Miksi pidän/ en pidä joukkueesta X tai Y

  • 21 898
  • 155

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aika moniulotteinen juttu

Viestin lähetti Rebel
Mä en edelleenkään ymmärrä, mistä sä haet näitä juttuja. Mä en ole missään lauseessa tässä topicissa puhunut mitään kenenkään paremmuudesta. En siis ymmärrä viittausta perustellusta väitteestä, kun en ole itse mitään väittänyt. Vain sanonut, että olemme ainoita, jotka eivät ole rumpuja jäähalliin vieneet.

Well, then... Ahem, I stand corrected. Ehkä se oli sitten RoopeS tai joku muu, jonka viestistä sain moisen kuvan. Mun moka...
 

JanJ

Jäsen
Hyviä faneja löytyy varmasti ihan jokaisesta jengistä.
Jostain kummasta syystä tunnen kaikista paitsi Lukon leiristä kannattajia. Lukostakin voisin tuntea, mutta ei vaan satuta samoille mestoille koskaan.

No, sympatiaa saa:
HIFK - pelityyli (ja sen puuttuminen tällä kaudella molemmilla), fanit ja etenkin mahtavat muistot aikaisemmilta kausilta ja monet ryyppäjäiset mm. Viking Cupissa ja sen edeltäjässä.

Neutraalia:
Muut paitsi Lukko
Erityismaininnan saa Espoo Blues (vaikka nimi karmaisee) koska vanhempi tyttäreni halusi (ja sai) Bluesin fanikamoja. Häntä se Blues tuntuu jostain syystä kiinnostavan.

Pientä ylenkatseisuutta:
Lukko - jäänyt aina vähän vieraaksi. En oikein tunnu ymmärtävän Lukko-faneja. Jäänyt sellainen kuva että ensin pitää pilkata vastustajaa ja sitten vasta kannustaa omia. Mutta korjaan mielelläni ennakkoluuloni jos joku ne haluaa osoittaa vääräksi
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti JanJ

Pientä ylenkatseisuutta:
Lukko - jäänyt aina vähän vieraaksi. En oikein tunnu ymmärtävän Lukko-faneja. Jäänyt sellainen kuva että ensin pitää pilkata vastustajaa ja sitten vasta kannustaa omia. Mutta korjaan mielelläni ennakkoluuloni jos joku ne haluaa osoittaa vääräksi

Minusta tuntuu, että tässä on lievää ässäläisyyttä mukana! Minusta Ässäfanit ovat em. kuvauksen mukaisia, tai ainakin ne jotka tunnen. Toki JA:sta löytyy hyviä ässäkirjoittajia.

Lukon jälkeen sympatiat kerää:
HPK
JYP
Saipa
Pelicans

keskikastissa neutraalia.....

Omat inhokkini:

Jokerit
TPS
Ässät
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti bluefox
Minusta tuntuu, että tässä on lievää ässäläisyyttä mukana! Minusta Ässäfanit ovat em. kuvauksen mukaisia, tai ainakin ne jotka tunnen.
No niin, tässä se tuli todistettua että Ässä- ja Lukkofanit ovat toisilleen melko vieraita. Ollaan joskus mietitty jotain yhteistä tapahtumaa tyyliin salibandymatsi Lukkofanit vs. Ässäfanit mutta pelko on persiissä että hulinaksi se menee. Joten vielä on se väliin jätetty.

Mutta ehkä lähivuosina uskalletaan jo?
 
Viestin Lähetti JanJ
Jostain kummasta syystä tunnen kaikista paitsi Lukon leiristä kannattajia. Lukostakin voisin tuntea, mutta ei vaan satuta samoille mestoille koskaan.

Ette satu samoille mestoille, vai sinä et halua sattua samoille mestoille lukkofanien kanssa tai lukkofanit eivät halua sattua sinun kanssasi?
No joo, itse asun yhä raumalla, joten tuskin, muistanko väärin, että helsingissä asuva Porilainen(?) haluaa tänne tulla?

Viestin lähetti JanJ
. Pientä ylenkatseisuutta:
Lukko - jäänyt aina vähän vieraaksi. En oikein tunnu ymmärtävän Lukko-faneja. Jäänyt sellainen kuva että ensin pitää pilkata vastustajaa ja sitten vasta kannustaa omia. Mutta korjaan mielelläni ennakkoluuloni jos joku ne haluaa osoittaa vääräksi

Hmjaah, itse ainakin pyrin pitämään muita täydellisinä, sillä tiedän etten itse ole =)
Mutta, totta lienee, että ässien kohdalla pilkataan ensin Porilaisia ja sitten vasta keskitytään jääkiekkoon, mutta samanlaisesti tekevät myös ässäfanit.... Tärkeintähän on kuitenkin Rauma-Pori kilpailutilanne?

EDIT:Tuo säbamatsi kuulostaisi kyllä ihan hauskalta, ikävä kyllä jatkoajan lukkofanit ovat hajaantuneet ympäri suomea ja saatat olla oikeassa, että hulinaksi menee, vaikkei itselläni olekaan ketään jatkoajan ässäkirjoittajaa vastaan mitään "vanhoja "kaunoja"...
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti JanJ
Ollaan joskus mietitty jotain yhteistä tapahtumaa tyyliin salibandymatsi Lukkofanit vs. Ässäfanit mutta pelko on persiissä että hulinaksi se menee. Joten vielä on se väliin jätetty.

Eikös näitä muiden liigajoukkueiden fanien välisiä salibandymatseja ole pelattukin? Ainakin jotain Jokerien ja Kärppien fanien välisiä matseja? Lukkofaneillakin oli virityksiä mielestäni sekä Jokereiden että Kärppien fanien suuntaan, mutta nekään matsit eivät toteutuneet jostain syystä. Mielestäni viime kaudella noita suunniteltiin.
 

Cheers

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue: HIFK, siinä on kaikki.

Vaikea luetella muita "yhtä hyviä" jengejä, mutta... Plussat saa:

- Lukko (Ika, fyysisyys)
- Kärpät (hyvä meininki hallissa, fanit)
- Ilves (perinteet, Raipe)

Les mitäänsanomattomat:

- Blues (en keksi edes syytä, evvk)
- Pelicans (...?)

Vihatut:

- Jokerit (ärsyttävät pelaajat, ärsyttävät fanit (muutamaa lukuunottamatta), Hjallis, urkuri, ugh ugh...)
- TPS (Rautee, Tuokko, Kiviharju... ja Jalonen)
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Aika moniulotteinen juttu

Viestin lähetti RoopeS
Joo, vähän huonosti kirjoitin. Tarkoitin vanhalla sitä alkuperäistä sisustusta. Mut eihän rakennuksesta voi erehtyä, kun eihän stadissa ole kuin yks jääkeikkohalli, vai onks jotain muita..... :=))

Onhan noita halleja Stadissa. IFK:n Horna, vieressä Harjoitushalli ja Hernesaaresta löytyy Jääherne - mikä onkin todella upea paikka (vanhaan telakkahalliin rakennettu jäähalli!)...
 

Roland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TGEKPKFASC (hallituksen jäsen)
Kannetaanpa omakin korsi kekoon:

Ilveksen valta-asemaa ei kukaan pääse heiluttamaan, kaikesta riippumatta minun suosikkini.


Sympatiat:
-Tappara (kotiseutupatriotismia)
-HIFK (fiksun oloiset fanit ja pelityyli ennen Apea)
-HPK (hyökkäävää hokia)


Antipatiat:
-Tappara (menestys verrattuna Ilvekseen ja pelityyli)
-TPS (Turku-Tampere -maaottelu)
-Jokerit (kateutta menestyksen johdosta)

Muut joukkueet ovatkin sitten EVVK -osastoa.
 

Ride

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Arto92
Viestin lähetti Roland

-TPS (Turku-Tampere -maaottelu)

Itse turkulaisena Tampereella asuvana, en ymmärrä tätä Turku-Tampere-maaottelujuttua jota esim. täällä Jatkoajassa vähän väliä viljellään. Tämä asia elää IMHO vain ja ainoastaan tamperelaisten jutuissa. Jos Turussa tämänlaista juttua kuulee, koskee se lähes poikkeuksetta aina Helsinkiä.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huolekseni olen pannut merkille kuinka monilla täällä kirjoittaneilla on niin huono käsitys Rinkelinmäen faneista. Siis omakohtainen, hyvin subjektiivinen näkemys on aina ollut, että Rinkulalla on aina ollut vieraskannattajan hyvin leppoista olla (oman joukkueen nöyrtymisen sietämistä lukuunottamatta), Mutta kun kerran moni on puhunut täysin päinvastaista, kaipa asiassa sitten perää on. Tässä on selkeä ryhtiliikkeen paikka HPK:n kotiyleisölle.

Tosin, toisaalta, valitettavan usein näkee tilanteita jossa vierasjoukkueen kannattaja haistattelee, vittuilee ja keskittyy kotiyleisön provosointiin pelin seuraamisen tai oman joukkueen kannattamisen sijasta. Onko se sitten ihme jos jollakulla hermot menee moiseen...? Yksi esimerkki viimeisestä Play Off ottelusta Tepsiä vastaan. Joku naurettava pelle mustavalkohatussaan tuli sikakatsomon eteen raivoamaan. Ei tainnut erän aikana kertaakaan katsoa kentälle... Sitäkin enemmän ehti huuteleman ja uhoamaan. Turpaan olisi kundi ihan varmasti saanut jos vaan olisi malttanut pelin loppuun olla. Kyllä kuka tahansa onnistuu saamaan verta nenästään kun tarpeeksi kauan kaivaa.

Joukkueista ei yksikään sytytä tai ole inhokki paitsi että stadilaisia pitää aina laittaa turpaan. Varsinkin Jokereita. HIFK saa sympatiapisteitä naapurin kestomenestyksen sietämisestä ja perinteikkäästä TPT:n tavoittelusta. HIFK:n toiminta muistuttaa parhaimmillaan Mr.Beanin otteita. Eihän joukkueesta voi olla pitämättä! ...mutta ne fanit. Ainoa porukka josta löytyy aina joku riidan haastaja. En ymmärrä kuinka kaikki muut kokevat HIFK:n fanikulttuurin niin hienoksi. Ehkä olen törmännyt huonoihin yksilöihin. Kuten siihenkin, joka syyllistyessäni hirvittävään provoon eli taputtaessani kotijoukkueen maalille, kaivoi metrisen ketjun taskustaan ja tiedusteli josko haluaisin turpaani.

Kuitenkin, totuuden nimissä: Suurin osa porukasta kannustaa joukkuettaan esimerkillisesti. Mielihyvällä olen myös pannut merkille usean HIFK:n kannattajan asialliset ja osuvat kirjoitukset tässä foorumissa.

Ai niin, ettei aihe menisi otsikosta ihan täysin ohi, mää kannataan hoopeekoota...
 

Jindebyne

Jäsen
Viestin lähetti Ride
Itse turkulaisena Tampereella asuvana, en ymmärrä tätä Turku-Tampere-maaottelujuttua jota esim. täällä Jatkoajassa vähän väliä viljellään. Tämä asia elää IMHO vain ja ainoastaan tamperelaisten jutuissa. Jos Turussa tämänlaista juttua kuulee, koskee se lähes poikkeuksetta aina Helsinkiä.

Se saattaa johtua siitä, että kaikki vihaavat turkua, mutta turkulaiset vihaavat vain Helsinkiä?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Re: Re: Re: Re: Aika moniulotteinen juttu

Viestin lähetti Tepa
Kärpät nousi viimeisenä keväänä tiputtaen Pelicanssin, joka kesällä sitten nostettiin takaisin liigaan.
Kyllä minä sen muistin. Minä tarkoitinkin että viimeisenä vuonna kun se hävisi ;)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Identiteetistä ja muusta

Tämä ei varmaankaan ole oikea ketju keskustella Jokerien identiteetistä, mutta tässä kuitekin lyhyesti näkemykseni koska sitä ketjussa pyydettiin.

Olen itse seurannut ja aktiivisesti kannustanut Jokereita 70-80 lukujen taitteesta. Tuon ajan ja nykypäivän väliin on mahtunut kaikenlaista. On vierailtu divarissa, saatu kunnolla tauluun sekä paikalliselta vastustajalta että myös esim. Vaasan Sportilta, välillä on taisteltu velkojien kanssa, erilaisia pelaajia on tullut ja mennyt ja nyt, tästä perspektiivistä katsoen, on viime aikoina voitettu myös mestaruuksia, kuritettu paikallisvastustajaa ym. Ennustajaksi en ryhdy, mutta jossakin vaiheessa saattaa olla, että tarvotaan taas syvällä suossa ja saatetaan vaikkapa taistella Mestiksen mestaruudesta. Sitten seurataan Mestistä, Per...e!

Tällä lyhyellä "historiikilla" viittaan siihen, että mulle Jokerit on ollut osa elämää aika pitkän aikaa ja kuten elämään, niin myös Jokereiden taivallukseen on kuulunut sekä ylä- että alamäkiä. Näissä kaikissa vaiheissa ollaan eletty mukana. Jos tästä näkökulmasta etsisin Jokereille identiteettiä, niin ehkä osuvin ilmaisu olisi värikäs ja vaihteleva. Ikinä et tiedä mitä Jokerien suunnalta on odotettavissa ja missä seuraavalla kaudella pelataan jos yleensä pelataan.

Toinen juttu on sitten pelillinen identiteetti. Jos sitä pitäisi kuvata yhdellä sanalla niin luisteleva. Ei siis "kovuuteen" tms. perustuva pelityyli, vaan lähinnä vauhtiin ja taitoon. On ihan totta, että Jokerien pelityyli on vaihtunut valmentajien mukaan ja niinhän sen pitää ollakin. Mitäs hel....ä valmentajilla tehtäisiin, jos mikään ei muuttuisi. En toki haluaisi provoilla, mutta oliko esim. Ifk:n pelityyli tällä kaudella sellainen, joka tukee Ifk:n identiteettiä ? Vastaan tähän itse niin, että minusta ei identiteetti ole kiinni pelityylistä, kyse on paljon muustakin. Pelaajat ja pelityyli vaihtunut, oma seura (Jokerit) on ja pysyy. Tää on mulle sitä identiteettiä.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Antipatoita menee BLUESIN suuntaan. Syitä ovat jotkut fanit, Tenkrat tapaus, ärsyttävä ostoporukka jossa pelaa ärsyttäviä pelaajia tyyliin Murphy,Sarno,Stapleton,Elomot,Caloun,Gustafsson...................

Sympatiat menevät tottakai HPK:lle ja myöskin TAPPARALLE.
HPK pelaa todella näyttävää hokia! Tappara on taas muuten vaan hyvä joukkue, ehkä viimevuotisten finaalisarjojen takia jossa olen Tapparaa kannustanut kovasti. Ja pelaahan siellä Mako!
 

ZD

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pidän:

HIFK
- pelityyli (se oikea IFK-pelityyli)
- perinteet
- fanit etenkin vieraspeleissä


En pidä:

Blues
- ei perinteitä
- HMV

Pelicans
- 8 ottelua tällä kaudella, kaikki aivan perseestä
- fanien itku mailanmittaamisesta, joka ratkaisi vain sen, että joukkueet pelasivat tasalukuisina

Jokerit
- pelityyli
- Hjallis
 

Ruhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Jokerit
Pidän :

++ Tappara : Iha sama et oli finaalis viime vuonna, hyvät pelit oli. Pääsyy positiiviseen on se, että Kummisetä pelas Tapparas 70-Luvulla liigaa

++ SaiPa : Machulda ... Ja se, että eka matsin jonka olin katsomassa Suomessa oli Jokerit - SaiPa vuonna 97 (Olimme juuri muuttaneet suomeen takas)

OK :

+ Ilves : Tuttui jotka pelaa siel junnuis

+ HPK : "Sympaattinen pikkujengi" ei päde tähän, vaan kovayritys joka vuosi.

Inhoan :

TPS : Jokereiden iänikuinen pleijari vastustaja ja se ilkeä fakta että se on TURUSTA!

Pelicans : Jotenkin jäi ärsyttävyys vaihde päälle sen jälkeen, kun ne joskus voitti jokerit aika kunnolla areenas :)

HIFK : Selityksiä ei varmaan tartte. Ainoo plussa on se että saa aina puheenaihetta kavereiden kanssa jotka on IFK fanei
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ahaa.

Viestin lähetti Trancezz
Se saattaa johtua siitä, että kaikki vihaavat turkua, mutta turkulaiset vihaavat vain Helsinkiä?

Ei Turussa ketään vihata...ettekä tekään vihaa. Kateellisia olette meidän kaupunkiperinteestä. Se on hieman sama asia kuin HIFK:n lätkäperinteet. On vaan asioita joille ei voi mitään. Maassamme asuu paljon ärsyttäviä ihmisiä, mutta en ole nähnyt asiasta tilastotietoa, että nämä ihmiset olisivat kerääntyneet jollekkin tietylle alueelle. Oikeastaan me kaikki suomalaiset olemme ryssien, ruotsalaisten ja saksalaisten sekasikiöitä. Tässä sivussa sitten yritämme tietää jotain lätkästä.
 

JiiGeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo & Raha
Åbokampen

Viestin lähetti Ride
Itse turkulaisena Tampereella asuvana, en ymmärrä tätä Turku-Tampere-maaottelujuttua jota esim. täällä Jatkoajassa vähän väliä viljellään. Tämä asia elää IMHO vain ja ainoastaan tamperelaisten jutuissa. Jos Turussa tämänlaista juttua kuulee, koskee se lähes poikkeuksetta aina Helsinkiä.

Se taitaa olla tuo vanhempi vähemmän trendikkäämpi siipi täällä Tampereella, joka tuota Turkua jaksaa vielä inhota. Eli siis se jonka tunnistaa jäähallissa mainoslippiksestä, toppatakista, kapealahkeisista farmareista, mustista osittain jo harmaantuneista nahkakenkäkusiluikkareista sekä pahasta hajusta.
Itselläni ei Turusta ole juurikaan pahaa sanomista. En nyt ihan ensimmäisten joukussa ole sinne muuttamassa, mutta kyllä siellä aina välillä on kiva käydä viikonloppuja viettämässä. Turkulaiset tytöt on oikein mukavan tuntusia ja erityisen vieraanvaraisia. Toisaalta sellaisiahan tytöt ovat kyllä muillakin paikkakunnilla.

Jääkiekosta vielä, että taannoin Mustat Kobrat oli jääkiekkoa parhaimmillaan. Nykyään samoja pelillisiä elämyksiä voi kokea koko PKS:lla. Koskahan Tapparassa saatais asiat edes lähes yhtä laadukkaalle tasolle?
 

jerry

Jäsen
Näyttää olevan niin, että suurinta osaa kirjoittajista ei kiinnosta, puolesta tai vastaan, kuin 3-4 joukkuetta, oma mukaan lukien.

Itselleni Pelicans on ykkönen. Olen seurannut Kiekko-Reipas - Pelicans akselia kaikkine välimuotoineen 20v.

Muita:
+HIFK - Aina riittää juttua, Pena, fanit, KOFF, helpot pisteet jopa meille. KOFF ei ollut vahingossa IV.
+Tappara - Koskee vain välieriä. Muaddibin ennakot, koskee koko kautta.
+Jokerit - Pelkään pahoin että joutuu kannattamaan myös finaaleissa.
+KalPa - Mulla on Tirkkosen#22 pelipaita seinällä.
+ Ilves - Henri Laurila ja Mansen hienoin Mazda, Raipe, Tampere.

-HPK - Loistava taktinen valmentaja, RY, Jalonen, lähes kaikki tänne kirjoittavat fanit, Jukka, mailanmittaus runkosarjassa, Leo Silolahti, 1900, sikakatsomo, Jatkoaika, Santala, Miettinen, 1901...No ei muuta tällä erää.
-Kärpät - Lievers, Niskavaara, pieni osa tänne kirjoittavista faneista. Ei muuta, näköjään pari vuotta riitti.

Muut joukkueet kiinnostavat aivan yhtä paljon, johtuen kai siitä että pisteitä tarvitaan. Nuo mainitut olivat vain emotionaalisessa mielessä mainittuja.

Sitten vielä nämä kaksi pelleä:



Viestin lähetti 1900
Kyllä ihminen on sitten kateellinen otus.
-----------------------
Ei muuta kuin tsemppiä sinne Hämeenlinnaan täältä Lahdesta. Näyttäkää noille kaikille kateellisille valittajille että osaatte olla myös hyviä voittajia.

Sitähän ihminen on, siis kateellinen, mutta pakko tarttua tuohon viimeiseen lauseeseesi. Voisit korjata tuon "myös"-sanan sanalla "edes".



Viestin lähetti tommilin
Niin, en tietenkään tarkoittanut kaikkia teikäläisiä. Massa on massaa, mutta löytyy sitä helmiä paskastakin.

Kommentoin vielä tuota "itkemistä väärästä kohtelusta". Eikös siellä Pelicans-leirissä ollut kammottavan hirveä parku aikoinaan tuosta mailan mittailusta, joka kaiken lisäksi on ihan sääntöjen määräämä juttu.

En väitä että täällä oltaisiin parempia, en tokikaan. Mutta mutta.. allekirjoitukseni mukaisesti:

Samoin kuin nittonhundra, myös sinä hölmöilet viimeisessä lauseessa.
 

H.Hietaharju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suosikki toki kärpät

+ Lukko (pelit oulussa sekä ikan loistava asenne)
+ Ilves
+ Ässät

- Jokerit
- Jyppi
- Tappara
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Suosikki

Tappara: Yksinkertaisesti vain ainoa ja oikea vaihtoehto. Ei tarvitse sen enempää perusteluja.

Pidän

Ässät: Ei oo mitään erityistä syytä mutta saa multa sympatiaa. Pori on kaunis kaupunki mistä tulee tietty plussaa. Poriin tekee mielellään myös vieraspelireissuja ja fanit on ihan mukavia , vaikkakin viime kerralla joku älypää heitti mua isolla jääkököllä suoraan muutenkin kipeeseen polveen.

TPS: Tepsin kannattajista on pistänyt silmään asiantunteva ja muutenkin asiallinen suhtautuminen kiekkoon. Tällä kaudella oli hieman hiljaisempaa mutta on pakko kunnioittaa Tepsin viimeaikaisia saavutuksia.

En pidä

Blues: Inhottava vastustaja Tapparalle, siinä varmaan se tärkein ja oikeastaan ainoa syy. Muuten ei ole mitään kyseistä joukkuetta vastaan.

Ilves: "Pikkuveli" jota kohtaan olen aina tuntenut ns. tervettä vihaa. Ilveksen lopullinen sijoitus saa olla mikä vaan 2-13 väliltä kunhan vain pysyy Tapparan takana. Suurin osa kannattajista on ihmisinä ihan OK mutta faneina niin yksisilmäisiä ettei heidän kanssaan voi edes kuvitella keskustelevansa lätkästä asiallisesti.

HPK: Vaikea keksiä mitään positiivista, sen verran paljon huonoja kokemuksia ko. joukkueesta ja faneista. Näin on aina ollut eikä parhaillaan käynnissä oleva välieräsarja muuta tilannetta miksikään, kävi siinä sitten kuinka tahansa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Identiteetistä ja muusta

Viestin lähetti bozik
Toinen juttu on sitten pelillinen identiteetti. Jos sitä pitäisi kuvata yhdellä sanalla niin luisteleva. Ei siis "kovuuteen" tms. perustuva pelityyli, vaan lähinnä vauhtiin ja taitoon. On ihan totta, että Jokerien pelityyli on vaihtunut valmentajien mukaan ja niinhän sen pitää ollakin. Mitäs hel....ä valmentajilla tehtäisiin, jos mikään ei muuttuisi. En toki haluaisi provoilla, mutta oliko esim. Ifk:n pelityyli tällä kaudella sellainen, joka tukee Ifk:n identiteettiä?
Aloitan tuosta kysymyksestä, johon vastasin kerran jo ennen kuin se esitettiin. Ei todellakaan, siksi fanit olivat raivoissaan ja monet jopa toivoivat HIFK:n jäävän playoffien ulkopuolelle, jotta asiaan saataisiin varmasti muutos.

Sinun vastauksesi perusteella Jokereiden pelillinen identiteetti on siis vähän kaikkea ja mielestäsi pelityylin pitäisi mennä valmentajan mukaan. Jortikka on tps:n mies ja tps-kiekkoa on haukuttu kautta aikojen tylsäksi neppailuksi. Haluatko että Jokerit pelaa tylsää kiekkoa tulevaisuudessa (parempi sana olisi edelleen, sillä sitä peli on ollut tällä kaudella) vai käännätkö takkisi ja alat kehumaan TPS:n tyyliä? Minä itse toivon (ja uskon), että Aravirta säilyttää HIFK:n identiteetin ja peluuttaa joukkuetta perinteisellä tavalla.

Historiallisesti HIFK oli paremmin ansaitsevien ja keskiluokan seura kun Jokerit oli duunareiden seura. Nykyään Jokerit pelaa Suomen kalleimmassa jäähallissa ja yleisössä käytetään kravatteja. Identiteetti on tässäkin asiassa muuttunut täysin (Vaikka tutkimuksien mukaan keskimääräisesti faneissa ei todellisuudessa nykyään ole eroa asuinpaikan/tulojen mukaan).
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Positiiviset:

1. Jokerit

Ollut jostain 90 luvun alusta jolloin jääkiekko rupes kiinnostamaan...

2. Jyp

Jyväskylä oli lähin paikka missä pääsi pelejä kattomaan, ja Hippoksen fiilis on kyllä saanut sympatiat Jypin taakse.

3. TPS

90 luvun paras finaalivastustaja.

Negatiiviset:

1. HIFK

Ei sille voi mitään, tunne tuskin koskaan muuttuu.

2. Tappara

Toivottavasti Kahvakorpi ei saa sitä kultaista mitalia...

3. Blues

Turha lisä pääkaupunkiseudun jääkiekkoon.
 

Aksu

Jäsen
Jätän Saipan luonnollisesti pois laskuista.

+++ Hifk. Pelitapa kunniaan silloin kun valmentajat on kohdallaan. Fanit, kulttuuri, intohimot ympäri kiekkoilevaa suomea, värikäs kaikinpuolin
++ HPK. Upeaa kiekollista peliä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Yksinkertaisesti viihdyttävä.
+ Kärpät. Samoja sanoja kuin HPK. Nuoria jätkiä paljon ja niille annan mieluusti aina arvoa. Raksila vielä kokematta eikä faneihin kosketuspintaa oikein ole.

Neutraalit : Loput. Erityismaininta TPS:lle. Pidin takavuosien vauhdikkaasta (esim. Jursin aika) pelitavasta. Mieletön liike jne., mutta nyt on taantunut. Isompia ja heikommin liikkuvia äijiä. Värikkyys on mennyt samantien.

- Jokerit. Isoja on helppo rakastaa ja vähintään yhtä helppo vihata. Kulttuuri kärsii kun äijiä raijataan joka vuosi ties mistä pelailemaan. Joukkueena toki hiton hyvä. Aikoinaan paljon gloryhunter-faneja, kai niitä on vieläkin.
-- Jyp. Pieni seura ja siksi sympatiat aina, mutta kritiikki menee pelitapaa vastaan. En jaksa katsoa. Tylsää. Tänä vuonna parempaan suuntaan.
--- Pelicans pelaa tylsää kiekkoa. Hajuton, mauton, väritön. Puolustaa kisapuistossa eikä vakuuta muutenkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös