Mille naurat juuri nyt?

  • 13 191 864
  • 50 347

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kannattaa muistaa, että gradu on maisteriopintojen päättötyö, ei tieteellinen tutkimus. Sen avulla tutustutaan tieteellisen tutkimuksen periaatteisiin, itse aiheella ei ole merkitystä.
Unohtuiko tuosta yksi sana: periaatteessa.
Nimittäin, aiheella ei periaatteessa ole merkitystä, mutta käytännössä paljonkin tulevaa työpaikkaa silmällä pitäen, jonka tämäkin Saarikon esimerkki toteen näyttää. Tuskin missään muussa kuin Kepun viiteryhmässä tuollaisella tutkimuksella on paskankaan arvoa - tuskin sielläkään paljoa, mitä nyt yhden ministeriyden verran...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onneksi en ole nähnyt. Kertoo kuitenkin rumasti siitä, kuinka tusinamaistereita Suomi on täynnä. Jos tuo on paras keksitty tutkimuskohde, niin kannattaisi mahdollistaa vaihtoehdoksi myös puolen vuoden bordellityöskentelyi. Enemmän iloa siitä olisi. Tusina paskaa. Tuollainen mielikuviteksoten henkikö on vielä päättämästä jostain. Ei vittu.
Itse aihe ei kerro yhtään mitään siitä, kuinka ansiokkaasti gradun tekijä on suoriutunut tehtävästään. En tunne Saarikon opintohistoriaa sen enempää kuin graduansakaan, mutta viestinnän ja tarkemmin mediatutkimuksen lopputyöksi tuollainen aihe on hyvinkin passeli. Vaikka aihepiiri voi tuoda kadunmiehelle mielikuvia hömppäjournalismin kanssa näpertelystä, niin Saarikon aihetta voi vallan hyvin käsitellä valideilla tutkimusmetodeilla. Lisäksi tällaisella aiheella on ihan oikeasti jonkinmoista merkitystä laajemmissakin yhteyksissä, esimerkiksi tutkittaessa julkisuuden henkilöiden kuten poliitikkojen yksityiselämän käsittelyä medioissa, ja käsittelytavassa ja median toiminnassa tapahtuneita muutoksia jollakin aikavälillä. En siis lähtisi tuomitsemaan valikoituneen lopputyöaiheen perusteella Saarikon gradua, sen enempää kuin leimaamaan häntä tusinamaisteriksi. Puhumattakaan siitä, että kyseenalaistaisin tällä perusteella henkilön edellytyksiä toimia työssään tai luottamustehtävässään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Unohtuiko tuosta yksi sana: periaatteessa.
Nimittäin, aiheella ei periaatteessa ole merkitystä, mutta käytännössä paljonkin tulevaa työpaikkaa silmällä pitäen, jonka tämäkin Saarikon esimerkki toteen näyttää. Tuskin missään muussa kuin Kepun viiteryhmässä tuollaisella tutkimuksella on paskankaan arvoa - tuskin sielläkään paljoa, mitä nyt yhden ministeriyden verran...

Gradutason "tutkimuksella" ei ole koskaan mitään merkitystä. Kyse on maisteriopintoihin kuuluvasta päättötyöstä, jolla opiskelija osoittaa osaavansa tieteellisen tutkimuksen periaatteet. Hyvää gradua voi jatkaa tieteelliseksi tutkimukseksi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jostain syystä tämä parin sekunnin videopätkä David Hasselhoffista naurattaa enemmän kuon varmaankaan pitäisi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
C More Maxilla tuli äsken joku TCR International rata-autokisa, ja siellä kärjessä ajoi slovakialainen kuski nimeltä Homola. Joo, halvat on huvit.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
C More Maxilla tuli äsken joku TCR International rata-autokisa, ja siellä kärjessä ajoi slovakialainen kuski nimeltä Homola. Joo, halvat on huvit.
Tuo olisi oikeasti hauska jos kyseessä olisi ollut suomalaiskuski.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Vuosia vanha juttu, mutta vanhoja Bugleja kuunnellessa vastaan tullut tennislegenda Marat Safinin tajunnanvirta lehdistötilaisuudessa vuodelta 2004 sai nauramaan:

"I'm not fighting with myself. Oh, my God. That's how I am. You know the story of the hippo? The hippo comes to the monkey and said: 'Listen, I'm not a hippo.' So, he paint himself like a zebra. He said, 'But he's still a hippo.' He said, 'But look at you, you're painted like a zebra but you are a hippo.' So then he goes, 'I want to be a little parrot.' So he puts the colours on him and he comes to the monkey and said, 'Sorry, but you are a hippo.' This is who I am and he's happy being a hippo."

Lainasin suoraan tästä BBC:n jutusta: BBC - Jonathan Overend: Safin says goodbye
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
"En minä riitele kenekään kanssa, kaikki riitelevät minun kanssani".

- Mummu joskus 2000-luvulla
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
C More Maxilla tuli äsken joku TCR International rata-autokisa, ja siellä kärjessä ajoi slovakialainen kuski nimeltä Homola. Joo, halvat on huvit.

Mä olen työasioiden puolesta lähes viikottain sähköpostitse tekemisissä erään puolalaisen asiantuntevan ja fiksun naisen kanssa. Naisen sukunimi on ei enempää eikä vähempää kuin Wittula.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Jotenkin vaan naurattaa, kun miettii Mestiksen kuvioita.
Siellä kamppailee henkitoreissaan seura yhdestä Suomen suurimmista kaupungeista (vaikka on tietysti hieman "kaupunki") ja vielä ei ole selvää, jatkuuko tarina edes mestiksessä.
Sitten on joukkue jostain pikkukylästä keskeltä metsää Keuruulta, jossa kyllä pelataan ja talouskin paremmassa kunnossa.

Tämä yhtälö vaatii tuolta toiselta aikamoista penailua. Unitedilla kuitenkin edellytyksen talousalueen ja junnutoiminnan kohdalta varsinkin hieman erilaiset kuin Keuruulla.

Hauska yhtälö, mutta eiköhän 5-10 vuoden sisään Espoosta ole taas liigajoukkue kun joku saa siellä homman toimimaan hiukan ja Keuruulla pelataan II-divaria, kun harvoilta rahoittajilta ja puuhamiehiltä loppuu into / tulee vaan seinä vastaan. Ihan kaikkien todennäköisyyksien mukaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotenkin vaan naurattaa, kun miettii Mestiksen kuvioita.
Siellä kamppailee henkitoreissaan seura yhdestä Suomen suurimmista kaupungeista (vaikka on tietysti hieman "kaupunki") ja vielä ei ole selvää, jatkuuko tarina edes mestiksessä.
Sitten on joukkue jostain pikkukylästä keskeltä metsää Keuruulta, jossa kyllä pelataan ja talouskin paremmassa kunnossa.

Tämä yhtälö vaatii tuolta toiselta aikamoista penailua. Unitedilla kuitenkin edellytyksen talousalueen ja junnutoiminnan kohdalta varsinkin hieman erilaiset kuin Keuruulla.

Hauska yhtälö, mutta eiköhän 5-10 vuoden sisään Espoosta ole taas liigajoukkue kun joku saa siellä homman toimimaan hiukan ja Keuruulla pelataan II-divaria, kun harvoilta rahoittajilta ja puuhamiehiltä loppuu into / tulee vaan seinä vastaan. Ihan kaikkien todennäköisyyksien mukaan.

Täytyy sanoa, että Jussi Salonoja on naurettavan huono liikemies.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikkelin asuntomessuilla on ihan oikeasti talo nimeltä Casa Wellikulho.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Televisiossa menee tositapahtumiin perustuva elokuva Tina Watsonista. Miehensä Gabe murhasi hänet heidän häämatkallaan sukellusretken yhteydessä. Kieltämättä nauratti kun tällaisen leffan aikana pamahtaa ruudulle ohjelmatietona "seuraavaksi häät sulhasen tapaan special".
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Suomen joukkueeseen miekkailun mm-kisoihin valittiin floretin osalta Irene Enright. Hänen seurajoukkue on HFM/Le Club d'escrime de la Tour d'Auvergne de Paris. On sen joukkueen faneilla huutamista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Riina-Maija Palander oli työhaastattelussa - syyttää "haastattelijatyttöä" idiooteista kysymyksistä: "Olin ylipätevä"

Kalle Palanderin vaimolla ei ole nyt helppoa. Nyt pitäisi töitä löytää, kun tarvetta olisi käyttörahalle ja mies ei enää tuo rahaa pöytään.
Asenne on ainakin jo heti kunnossa työn hakuun.

"- Minulle tarjottiin tiskarin hommia. Ei siinä muuten olisi mitään ihmeellistä, mutta koen olevani noihin hommiin hieman ylikoulutettu.
- Paitsi että olin ylipätevä paikkaan jota hain; omaamallani kokemuksella olisin voinut pyörittää koko lafkaa, Riinis kirjoittaa.

- Aika hassu kokemus sinänsä, kun nuori haastattelijatyttö kyselee tämänhetkisistä opinnoista. Anteeksi nyt vain, mutta lopetin yliopiston huippuarvosanoilla palttiarallaa silloin, kun sinä olit vaipoissa, joten en tahdo muistaa niistä vuosista enää juurikaan mitään.

- Sinänsä mielenkiintoinen kokemus hakea työtä, jonka osaat tehdä vaikka unissasi ja itseasiassa pystyisit johtamaan koko konseptia, mutta silti istua haastateltavan penkillä hymyillen toisen kysellessä idiootteja kysymyksiä

- Ravintolapäällikkö käväisi myöskin paikalla ja halusi tehdä haastattelun espanjaksi. Hänellä oli CV:ni kädessään ja teki mieli mainita purevasti, että CV:ni lukee hyvin selkeästi, että osaan kahdeksaa eri kieltä, mutta espanjan osaaminen on vain basics.
- Minä olen tehnyt omat läksyni, tee sinäkin omasi. Espanjalaiset miehet osaavat olla pöyhkeitä kuin riikinkukot, mutta siihen se sitten usein jääkin."

Ehkä se siitä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Hakiko se tiskarin hommia vai mistä on kyse? Jos kerta on ylipätevä niin miksi hakea sellaista saati mennä haastatteluun ihmettelemään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ettei vaan olisi Riinalla nyt pientä asennevammaa? Oikein malliesimerkki siitä miten kuvitellaan että pelkällä koulutuksella voidaan marssia mihin tahansa vaikka työkokemusta ei olisi tai se olisi jostakin vuodelta 1994. Tuo "minä lopetin yliopiston kun sinä olit vielä kapaloissa" -kommentti on kyllä ehkä maailman paskin perustelu, jos sen jälkeen ei ole juurikaan ollut työelämässä. Kun tässä itse töissä on huomannut miten nopeasti kaikki elää ja kuviot muuttuu koko ajan, niin jollakin ikivanhalla koulutuksella voi melkein pyyhkiä hanuriaan tänä päivänä.

Onnea vaan Riinalle työnhakuun tuolla asenteella! Sitä nimittäin tarvitaan!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Pari lainausta lisää:

- Viimeiset 12 vuotta Kalle on elättänyt tätä perhettä, mutta nyt haluan omaa käyttörahaa, Riina-Maija kertoi tammikuussa Iltalehdelle.

- Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitää pystyä itse tienaamaan rahansa, hän perusteli työnhakuprosessiaan.
12 vuoden avioliiton jälkeen Riiniksestä on tullut vihdoin aikuinen?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Alas on Kalle Palander vajonnut. En minä häntä penaalin terävimpänä kynänä pitänyt silloinkaan, kun vielä laski kilpaa, mutta lopettamisen jälkeen Kallesta on tullut suoranainen tyrkky. Mikä pahinta, tämä tyrkkyys on nostanut Riiniksen julkisuuteen, eli näiden kahden parisuhdetta perataan milloin missäkin.

Onneksi Tanja Poutiainen on omaksunut äidin ja menestyvän sijoittajan roolin, niin ei pääse nolaamaan itseään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös