Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 372 394
  • 7 308

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole tämäkään. Kyllä tässä haetaan kasari-heviä.
Joku noissa sinun vinkeissä on pielessä. Olen kuunnellut "heviä" 70-luvun lopulta saakka ja jos olisi olemassa tunnettu (ilman kitaristia toimiva!) kahden soittajan heavy-/hardrock bändi 80-luvulta niin tietäisin sen.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Mikä biisi? Tämä on soinut radiossa melkein joka kanavalla ja joka päivä. Tyylilaji EDM. Sanoista ei ole mitään hajua onko niitä, naisääni ainakin jotain ääntelee. Kertosäkeessä(?) on aluksi syntetisaattorin pimputtelua ja sitten naisääni alkaa ääntelemään korkeita ja matalempia ääniä. Tämän jälkeen jatkuu syntikan pimputus.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mikä biisi? Tämä on soinut radiossa melkein joka kanavalla ja joka päivä. Tyylilaji EDM. Sanoista ei ole mitään hajua onko niitä, naisääni ainakin jotain ääntelee. Kertosäkeessä(?) on aluksi syntetisaattorin pimputtelua ja sitten naisääni alkaa ääntelemään korkeita ja matalempia ääniä. Tämän jälkeen jatkuu syntikan pimputus.
Miksi mulla tulee ekana mieleen David Guetta ft. Showtek & Vassy - Bad
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
YleX:n viimeksi soitettuja kappaleita

Lähes jokaisella radiokanavalla on soitetuista kappaleista jonkinlainen lista nettisivuillaan, yleensä sieltä löytyy nopeimmin oikea vastaus
Ja oheinen linkkin vie YleX:n sivuille
Olen katsonut Loopin, Yle X:n ja NRJ:n soittolistat läpi. Loopilta ja Yle X:ltä ei löytynyt ja NRJ:n kappaleita en saanut soimaan puhelimella. Täytyy käydä koneelta katsomssa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kannattaa ladata puhelimeen shazam ja olla valppaana kun biisi tulee radiosta. Tekee tämän ketjun välillä melko hyödyttömäksi...
 

Masentaja

Jäsen
Pahoittelen jos tätä joku jo aikaisemmin on kysellyt. Mikä mahtaa olla tuo biisi joka soi Jokereiden peleissä ainakin kolmannessa erässä jossain vaiheessa? Äskenkin pärähti soimaan. Joka kerta sitä tulee ihmeteltyä kun sen kuulen. Sanoista en saa telkkarin välityksellä mitään selvää, mutta ilmeisesti suomenkielinen kappale, jossa mies laulaa jotain ilman säestystä.


Meinaatko Katupoikien laulua? https://www.youtube.com/watch?v=ckLp_L37ZZM

Matsissa "Eteläpäädyn esittämänä", on siinä kitarasäestys.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kannattaa ladata puhelimeen shazam ja olla valppaana kun biisi tulee radiosta. Tekee tämän ketjun välillä melko hyödyttömäksi...
Tätätäkin on koitettu, mutta nyt hakemani kappale ei sitten tietenkään ole radiosta soinut pariin päivään... Täytyy olla valppaana.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt etsitään bändiä. Käsittääkseni bändissä oli vain kaksi soittajaa; basisti ja kosketinsoittimia räpläävä laulaja. Soitti rokkia/heavya 80-luvulla. Taitaa/taisi olla melko tunnettu. Voi olla, että tuo basisti-osuus meni väärin, mutta kosketinsoittimet, tai syntetisaattorit olivat iso osa tätä bändiä.
Pitäisi olla suht helppo ja täältähän bändin biisiin linkin aikanaan bongasinkin.

Syntikan pimputtajia tosin enemmän kuin kaksi, mutta just ja just kasaria: Kraftwerk

http://www.youtube.com/watch?v=OQIYEPe6DWY
 

abc

Jäsen
Mikä biisi? Tämä on soinut radiossa melkein joka kanavalla ja joka päivä. Tyylilaji EDM. Sanoista ei ole mitään hajua onko niitä, naisääni ainakin jotain ääntelee. Kertosäkeessä(?) on aluksi syntetisaattorin pimputtelua ja sitten naisääni alkaa ääntelemään korkeita ja matalempia ääniä. Tämän jälkeen jatkuu syntikan pimputus.
Olisko Deorro - Five Hours? https://www.youtube.com/watch?v=MF6JvbfYI-8
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Miksi mulla tulee ekana mieleen David Guetta ft. Showtek & Vassy - Bad
Uskomatonta löytää vastaus jo ennen kysymyksen esittämistä!

Maanantai-iltana (tai siis ti-yönä Suomen aikaa) mun oli tarkoitus "vetää long-shotilla" kysymys tähän ketjuun. Ehkä joku kolme viikkoa sitten tein lyhyen stop-overin Turkuun. Pari päivää kotona ja käytiin siinä sitten kavereiden kanssa kebabilla. Kebumestassa soi taustalla joku radiokanava todella hiljaa, ja sieltä tuli helvetin hyvä biisi. Yritin ja yritin tarkentaa kuuloani kyseiseen biisiin, mutta en saanut selvää oikeastaan muusta kuin kertosäkeestä: "it's good to be back". Heitin sitten puolihuolimattomasti ilmoille kysymyksen, että mikä biisi tää mahtaa olla, olisko tää jotain uutta Scooteria? Kumpikaan paikalla olleista kavereistani ei ole sen enempää kiinnostuneita konemusiikista, mutta toinen heitti vastauksen aivan yllättäen: "Tää on David Guettaa. David Guetta featuring joku..."

Noh, tämä sitten unohtui joksikin aikaa, kunnes viime maanantaina heittelin Youtubeen hakusanoiksi "David Guetta feat". Mä kävin sitten läpi varmaan kaikki Guettan featuring-biisit Rihannasta alkaen. Hakemani biisi ei sitten vain löytynyt millään. En muistanut metsästämästäni biisistä lähes yhtään mitään, mutta olisin tunnistanut sen takuuvarmasti heti kuultuani. Aikani tuskailtuani päätin raapustaa helvetin heikoilla tuntomerkeillä (melkein Scooter - tod.näk David Guetta feat joku) kysymyksen Jatkoaikaan. Ketjun avattuani viimeisimpänä postauksena oli Captain Slow'n vastaus...

Kiitos @Captain Slow - tai paremminkin Captain (too) Fast
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Itse asiassa jatkokysymys edelliseen postaukseeni David Guetta & Showtek - Bad featuring Vassy:

Missä biisissä tota samaa melodiaa (sointukuviota?, koukkua?, whatever?) on käytetty aiemmin?

Mulla on jotenkin sellainen tunne, että toi sama melodia on tuttu jo 90-luvulta. Scooter oli aivan ensimmäinen joka mulle tuli tosta mieleeni, mutta aivan yhtä hyvin se voi olla jostain tyyliin Paul Oakenfoldin live-setistä tms. Aivan originaalihan voi olla peräisin jo 70- tai 80-luvuilta.

Supertramp - Logical Song (1979)
Scooter - Ramp! (Logical Song) (2002)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mikähän rockbiisi? Kertosäkeen loppupuolen hoilataan "tydydydydy.." kuorossa. Niin tutunoloinen mutten saa päähäni.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olenkohan mä kännissä (OLEN - näin tiistai-illan kunniaksi) vai täysin kassalla (myös hyvin todennäköistä)?

Stig Dogg - Häsleri

Olenkohan mä nyt aivan kujalla, mutta mä väittäisin kuulleeni tästä jonkinlaisen... "country-version"? Siis biisiä vedettiin eteenpäin jonkun skittan ja banjon voimalla - sanat saattoivat olla hieman "normaalista" poikkeavat. Mä olen melkein satavarma, että mä olen tällaista biisiä joskus soittanut (Youtube?) parille tutulleni, jotka eivät puhu sanaakaan suomea. Nää samat tyypit osaavat mm. "Viheltelen" -melodian ulkoa. Sanaakaan he eivät ymmärrä, mutta merkitys on aivan sama - kielellä millä hyvänsä...
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Stig Dogg - Häsleri

Olenkohan mä nyt aivan kujalla, mutta mä väittäisin kuulleeni tästä jonkinlaisen... "country-version"? Siis biisiä vedettiin eteenpäin jonkun skittan ja banjon voimalla - sanat saattoivat olla hieman "normaalista" poikkeavat.
Stigin Puumaa mä metsästän -albumilla oli uusia sovituksia myös hänen vanhemmista biiseistä ja myös Häsleri levyltä löytyy, joten veikkaisin tuosta versiosta olevan kyse, linkkiä nyt en tähän hätään saa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös