Miksei liigassa saa pelata kovaa??

  • 1 249
  • 32

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font size=-1>Quote:</font><HR></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=-1><BLOCKQUOTE>
<BR>2001-03-04 23:20, ipa rules kirjoitti:
<BR>
<BR>Vaikka meneekin ohi alkuperäisen otsikon niin laitampa nyt kuitenkin.
<BR>
<BR>Jotenkin oli arvattavissa, että joku vesipää päättä yhdistää Nikon ja Peltosen loukkaantumiset toisiinsa. Molemmissa peleissä paikalla olleena MINÄ voin kommentoida. Ne jotka näkevät vain lyhyen pätkän esim HN:stä voisivat pitää vähän pienempää ääntä. Edelleen vaihtoaitiosta toiselle puolelle kenttää otettu vauhti on ryntäys! Peltosen tilanteessa näkyy vallan mainiosti, että Smith pelaa kiekkoa eikä hän edes katso Peltoseen - pelaajat törmäävät toisiinsa ja valitettavasti Peltonen loukkaantuu. Jotain järkeä näihinkin kommentteihin perkele!
<BR>¨-ipa rules
<BR>P.S. Peltonen sentääs pelas jo tänään, mutta Nikko...pelaako enää koskaan?
<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
<BR>
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jopas on keskustelu mennyt kummalliseksi kettuiluksi Ilves- ja Kerho-fanien välillä. Osittain sen kyllä ymmärtääkin, Ipalaisille on varmasti kertynyt jonkin verran kaunoja parilta viime kaudelta ja Kerhon faneja ei sarjatilanne hirveästi naurata. Mutta onko silti pakko kettuilla vain kettuilun takia? Jos itse pukeutuu hameeseen tappion hetkellä, niin pitääkö muitakin kehottaa niin tekemään? Jos oman joukkueen pelaaja loukkaantuu väärän taklauksen seurauksena, niin pitääkö sillä puolustella oman joukkueen rumia taklauksia?
<BR>
<BR>Kerhon johto olisi voinut lähettää kurinpitolautakunnalle videon Peltoseen kohdistuneesta polvitaklauksesta, mutta ei ainakaan minun tietääkseni ole sitä tehnyt. Ilveksen suunnalla kannattaisi olla tästä helpottunut, pelikieltoa tuosta olisi todennäköisesti ropissut.
<BR>
<BR>Nimimerkille Ipa rules: ei tilanteiden näkeminen riitä siihen, että voi julistaa itsensä korkeimmaksi auktoriteetiksi ja kertoa muille, miten asian pitäisi olla. Vaaditaan myös puolueettomuutta, ja jotenkin on sellainen tunne, ettei sitä löydy. Joten liity meidän muiden sakkiin vaan.
<BR>[addsig]
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font size=-1>Quote:</font><HR></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=-1><BLOCKQUOTE>
<BR>2001-03-05 10:32, Designer kirjoitti:
<BR>
<BR>Jopas on keskustelu mennyt kummalliseksi kettuiluksi Ilves- ja Kerho-fanien välillä. Osittain sen kyllä ymmärtääkin, Ipalaisille on varmasti kertynyt jonkin verran kaunoja parilta viime kaudelta ja Kerhon faneja ei sarjatilanne hirveästi naurata. Mutta onko silti pakko kettuilla vain kettuilun takia? Jos itse pukeutuu hameeseen tappion hetkellä, niin pitääkö muitakin kehottaa niin tekemään? Jos oman joukkueen pelaaja loukkaantuu väärän taklauksen seurauksena, niin pitääkö sillä puolustella oman joukkueen rumia taklauksia?
<BR>
<BR>Kerhon johto olisi voinut lähettää kurinpitolautakunnalle videon Peltoseen kohdistuneesta polvitaklauksesta, mutta ei ainakaan minun tietääkseni ole sitä tehnyt. Ilveksen suunnalla kannattaisi olla tästä helpottunut, pelikieltoa tuosta olisi todennäköisesti ropissut.
<BR>
<BR>Nimimerkille Ipa rules: ei tilanteiden näkeminen riitä siihen, että voi julistaa itsensä korkeimmaksi auktoriteetiksi ja kertoa muille, miten asian pitäisi olla. Vaaditaan myös puolueettomuutta, ja jotenkin on sellainen tunne, ettei sitä löydy. Joten liity meidän muiden sakkiin vaan.
<BR>
<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
<BR>
<BR>Enkös minä juuri kirjoitukseni alussa sanonut vaikkakin vinoilevaan tyyliin, että näillä kahdella tapauksella ei ollut mitään tekemistä keskenään. Vähän sisälukutaitoa saa käyttää.
<BR>
<BR>Näin tilanteen alusta loppuun ja sitten vielä moneen kertaan hidastettuna sieltä hallin televisiosta. Smith pelaa aivan selvästi kiekkoa jonka jälkeen miehet törmäävät toisiinsa joka johti ikävään loukkaantumiseen. Olkaa tyytyväisä, ettei käynyt pahemmin - tilanne oli tahaton. Samaa ei voi sanoa T.Ruudun koohottamisesta kentällä.
<BR>
<BR>Mitä tulee puoluettomuuteen niin luonnollisesti katson peliä mustakeltavihreiden lasien läpi, mutta korostinkin sitä seikkaa, että jos ei ole esim. Nikon loukkaantumiseen johtaneesta tilanteesta nähnyt, kuin sen Hockey Nightin pätkän, niin silloin voisi jopa olla kommentoimatta sillä kokonaistilanne jää näkemättä.
<BR>-ipa rules
<BR>
<BR><BR><font size=-1>[ tätä viestiä on muokannut: ipa rules 2001-03-05 16:03 ]</font>
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font size=-1>Quote:</font><HR></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=-1><BLOCKQUOTE>
<BR>2001-03-05 16:00, ipa rules kirjoitti:
<BR>
<BR>Enkös minä juuri kirjoitukseni alussa sanonut vaikkakin vinoilevaan tyyliin, että näillä kahdella tapauksella ei ollut mitään tekemistä keskenään. Vähän sisälukutaitoa saa käyttää.
<BR>
<BR>Näin tilanteen alusta loppuun ja sitten vielä moneen kertaan hidastettuna sieltä hallin televisiosta. Smith pelaa aivan selvästi kiekkoa jonka jälkeen miehet törmäävät toisiinsa joka johti ikävään loukkaantumiseen. Olkaa tyytyväisä, ettei käynyt pahemmin - tilanne oli tahaton. Samaa ei voi sanoa T.Ruudun koohottamisesta kentällä.
<BR>
<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
<BR>
<BR>Juu, ei sisälukutaidossani mitään vikaa ole. Ja jos käytät omaasi, niin huomaat, etten ole väittänyt sinun rinnastaneen noita tapauksia. Kritisoin vain sitä, että päätit nostaa itsesi juuri siksi henkilöksi, jonka tehtävä on kertoa muille, miten tilanne oikeasti meni.
<BR>
<BR>Oletko oikeasti sitä mieltä, että sillä pitäisi olla merkitystä, oliko polvitaklaus vahinko vai ei? Lause \"Smith pelaa aivan selvästi kiekkoa jonka jälkeen miehet törmäävät toisiinsa joka johti ikävään loukkaantumiseen\" vähän viittaa siihen suuntaan. Tähän en voi todeta muuta, kuin että en juurikaan voisi olla enempää eri mieltä.
<BR>
<BR>Kirjoituksessani vain tuo viimeinen kappale oli tarkoitettu sinulle henkilökohtaisesti, joten niistä muista kommenteista ei kannata ottaa hernettä nenään - ellei sitten kalikka kalahtanut liian kipeästi.
<BR>[addsig]
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jos tilanne olisi meidän kannalta päättynyt huono-onnisesti ja Smith olisi loukkaantunut törmäyksessä, niin olisiko Peltoselle pitänyt laittaa pelikieltoa? Luulempa, että ei.
<BR>
<BR>En tarkoittanut, että minä olen ainoa joka voi sanoa miten asiat olivat vaan edelleen peräänkuulutan sitä, että mielellään on ollut paikalla tai sitten nähnyt kokonaisvaltaisen hidastuksen vähintään pari kertaa ennekuin alkaa sen enempää ottamaan kantaa.
<BR>-ipa rules
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse en kylla ole ollut missaan siella paikalla, mutta ongelma ei kylla ole siina etta otteluja nakemattomat kommentoivat taklauksia. Eikos Ipa hei ongelma ole enemmankin siina, etta pelajaat eivat ole vamistautuneita taklauksiin? Esimerkiksi eilisessa Anaheim-Kings ottelussa jokainen kaveri pyrki pitamaan paansa pystyssa ja tarkkailemaan koko ajan sivustaansa. Ja kun jouduttiin lahella laitaa selka kasvot kohti laitareunusta, niin eihan siihen jaaty ottamaan aurinkoa, vaan kiepsahdetiin mahdollisimman pian ympari jotta oltaisiin valmiit kohtaamaan mahdollinen taklaus...
<BR>
<BR>Minun mielestani SM-liigassa pitaisi hyvaksya kunnon taklaukset, mutta vaatia samalla pelaajilta ns. hereillaoloa koko ajan. Maksavan yleison kannalta jaakiekosta puuttuu paljon jos nuo takaukset karsitaan vakisinkin pois. Nythan mm. Jokerit karsii jatkuvasti siita, etta joukkueessa on pelaajia jotka osaavat ja haluavat taklata. Sen sijaan jyppilainen kahvauspeli tekee liigaan uutta tuloaan?
<BR>
<BR>Samoin reilut tappelut kunniaan! Nokkapokasta 5 minuutin tuomiot ja kaverit takaisin boxiin. Pikuuerimielisyydet voidaan ratkaista todella niinkin ja sitten jatketaan pelia eika ottelu kuumene ja karkaa kasista...
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
 

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
cobol, olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Pelaajien pitää tietää leikkiin ryhtyessään, että pelissä saattaa joutua taklatuksi. Muistamme kaikki varmaan, miten vakavasti Sami Kapanen loukkaantui jäätyään NHL:n tulokaskaudellaan ns. puun takaa tulleen taklauksen uhriksi. Hän totesi jälkeenpäin, että ei ollut pitänyt Jari Kurrin ohjeen mukaisesti päätään pystyssä. Jotkut oppivat pitämään päänsä pystyssä vasta vakavan loukkaantumisen jälkeen, jotkut eivät sittenkään. Jälkimmäiset ovat valinneet väärän lajin itselleen.[addsig]
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen ehdottoman samaa mieltä siinä, että pelaajan pitää kaukaloon mennessään olla tietoinen siitä, että joku voi tulla ja taklata. Olen myös sitä mieltä, että taklata saa kovaakin, kunhan taklaus on sääntöjen mukainen. Mutta pelaajilta ei voida edellyttää, että koko ajan pitää olla varuillaan siltä varalta, että joku hönö tulee ja taklaa polvella tai vihellyksen jälkeen. Paidan väristä tai sikailun seurauksista riippumatta tuollaisista toilailuista pitäisi saada jo vähän isompaa penalttia.
<BR>[addsig]
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös