kapteeni tai kapteenistossa (?) aiemmin? Kiben täyslukko kapteenina kummittelee edelleen mielessä.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teme on ollut paljon, ehkäpä eniten esillä haastatelluissa ym. Jengin kovakuntoisin pelaaja, jolla sopivasti kilometrejä takana. Pitkä pätki junnuputkea ja sopii ykkösestä neloseen. Oma kundi ollut pitkät pätkät samassa jengissä, joten omaakin tartuntapintaa. Nöyrä kundi ja erittäin sopiva tähän rooliin, jos näin päätettäisiin. Upea kaveri!
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Luulen että Peltonen jos kuka tietää kuka se sopivin kapteeni on. Se, että Tallbergin ulosanti haastatteluissa on hieman vähäsanaista? En ole nähnyt Talen haastiksia niin en tiedä mihin tässä supliikki puuttumisessa viitataan. Niin se ei välttämättä tarkoita ettei sitä ole kopissa. Mulle kävisi Tallberg oikein huvin koska luotan Peltosen arvostelukykyyn tässä asiassa enemmän kuin omaan.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Eihän se Peltonen itsekään ollut suuna päänä julkisuuteen päin ja loistava kapteenihan tuo kuitenkin oli. Tallberg sopii hyvin tehtävään varsinkin, jos valmennus on sitä mieltä ja varmasti pelaajisto seisoo siinä tapauksessa myös kipparinsa takana. Asia on varmasti mietitty tarkkaan, kun penkin takana on Villen ja Coryn kaltaisia entisiä johtavia pelaajia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Joku siinä hallin ovella ennen matsia kysyi Kölliltä, että onko Tallberg ensi kauden kapteeni, niin Kölli vastasi, että ”ei kai sitä ole vielä virallisesti päätetty, mutta ei Tale huono valinta olisi”.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Tallbergia en henk koht tietenkään tunne, mutta lätkäpelaajana ja nimenomaan joukkuepelaajana vaikuttaa todella nöyrältä, kovaa työtä pelkäämättömältä ja jokaisen valmennuksen luottamusta nauttivana kaverina. Ja haastattelujen perusteella todella vaatimattomalta ja joviaalilta tyypiltä jonka kanssa on varmaan helppo tulla toimeen. Lupsakka mutta tarvittaessa myös osannee olla jämäkkä ja ennenkaikkea tehdä asioita joukkueen eteen.

Sikäli musta Tallberg kapteenina kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta ja ilolla ainakin huomioin tänään Talella olleen C:n rinnassa.

Niin loistavia pelaajia kuin Broadhurst, Auvitu, Dyk, Paajanen jne. ovatkin niin mä en oikein kuitenkaan näe heitä IFK:n kapteeneina. Toki jos urat IFK:ssa vaikka jatkuvat vielä pidempäänkin niin mikä ettei mutta juuri nyt ei.

Mutta näitä asioita on meidän ulkopuolisten aika vaikeaa arvioida kyllä, ja luotan että joukkue valitsee itselleen sopivan kapun.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Teme on ollut paljon, ehkäpä eniten esillä haastatelluissa ym. Jengin kovakuntoisin pelaaja, jolla sopivasti kilometrejä takana. Pitkä pätki junnuputkea ja sopii ykkösestä neloseen. Oma kundi ollut pitkät pätkät samassa jengissä, joten omaakin tartuntapintaa. Nöyrä kundi ja erittäin sopiva tähän rooliin, jos näin päätettäisiin. Upea kaveri!
Ulkopuolelta asiaa katsovan silmin jopa itsestäänselvä valinta. Oma kasvatti, joka pelaa takuu varmasti isolla sydämellä. Näyttäytynyt minulle punaisena taistelijana. En epäilee hetkeäkään, etteikö olisi paras mahdollinen valinta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Paajanen oli veikkaus, mutta en valita Tallbergistakaan. Mielestäni Teme edustaa kaikkea mitä IFK:kin edustaa. Taisteleva, periksiantamaton, nälkäinen ja ennen kaikkea IFK:lainen.

Tallberg on myös yksi joukkueen kovimmista treenaajista.

Saattaa muuten olla, että näissä harkkapeleissä annetaan useammalle kaverille mahdollisuus olla kapteeni tai apukapteeni ja siten voi olla, että Paajanen silti sen Cn rintaan vielä ompelee.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Nyt on Patilla C-rinnassa.
Lopullinen kapteenisto siis ymmärrettävästi auki vielä tässä vaiheessa.

Edit:oikeeseen ketjuun
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Mielestäni Teme edustaa kaikkea mitä IFK:kin edustaa. Taisteleva, periksiantamaton, nälkäinen ja ennen kaikkea IFK:lainen.
Ja Liigatasolla keskitasoa. Hekoheko.
Tallberg on kyllä omassa roolissaan liigaan tosi hyvä tekijä.
Vaikuttaa ihan kapteeniston kaverilta kyllä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos kokeiluja harrastellaan, niin olisko kapteeni sitten se, joka tuo ensimmäisen suoran voiton? Panokset on kovat :D.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Luulen että Peltonen jos kuka tietää kuka se sopivin kapteeni on. Se, että Tallbergin ulosanti haastatteluissa on hieman vähäsanaista? En ole nähnyt Talen haastiksia niin en tiedä mihin tässä supliikki puuttumisessa viitataan. Niin se ei välttämättä tarkoita ettei sitä ole kopissa. Mulle kävisi Tallberg oikein huvin koska luotan Peltosen arvostelukykyyn tässä asiassa enemmän kuin omaan.
Se mitä Talen kanssa on tullut juteltua niin en kyllä tuppisuuna pitäisi. Meillä on jonkun verran yhteisiä tuttuja joten en tiedä paljonko se vaikuttaa asiaan mutta mulle on jäänyt kuva ihan sujuvasanaisesta supliikkimiehestä. Joskus yksittäisestä pelistäkin pelin jälkeen jauhettu kyllä juurta jaksaen.

Uskoisin ettei voi mennä vikaan oli se kapteeni sitten Paajanen tai Tallberg.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös