Mika Partanen HIFK:hon

  • 183 367
  • 493

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Samaa fleguilua se oli ennen saikkuakin. Kaveri pelaa vain ja ainoastaan itselleen. Ketjukavereitakaan ei voi syyttää koska mr. "Supertähti" ei vahingossakaan lainaa kiekkoa muille.

Samaa olen havainnut. Itsellä on sellainen fiilis, että Partanen on nyt kadottanut jotain, johtuuko se sitten tippumisesta alempiin ketjuihin vai mistä. Rankkarissa hyvin näki, että itseluottamus ei ole nyt hyvällä tasolla, se suoraviivaisuus puuttuu mikä on Partasen vahvuus.

Itse kyllä huolestuin jo vähän aikaisemmin koska jotenkin jäi niistä haastatteluista mieleen sellainen ylimielisyys. Kuvitteliko jo, että on liigan terävää kärkeä muutaman ottelun otannalla? Partasen on palattava sorvin äären ja hakea taklauksia, kamppailu voittoja jne. Sitä kautta ne maalitkin alkaa taas tulemaan kun itseluottamus palautuu.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole aina ihan kiveen hakattua faktaa, kun Don Tami asiantuntijoi mutta eilen oli ihan hyvää huomiota PartasMikesta. Alkukauden syysvireen katoamisen myötä tullut selkeästi enemmän väkisin vääntämistä ja mailan puristusta. Hyvänä huomiona tuo eilinen älytön höntyilyjäähy hyökkäyspäässä. Partaselle tuskin tekisi huonoa hakea vaikka vauhtia Mestiksen kautta. En tosin osaa mennä sanomaan alentaisiko tuo ns. alennus entisestään laskenutta itseluottamusta, mutta tällä hetkellä rosterin tullessa terveemmäksi on mielestäni Partanen se, joka on siinä liipaisimella poppariosastolle.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itseluottamus kateissa nyt, eilinen rankkari oli melko kesy yritys. Itse koittaisin siirtää miehen nyt Ramun rinnalle muutamaksi matsiski ja jos sekään ei auta niin ehkä sitten hakemaan mestiksestä hieman vauhtia tekemiseen? Taitoa, voimaa, nopeutta jne. kaikki avut löytyvät kyllä. Pelisilmä ja pään sisäiset asiat näyttäisivät olevan ongelma, noi ovatkin kyllä vaikein kehitettävä asia.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ruudun kautta pannut merkille, että Mika skulaa pirun itsekkäästi nykyään. Joku palstaveli sanoikin, että hemmo alkoi leijua Näätä-matsissa tehdyn byyrin jälkeen, jossa laittoi nippuun pari-kolme pelaajaa.
Esimerkkinä eilen kolmannessa erässä 5 minuutin kohdalla tuli hyvännäköinen hyökkäys, jossa Mika leikkasi oikealta vasemmalle, toinen (en nyt muista kuka) päinvastoin ja oli menossa selkeästi parempaan sektoriin. Ratkaisuna oli vetää itse; vastaavia on ollut viime aikoina aivan liian paljon. Ymmärtäisi lainata kiekkoa välillä niin olisi mahdollisuus saada jopa takaisin parempaan mestaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olen ruudun kautta pannut merkille, että Mika skulaa pirun itsekkäästi nykyään. Joku palstaveli sanoikin, että hemmo alkoi leijua Näätä-matsissa tehdyn byyrin jälkeen, jossa laittoi nippuun pari-kolme pelaajaa.
Esimerkkinä eilen kolmannessa erässä 5 minuutin kohdalla tuli hyvännäköinen hyökkäys, jossa Mika leikkasi oikealta vasemmalle, toinen (en nyt muista kuka) päinvastoin ja oli menossa selkeästi parempaan sektoriin. Ratkaisuna oli vetää itse; vastaavia on ollut viime aikoina aivan liian paljon. Ymmärtäisi lainata kiekkoa välillä niin olisi mahdollisuus saada jopa takaisin parempaan mestaan.

Tuo on juuri sitä pelisilmää tai siis sen puutetta, en nyt usko, että Partanen mitenkään itsekäs olisi tarkoituksella, mutta kun pää ei nouse vaan katse pysyy kiekossa jne. niin jää omat kaverit vapailta paikoilta huomaamatta usein. Hyvä laukaus partasella on, mutta ehdottomasti pitäisi pystä lainaamaan kiekkoa enemmän myös ketjukavereille.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuo on juuri sitä pelisilmää tai siis sen puutetta, en nyt usko, että Partanen mitenkään itsekäs olisi tarkoituksella, mutta kun pää ei nouse vaan katse pysyy kiekossa jne. niin jää omat kaverit vapailta paikoilta huomaamatta usein.

Ja tämän vuoksi nimenomaan tulisi siirtää Ramun rinnalle takaisin, niin olisi itse ottavana osapuolena enemmän eikä antavana. Ei ole Partasesta rakentavaan rooliin vaan juuri snaipperin, Ramun rinnalla voisi toimia vielä siten kuin alkukaudella.

_
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Liian hyvin henkilökohtaisella tasolla mennyt alkukausi on näemmä pistänyt pelaajan luulot uuteen uskoon, ei muuta kuin mestikseen palaamaan takaisn maanpinnalle.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Vituttaa kyllä tällä hetkellä katsoa Kuljetusliike Partasta tuolla jäällä. Miten voi ammattilainen mielummin aina vaan menettää kiekon tai heittää sen epätoivoisena päätyyn, kuin syöttää omille joukkuekavereille. En vaan käsitä. Mieletön lahjakkuushan mies on, mutta korvien väli tuntuu olevan kovasti mätä.
 

Time-out

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt voisi popparit tehdä hyvää, hirveetä riplaamista vailla osoitetta. Kun Partanen on kiekossa tietää hyökkäyksen kuivumaan kasaan hetkessä, alkukausi näytti lupaavalta mut ei niin ei!
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Surullista on kyllä katsoa miestä, joka luulee ilmeisesti olevansa yhtä pehmeäkätinen kuin Ramu ja Goldie, kun hän ei sitä ole eikä ikinä tule olemaankaan. Popparit ja/tai mestis voisi kyllä tehdä ihan hyvää, koska tällä hetkellä tuo tekeminen haittaa aivan järjettömästi muun ketjun pelaamista. Sen jälkeen nelosketjuun tekemään sitä, missä on hyvä; fyysisessä pelissä ja suoraviivaisissa ratkaisuissa.
 

hiji91

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Melbourne Football Club
Surullista on kyllä katsoa miestä, joka luulee ilmeisesti olevansa yhtä pehmeäkätinen kuin Ramu ja Goldie, kun hän ei sitä ole eikä ikinä tule olemaankaan. Popparit ja/tai mestis voisi kyllä tehdä ihan hyvää, koska tällä hetkellä tuo tekeminen haittaa aivan järjettömästi muun ketjun pelaamista. Sen jälkeen nelosketjuun tekemään sitä, missä on hyvä; fyysisessä pelissä ja suoraviivaisissa ratkaisuissa.

Valitettavasti olen samaa mieltä. Partasesta ei ole ollut mihinkään viime matseissa. Eilenkin lambergin ja nykoppin kova työ meni aina hukkaan kun partanen menetti kiekon. IFK.n aika epäorganisoitu hyökkäys ei sovi ollenkaan partaselle. Ei tiedä mitä tekis kiekon kanssa tai edes kiekottomana. Mun papereissa partanen on eka vilttiin menijä kun kuparinen tai puustinen tulee takas.
Partasella ei vaan riitä pelinlukutaito ja sitä kautta häviää kaksinkamppailuja jatkuvasti, vaikka periaatteessa fysiikan ja taidon pitäis riittää.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Voisi Mestiskin tehdä osansa mutta kaikki kritisoijat kommentoivat liiallista kuljettamista vailla päämäärää, itse olen edelleen eilisenkin pelin jälkeen tuota mieltä mitä tuossa ylempänä totesin, Partasen peli voi parantua jos olisi enemmän ottavana osapuolena ja päättämässä kuvioita kuin luomassa niitä, joten kokeilisin Ramun rinnalla ennen kuin passittaisin Mestikseen. Ramun kentässä pelintekijän rooli on niin vahvasti sentterillä että en usko kiekon päätyvän Partaselle kuin vasta hyökkäysalueella. Eilen Partanen halusi olla ketjunsa kynämies ja rakentaja kun Lamberg ja Nykopp on suoraviivaisia, se ei toiminut.

_
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jumalauta tää vermo on rasittava tapaus. Kiekkoa nussitaan siihen asti että joko menettää sen tai sitten syöttö on aivan jumalallisen surkea. Tälle pelaajalle ei ole mitään käyttöä, ulos vaan.

Sen verran löysä makaroni kyseessä, että power forwardia tästä on turha odottaa, ei ole edes luonnetta sellaiseen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En kyllä ymmärrä nyt, siis Partasella on mennyt jo pidempään huonommin, niin luulisi silloin kaverin, joka kumminkin osaa todistetusti taklata niin tekevän edes sitä! Mutta ei, ei mitään tietoa fyysisyydestä tai mistään muustakaan tällä hetkellä. Koppa jumissa, mutta ei sen pitäisi duunin tekemistä estää. Kun maalintekijällä on hieman vaikeampaa, niin maalintekijä alkaa laukoa enemmän vain joka paikasta.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mun mielestä näyttää siltä, että Partanen ei tiedä tällä hetkellä onko lintu vai kala. Vaikuttaa siltä, että mies ei millään tasolla tiedosta omia vahvuuksiaan jääkiekkoilijana. Tästä seuraa se, että herra ei näitä vahvuuksia käytä, minkä johdannaisena mikään ei onnistu. Kun mikään ei ole pitkään aikaan onnistunut, niin pata on ihan totaalisen solmussa. Tänään taas toisessa erässä mies näytti miltä se näyttää, kun jääkiekkoilija ei käytä vahvuuksiaan, ja on silti mielestään niin vitullinen dynamo, ettei kiekkoa tarvitse lainata ketjukavereille. Enpä tuon hyökkäysalueen kierron jälkeen enää huomannut Partasta kentällä, mutta multa menee kieltämättä usein asioita ohi.

AN:n kanssa eri mieltä siitä, onko Partasella luonnetta voimahyökkääjäksi. Viime kaudellahan mies useampaan otteeseen osoitti, että on taito ja halu taklata. Lisäksi miehellä on liigatasolle napakka ranne ja kokoa ja näköä päästä hyville vetomestoille. Mutta kun Mika perkele luulee olevansa pelintekijä ja kikkakone vailla vertaa.

Kumpa tämä mies saataisiin joulutauolla suljettua mökkiin viikonlopuksi Jasse Ikosen kanssa niin. Ohjeet mökkireissulle voisi olla ne, että Partanen pitää suunsa kiinni ja Ikonen kertoo omien vahvuuksien käyttämisestä. Juhani Tamminen voitaisiin palkata herran Eurotam Oy:nsä kautta viikonlopuksi huutamaan Partasen korvaan Keep it simple stupid -mantraansa. Vituttaa katsoa kun lupaava oma poika on kovaa vauhtia pelaamassa itseään maakuntiin.
 

Stigu

Jäsen
Itse uskon, että Partanen tulee vielä tällä kaudella. Kyseessä on kuitenkin isokokoinen, ihan hyvin luisteleva, potetiaaliset kädet ja peliälyn omaava pelaaja. Partanen on tällä hetkellä tavallaan Stögön pelifilosofian "uhri", jossa pelaajilla on aika paljon vapauksia toteuttaa itseään (kunhan kiekko toimitetaan vastapuolen päätyyn). Uskon että hän kauden mittaan oppii erityisesti tuota peliälyä lisää. Jos Partanen olisi joku 160-senttinen joonasvihko tai eerosmorevuori, niin ei olisi vaikea luopua hänestä, mutta kyseessä on kuitenkin erittäinkin IFK:n näköinen pelaaja, joten annetaan Mikalle aikaa kehittyä, jookos?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
AN:n kanssa eri mieltä siitä, onko Partasella luonnetta voimahyökkääjäksi. Viime kaudellahan mies useampaan otteeseen osoitti, että on taito ja halu taklata.

Jos viime kaudella on muutaman kerran sattunut taklaamaan, niin se ei vielä tee miehestä voimahyökkääjää tai edes potentiaalista sellaista, kun vastapainona on tämän kauden surffailu ja edarimainen pelityyli. Tällä kaudella tämä virtuoosi on ennemmin jättänyt ahtaisiin paikkoihin menemättä kuin olisi valmis laittamaan kroppaa likoon joukkueen puolesta. Ei ole kovin kaksinen joukkuepelaaja.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Jos viime kaudella on muutaman kerran sattunut taklaamaan, niin se ei vielä tee miehestä voimahyökkääjää tai edes potentiaalista sellaista, kun vastapainona on tämän kauden surffailu ja edarimainen pelityyli. Tällä kaudella tämä virtuoosi on ennemmin jättänyt ahtaisiin paikkoihin menemättä kuin olisi valmis laittamaan kroppaa likoon joukkueen puolesta. Ei ole kovin kaksinen joukkuepelaaja.

Niin, viime kaudellahan mies ihan selkeästi nautti taklaamisesta. Pelasi tilanteet kovaa ja aina loppuun saakka. Tämä surffailuhan on nimenomaan tämän kauden ilmiö. Tätä minä yritin perustella sillä, että mies ei tiedä tällä hetkellä omia vahvuuksiaan jääkiekkoilijana, eli ei pelaa omaa peliään. Tiedä sitten kuinka hyvin tai huonosti olen haisulla. Fakta kuitenkin on, että se Mika Partanen, joka tällä hetkellä heiluu kentällä miten sattuu ja kiekon saatuaan vetää kaarrostakiekosta luopumatta ei ole se pelaaja, joka on omilla otteillaan lunastanut paikan HIFK:n liigajoukkueesta. Miehessä on kova potentiaali olla maaleja tekevä voimahyökkääjä. Valitettavasti vaan, kuten totesitkin, mies ei tällä hetkellä ole kaksinen joukkuepelaaja, ja sitä kautta kaikki potentiaali valuu, toivottavasti vain tämän ohikiitävän hetken, hukkaan. Jos mies vain ymmärtäisi palata siihen vahvan luistelun, vahvan vääntämisen ja taklaamisen jääkiekkoon olen varma, että tulosta tulisi myös pisteiden muodossa.
 

444

Jäsen
Kun ei riitä, niin ei riitä. Ulos.
Mulle joukkueen menestys menee aina yksilön kehityksen ja menestyksen edelle, aina. Partanen voi olla ihan symppis kaveri omata jonkun mielestä jotain potentiaaliakin, mutta tällä hetkellä aiheuttaa vain ja ainoastaan hallaa joukkueelle. Voi olla, että breikkaa joskus jossain maakunnissa, mutta mua ainakin vituttaa katsella omissa riveissä jotain ikuista prospektia, joka ei edes halua kehittyä joukkuepelaajana.
Lisätään nyt vielä, että tämän heebon takia me ei toki hävitä pelejä, mutta kyllä kaveri myös tuhoaa aina vähintään yhden ketjun mahdollisuudet ratkaista pelejä meidän eduksi.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei jumalauta tätä kaveria, kyllä on paljon muodostunut keltaista nestettä korvien väliin muutamassa kuukaudessa. Tosin, enpä ole tästä pelaajasta mitään odottanutkaan, koska elvikset harvemmin muuttuvat miksikään -> Hannu Pikkarainen. Toivottavasti ulostettaisiin jo ennen tämän kauden siirtorajaa jonnekin mestis joukkueeseen. HIFK:lle tästä pelaajasta ei ole mitään iloa, päinvastoin. Törmänen laittoi onneksi vilttiin, mutta ikävä kyllä tätä pelaajaa joutuu todennäköisesti katselemaan jatkossakin, kun Goldobin on kisoissa ja Ikonen loppu kauden saikulla. Perkele!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä ristiriitainen pelaaja. Potentiaalia olisi olla dominoiva voimahyökkääjä liigassa, mutta esmes tänään oli HIFK:n kirkkaasti heikoin lenkki. Elvistelystä en tiedä mitään, mutta kai lienee selvää, ettei sen tyyppistä asennetta Törmänen kauan katso?

Voisikohan taustalla olla jotain vammaa, joka selitti Ikosen läpimurtokauden hiipumisen?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Partanen omaa kyllä ihmeellisen kyvyn pitää kiekkoa liian kauan ja lopettaa kiekon hallinta paskaan ratkaisuun
 

Jester79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, Toronto Maple Leafs
Todella itsekästä peliä taas kerran Partaselta. Blegi pelissä hieroi ja hieroi pariin otteeseen ja sit joko menetti kiekon tai täysin onneton syöttö yritys.
Jotenkin tuntuu että Partaselta on pelisilmä hukassa. Hyvin pyörii yksiksen nurkassa, mutta kun pitäisi kiekkoa pistää eteenpäin, niin ei tapahdu mitään.
Odotin todella paljon Partaselta tällä kaudella, mutta joko Stögön valmennusmetodit ei sovi tai sit on kehityksessä tullu takapakkia.
Tällä hetkellä ei mahdu minun mielestäni joukkueeseen, harmi!
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Todella itsekästä peliä taas kerran Partaselta. Blegi pelissä hieroi ja hieroi pariin otteeseen ja sit joko menetti kiekon tai täysin onneton syöttö yritys.
Jotenkin tuntuu että Partaselta on pelisilmä hukassa. Hyvin pyörii yksiksen nurkassa, mutta kun pitäisi kiekkoa pistää eteenpäin, niin ei tapahdu mitään.
Odotin todella paljon Partaselta tällä kaudella, mutta joko Stögön valmennusmetodit ei sovi tai sit on kehityksessä tullu takapakkia.
Tällä hetkellä ei mahdu minun mielestäni joukkueeseen, harmi!
Luulin Saipa-matsissa, omista harhoistani johtuen kaiketi, että Parru olisi juuri tuosta helmasynnistään päässyt, eli siitä että kuskaa kiekkoa niin pitkään että menettää, tai juuri ennen sitä syöttää, että voi sanoa yrittäneensä syöttöä. Tänään paljastui juuri tuo totuus: kuljettaa "minä itte" niin kauan että ajautuu umpikujaan, ja menettää tai antaa paskan syötön, "Hei coach, näitsä mä yritin syöttää". Surullista.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Partanen pyörii kuin puolukka siellä. Huonoja ratkaisuja, tehotonta kiekon hieromista. Olis mahdollista suoraviivaisella pelillä saada tulostakin, mutta kaveri on kadottanut " punaisen langan".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös