mikä on/oli pelipaikkasi jääkiekossa

  • 3 418
  • 38

mikä on pelipaikkasi jääkiekossa.

  • maalivahti

    Ääniä: 21 14,0%
  • vasen pakki

    Ääniä: 22 14,7%
  • oikea pakki

    Ääniä: 20 13,3%
  • keskushyökkääjä

    Ääniä: 26 17,3%
  • vasen laita

    Ääniä: 23 15,3%
  • oikea laita

    Ääniä: 26 17,3%
  • en ole koskaan käyttänyt luistimia

    Ääniä: 12 8,0%

  • Äänestäjiä
    150

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Muistini mukaan en muuta paikkaa pelannut urani aikana, kun oikeata laitahyökkääjää. Ura tosin päättyi jo B-junnunna. Jossain alasarjassa kävin kokeilemassa kauden armeijan jälkeen, pelipaikkana oikea laita.
 
Junnuna tuli pelattua oikeata pakkia ja sentteriä. Nyt aikuisiällä kun aloitin pelaamisen uudestaan, oli alkuun paikkana vasen laita, viime kausi kului sitten pääasiassa vasempana pakkina.
 

Tammerforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen kokeillut kaikkia paikkoja, sentteriä tosin raakasti vähiten. Nykyään (aloitettuani 15v tauon jälkeen vuonna 2005) olen maalivahti.
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Oma pelipaikkani sijaitsee puolustuksessa ihan sama kumpi puoli mutta oikeata pakkia äänestykseen laitoin, koska sitä olen enemmän pelannut. B-junnujen divaria tulee pelattua, ja kai sitä pitäisi olla sellainen kiekolliseen ja fyysiseen peliin pystyvä yleispuolustaja.
 

Kaberle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Maple Leafs, Chelsea
Kaikkia paikkoja paitsi maalivahtia on tullut pelattua. Edustusjoukkue urani pelasin lähes kokonaan pakkina tuohon C:n vanhempaan ikäluokkaan asti. Äänestin oikeaa pakkia vaikka aika tasapuolisesti kumpaakin puolta tuli pelattua.

Viimeisen kauteni eräässä kunnon puulaaki sarjassa tosin pelasin lähes kokonaan oikeana laiturina. Ensi syksynä olisi taas tarkoitus vuoden mittaisen tauon jälkeen jatkaa vähän tuota höntsäämistä jossain B-junnujen alhaisessa divarissa. Laiturina varmasti silloinkin.
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Vaikka pelasin kymmenkunta vuotta jääkiekkoa, en pelannut puolustajana muistaakseni yhtään kokonaista peliä. Hyökkäys oli ehdottomasti meikäläisen paikka ja lähes joka kerta paikka löytyi oikeasta laidasta. Hajanaisia kertoja olin myös vasemmassa laidassa tai sentterinä, mutta jostain syystä veri veti aina kentän oikeaan laitaan. Edelleenkin pelatessani löydän itseni oikealta puolelta kenttää lajista riippumatta.
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Ensi syksynä olisi taas tarkoitus vuoden mittaisen tauon jälkeen jatkaa vähän tuota höntsäämistä jossain B-junnujen alhaisessa divarissa. Laiturina varmasti silloinkin.

Eikös Naskilla olekkin B-junnut siinä olisi oiva joukkue jos Lahdessa asuu :) (älä loukkaannu)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pelasin 8 vuotta, ekaluokkalaisesta teini-ikään, koko ajan sentterinä ja aina numerolla 13. Yhden erän taisin joutua pakkina pelaamaan.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Pelasin seka oikeeta pakkia etta vasenta laitaa. Joskus kokeiltiin jopa sentterina, mutta mita me siita...
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Itse pelasin 5 vuotta joista 4 hyökkääjänä. Kuortaneen Kukussa pelasin 3 ensimmäistä vuotta laiturina ollen ekalla kaudella paras maalintekijä joukkueessa. Valmentajan vaihto ja puolustajaksi "joutuminen" taisi olla minun uran loppu, vaikka kauden sen jälkeen Lapualla pelasinkin sentterinä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jaaha. Peliura alkoi vuonna 1982 vasempana pakkina. Sitä kesti noin 4 vuotta. Sitten siirryin vasemmaksi laitahyökkääjäksi Ja sillä linjalla jatkoin noin 10-15 vuotta. Sitten tuli joukkueita joissa pelasin oikeassa ja vasemmassa laidassa ja ja osan peleistä myös pakkina. Maalivahtinakin ole ollut jotain 5 pelissä urani aikana. Se ei oikein toiminut.

Viime kaudella valmentaja laittoi taas pelaamaan pakkia , koska joukkueemme oli niin nuori ja pakeista oli pulaa. Hieman vastahakoisesti siihen taas ryhdyin, mutta kauden loppua kohti se olikin taas ihan mukavaa, kun peliaikaakin tuli noin 25-30 minuuttia ottelua kohti. Vasenta ja oikeaa pakkia pelasin ja viihdyin yllättäen paremmin siellä oikealla. Ainoa paikka jossa en ole viihtynyt enkä enää aio edes kokeilla on sentterin paikka. Ei oo mun juttu.

Ensi kaudella sitten taas oikeaa pakkia, joten se kai sitten on se nykyinen pelipaikka. Pakkina aloitin ja pakkina lopetan. Niin se ympyrä sulkeutuu. Ensi kausi taitaa olla jo viimeinen.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakkina tuli eniten oltua. Joskus harvoin laidassa taikka keskellä. Maalissa pelasin yhden pelin, joka oli isät vs. pojat. Pelaaminen tuli lopetettua about 10-vuotta sitten. Nyt on syksyksi jo kahteen paikkaan kyselty pelaamaan paikallista höntsäliigaa, melkein voisi mennäkkin jos aikaa löytyy.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Taisin pelata aluksi molemmilla laidoilla (vasemmalla kai enemmän), sitten sentterinä ja lopulta pistettiin pakiksi kun muu ei tuntunut onnistuvan. Sekös vitutti ja aika pian lopetin.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Aloitin pakkina, välissä viiden vuoden töräys maalivahtina ja nyt taas pakkina jo useamman vuoden. Oikea puoli tuntuu luonnollisemmalta, joten siellä olen luutinut jo varmaan kolmisen vuotta. Pelailen kiekkoa harrastesarjoissa ja koska lämätä ei saa, ei kaltaistani "tulisen" lämärin omaavaa rightin pakkia tarvitse käyttää vasemmalla puolella edes yv:lla.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keskushyökkääjä. Aina ja ikuisesti. Junnuna tuohon paikkaan aikoinaan valmentaja määräsi. Valmentajan nimi muuten oli Rauli Urama.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Rightin pelaajana pelasin ensin f-junnuissa oikeata pakkia koska rännikiekot oli helpompi katkoa siltä puolen. Sittemmin tajuttiin pakkikaverin kanssa (joka oli lefti) että vaihdetaanpa puolia niin pääsee joskus vaikka laukomaankin sitä kiekkoa maalille. Eli loppujen lopuksi vedin enemmän tuota vasenta pakkia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Sentteri aina ja ikuisesti.

Aluksi kahdessa suunnassa riehunut tähtisentteri, myöhemmin vanhempien poikien kanssa pelatessa ei hyökkäysvapauksia juuri ollut, vaan ainoa tehtävä oli puolustaa helvetin hyvin. Eipä näillä käsillä paljon hyökkäyspäässä käyttöä ollutkaan.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Neloskentän agitaattori - vasen laita, joka voitti A-junnujen kakkosen jäähypörssin kolme vuotta putkeen ylivoimaisesti...
Kuusi ensimmäistä pelivuotta olin puolustajana, mutta...köh...avuni pääsivät esiin kunnolla vasta laidassa.

Yhdellä kaudella taisi tulla neljä maalia, se oli hurjaa se.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Pelasin 8 vuotta, ekaluokkalaisesta teini-ikään, koko ajan sentterinä ja aina numerolla 13. Yhden erän taisin joutua pakkina pelaamaan.

Mullakin oli muuten aina numero 13, lukuunottamatta ensimmäistä vuotta kiekkokoulun jälkeen, kun numerot jaettiin aakkosjärjestyksessä ja sain nuomeron 31. Olin todella katkera.
 

Erik Loka

Jäsen
Oikeata laitaa aiemmin mutta viimeisinä vuosina tuo paikka vaihteli ja vakiintui sentteriksi viimeisenä vuotena. Tosin olin joskus myös pakkina ja sehän on ihan kivaa. Näkee kentän aika hyvin eikä tarvitse luistella liikaa.

Maalissakin muistan pelanneeni joskus noin vuonna 1700 eKr. Jyväskylän harkkahallissa pelattiin ja joukkuekavereiden palaute oli muistaakseni ihan rakentavaa, vaikka en tainnut saada paria kiekkoa enempää kiinni.
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Silloin kun junnuna pelattiin niin pakki oli meikäläisen tontti. Yksi tai kaksi peliä on taitaa olla hyökkääjänä pelattu. Ja se nyt sattui olemaan se ja sama, oliko vasen vai oikea paikka.

Hienoja muistoja nuo ajat kyllä, ei voi valittaa.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vasen laita ollut se paikka jo nelisen vuotta putkeen. Oikeakin menee, mutta vasemmassa yleensä. Rightilta pelaan ja se tuntuu luonnolliselta. Ainut haittapuoli on, että syöttöjä joutuu ottamaan paljon rystylle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös