Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 375 178
  • 7 308

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Missä suomalaisessa laulussa kertosäe menee jotenkin näin:

aaaaa
salaisuudet (?)

Laulajana on nainen ja biisi on käsittääkseni 1980-luvulta. Kyseinen biisi on ilmeisesti yksi kyseisen vuosikymmenen suurimmista hiteistä, mutta jostain syystä en muista ollenkaan artistia enkä biisin nimeä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt on tositietäjille (bensalenkkari-) kysymys!

Kävin hetki sitten kävellen paikallisella ABC:lla. Pihalla oli luonnollisesti teini-Corollat ja ruohonleikkurin moottorilla varustetut kottikärryt vinoparkissa. Jo sisäänmennessäni mä hihittelin, että kuuntelevatko jätkät oikein wanhaa kunnon Hausmyllyä. Biisithän on julkaistu jo suurinpiirtein ennen heidän syntymäänsä. Ulostullessani mun oli pakko oikein jäädä hetkeksi kuuntelemaan. Omasta mielestäni mä tunnen niin hyvin ainakin Hausmyllyn 90-luvun tuotannon, että sitä se ei voinut olla.

Lauluääni, kappaleen tyyli ja taustat olivat kuitenkin niin ehtaa Hausmyllyä kuin olla ja saattaa. Itse asiassa mä jopa koko ajan odottelin, että kertosäe alkaisi sanoilla: "Taas syksy tää, mut yllättää"... - Hausmylly - Ikävä lokakuu

Mutta e-ei... en mä siinä viitsinyt sen tarkemminkaan ruveta kuuntelemaan, mutta kertosäe meni jotenkin näin:

"Anteeksi tuskin tulet koskaan multa pyytämään;
mutta muista - - - sanotaan;
- - - jääättäis raaaauhaan
"...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
En tiennyt minäkään muuten mutta googlasin nuo sanat ja löytyi tällainen biisi:

Poju - Anteeksi
Kiitos! Tämähän se oli. Yritin minäkin googlailla tuota kotiinpäästyäni, mutta mä jämähdin jotenkin niin paljon siihen Hausmyllyyn, että taisin sisällyttää sen jokaikiseen hakuuni.

Heitänpä uuden kysymyksen: suomenkielinen biisi, naislaulaja, musiikkityyli on sellaista peruspaikallisradiopoppia. Laulaja voisi olla joku Irina, Jenni Vartiainen, Erin... biisin iästä ei ole hajuakaan, mutta tuskin on paria vuotta wanhempi, sillä olen kuullut sitä useinkin viime kevään ja kesän aikana Turun paikallisradio Auran Aalloilta. Biisin tarina on joku rakkaustarina - sellaista perushuttua, jota menee kolmetoista tusinaan ja viisitoista sillipurkkiin. Tarina päättyy siihen kuinka tämä (laulaja-) nainen menee (ilmeisesti) ex-miehensä oven taakse, mutta hän ei painanutkaan ovisummeria. Tätä sitten hoetaan biisin loppuun saakka.

Tunnistaako joku näistä lähtökohdista?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Herr Fuchs: olisko tämä: Haloo Helsingin Jos mun pokka pettää?
Herr Füchs sagt: merci viuviumau

Tämä oli juuri se haettu! En ole suoraan sanottuna kuullutkaan ko. pumpusta ennen - todennäköisesti (turkulaiselle) niin vastenmielinen nimi koko bändillä, että olen jättänyt tiedostamatta tai tietoisesti tutustumatta. Lisäksi mun tarvitsee ilmeisesti oikeasti parantaa googlailu-taitojani. Eilen yritin hakea kuulemiani lyriikoita sisällyttämällä koko ajan olettamani bändin nimen => ei tuloksia. Tätä metsästäessäni käytin jatkuvasti hakuterminä OVIsummeria => pelkällä summerilla video olisi tullut ensimmäiseksi hakutulokseksi...
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Nyt etsitään bändiä. Käsittääkseni bändissä oli vain kaksi soittajaa; basisti ja kosketinsoittimia räpläävä laulaja. Soitti rokkia/heavya 80-luvulla. Taitaa/taisi olla melko tunnettu. Voi olla, että tuo basisti-osuus meni väärin, mutta kosketinsoittimet, tai syntetisaattorit olivat iso osa tätä bändiä.
Pitäisi olla suht helppo ja täältähän bändin biisiin linkin aikanaan bongasinkin.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Nyt etsitään bändiä. Käsittääkseni bändissä oli vain kaksi soittajaa; basisti ja kosketinsoittimia räpläävä laulaja. Soitti rokkia/heavya 80-luvulla. Taitaa/taisi olla melko tunnettu. Voi olla, että tuo basisti-osuus meni väärin, mutta kosketinsoittimet, tai syntetisaattorit olivat iso osa tätä bändiä.
Pitäisi olla suht helppo ja täältähän bändin biisiin linkin aikanaan bongasinkin.

https://www.youtube.com/watch?v=y7I5UaB7mx4

Vaikka genre ei täsmää, niin kokeillaan Pet Shop Boysia.
 
Kärppien kotipeleissä kävijät. Mikä on se todennäköisesti hyvinkin uutta tuotantoa oleva heavybiisi joka soi pelikatkojen aikana. Tarttuva metallibiisi joka tyylillisesti kuulostaa hyvinkin saksalaiselta tyyliin.Unisonic, Helloween,Gamma Ray. Soi ainakin viimeisimmässä IFK ja Kosice peleissä. Jos jostakin löytyy koko pelien soittolista niin suuri kiitos siitä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Vadelmavenepakolainen-elokuvassa soi ruotsinkielinen cover Simon & Garfunkelin biisistä The Boxer. Eihän kukaan osaisi kertoa, mikä sen nimi oli ja kuka sen esitti?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vadelmavenepakolainen-elokuvassa soi ruotsinkielinen cover Simon & Garfunkelin biisistä The Boxer. Eihän kukaan osaisi kertoa, mikä sen nimi oli ja kuka sen esitti?
Lalla Hansson: Lai-Le-Lai
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Lukko - JYP-peliä katsoessani mietin että mikä biisi on tuo joka soi ennen aloitusta kun 3. erän pelikellossa aikaa jäljellä 4:10. Biisi niin tutunkuuloinen mutta ei tuu mieleen. Sanoistakaan ei saanut tv-kuvan kautta selvää. Vähän sellaanen "ououou" - tyylinen rallatus.

Ja toinen on tuo joku hilpeä biisi jossa haitari mukana. Soi taustalla kun ainakin Virtasmarkoa haastateltiin. Tunnistaako joku näitä kahta biisiä?

E 1 : Eka biisi löytyi sattumalta. Kyllä korvat on taas kuulleet vituralleen tän Gary Glitterin biisin: https://www.youtube.com/watch?v=JNH_VjNDP90
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Turhia kysymyksiä, part tres.

Mikähän mahtoi olla tuo konemusiikkibiisi mikä soi Pelicansin kotimatseissa vastustajan astellessa jäähyboxiin? Kuulostaa etäisesti tältä, muttei kummiskaan ollut tuo.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Nyt etsitään bändiä. Käsittääkseni bändissä oli vain kaksi soittajaa; basisti ja kosketinsoittimia räpläävä laulaja. Soitti rokkia/heavya 80-luvulla. Taitaa/taisi olla melko tunnettu. Voi olla, että tuo basisti-osuus meni väärin, mutta kosketinsoittimet, tai syntetisaattorit olivat iso osa tätä bändiä.
Pitäisi olla suht helppo ja täältähän bändin biisiin linkin aikanaan bongasinkin.

The Sisters of Mercy?
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pahoittelen jos tätä joku jo aikaisemmin on kysellyt. Mikä mahtaa olla tuo biisi joka soi Jokereiden peleissä ainakin kolmannessa erässä jossain vaiheessa? Äskenkin pärähti soimaan. Joka kerta sitä tulee ihmeteltyä kun sen kuulen. Sanoista en saa telkkarin välityksellä mitään selvää, mutta ilmeisesti suomenkielinen kappale, jossa mies laulaa jotain ilman säestystä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Nyt etsitään bändiä. Käsittääkseni bändissä oli vain kaksi soittajaa; basisti ja kosketinsoittimia räpläävä laulaja. Soitti rokkia/heavya 80-luvulla. Taitaa/taisi olla melko tunnettu. Voi olla, että tuo basisti-osuus meni väärin, mutta kosketinsoittimet, tai syntetisaattorit olivat iso osa tätä bändiä.
Pitäisi olla suht helppo ja täältähän bändin biisiin linkin aikanaan bongasinkin.

Kiitos kaikille yläpuolelle kirjoittaneille, jotka kokeilitte. Vielä ei ole oikeaa orkesteria löytynyt.
Voisko tässä olla kyseessä Emerson, Lake & Palmer, jossain aivan helvetin ihmeellisessä kokoonpanossa?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös