Mika Partanen HIFK:hon

  • 183 002
  • 493

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin Partanen jatkaa HIFK:ssa ensi kaudella. Itse olin ihan varma, että suuntaa muualle, mutta muuta kerrottiin.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Samaa viestiä tänne tihkunut. Partanen jatkanee meillä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mun mielestä hieno uutinen jos pitää paikkansa, Partasella on potentiaalia paljon ( sen on nähnyt jokainen ) ja jos mies nyt vaan saa semmoisen oikean asenteen tuohon hommaan niin tulee tekemään kovaa jälkeä vielä. Parhaimmillaan loistava fyysinen hyökkääjä, pahimmillaan sitten vetelä surffailija vailla mitään päämäärää.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Partasen pitää vetää totaalinen huippu-urheilijan kesä ja vähän myös itse funtsia pelaamistaan joukkueen eteen, niin kyllä se siitä lähtee. Tasaisuutta peliesitykseen lisää ja tason nostoa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Partasen pitää vetää totaalinen huippu-urheilijan kesä ja vähän myös itse funtsia pelaamistaan joukkueen eteen, niin kyllä se siitä lähtee. Tasaisuutta peliesitykseen lisää ja tason nostoa.
Joku voisi käydä kiikuttamassa Parrulle Johanneksen neuvot. Onnistuessaan Partanen olisi juuri sitä mitä HIFK kaipaa, ja kaikki meistä toivovat Partasen breikkaamista.

Tsemppiä Parrulle kesään ja ensi kaudella lopullinen läpimurto!
 

Stigu

Jäsen
Partanen oli alkukaudesta hieman tuon Stögön "No roles"-filosofian uhri. Mielestäni Partanen voisi parhaimmillaan olla Lukon Vauhkosen tasoinen pelaaja, myöhemmin iän ja kokemuksen karttuessa joku Pihlman. Tuo Vauhkosen tasolle pääseminen edellyttäisi helvetin paljon agressiivisuutta lisää, muilta taidoiltaan Partanen on mielestäni Vauhkosen tasoa. Olettaen, että Stögö roolittaa jengin jo alkukaudesta, olisin valmis antamaan Partaselle jouluun 2015 asti aikaa. Parru on raameiltaan jääkiekkoilijan kokoinen, mutta ei hänkään voi olla ikuinen lupaus.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Itse en näe Partasessa potentiaalia niin paljon kuin kaikki muut tuntuvat näkevän. Miehen peli on kovin yksipuolista ja tuntuu ettei näe ketjukavereitaan juuri ollenkaan. Tähän on usein syynä joko se että pelaajalla ei vain ole näkemystä joukkuepelistä vaan tuntuu että itse pitää ratkoa pelit. Tai sitten henkilökohtainen tekniikka on sillä tasolla että kaikki keskittyminen menee siihen että kiekko pysyy lavassa, eikä katsetta uskalla nostaa.
Tuntuu että tekua Partasella on joten jälkimmäinen vaihtoehdoista ei tunnu oikealle. Olisiko sitten niin että mies ei omaa riittävää pelikäsitystä että voisi hyödyntää ketjukavereitaan. Pahinta tuossa on se ettei tuota oikein voi opettaakaan, tekniikkaa kyllä voisi jos siitä olisi kiinni.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mielestäni Partanen voisi parhaimmillaan olla Lukon Vauhkosen tasoinen pelaaja, myöhemmin iän ja kokemuksen karttuessa joku Pihlman. Tuo Vauhkosen tasolle pääseminen edellyttäisi helvetin paljon agressiivisuutta lisää, muilta taidoiltaan Partanen on mielestäni Vauhkosen tasoa

Nämä reilu parikymppiset heebot voivat ottaa kesän aikana isojakin askelia kehityksessä. Vauhkonen on Partasta noin 4 vuotta vanhempi ja Partasen ikäisenä Jokereissa pelatessaan oli Vauhkosella vaikeuksia mahtua edes kokoonpanoon ja joutui hakemaan vauhtia Mestiksestä. Kulunut fraasi on, että onnistumiset ruokkivat itseluottamusta ja itseluottamus ruokkii onnistumisia. Oikeassa roolissa -kuten Vauhkosella Lukossa- itseluottamukselle annetaan mahdollisuus kasvaa.

Partasella on kaikki eväät vakiintua VL:ksi parin vuoden sisällä, se edellyttää oikeaa roolia ja kärsivällisyyttä ja siihen ei pelaaja aina voi itse edes vaikuttaa. Muistanko oikein, että Partanen oli edellisellä kaudella huomattavasti hanakampi hakemaan taklauksia kuin tällä kaudella?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Muistanko oikein, että Partanen oli edellisellä kaudella huomattavasti hanakampi hakemaan taklauksia kuin tällä kaudella?

Muistelen samoin, lisäksi mulle jäi mieleen että mies oli jopa useammin valmis pudottamaan hanskansa. Luulen että Stögö on laittanut suitsia tiukemmalle tuon rymistelyn suhteen myös Partaselle.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Partanen erottuu muista "peruspörrääjistä" siten, että hän osaa tehdä maaleja. Miinuksiakin on, kuten se älytön kiekon kuskaaminen välillä, mutta jos sen kääntää plussaksi, niin onpahan itseluottamusta + senkin ajan on kiekko pois vastustajalta. Toivottavasti Partanen pysyy meillä. Haluan katsoa tuon kortin vielä pidemmälle.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Luulen että Stögö on laittanut suitsia tiukemmalle tuon rymistelyn suhteen myös Partaselle.
Todennäköisesti ja se on sääli. Partanen on kuitenkin raamikas sälli jolta löytynee sitä aitoa halua käyttää fysiikkaansa hyväkseen. Partanen on mielestäni arvokas pelaaja siinä mielessä, että ominaisuuksiensa perusteella voidaan roolittaa mihin tahansa ketjuun. Mutta vain, jos saa luvan rymistellä ja käyttää fysiikkaansa.
 

Stigu

Jäsen
Partanen on mielestäni arvokas pelaaja siinä mielessä, että ominaisuuksiensa perusteella voidaan roolittaa mihin tahansa ketjuun. Mutta vain, jos saa luvan rymistellä ja käyttää fysiikkaansa.
Samaa mieltä. Siksi diggaan näistä isokokoisista pelaajista, joilla on ihan OK jalat ja kädet: heitä voi käyttää periaatteessa monessa ketjussa. Verrokkina esim. Leino, josta ei saa nelosen sentteriä hyvällä tahdollakaan, tai Micke-Max joka ykköskentän pelaajana herättää itkun ja naurun sekaisia tunteita.

Aivan kuten C.Orr toteaa aiemmin, avainsana taitaa olla itseluottamus. Partasella hirtti jotenkin tuo Stögön AirHockey kiinni, eli hänestä tuli iirojärvimainen tavarajuna, joka luisteli laitaa pitkin eestaas. Jos Party-boy pääsee toteuttamaan vahvuuksiaan heti kauden alusta, voi hänestä vielä transformoitua meidän oma vauhkonen. Nyt hän on oikeastaan lähempänä ravintoketjun alinta porrasta, eli lobotomiapotilas Tuomaista, joka oli iso, mutta jolta puuttui täydellisesti agressiivisuus.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pelkään, että Partanen ilmestyy Stögön ohjeistamana kesätreenien jälkeen riviin 72-kiloisena iloisena pörriäisenä. Muistettakoon kuitenkin, että hän on tunnollinen harjoittelija ja kiva pukukoppipelaaja.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Partanen veti viime kesän omatoimisen jakson (a.k.a kesäloman) varsin vihkoon ja heitti alkukesän kovan duunin kuukaudessa alas. Samanlaiseen paisumiseen ja asennevammaan ei nähdäkseni saman koutsin alaisuudessa oikeasti pitäisi olla varaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Partanen veti viime kesän omatoimisen jakson (a.k.a kesäloman) varsin vihkoon ja heitti alkukesän kovan duunin kuukaudessa alas. Samanlaiseen paisumiseen ja asennevammaan ei nähdäkseni saman koutsin alaisuudessa oikeasti pitäisi olla varaa.

Partanenhan loisti kuitenkin pari kuukautta alkukaudesta, joten onhan siellä jotain tehty oikein. En oikein ymmärtänyt mitä on heitetty ja milloin alas, tarkoitatko että alkoi röpöttelemään siinä about lokakuussa ja siksi loppukaudesta ei tullut mitään. Mulla on hyvin muistissa se Partanen joka ratkoi CHL-pelejä ja vielä liigapelejäkin syys-lokakuussa.

Jos kärjistetään niin asennevammahan Partasella on, allekirjoitan sen saman mitä moni muu täällä, Partanen hokee kentällä "mä tahdon veivaa,veivaa jne". Kiekkoa kuljetellaan tuloksetta ympäri hyökkäysaluetta ennen kuin se menetetään, passeja ei näy koskaan ja ne valonpilkahdukset on niitä kun pääsee vetopaikkaan.

Jatkoako tälle miehelle, vähintäänkin ristiriitaista jos vie esim Ikosen paikan kolmosesta. Jasse on moninkertaisesti hyödyllisempi pelaaja niin työmoraaliltaan, pelilukutaidoiltaan kuin ihan maalintekijänäkin. Mitä Parrulla sitten tekee nelosessakaan, ei mitään. Pelasi osansa ihan ok loppukaudesta mutta ei se ole se rooli missä olisi vahvuuksillaan. Laittaisin kiertoon. Vaikkapa SaiPaan.

_
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Partasen pitäisi kai ns. aikuistua. Onnistuuko. Kuuleeko Mika Partanen. Ala huippu-urheilijaksi. Ehdit kyllä elää muutakin elämää siinä sivussa, huom! "siinä sivussa". Ryhdy oikeaksi HIFK-tähdeksi ja juttele järkevästi esim. Ville Peltosen kanssa mitä tarkoittaa huippu-urheilijan elämä. Itse en edes viitsisi tällaista kirjoittaa, mutta näen Mika Partasessa vielä potentiaalia nousta vähintään huipputason Liigapelaajaksi ja toivottavasti pelaten HIFK:n eteen.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Partanen on kyllä ristiriitainen pelaaja. Kaverihan oli kaksinkamppailuissa läpi koko kauden ihan lapanen ja vaikutti ajoittain Goldobinin pehmeämmältä painokselta. Kauden aikana nähtiin muutama painava taklaus, kun sattui olemaan kaikki taivaankappaleet kohdallaan, mutta muuten pelaaminen oli ihan käsittämätöntä mössöä. 30 kiloa kevyemmät pakit näytti useimmiten pelaavan Partasen pelkällä heikommalla kädellään irti kiekosta, kun pääsivät riittävän lähelle.

Voiko tilannekovuuden puute olla peluutuksen syytä? Mielestäni ei.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun silmiin Parrun ongelma on peliälyn puute. Periaatteessa hyvä paketti, mutta prosessori tökkii.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Veikkaan, että Partasen tyyppiselle pelaajalle Törmäsen rajuun luisteluun ja suunnanmuutoksiin perustuva pelitapa on valitettavasti myrkkyä. Kyllä Partanen osaa rouhia, jos niin ohjeistetaan. Mielestäni ketään HIFK:sta Åstenin playoffketjua lukuunottamatta ei ollut ohjeistettu rouhimaan ja riistämään. Pelityyli suosii samiblomqvisteja. Toivoisin silti Stögön oppineen, että joukkue kuin joukkue tässä liigassa tarvitsee myös röyhkeyttä ja muskeleita. Tämä siis ihan ohi meidän omien brändijorinoiden. Ei tarvitse kuin katsoa nyt välierissä pelaavien jengien valmiutta myös fyysiseen peliin. Törmänen on fiksu kaveri ja luultavasti tajusi, että Suomen liiga ei ole yksi yhteen Sveitsi, missä vauhti & taito riittävät. Partaselle uutta matoa koukkuun ensi kaudeksi, hyvä sälli hän on ja jäi historiankirjoihinkin Ipa-matsin ratkaisijana.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Partaselle uutta matoa koukkuun ensi kaudeksi, hyvä sälli hän on ja jäi historiankirjoihinkin Ipa-matsin ratkaisijana.

Totta, tuollaisen matsin ratkaisijaksi Partanen oli oikeastaan aika looginen. Sillä kun pelaajat väsyvät niin juuri tuollaiset kuljetuskoneet pääsevät oikeuksiinsa.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Parru on parantanut otteitaan selvästi viimekaudesta. Toki otanta on vielä pieni, mutta aimoannos suoraviivaisuutta on tullut pelaamiseen. Se helmasynti että kuskataan niin kauan että lopulta menettää kiekon on poissa. Nyt lähtee syöttö jos ei itse enää pääse. Tosin noin vuosi sitten näytti myös hyvältä, kunnes Parru ratkaisi yhden pelin Kärppiä vastaan eikä sen jälkeen luopunut kiekosta enää kertaakaan koko kaudella. No toivossa on hyvä elää, olisko nyt oppinut.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Veikkaan, että suuri kiitos asennemuutoksesta kuuluu Puustiselle ja Elkinsille. Noilla kavereilla luulisi olevan sen verran kannuksia, että Partanen on uskonut kerrasta. Laukaus on erittäin hyvä, ja uskon että pääsee paremmin käyttämään sitä jos vastustajat alkavat pelaamaan enemmän syöttöä pois. Tähän asti on ollut tosi helppo pelata Partanen pois, kun syöttö ei ole ollut vaihtoehto. Jos jatkaa samalla lailla, niin voi tulla ongelmia löytää Hintzille paikkaa kokoonpanosta sitten kun palaa. Itse ainakin olin ollut sijoittamassa juuri tuohon Elkinsin rinnalle, mutta se ei tietysti kuulu tähän (viesti)ketjuun
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Partanen on saanut paljon paskaa niskaansa ja välillä ihan aiheesta, mutta annetaan tunnustusta kun sen paikka on. Täydentää tällä hetkellä hienosti IFK:n "ykkösvitjaa" ja omaksunut selkeästi kokonaisvaltaista pelaamista. Enää peli ei ole kiekon kanssa väkisin puskemista niin kuin ajoittain viime kaudella. Jos ketju pysyy kasassa ja ketjukaverit terveinä, niin 30-40 pointsia on täyttä realismia. Tälläkin hetkellä lähes piste per peli -tahdissa mennään. Läpimurto? Sanoisin, että kyllä.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Pakkohan Parrua on hehkuttaa, kun syytä on. Verrattuna viime kauden runkosarjaan, mies on kuin toiselta planeetalta. 18 peliä, 14 pistettä. Ja mukana sekä Partaselle tyypillisiä yksilösuorituksia että erittäin hyvin ketjun kanssa rakennettuja tilannemaaleja. YV:llä vastuuta on tullut ja syystäkin.

Itseluottamus on noussut samalle tasolle kuin Mikkelin-stintillä. Osoittautuuko Parru lopulta Paloposti 2.0:ksi? Hyvät ovat ainakin enteet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös