Mikkelin ihme 5.12.2016 – nousun alku?

  • 146 716
  • 831

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
On kyllä huvittavaa kuinka herkkiä osa kirjoittelijoista on kun tällainen avaus aiheuttaa noin suuria tunteita. Tosi asiahan se on, että ilon aiheita Kärppäjoukkueessa on todella vähän. Sen ei kuitenkaan tarvi tarkoittaa kaiken toivon menettämistä. Aina voi uskoa ja kannustaa!

Mikkelin "ihme" oli kyllä oikeastaan ihme. Vähämaalisen alkukauden jälkeen murskavoitto avasi selkeästi henkisiä lukkoa, eritoten nuoriso-osastolta. Peli ei aivan kauheasti ole parantunut viisikkotasolla mutta henkilökohtaisella löytyy parantuneita suorituksia. Leskinen, Kalapudas ja Mikkola näin esimerkkinä.

En usko että kärpät sääleistä jatkoon menee mutta 5% löytyy muhivaa uskoa yllätysmomenttiin. Jos ja kun Kaitsu ei taktikkovelho oo niin pleijarit omana maailmanaan avaa mahdollisuudet uudelle ihmeelle jos tsemppi, asenne ja tahtotila napsahtaa täysin kohdilleen. Sen Kaitsu taitanee osata!

Kaitsu ei tule saamaan potkuja kesken kauden, en ymmärrä miksi sitä täytyy joka ketjussa vaatia. Tällainen ehkä vähän yltiöpositiivinen ketju itkuvirsien seassa on ihan mukavaa luettavaa!
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaitsu ei tule saamaan potkuja kesken kauden, en ymmärrä miksi sitä täytyy joka ketjussa vaatia. Tällainen ehkä vähän yltiöpositiivinen ketju itkuvirsien seassa on ihan mukavaa luettavaa!
OIet oikeassa. Potkut olisi pitänyt antaa jo 2.5kk sitten. Näillä mennään kausi loppuun, ja kauden jälkeen välittömästi monoa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
It aint over till the fat lady sings.
Minä ainakin jaksan ja toivon joka peliin niin kauan kuin toivoa on. Ja onhan sitä vielä.
Mutta mennään nyt tässä ketjussa tämä loppukausi uskoa rakentaen. Seuraavaksi kaatuu kaikki!
Kiitos, arvostan panostanne! Silloin, kun on vaikeaa, mitataan miehen mitta. Juhani Tamminen tarinoi aikanaan, että golf-kentällä nähdään miehen todellinen luonne. Kuka luovuttaa, kuka kiukkuilee, kuka huijaa, kuka pelleillee, kuka yrittää tosissaan, kuka kannustaa muita. Tulta munille!
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
no otetaan kuitenkin huomioon edelleen se, että koko joukkue vaihtui kesällä. Se näkyy väjäämättä koko kauden peli otteissa. Itseäni ärsyttää se kun kaikki paska ladataan ja kaadetaan Suikkasen päälle. Okei pelisysteemit ja strategiat epäonnistuivat ja vasta Marraskuussa alettiin treenaamaan kunnolla, mutta silti se on koko ajan tällaista "Mäenalanen ei tee maalia" Suikkasen vika "Rynnäs haparoi" Suikkasen vika "joukkue valmistatui peliin huonosti" 50% Suikkasen vika, koska loppupeleissä pelaaja on vastuussa itsestään jos esim se peliin valmistautuminen on huonoa on se puoliksi Suikkasen syy, mutta pelaaja itse päättää pelaako vai ei. Itse olen ollut koko kauden Suikkasen puolella tässä asiassa ja olen loppuun asti Piste!
Peli on laadultaan ollut kuraa koko kauden. Joka peliin lähdetään ns. altavastaajana ja sen mukaisella taktiikalla. Tällä herralla ei pelin aikana aitiossa ole muuta virkaa kuin luoda henkeä, ja se on fakta. Täysin turisti siis.

Ja tiedostan kyllä sen, että materiaali on todella huono verrattuna aiempiin kausiin. Puolustuksen kiekollisuus on aivan mestistasoa. Silti, huonollakin materiaalilla voi saada hyviä tuloksia aikaan, jos toimiva pelisapluuna on olemassa. Ongelma on myös se, että tätä Mannerin kiekkoa alettiin kunnolla harjoittelemaan vasta marraskuussa, mikä on auttamatta liian myöhään.

Tilanne voisi olla aivan toinen, jos lähestulkoon ensimmäisistä jääharjoituksista alkaen oltaisiin alettu harjoittelemaan tätä Marjamäki/Manner-kiekkoa. Mutta jääräpää halusi nopeuttaa peliä, ja se kyllä nähtiin kuinka hienosti se alkukaudesta toimi.
 

Pikos79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Otetaas tarkkailuun sijat 6 - 11 tämän päivän kierroksen jälkeen ja käytetään ppg arvona Mikkelin ihmeen jälkeistä 17 ottelun arvoa. Kärpillä on jäljellä 16 ottelua joiden aikana kohdataan kohde ryhmästä 2x Hifki, 2x Pelicans, Ässät ja Sport. Jos Kärpät voittaisi nämä ottelut puhtaasti ja saalistaisi niistä 18p ja pelaisi loput 10 peliä tämän hetkisen ppg mukaan olisi meillä 94p runkosarjan jälkeen. Lisäksi jos muiden joukkueiden pisteisiin lisättäisiin heidän ppg arvon verran pisteitä olisi loppujärjestys 60 ottelun jälkeen seuraava

6. Pelicans 95p
7. Kärpät 94p
8. Ässät 86p
9. Hifk 80p
10. Sport 73p
11. Jukurit 69p

Eli keskinäiset pelit voittamalla taisteltaisiin ainakin kotiedusta säälikierrokselle. Mitä enemmän keskinäisiä sössitään sitä pahemmassa jamassa ollaan. Tosin ppg arvoissa vaikuttaa lasku ja nousu suhdanteet.

Ja jotta kukaan ei pakottaisi mieltä niin sama taulukko kauden alun ppg arvoilla + Kärpille puhtaat voitot keskinäisistä.

6. Pelicans 93p
7. Kärpät 90p
8. Ässät 87p
9. Hifk 84p
10. Sport 77p
11. Jukurit 74p

Ja minä ainakin uskon joka kerta omiin.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Otetaas tarkkailuun sijat 6 - 11 tämän päivän kierroksen jälkeen ja käytetään ppg arvona Mikkelin ihmeen jälkeistä 17 ottelun arvoa. Kärpillä on jäljellä 16 ottelua joiden aikana kohdataan kohde ryhmästä 2x Hifki, 2x Pelicans, Ässät ja Sport. Jos Kärpät voittaisi nämä ottelut puhtaasti ja saalistaisi niistä 18p ja pelaisi loput 10 peliä tämän hetkisen ppg mukaan olisi meillä 94p runkosarjan jälkeen. Lisäksi jos muiden joukkueiden pisteisiin lisättäisiin heidän ppg arvon verran pisteitä olisi loppujärjestys 60 ottelun jälkeen seuraava

6. Pelicans 95p
7. Kärpät 94p
8. Ässät 86p
9. Hifk 80p
10. Sport 73p
11. Jukurit 69p

Eli keskinäiset pelit voittamalla taisteltaisiin ainakin kotiedusta säälikierrokselle. Mitä enemmän keskinäisiä sössitään sitä pahemmassa jamassa ollaan. Tosin ppg arvoissa vaikuttaa lasku ja nousu suhdanteet.

Ja jotta kukaan ei pakottaisi mieltä niin sama taulukko kauden alun ppg arvoilla + Kärpille puhtaat voitot keskinäisistä.

6. Pelicans 93p
7. Kärpät 90p
8. Ässät 87p
9. Hifk 84p
10. Sport 77p
11. Jukurit 74p

Ja minä ainakin uskon joka kerta omiin.
Jees. Realismia tuo ei ehkä ole mutta mahdollista se on, sillä niin paljon noita keskinäisiä pelejä on. Mielestäni 6 sija ei ole välttämättömyys, mutta 7.sija on. Tapparan välttämällä mahdollisissa puolivälierissä antaisi jonkinlaisen mahdollisuuden yllättää puolivälierissä.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Peli on laadultaan ollut kuraa koko kauden. Joka peliin lähdetään ns. altavastaajana ja sen mukaisella taktiikalla.

Eikö tuo ole enemmänkin sitä Marjamäen "tylyä" pelaamista? Eli lähdetään vastustajaa paremmalla materiaalilla puolustamaan 0-0 tilannetta, kiekotellaan omalla alueella ja toivotaan parasta hyökkäyspäässä. Itse näen, että Kärpät on pärjännyt paremmin silloin kun ei ole lähtenyt varmistelemaan vaan on hyökännyt railakkaasti. Esimerkiksi edellinen Jukurit-peli oli niin tyypillistä tylyä vieraskiekkoa, että 2-1 tappio ei yllättänyt pätkääkään.

En menisi suoraan sanomaan että laiva kääntyi kun päätettiin palata Marjamäki-Mannerin kiekon suuntaan. Kyse voi olla siitäkin, että Suikkasen pelitavan palaset alkoivat loksahtaa samaan aikaan kohdalleen. Eli juurikin tuossa "Mikkelin Ihmeen" paikkeilla.

Mutta toivottavasti siellä nyt on löydetty sopiva kultainen keskitie. Muutoin ensi kausikin on jo menetetty.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kirjoitin jo 13.12.2016:
tammikuun Kärppien pelien pistekeskiarvo on erittäin todennäköisesti maksimissaan 1,60 (enkä usko, että se sitäkään vaan roimasti vähemmän), ja sillä ei pitkälle pötkitä. Tuokin olisi jo tuolla porukalla tähänastiseen verrattuna onnistuminen.
Tammikuun pistekeskiarvo tulee olemaan 31.1. pelattavasta HPK-pelistä riippuen joku näistä:

1,36
1,45
1,54
1,64. (1,63636363...)

Että voihan se olla, että aliarvioin 0,04:llä jos HPK kaatuu ensi tiistaina varsinaisella peliajalla...
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän tällainen playoff-systeemi ja etenkin säälit mahdollistaa mitä tahansa. Kärpillä on nyt 40 pistettä vähemmän kuin Tapparalla, mutta se ei suinkaan tarkoita, etteikö keskinäinenkin sarja voisi kääntyä miten tahansa. Muutama loukkantuminen, altavastaajan pineettomuus, hyvä flow, pomppu sinne ja toinen tänne ja kas, ihme voi tapahtua. Tavallaan systeemi on hyvinkin epäreilu siinä mielessä. Huippukauden voi menettää parissa vikossa ja päinvadtoin.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No on tietysti mielipidekysymys, että onko se joukkue parempi, joka voittaa 60 pelin runkosarjan kuin se, joka tulee sijalle 10 ehkä 40-50 pistettä perässä, mutta voittaa sitten paras seitsemästä sarjan. Kai se on, jos sarjamuoto play-offit sisältää.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Ensi viikolla kohdataan:
Tiistai 31.1. Kärpät - Ässät
Perjantai 3.2. HIFK - Kärpät
Lauantai 4.2. Kärpät - Ässät
Ei ole muuta vaihtoehtoa kun ottaa 9 pisteetä ja uskon, että se voi tapahtua, koska HPK:ta vastaan ollaan pelattu aika hyvin tällä kaudella ja vielä paremmin Ässiä vastaan +ne ovat kotipelejä. Ja jos HIFKi voittaa se johtais keskinäisiä 5-0. Mikä olisi noloa ja kohtalokasta jos halutaan vielä taistella esim. kotiedusta sääleihin.
Taitaa olla HPK:ta vastaan tuo tiistain peli kuitenkin. Jokatapauksessa kova viikko edessä, tämän viikon jälkeen toivo 7.sijasta (mitä pidän itse kaikkien tärkeimpänä tässä vaiheessa) todennäkösesti on kuollut. Omissa käsissä vielä kuitenkin teoriassa, joka ikinen peli PITÄÄ voittaa.
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
juu tarkoitin HPK, mutta taisi tulla kirjoitusvirhe. Mutta olet kyllä oikeassa kun sanoit, että joka peli pitää voittaa, että ei sillä ole kyllä suurta merkitystä jos, vaikka HIFKi voitetaan ja sitten otetaan turpaan joltain Saipalta tai Lukolta menee vaan yks yhteen muuten.

"Juhamatti Aaltosta me ei ainakaan voiteta !!"
 
H

Hidas_ja_kankea

Sekalaisia ajatuksia Mikkelin ihmeestä käydystä keskustelusta.

Varsin paljon pettymystä ja turhautumista on purettu tähän ketjuun. Epärealistiset odotukset ja niiden jäädessä tavoittamatta, aiheuttavat monilla pettymyksen. Osaltaan tämä ketju on ruokkinut liian suuria odotuksia, joten on siten myös itsessään syyllinen saamaansa palautteeseen.

Itse pitäisin parempana kärppäosion olevan enemmän asiantuntijapalsta kuin fanihypetystä. Menestyksen oleellinen elementti on kritiikki ja varsinkin itse sellainen. Kritiikki ei kuitenkaan saisi olla lamauttavaa mallia. Itse en tosiaan arvosta lainkaan ylioptimistista hypetystä ja sellaisen informatiivinen arvo on vähäinen. Olen käyttänyt tätä palstaa vedonlyönnin tukena sen perustamisesta lähtien ja vasta viime vuosina sain kipinän omaan "sisällön tuottamiseen". Mielestäni subjektiivisten toiveajattelun kirjoittelulle parempi alusta olisi esimerkiksi joukkueen omat kotisivut.

Kärpillä on joulukuusta lähtien ollut playoffit menossa. Joukkue ei jatkuvasti voi ylisuorittaa veitsikurkulla ja maksimaalista suoritustasoa ei voida säilyttää montaa kuukautta putkeen ilman herpaantumista. Parhailla KJ:n ja Marjamäen kausilla voitiin lasketella runkosarja loppuun ja säästää mentaalinen skarppaus pudotuspeleihin. Noilla kausilla otettiin selkeä steppi eteenpäin pudotuspeleissä, mutta tämän kauden joukkueessa en näe potentiaalia ratkaisevaan tason nostamiseen. Edellistä lausetta ei pidä ymmärtää, että olisin tuominnut tulevat sarjat hävityiksi jo ennalta.
 

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpillä on joulukuusta lähtien ollut playoffit menossa. Joukkue ei jatkuvasti voi ylisuorittaa veitsikurkulla ja maksimaalista suoritustasoa ei voida säilyttää montaa kuukautta putkeen ilman herpaantumista.

Vähemmän yllättäen teksti on suoraan kuin omalta näppäimistöltä. Ajattelen itse niin, että tässä nyt ei ole tapahtunut mitään ihmeempää. Kärppien pelillinen taso on saatu ehkä tasaisemmin lähelle maksimipotentiaalia, mikä sekin on varsin luonnollista kauden tässä vaiheessa. Samoin alamäessä olevin pikkuseurojen suoritukset ovat varsin odotettuja.

Kärppien osalta mielenkiinto on tulevan kauden rakentamisessa. Toki toivon tämän Mikkelin ihmeen toteutumista vaikkakaan en näe siihen mitään faktoihin perustuvaa mahdollisuutta. Olen samaa mieltä faktoista, mutta mahtuu tänne siitä huolimatta fanihypetystäkin :)!
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Kärpillä on joulukuusta lähtien ollut playoffit menossa. Joukkue ei jatkuvasti voi ylisuorittaa veitsikurkulla ja maksimaalista suoritustasoa ei voida säilyttää montaa kuukautta putkeen ilman herpaantumista. Parhailla KJ:n ja Marjamäen kausilla voitiin lasketella runkosarja loppuun ja säästää mentaalinen skarppaus pudotuspeleihin. Noilla kausilla otettiin selkeä steppi eteenpäin pudotuspeleissä, mutta tämän kauden joukkueessa en näe potentiaalia ratkaisevaan tason nostamiseen. Edellistä lausetta ei pidä ymmärtää, että olisin tuominnut tulevat sarjat hävityiksi jo ennalta.

Tämän kevään osalta tilannetta ei voisi juuri paremmin kuvailla. Kärpät on joutunut pelaamaan joulu-tammikuun jo pudotuspelejä, lataamaan joka ilta itsensä eri tavalla kuin mihin on totuttu. Silloin tulee ajoittain hemmetin hyviä suorituksia, mutta myös täydellisiä ohipelejä, koska kukaan ei pysty tasaisesti pitkässä juoksussa tätä tekemään. Loppuviimeksi olen eri mieltä, tapahtuiko Mikkelissä lopulta yhtikäs mitään 5.12.2016, mutta kun tästä mennään runkosarjan loppuun asti, niin olemme varmasti tilanteessa jossa McTorson sekä Käyttäjänimettömän laskutavat koskettavat toisiaan.

Juuri joulukuusta alkaneesta hyvin raastavasta putkesta johtuen on jossakin vaiheessa tulossa se, ettei ruuvia pystytä kiristämään enää, kun sitä jouduttiin kiristämään jo aiemmin mitä oli suunniteltu. Siltä osin Kärppien mestaruus häämöttää puolivälierissä ja rehdissä yrityksessä. Kaikki alle sen onkin karmaiseva pettymys.

Ja kuten Gurkha ylempänä totesi, koko kevään tärkein tehtävä on varmistaa, ettei ensi kausi mene pesuveden mukana. Organisaatiolla on joka-ikisellä sektorilla syvä itsetutkiskelun paikka, toivottavasti se tehdään ajoissa ja ensi kausi on pelastettavissa.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Loppuviimeksi olen eri mieltä, tapahtuiko Mikkelissä lopulta yhtikäs mitään 5.12.2016, mutta kun tästä mennään runkosarjan loppuun asti, niin olemme varmasti tilanteessa jossa McTorson sekä Käyttäjänimettömän laskutavat koskettavat toisiaan.

Olen sinänsä samaa mieltä kirjoituksesi kanssa. Itse näen muutenkin tuon Mikkelin ihmeen 5-1 tuloksena, jossa numerot repsahtivat vielä lopuksi tyhjällä maalilla ja viime hetkien kosmetiikkamaalilla. Tietysti lopputuloksella voisi olla merkitystä pelaajien itseluottamukseen, mutta itse pelin kannalta 5-1 oli realistisempi tulos.

Ja kuten Gurkha ylempänä totesi, koko kevään tärkein tehtävä on varmistaa, ettei ensi kausi mene pesuveden mukana. Organisaatiolla on joka-ikisellä sektorilla syvä itsetutkiskelun paikka, toivottavasti se tehdään ajoissa ja ensi kausi on pelastettavissa.

Ensi kaudelle olisi ollut mielestäni varsin hyvät lähtökohdat, jos Mäenalasen ja Kalapudaksen kanssa olisi saatu tehtyä sopimus ajoissa. Uskon, että tuo kenttä olisi voinut olla liigan parhaimmistoa. Kun palkat olisi olleet kohtuulliset olisi tuon myötä ollut hyvät lähtökohdat satsata muutamaan huippuvahvistukseen.

Vähän pelkään, että nyt kaikkialta säästetään taas vähän, ja hyökkäykseen hankitaan useita epävarmoja kortteja. Toki toivon, että pelkoni osoittautuu aiheettomaksi. Junnilaa pidän hyvä, jopa erinomaisena pelaajana neloseen, mutta siellä on kovasti tarjontaa muutenkin. Tämän myötä hiipii mieleen ajatus siitä, että Junnila onkin hankittu kolmoseen "Mäenalasen paikalle". En kyllä tykkää mikäli tuo olisi suunnitelmana.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varsin paljon pettymystä ja turhautumista on purettu tähän ketjuun. Epärealistiset odotukset ja niiden jäädessä tavoittamatta, aiheuttavat monilla pettymyksen. Osaltaan tämä ketju on ruokkinut liian suuria odotuksia, joten on siten myös itsessään syyllinen saamaansa palautteeseen.
On hyvä, että Oulun Kärpät herättää tunteita. Ei ole myöskään väärin näitä tunteita näyttää. Näen kuitenkin, että suurin osa tähän ketjuun purkautuneista on jo alun alkaenkin suhtautunut Kärppien menestysmahdollisuuksiin skeptisesti. Ikävä kyllä, näen tässä negaatiotulvassa paljon oman hännän nostamista ja mitäs minä sanoin -asennetta.
Itse pitäisin parempana kärppäosion olevan enemmän asiantuntijapalsta kuin fanihypetystä. Menestyksen oleellinen elementti on kritiikki ja varsinkin itse sellainen. Kritiikki ei kuitenkaan saisi olla lamauttavaa mallia. Itse en tosiaan arvosta lainkaan ylioptimistista hypetystä ja sellaisen informatiivinen arvo on vähäinen. Olen käyttänyt tätä palstaa vedonlyönnin tukena sen perustamisesta lähtien ja vasta viime vuosina sain kipinän omaan "sisällön tuottamiseen". Mielestäni subjektiivisten toiveajattelun kirjoittelulle parempi alusta olisi esimerkiksi joukkueen omat kotisivut.
Jos tältä palstalta odotettaisiin objektiivisuutta ja asiantuntemusta, olisi täällä kovin hiljaista. Kyllä keskustelupalstalla, jonka aktiivinen jäsenistö koostuu valtaosin eri joukkueiden kannattajista, on ensiarvoisen tärkeää sallia avoin kannustaminen. MInua eivät esimerkiksi vedonlyöntikeskustelut kiinnosta. Olenkin iloinen, että kyseiselle aiheelle on olemassa oma ketjunsa, jota minun ei tarvitse lukea. Samoin on tärkeää, että löytyy ketju, jossa saa kannustaa, uskoa ja toivoa. Sitäkään ketjua ei tarvitse lukea, jos ei halua.
Kärpillä on joulukuusta lähtien ollut playoffit menossa. Joukkue ei jatkuvasti voi ylisuorittaa veitsikurkulla ja maksimaalista suoritustasoa ei voida säilyttää montaa kuukautta putkeen ilman herpaantumista. Parhailla KJ:n ja Marjamäen kausilla voitiin lasketella runkosarja loppuun ja säästää mentaalinen skarppaus pudotuspeleihin. Noilla kausilla otettiin selkeä steppi eteenpäin pudotuspeleissä, mutta tämän kauden joukkueessa en näe potentiaalia ratkaisevaan tason nostamiseen. Edellistä lausetta ei pidä ymmärtää, että olisin tuominnut tulevat sarjat hävityiksi jo ennalta.
Kärpät voi sijoittua runkosarjassa säälien ulkopuolelle, olla säälijoukkue tai parhaimmillaan sijoittua jopa suoralle puolivälieräpaikalle. Jos minun pitäisi lyödä koko omaisuus kiinni Kärppien runkosarjasijoitukseen, veikkasin sijaa yhdeksän. Onneksi ei tarvitse, joten liputan sijan kuusi puolesta. Tulta munille!
 

JPL

Jäsen
Kärpät voi sijoittua runkosarjassa säälien ulkopuolelle, olla säälijoukkue tai parhaimmillaan sijoittua jopa suoralle puolivälieräpaikalle. Jos minun pitäisi lyödä koko omaisuus kiinni Kärppien runkosarjasijoitukseen, veikkasin sijaa yhdeksän. Onneksi ei tarvitse, joten liputan sijan kuusi puolesta. Tulta munille!

Sija 9. on tosiaan todennäköisin. Samaa mieltä tästä. Ylöspäin on selvästi hankalampaa selviytyä ja vaatisi kyllä totaalisen suunnnanmuutoksen keskinäisissä (HIFK, Ässät, JYP & Pelicans), jotta sinne olisi asiaa. Tällä hetkellähän näyttää siis siltä, että Kärpät pääsee pelaamaan sääleissä HIFK:ta vastaan, huolimatta siitä, miten päin sijat 8 & 9 menevät. Noissa kahdessa viimeisessä HIFK ottelussa olisi jo pelkästään tämänkin takia kohtuullisen tärkeää pärjätä.

Lisätään tähän vielä, että noista pahimmista kiistakumppaneista Pelicans näyttäisi menevän vastustamattomasti kuuden sakkiin. Ässät on jäämässä tällä hetkellä jo yli 10 pisteen päähän. Tämän jälkeen tulisi Kärpät ja HIFK, joiden keskinäiset sijoitukset ratkaistaan todennäköisimmin näissä keskinäisissä otteluissa. Ketjun mukaisilla PPG:llä Kärpät menisi ohi, mutta joka tapauksessa punanuttuja vastaan pelattaisiin sääleissä. Kärpillä vastustajat on kovempia kuin näillä kilpakumppaneilla, mikä hankaloittaa pisteiden metsästystä. Bottom 5 porukka vaikuttaa tippuvan kyydistä. Tämä porukka pelaa 1PPG:n tasolla enää (Käytännössä saavat pisteitä vain toisiltaan) ja Kärpät pelaa näitä vastaan enää yhden ottelun / joukkue, pl. Jukurit. Kaikki loput ottelut on sitten ns. kovia vastaan, mistä pisteiden saaminen on todella vaikeaa.

Ennen Mikkelin ottelua Kärppien voittotilastot sarjataulukossa edellä / takana olevia vastaan on seuraavanlaiset:

Voitot kotona ylempänä olevasta: 2/9
Voitot vieraissa ylempänä olevasta: 3/10
= 26.3%

Voitot kotona alempana olevasta: 2/3
Voitot vieraissa alempana olevasta: 2/4
= 57.1%

Lisäksi tasapisteissä oleva joukkue on voitettu kertaalleen (Ässät alkukaudesta): 1/1

Mikkelin ihmeen jälkeen tilastot on seuraavat:

Voitot kotona ylempänä olevasta: 2/4
Voitot vieraissa ylempänä olevasta: 1/5
= 33.3%

Voitot kotona alempana olevasta: 4/4
Voitot vieraissa alempana olevasta: 2/3
= 85.7%

Lisäksi tasapisteissä oleva joukkue on voitettu kertaalleen (Ilves) 1/1

Edistymistä on kyllä tapahtunut, mutta harmi että ei niin paljon, että oltaisiin voitettu säännöllisemmin noita sarjataulukossa edellä olevia joukkueita. Jäljellä olevista 16 ottelusta pelataan kuitenkin 12 näitä joukkueita vastaan, mikä tarkoittaisi tasaisella tahdilla 3-4 voittoa. Takana olevilta pitäisi saada sitten puhtaat 4 voittoa, eli käytännössä PPG olisi loppukauden ajan semmoista 1.4 --> 1.5 lukemaa. Tämä ei ikävä kyllä riitä parhaimmillaankaan kuin HIFK:n ohittamiseen.

edir: prkl kun sekottaa nuo melkein peräkkäiset pelit Jukureita vastaan... Nyt korjattu aikaisemmasta ottelusta.
 
Viimeksi muokattu:
H

Hidas_ja_kankea

@McTorso

En minä toivonut, että tällaista ketjua ei saisi palstalla olla. Tämähän on paikoitellen ollut vastakkainasetteluineen viihdyttävämpää kuin syksyn jääkiekkopelit. Itse vain satun arvostamaan enemmän asiantuntijakeskustelua, olkoot se asiantuntemus sitten miten kevyttä tahansa.

En pidä asenteesta "Tässä ketjussa saa vain kannustaa", jos samalla hengenvedolla käy esittämässä vastaväitteitä Ahon kenkimisketjuun. Pitäisikö siihenkin ketjuun kirjoittaa ainoastaan, jos keksii puoltolauseita Ahon potkuille? Pidän palstakäytöstä epäjohdonmukaisena. Itse lähes aina kirjoitan jonkin viestin herättämien ajatuksien perusteella, riippumatta mikä sattuu olemaan ketjun otsikko.

Näen kuitenkin, että suurin osa tähän ketjuun purkautuneista on jo alun alkaenkin suhtautunut Kärppien menestysmahdollisuuksiin skeptisesti. Ikävä kyllä, näen tässä negaatiotulvassa paljon oman hännän nostamista ja mitäs minä sanoin -asennetta.

Väittelymielessä esittämäsi on paradoksaalista. Toisen sanoessa Juupas ja toisen Eipäs, vastakkaisen mielipiteen omaava luokitellaan "Mitäs minä sanoin" tyypiksi ja itse ei tietenkään olla sitä. En muutenkaan tuota allekirjoita. Tälle syksylle on arvostelevia kirjoituksia tullut myös nikeiltä, jotka eivät ole perusnegatiivisia. En laske myöskään itseäni negatiiviseksi, vaikka tälle kaudelle on tullut kirjoitettua sellaista tekstiä. Arvostelua tulee silloin enemmän, kun on aihetta arvosteluun.

Ai niin! Mitäs minä sanoin (hymiö)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En minä toivonut, että tällaista ketjua ei saisi palstalla olla. Tämähän on paikoitellen ollut vastakkainasetteluineen viihdyttävämpää kuin syksyn jääkiekkopelit. Itse vain satun arvostamaan enemmän asiantuntijakeskustelua, olkoot se asiantuntemus sitten miten kevyttä tahansa.
Onko tämä ketju mielestäsi fani-hypetys ketju? Onko tässä ketjussa käyty asiantuntijakeskustelua, edes kevyttä sellaista? En oikein pidä vähättelevästä asenteestasi. Vaikka kannatan ja olen optimisti, ei se tee minusta pelkkää fani-hypettäjää. Kyllä minulla on tapana perustella mielipiteeni.
En pidä asenteesta "Tässä ketjussa saa vain kannustaa", jos samalla hengenvedolla käy esittämässä vastaväitteitä Ahon kenkimisketjuun. Pitäisikö siihenkin ketjuun kirjoittaa ainoastaan, jos keksii puoltolauseita Ahon potkuille? Pidän palstakäytöstä epäjohdonmukaisena. Itse lähes aina kirjoitan jonkin viestin herättämien ajatuksien perusteella, riippumatta mikä sattuu olemaan ketjun otsikko.
Olen kirjoittanut useaan otteeseen, että jokainen kirjoittakoot vapaasti tähän ketjuun omat näkemyksensä. Tässä ketjussa on saatu aikaan hyvää keskustelua, jopa kevyesti asiantuntevaa sellaista, juuri siitä syystä, että eriäviä mielipiteitä on esitetty. Toki olen ajoittain pyrkinyt myös ohjaamaan keskustelua ketjun alkuperäisen ajatuksen suuntaan, perin epäonnistuneesti tosin. Mitä tulee tuohon viimeiseen virkkeeseesi, niin mielestäni asioiden jakaminen eri ketjuihin on ollut järkevä asia. Kyllä minä yleisellä tasolla kannatan ketjun otsikoiden kunnioittamista.
Väittelymielessä esittämäsi on paradoksaalista. Toisen sanoessa Juupas ja toisen Eipäs, vastakkaisen mielipiteen omaava luokitellaan "Mitäs minä sanoin" tyypiksi ja itse ei tietenkään olla sitä. En muutenkaan tuota allekirjoita. Tälle syksylle on arvostelevia kirjoituksia tullut myös nikeiltä, jotka eivät ole perusnegatiivisia. En laske myöskään itseäni negatiiviseksi, vaikka tälle kaudelle on tullut kirjoitettua sellaista tekstiä. Arvostelua tulee silloin enemmän, kun on aihetta arvosteluun.
Ei kyse ei ole mainitsemastasi paradoksista. Tässäkin ketjussa on esitetty asiantuntevaa ja ansioikasta kritiikkiä alusta alkaen. Kun tälläisen kritiikin esittäjät kirjoittavat tämänhetkisestä tilanteesta, ei siinä ole pienintäkään lällättelyn makua. Tällaiset nimimerkit ovat vain perin harvassa. Yksi tällainen ansioikas nimimerkki muuten kirjaili viestin tähän ketjuun juuri sinua ennen. Minun makuuni turhan paljon on kuitenkin tätä toisenlaista kriiikkiä, jossa kaikki on paskaa vailla sen kummempia perusteluja.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edistymistä on kyllä tapahtunut, mutta harmi että ei niin paljon, että oltaisiin voitettu säännöllisemmin noita sarjataulukossa edellä olevia joukkueita.
Kiitos loistavasta viestistäsi. Yksinkertaista ja selkeää tilastoa pistit pöytään. Kärppien tasonnosto on tilastointisi perusteella selvä asia. Tämä tasonnosto ei kuitenkaan tosiaan riitä enää ylöspäin. Nyt onkin laitettava seuraava vaihde silmään, jotta tavoitamme edessä olevia joukkueita. Tämä viikko on jälleen kerran erityisen ratkaiseva. Nappisuorituksella eli yhdeksällä pisteellä siirrymme ohituskaistalle. Tappiot varsinkin HIFK:lle ja Ässille tarkoittaisi puolestaan taaksepäin vilkuilua ja lisäpainetta edes sääleissä säilymisen suhteen. Tulta munille!
 
H

Hidas_ja_kankea

Onko tässä ketjussa käyty asiantuntijakeskustelua, edes kevyttä sellaista? En oikein pidä vähättelevästä asenteestasi.

Lyhyesti

Lähinnä halusin vähätellä omaa asiantuntemustani. Olen toisen lajin harrastaja, joka on halunnut katsoa vastapainoksi jotain muuta kuin omaa leipälajiaan. En ole kirjoittanut mitään tänne lajista, josta varsinaisesti jotain tiedän. Joukkuelajien lainalaisuudet ovat samoja.

Lähtöasetelma tässä ketjussa oli fanihypetys, mitä tuota kieltämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös