Mikkelin ihme 5.12.2016 – nousun alku?

  • 145 899
  • 831

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
VKO 4
Kärpät - Sport 5-1
Jukurit - Kärpät 2-1 (1,71 ppo. 29p/17o. Sarjasijoitus 9.)

Iso, iso pettymys oli tämä ilta! Taistelu jatkuu! Tulta munille!
Nopea kuitti matkalla pukukoppiin?
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikkelin ihme päättyi Mikkolan tuhnuun. Paskaa mitä paskaa.
 

Micol

Jäsen
Eikö tän ketjun voi tämän illan ihmeen jälkeen vetää pöntöstä alas?

Tästä Mikkelin ihmeestä lähtien 27.1.2017 Kärpät on kerännyt nyt 0 pistettä yhteen peliin 0 pisteen keskiarvolla eli parempaan pitää pystyä jatkossa.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Parin kauden takaiset Suomen mestarit vs viime kauden Mestis mestarit. Jep jep. Tähän on tultu.

Ketju kiinni!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juu pliis, mielikuvitustilastoja tiskiin herra organisaation sisältä. It's time to wake up.
Ymmärrän, että jotkut märkäkorvat purkavat pettymystään kovin sanoin. Onneksi pettymyksen sietokyky kuitenkin yleensä kasvaa kokemuksen ja iän myötä. Ihmettelen hivenen tämänhetkistä kommentointiasi. Luulin sinusta jotain muuta.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Ymmärrän, että jotkut märkäkorvat purkavat pettymystään kovin sanoin. Onneksi pettymyksen sietokyky kuitenkin yleensä kasvaa kokemuksen ja iän myötä. Ihmettelen hivenen tämänhetkistä kommentointiasi. Luulin sinusta jotain muuta.
Luulen, että emme ole ihan syntyneet samalla vuosikymmenellä.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja kenellekään ei tule varmaan yllätyksenä se seikka, että sekä Ässät että HIFK hävisivät tänään myös. Win the fucking right games, mutta eihän tää oululainen palkka-armeijalammaslauma voita vittu mitään.

T: Märkäkorva
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärrän, että jotkut märkäkorvat purkavat pettymystään kovin sanoin. Onneksi pettymyksen sietokyky kuitenkin yleensä kasvaa kokemuksen ja iän myötä. Ihmettelen hivenen tämänhetkistä kommentointiasi. Luulin sinusta jotain muuta.
Kerran jo avasit silmäsi ja vaadit Suikkaselle potkuja. Sitten ummistit ne jälleen ja samalla tiellä ollaan. Heräisit jo.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei voi olla enää tekosyitä näihin esityksiin. Sairastupa on tyhjentynyt lähes kokonaan, joten tämänkään taakse ei voi mennä. Peli on lokakuusta kyllä kehittynyt, muttei lähellekään tarpeeksi muihin joukkueisiin nähden. Välillä ollaan voitettu peli sieltä toinen täältä, mutta kyllä suurin epäonnistuja on Suikkasen Kai. Hyvänä kakkosena tässä listauksessa on kyllä Harri Aho. VMP.

Tämän ketjun aihe on kyllä täyttä itselleen valehtelemista. Valikoidaan itselle sopivat pelit, mistä lähetään tilastoimaan pelejä. Mikä on muuttunut 5.12 lähtien? Ei niin mikään. @Käyttäjänimetön , mites tuo sinun seuranta? Mitä se kertoo?
 

KemmiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulun ihme 1.5.2017. Jos lähdetään realistisesti siitä ihmeestä että joukkue olisi paria pelaajaa vaille kasassa ennen harjoittelukautta, niin olisi edes toiveita pärjätä tulevalla kaudella.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä minäkin laittaisin ketjun kiinni. Tämän parempaa saumaa tilaisuuden käyttämiseen ei tule, kuin tänään. Edellä olevat häviää järjestään ja ite pelataan kuntopuntarin jumboa vastaan. Joukkuetta, joka oli ymmärtääkseni pelannut 150min tekemättä maaliakaan. Ja sitten hävitään. Surullisen karu osoitus siitä, mihin on päästy ja mihin tässä sarjassa kuulutaan. Me kuulutaan sen alemman viivan tienoille pyörimään ja that's it. Joko hävitään ylemmän viivan tuntumassa oleville. Ja jos ne häviää, niin ite hävitään samalla vaikka sitten sarjan heikoimmalle nipulle. Tuloksena paikka, jolle kuulutaan.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Oulun ihme 1.5.2017. Jos lähdetään realistisesti siitä ihmeestä että joukkue olisi paria pelaajaa vaille kasassa ennen harjoittelukautta, niin olisi edes toiveita pärjätä tulevalla kaudella.
Ja Suikkanen lähetetty matkoihinsa hyvissä ajoin. Kahta kautta putkeen ei voida näin jatkaa. 5.12.16 voitto Mikkelissä todellakin oli ihme, kun tähän päivään vertaa.
 

JPL

Jäsen
Mikkelissä nähtiin ensimmäisessä erässä jälleen kerran ihme, kun Mikko Lehtonen onnistuu ohjaamaan kiekon maaliin jääkiekko-ottelussa.

Erikoisseurannassani eka erässä oli Kärppiin vahvasti huhuttu Miika Koivisto. Täytyy kyllä sanoa, että eipä tuota parempaa pakkia voi juurikaan ryöstää Liigan sisällä mistään. Peliäly ja sijoittuminen huippuluokkaa. Aina vaarallinen kiekon kanssa hyökkäyspäässä, etenkin ylivoimalla. Liigan TOP-5 pakki ehdottomasti. Toivon mukaan ei KHL:sta tule mitään mottipäistä tarjousta, jolloin jäisi siirtymättä Oulun suunnalle.
Toivon, ettei tule pilaamaan hyvässä nousussa olevaa uraansa Suikkasen Kärppiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Luulen, että emme ole ihan syntyneet samalla vuosikymmenellä.
Niinpä, siksi olenkin yllättynyt. Toisaalta on loistava asia, että on tunnetta mukana. Jotenkin vain toivoisin, että tämän laadukkaan keskustelupalstan Kärppäosiossa voisi olla edes yksi ketju, jossa kannustetaan ja tuetaan omaa joukkuetta kohti yhteistä unelmaa. Olen huomannut, että se on liikaa vaadittu. Jokainen ketju uppoaa marinaan, niin tämä, kuin positiivisuusketjukin.

Missä on kannustus? Missä on usko ja toivo sankaritarinaan? Mistä jääkiekkojoukkueen kannattamisessa on lopulta kysymys? Millaisessa roolissa tämä palsta on jääkiekkojoukkueen kannattamisen suhteen? Jokainen vetää tavallaan ja seuraa jääkiekkoa ja Oulun Kärppiä omista lähtökohdistaan ja kannattaa väriä niinkuin parhaaksi näkee. Tämän foorumin henki on leijaillut surullisen kauaksi siitä, miten minä joukkueen kannattamisen näen ja mitä minä tällaiselta yhteisöltä haen.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niinpä, siksi olenkin yllättynyt. Toisaalta on loistava asia, että on tunnetta mukana. Jotenkin vain toivoisin, että tämän laadukkaan keskustelupalstan Kärppäosiossa voisi olla edes yksi ketju, jossa kannustetaan ja tuetaan omaa joukkuetta kohti yhteistä unelmaa. Olen huomannut, että se on liikaa vaadittu. Jokainen ketju uppoaa marinaan, niin tämä, kuin positiivisuusketjukin.

Missä on kannustus? Missä on usko ja toivo sankaritarinaan? Mistä jääkiekkojoukkueen kannattamisessa on lopulta kysymys? Millaisessa roolissa tämä palsta on jääkiekkojoukkueen kannattamisen suhteen? Jokainen vetää tavallaan ja seuraa jääkiekkoa ja Oulun Kärppiä omista lähtökohdistaan ja kannattaa väriä niinkuin parhaaksi näkee. Tämän foorumin henki on leijaillut surullisen kauaksi siitä, miten minä joukkueen kannattamisen näen ja mitä minä tällaiselta yhteisöltä haen.
Etkö vieläkään tajua sitä, että me "marisijat" välitämme joukkueesta niin paljon, ettemme jaksa katsella tälläistä perseilyä? Lähinnä tässä vituttaa se, kuinka saatiin vedettyä Laten hienot kolme kautta alas palkkaamalla ruoriin Kai Suikkanen, joka ei pelin taktisesta puolesta ymmärrä hevonpaskaa. Lisäksi Suikkasen viimeiset kolme vuotta menivät näin: TPS - Sija 13/14, TPS - Sija 9/14 + potkut marraskuussa 2014, Välivuosi kaudella 2015-16. Sitten hänet palkataan Suomen/Europan kärkijoukkue Oulun Kärppien PÄÄvalmentajaksi. Mitä aktuaalista v*ttua* Junno ja Aho? Pelistä haluttiin nopeampaa. Ollaanko sitä saatu? Ei todellakaan.

Kantakaa vastuunne koko kolmikko, ja tehkää nyt helvetti jotain, ettei tälläinen farssi enää toistu.
 

Micol

Jäsen
McTorsolta kysyisin, että miksi ihmeessä pitää yrittää nähdä asiat aina positiivisen kautta, vaikka jokin asia menisi ihan päin vittua ja huolella? Itse pyrin ainakin olemaan kaikessa mahdollisimman realisti ja tämän kauden Kärppiä seuranneena voinee todeta, että aika heikostihan tässä on joukkueella mennyt kaikenkaikkiaan vai kuinka? Eipä tässä tilanteessa nyt kukaan (paitsi sinä) jaksa olla optimistisin mielin, kun hommasta ei näytä tulevan valmista missään vaiheessa, vaikka nyt joku peli välillä voitetaankin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Etkö vieläkään tajua sitä, että me "marisijat" välitämme joukkueesta niin paljon, ettemme jaksa katsella tälläistä perseilyä?
Tajuan erinomaisesti. Siksi kirjoitinkin, että jokainen kannattaa tavallaan. Usko minua, kun sanon, että arvostan sitä tunnetta, mistä marinat kumpuavat. Sitä minä vain ihmettelin, miksi pitää kaikki ketjut samalla marinalla täyttää.

Kaipaan kovin taisteluhenkeä. Kaipaan yhteen hiileen puhaltamista. Kaipaan uhoa. Kaipaan uskoa joukkueeseen niin ylämäessä kuin alamäessä. Kausi on kesken ja urheiluromantikon silmin kattaus on mitä mainioin. Tällä palstalla ei vain vaikuta olevan enää sijaa sellaiselle. Pitäisi luovuttaa ja odottaa kauden pikaista loppumista. No, minä en taivu. Tulta munille!
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tajuan erinomaisesti. Siksi kirjoitinkin, että jokainen kannattaa tavallaan. Usko minua, kun sanon, että arvostan sitä tunnetta, mistä marinat kumpuavat. Sitä minä vain ihmettelin, miksi pitää kaikki ketjut samalla marinalla täyttää.

Kaipaan kovin taisteluhenkeä. Kaipaan yhteen hiileen puhaltamista. Kaipaan uhoa. Kaipaan uskoa joukkueeseen niin ylämäessä kuin alamäessä. Kausi on kesken ja urheiluromantikon silmin kattaus on mitä mainioin. Tällä palstalla ei vain vaikuta olevan enää sijaa sellaiselle. Pitäisi luovuttaa ja odottaa kauden pikaista loppumista. No, minä en taivu. Tulta munille!
Yhden kysymyksen haluaisin vielä esittää: Tappiollisen Ilves-ottelun jälkeen 3.12 vaadit viimein Suikkaselle potkuja. Mikä sai sinut ummistamaan silmäsi todellisuudelta ja uskomaan siihen, että tämän valmentajan irvikuvan alaisuudessa otteemme voisivat huimasti parantua?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kaipaan kovin taisteluhenkeä. Kaipaan yhteen hiileen puhaltamista. Kaipaan uhoa. Kaipaan uskoa joukkueeseen niin ylämäessä kuin alamäessä. Kausi on kesken ja urheiluromantikon silmin kattaus on mitä mainioin. Tällä palstalla ei vain vaikuta olevan enää sijaa sellaiselle. Pitäisi luovuttaa ja odottaa kauden pikaista loppumista. No, minä en taivu. Tulta munille!

Uho ja pullistelu ilman että siellä puserossa on oikeasti jerkkua, on hyvin surullista katsottavaa. Pätee nakkikioskeilla ja kiekkokatsomoissa.

Viimeisillä divarikausilla oli aihetta pullistella kun tiedettiin potentiaali, joka sittemmin päästiin näyttämäänkin. Nyt ei ole mitään aihetta.

En voi ymmärtää, jos Kärpät jatkaa Suikkasen kanssa vielä ensi kaudenkin. En vaan voi. Näillä näytöillä ei pitäisi olla mitään asiaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
McTorsolta kysyisin, että miksi ihmeessä pitää yrittää nähdä asiat aina positiivisen kautta, vaikka jokin asia menisi ihan päin vittua ja huolella?
Asioita voi katsoa monesta näkökulmasta. Lähtökohtaisesti suhtaudun asioihin positiivisesti. Jääkiekkojoukkueen kannattamisessa tällainen positiivinen suhtautuminen on kovin antoisaa. Minä uskon Kärppiin ja nautin Kärppien hurjasta kamppailusta vaikeuksien keskellä. Tällöin mahdollinen onnistuminen on entistäkin palkitsevampaa. Kauden jälkeen on sitten aika analysoida tarkemmin, miksi onnistuttiin tai epäonnistuttiin. Tuolloin on aika marinan sekä kritiikin tai mahdollisesti kiitosten. Ehkäpä suhtaudun kauden aikana Kärppien edesottamuksiin urheilijan näkökulmasta eli luovuttaa ei saa, ei koskaan. Tällöin voit katsoa itseäsi aamulla peiliin ja olla onnellinen.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Asioita voi katsoa monesta näkökulmasta. Lähtökohtaisesti suhtaudun asioihin positiivisesti. Jääkiekkojoukkueen kannattamisessa tällainen positiivinen suhtautuminen on kovin antoisaa. Minä uskon Kärppiin ja nautin Kärppien hurjasta kamppailusta vaikeuksien keskellä. Tällöin mahdollinen onnistuminen on entistäkin palkitsevampaa. Kauden jälkeen on sitten aika analysoida tarkemmin, miksi onnistuttiin tai epäonnistuttiin. Tuolloin on aika marinan sekä kritiikin tai mahdollisesti kiitosten. Ehkäpä suhtaudun kauden aikana Kärppien edesottamuksiin urheilijan näkökulmasta eli luovuttaa ei saa, ei koskaan. Tällöin voit katsoa itseäsi aamulla peiliin ja olla onnellinen.

No eipä tuota Kärppien tämänpäivästä esitystä voi taaskaan kovinkaan hurjaksi kamppailuksi kutsua. Aika halutonta ja laiskaa meininkiä siihen nähden, että voitolla oltaisiin parannettu huomattavasti asemia sarjataulukossa.
 

KemmiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja Suikkanen lähetetty matkoihinsa hyvissä ajoin. Kahta kautta putkeen ei voida näin jatkaa. 5.12.16 voitto Mikkelissä todellakin oli ihme, kun tähän päivään vertaa.
Vaikka pitäisi kahden päävalmentajan palkka maksaa, pitää harkita vakavasti voiko Suikkasella seuraavaankin kauteen lähteä, vaikkakin lähtökohdat oli aivan surkeat. Täytyy toivoa ihmettä keväälle, valitettavasti tämän kauden ihmeisiin ei riitä uskoa. Joukkue kasaan, pelaajat oikeille pelipaikoille (mm. sentterihankinnat haluaa pelata senttereinä) ja hyvä yhteinen harjoituskausi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yhden kysymyksen haluaisin vielä esittää: Tappiollisen Ilves-ottelun jälkeen 3.12 vaadit viimein Suikkaselle potkuja. Mikä sai sinut ummistamaan silmäsi todellisuudelta ja uskomaan siihen, että tämän valmentajan irvikuvan alaisuudessa otteemme voisivat huimasti parantua?
Tyhjentävä vastaus tähän olisi kovin pitkä. Olen kauden aikana kertonut paljon Kärppien vahvuuksista, enkä ala niitä enää tässä toistamaan. Noihin vahvuuksiin uskoni pohjaa. Tuon kyseisen Ilvespelin jälkeen uskoni kuitenkin todella loppui, onneksi hetkellisesti. Esitys Ilvestä vastaan oli umpisurkea ja vaikutti vahvasti siltä, ettei joukkue ole enää Suikkasen käsissä. Suureksi yllätyksekseni Kärpät esitti seuraavassa perin haastavassa vieraspelissä sarjanelosta vastaan jotain sellaista, mitä alkukaudella ei oltu nähty. Syntyi Mikkelin ihme! Tämä ihme elää edelleen vastoinkäymisistä huolimatta.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Syntyi Mikkelin ihme! Tämä ihme elää edelleen vastoinkäymisistä huolimatta.
Eikä elä. Älä viitsi defensoida.

Tulin vain sen sanomaan, että ihan hyvää työtä Soosi ja Manner ovat kuitenkin viisikkopelin eteen tehneet. Ok Meidän peliä, rakenteet huomattavasti tiiviimmät kuin alkukaudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös