Mikko Viitanen

  • 53 766
  • 328

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Korinekki kirjoitti:
Täällä tyrmätään Viitasen tyytymättömyys. Mutta. Ehkä mies lepää tänään, koska asiat Ruotsiin ovat kesken......
Nyt saa kuitenkin muut mahdollisuuden.

Eiköhän tämä riitä tästä aiheesta. Vaikea tosiaan on tyytymättömyyden piikkiin pistää, kun kaverilla on paljon peliaikaa.
 

Korinekki

Jäsen
psychodad kirjoitti:
Eiköhän tämä riitä tästä aiheesta. Vaikea tosiaan on tyytymättömyyden piikkiin pistää, kun kaverilla on paljon peliaikaa.

Ainoat vaihtoehdot tyytymättömyyteen olisivat Rauma ja mahdolliset henkilökemialliset asiat. Viitanen huilaa Veikkaajan mukaan tänään selkävamman takia. Eilen Toivola oli vielä elätellyt toiveita miehen pelaamisesta, joten kovin vakavasta vammasta ei ole kyse.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Korinekki kirjoitti:
Ainoat vaihtoehdot tyytymättömyyteen olisivat Rauma ja mahdolliset henkilökemialliset asiat.

Niin kai, on tietysti sekin mahdollisuus että joskus pelaajatkin kypsyvät fanien uskomattomaan kärsimättömyyteen.

Ehkä pitäisi kirjoittaa tuonne vapaan puolen vitutusketjuun, välillä kyrpii aika vahvasti tämä "kaikki vaihtoon, mölli penkin taakse ja matti forss kentälle" mentaliteetti mitä täältä löytyy aivan liian usein.

En siis tarkoita sinua korinekki.
 

Korinekki

Jäsen
psychodad kirjoitti:
Niin kai, on tietysti sekin mahdollisuus että joskus pelaajatkin kypsyvät fanien uskomattomaan kärsimättömyyteen.

Ehkä pitäisi kirjoittaa tuonne vapaan puolen vitutusketjuun, välillä kyrpii aika vahvasti tämä "kaikki vaihtoon, mölli penkin taakse ja matti forss kentälle" mentaliteetti mitä täältä löytyy aivan liian usein.

En siis tarkoita sinua korinekki.

Aika käsittämätöntä tosiaan on ollut se spekulointi, mikä Lukon joukkueen ympärillä on täälläkin käynyt. Itse ei ole kauheasti viitsinyt edes lueskella saati kirjoitella tänne viime aikoina. Jos kahden pelin jälkeen ollaan valmentajaakin potkimassa pihalle, niin pahasti mennään metsään.
Itse olen nähnyt käytännössä kaikki Lukon ottelut Toivolan alaisuudessa, myös harjoituspelit. Viitanen oli treenipeleissä mielestäni jossei erinomainen niin ainakin hyvä. Liigaottelut ovatkin menneet melko pahasti penkin alle, mutta. Viitanen ei todellakaan ole ainoa. Koko peräpää ja puolustuspeli on ollut todella haavoittuvaa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Eiköhän tämä riitä tästä aiheesta.

Miksi? Et kai taas meinaa, että kun Santala sanoo jotain, niin se on sitten heti absoluuttinen totuus? Onhan se nyt päivänselvä juttu, että jotain on vireillä. Se, että johtaako se mihinkään onkin sitten jo toinen juttu. Ei tällaisia juttuja ikinä tuulesta temmata, kyllä niissä jotain totuuspohjaa on varmasti.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Näkkäri kirjoitti:
Miksi? Et kai taas meinaa, että kun Santala sanoo jotain, niin se on sitten heti absoluuttinen totuus? Onhan se nyt päivänselvä juttu, että jotain on vireillä. Se, että johtaako se mihinkään onkin sitten jo toinen juttu. Ei tällaisia juttuja ikinä tuulesta temmata, kyllä niissä jotain totuuspohjaa on varmasti.

Miksikö? Aivan turhanpäiväistä paskanjauhantaa ja bensanheittoa liekkeihin. Jos Viitanen sanoo ettei ole tyytymätön, eikö se voi ihmisille riittää?

Se että Santala sanoo jotain ei tarkoita mitään, mutta eiköhän tässä tapauksessa nyt taas tehty kärpäsestä härkänen. Ruotsalaiset ovat tiedustelleet ja vastauksena on ollut kättä nokkaan. Ovat sitten ilmoittaneet paikalliselle medialle että "kysellään nyt ainakin tuota Viitasta suomesta" ja sen jälkeen on tehty pieni juttu asiasta. Totuuspohjaa siis kyllä on, tuon verran.

Kun kerran pelaaja itse sanoo että ei ole mitään syytä olla tyytymätön, fanien turhanpäiväisillä spekulaatioilla ei ole minkäänlaista painoarvoa.

Ei ole mitään järkeä luoda ylimääräisiä kriisejä tyhjästä. Ehkä se sinun näkökulmastasi sopii hyvin, mutta en ymmärrä miksi lukkofanit menevät siihen mukaan.
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkkäri kirjoitti:
Ei tällaisia juttuja ikinä tuulesta temmata.

Ei temmatakaan. Sen sijaan niitä keksitään Porissa. Yhtä lailla kun siellä "tiedettiin" mm. Toivolan orastavat tulehtuneet välit Lukko-johtoon, maalivahtikriisi ja Vehasen paluu.

Voi olla, että "tapaus-Viitasessa" on jotakin, mutta niin kauan, kun asiasta ei kerta kaikkiaan yhtään mitään tiedä, on täällä turha huudella.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Miksikö? Aivan turhanpäiväistä paskanjauhantaa ja bensanheittoa liekkeihin. Jos Viitanen sanoo ettei ole tyytymätön, eikö se voi ihmisille riittää?

Niin minulle Viitanen ei ainakaan ole sanonut mitään, entä sinulle?

Lisäksi, jos spekulointi asioilla on sama kuin turhanpäiväinen paskanjauhanta, niin tämä koko palsta on täynnä sitä. Eikö keskustelupalstan tarkoitus juuri ole se, että asioista keskustellaan ja spekuloidaan? Mitä helvettiä kukaan tekee keskustelupalstalla, jolla moinen on kielletty.

Minä ainakaan en ole "luonut ylimääräisiä kriisejä tyhjästä", vaan ainoastaan kommentoinut huhua jonka mukaan Virtanen voisi olla lähdössä pois ruotsalaisseurastaan. Eikö tätäkään olisi saanut tehdä?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maffesoli kirjoitti:
Ei temmatakaan. Sen sijaan niitä keksitään Porissa.

Eli tämä Expressenissä julkaistu juttu on porilaisten keksimä?

Jos viittaat siihen, että minä olisin keksinyt jotain huhuja Viitaseen koskien, niin kehoitan lukemaan postaukseni uudelleen ja miettimään asiaa toiseen kertaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Näkkäri kirjoitti:
Niin minulle Viitanen ei ainakaan ole sanonut mitään, entä sinulle?

Eli lähdet siis olettamuksesta, että UR valehtelee kysyneensä Viitaselta, tai että Viitanen valehtelee?

Toki saat sillä spekuloida. Minä tyydyn tässä tilanteessa luottamaan UR:n ja Viitasen sanaan, jos jotain sellaista tulee vastaan joka nämä puheet asettaa kyseenalaiseksi, sitten asiasta voi taas keskustella uudestaan.

Jos väite on "Pelaaja A on tyytymätön" ja kyseinen pelaaja A vastaa "En ole, mä saan helvetisti peliaikaa, mistä tää nyt tuli?", on kai vähintään syytä olettaa että asia on sillä puheella loppuun käsitelty. Se ei vielä tarkoita sitä etteikö jotain voisi tapahtuakin kulissien takana, mutta kun suoraan ko. pelaajalta kysytään niin kyllähän siinä katkaistaan huhuilta siivet.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Eli lähdet siis olettamuksesta, että UR valehtelee kysyneensä Viitaselta, tai että Viitanen valehtelee?

Santala sanoi kysyneensä Viitaselta asiaa ja Santala kertoi mitä Viitanen oli vastannut. Viitaselta ei UR suoraan kysynyt yhtään mitään. Itse en ole luottanut Santalan medialle antamiin puhelinhaastatteluihin enää aikoihin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
mjarkko kirjoitti:
Pelajaan suusta kuullaan aina totuus?

Ei välttämättä. Mutta se on varmasti lähimpänä faktatietoa kuin yksikään meidän spekulaatiomme. Sitä jo tuossa yritinkin selittää.

Tämän hetkisten tietojen mukaan ei ole syytä epäillä että Viitanen olisi tyytymätön. Tämän luulisi olevan kaikille selvää. Jos tietoon tulee jotain uutta, asiaan on taas syytä perehtyä uudelleen.
 

Korinekki

Jäsen
Tilanne on se, että Medialle ei tällaisessa tilanteessa voi pelaaja eikä seura antaa muuta kommenttia kuin sen mikä tässäkin tapauksessa on nyt annettu.
Itsellä ei ole mitään tietoa miten asiat "oikeasti" ovat. Eikä rehellisesti kiinnostakaan. Jos Viitanen lähtee, menköön.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Näkkäri kirjoitti:
Itse en ole luottanut Santalan medialle antamiin puhelinhaastatteluihin enää aikoihin.

Tämä on taas näitä ikuisuuskysymyksiä. Toiset uskoo joulupukkiin, Jari Porttilaan tai Pasi Peltoseen, minä taas uskon Jyrki Santalaa.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
mjarkko kirjoitti:
Pelajaan suusta kuullaan aina totuus?
Mielestäni UR reagoi asiaan nopeasti ja juuri kuten pitääkin. Kyllä Viitasen vastaus mielestäni katkaisi huhulta siivet ja rauhoittaa tilanteen... toistaiseksi. Niin kauan, kun mitään muuta ei tule ilmi, on syytä olettaa Viitasen jatkavan Raumalla. Spekuloida asialla toki voi, mutta jos muita lähteitä ei ole kuin Expressenin ja UR:n nettiartikkelit, niin tämä "Lähtee Ruotsiin, eipäs lähde" -kiistely on koko lailla turhanpäiväistä.
Mutta kuten mjarkko toteaa, julkisuuteen annetaan usein aivan eri tietoa kuin mistä todellisuudessa on kyse (vrt. Toivolan 'En koskaan valmenna Raumalla'-kommentti).
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Vielä pitäisi tietää miksi tällaisen peruspakin mahdollisesta lähdöstä saadaan tällainen sirkus aikaiseksi? Viitanen on toki aivan ok puolustaja, mutta ei missään nimessä korvaamaton tai mikään liigan kärkipuolustaja. Peruspakki, siinä kaikki.

-paze-
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
paze17 kirjoitti:
Vielä pitäisi tietää miksi tällaisen peruspakin mahdollisesta lähdöstä saadaan tällainen sirkus aikaiseksi? Viitanen on toki aivan ok puolustaja, mutta ei missään nimessä korvaamaton tai mikään liigan kärkipuolustaja. Peruspakki, siinä kaikki.

-paze-

Juuri näin. Viitanen on korvattavissa mutta Antti Virtanen menisi heittämällä minkä tahansa liigajoukkueen kahteen ensimmäiseen kenttään. Uskon vakaasti, että Lukko neuvottelee tästä siirrosta. Skellefteå tarvitsee isoa pakkia ja Lukko ylivoimaan käsiä. Katsotaan miten käy.
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkkäri kirjoitti:
Eli tämä Expressenissä julkaistu juttu on porilaisten keksimä?

Tuskin sentään, mutta en voi sitäkään kyllä itse asiassa varmaksi tietää. Tiedätkö Sinä?

Näkkäri kirjoitti:
Jos viittaat siihen, että minä olisin keksinyt jotain huhuja Viitaseen koskien, niin kehoitan lukemaan postaukseni uudelleen ja miettimään asiaa toiseen kertaan.

Tähän en viitannut ollenkaan. Aiempi viestisi Virtaseen liittyen sisälsi ihan perusteltua asiasisältöä.

Näkkäri kirjoitti:
Onhan se nyt päivänselvä juttu, että jotain on vireillä.

Tarkoitin tätä. Tässä ei ole mitään sisältöä. Se vain pyrkii ylläpitämään huhua. Peräänkuuluttamasi "keskustelu" tarkoittaa sitä, että osapuolet vaihtavat ajatuksia ja informaatiota. Tästä ei sitä löydy.

Ja muuten: miten niin se on "päivänselvää"? Siksikö, ettei mediassa koskaan ole ollut virheellisiä huhuja???



En nyt varsinaisesti halunnut Sinua (Näkkäri) vastaan hyökätä. Siihen ei ole mitään tarvetta. Sen sijaan yleisellä tasolla hieman sieppaa tämä turhanpäiväinen kriisien lietsonta, jota on nähtävissä... no eri puolilla Suomea. Myös Raumalla. Viiden kierroksen jälkeen on ollut jo jos jonkinlaista kriisiä kehitteillä. Jos Viitasen ja Lukon tiet eroavat jossakin vaiheessa, niin ei sille sitten mitään voi. Sen näkee sitten, ja siihen kai sitten on siinä tapauksessa syynsä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Yuppi kirjoitti:
Tämä on taas näitä ikuisuuskysymyksiä. Toiset uskoo joulupukkiin, Jari Porttilaan tai Pasi Peltoseen, minä taas uskon Jyrki Santalaa.
Nyt mietitään kuka tuosta nelikosta onkaan lähdössä eduskuntaan... Ja sitten taas mennään siihen että kuka luottaa poliitikkojen sanaan ja sitten vinkuu jälkikäteen kun taas suomen kansaa on kustu silmään.

Ja toisaalta, asiaa voidaan ajatella vaikka näin että Psykoisi (on aina paras esimerkki) haukkuu työpaikkaansa kavereilleen. Kaverit sitten menevätkin kertomaan asiasta eteenpäin huhuina. Sitten toisesta työpaikasta tiedustellaankin että olisiko se Psykoiskä valmis vaihtamaan työpaikkaa kun he kuulivat ettei isukki oikein viihdy nykyisessä paikassaan. Jossain vaiheessa nuo tiedustelut sitten menevät jostain käsittämättömästä syystä lehdistön korviin ja löytyvät Ambomaalaisen keltaisen roskalehden nettisivuilta, joista sitten suomalainen Isukin työpaikan paikallislehti ne poimii. Paikallislehden toimittaja sitten soittaa Psykoisin työnantajalle joka vielä haluaa varmistaa asian soittamalla itse Isukille.

Mitä Psykoisukki mahtaa sanoa työnantajalleen tuossa tilanteessa? Kertooko että on puhunut kavereilleen että ei oikein viihdy töissä ja toisesta paikasta on jo pikkuisen tiedusteltu vai kiistääkö koko jutun? Muutkin saavat vastata...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Maffesoli kirjoitti:
En nyt varsinaisesti halunnut Sinua (Näkkäri) vastaan hyökätä. Siihen ei ole mitään tarvetta. Sen sijaan yleisellä tasolla hieman sieppaa tämä turhanpäiväinen kriisien lietsonta, jota on nähtävissä... no eri puolilla Suomea. Myös Raumalla. Viiden kierroksen jälkeen on ollut jo jos jonkinlaista kriisiä kehitteillä. Jos Viitasen ja Lukon tiet eroavat jossakin vaiheessa, niin ei sille sitten mitään voi. Sen näkee sitten, ja siihen kai sitten on siinä tapauksessa syynsä.

Eikös se ole aika selvää, että alkukaudesta etsitään jutunaihetta vähästäkin, kun kiekkoinnostus on pitkän kesän jälkeen huipussaan. Tuskin tämäkään palsta olisi kovinkaan mielenkiintoinen, jos tänne kirjoitettaisiin vain tyyliin "kolme matsia pisteittä, mutta kommentoidaan vasta tammikuussa 2008, kun on perspektiiviä asioihin".

Maffesoli kirjoitti:
Ei temmatakaan. Sen sijaan niitä keksitään Porissa. Yhtä lailla kun siellä "tiedettiin" mm. Toivolan orastavat tulehtuneet välit Lukko-johtoon, maalivahtikriisi ja Vehasen paluu.

Itse tunnustan avoimesti soittavani päivittäin Expresseniin, Aftonbladetiin, Sydsvenska Dagbladetiin ja Ängelholm Tidningiin tarkotuksena syöttää valheita lukkopelaajien Ruotsiin siirroista, kuten kaikki muutkin tämän palstan porilaiset. Aamupäivällä käännän sanakirjan avulla huhuja ja puoleltapäivin aloitan soittokierroksen, tosin Ängelholmiin soitan vain tiistaisin, koska urheilutoimittaja toimii vapaaehtoispohjalta. Tiesittekö muuten, että Toivolalla on ensikaudesta jo sopimus Rögle IK:n kanssa ja ottaa sinne Strakan ja Eepin mukanaan?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
korkki kirjoitti:
Mitä Psykoisukki mahtaa sanoa työnantajalleen tuossa tilanteessa? Kertooko että on puhunut kavereilleen että ei oikein viihdy töissä ja toisesta paikasta on jo pikkuisen tiedusteltu vai kiistääkö koko jutun? Muutkin saavat vastata...

Ainakin itse tuossa tilanteessa sanoisin työnantajalleni, että en ole tyytyväinen tähän ja tähän asiaan, ja mielelläni neuvottelisin näiden asioiden korjaamisesta kuntoon. Toki sinä saattaisit tehdä eri tavalla.

Esimerkit kannattaisi kuitenkin pitää ihan jääkiekkoilun tasolla jos sopii, nuo sopimukset kuitenkin ovat hyvin erilaisia kuin esim. minun työsopimukseni, josta pääsisin eroon kuukaudessa tai kahdessa jos tulisi tarjous josta en voisi kieltäytyä. Tosin siinäkin tapauksessa ainakin keskustelisin asiasta tämänhetkisen työnantajani kanssa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
psychodad kirjoitti:
Esimerkit kannattaisi kuitenkin pitää ihan jääkiekkoilun tasolla jos sopii, nuo sopimukset kuitenkin ovat hyvin erilaisia kuin esim. minun työsopimukseni, josta pääsisin eroon kuukaudessa tai kahdessa jos tulisi tarjous josta en voisi kieltäytyä. Tosin siinäkin tapauksessa ainakin keskustelisin asiasta tämänhetkisen työnantajani kanssa.
Joo, työpaikkoja on erilaisia mutta mielestäni jääkiekkoa voi ihan hyvin verrata tiimityöskentelyyn. Vähän sama juttu se on mennä rutisemaan työpaikassa jostain asiasta kun jääkiekossakin. Ei se tiimihenkeä ainakaan paranna.

Viitasesta olen kyllä sitä mieltä edelleen että todella ylihypetetty kaveri on kyseessä. Toisaalta jotain on mennyt vikaan myös kaverin päässä jos miehen omin alue elikkä puolustuspelikin on sujunut heikosti.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haloo

Tuli mieleen semmoinen asia, että kun Viitasen selkä on kipiä, niin löytyisikö siitä syy siihen että esitykset ovat olleet parissa edellisessä kotipelissä hieman odotettua heikompia? Jokainen joka on Metsäradiota kuunnellut ja siitä tai jostain muualta selkäkivun saanut, tietää että silloin ei pysty sataprosenttiseen suoritukseen millään.

En tiedä muista, mutta minä ainakin haluan uskoa että Viitasen vaisuus johtuu selästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös