Mihin sinä petyit tänään?

  • 2 221
  • 10
Suosikkijoukkue
Ässät
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, toteaa jo suomalainen sananlaskukin. Tässä ketjussa olisi tarkoitus jakaa pettymyksen tunteita ja mahdollisesti säästää muut vastaavalta kokemukselta. Oliko uusi Poliisiopiston jatko-osa silkkaa skeidaa? Olisiko vaan pitänyt jättää se Arttu Wiskarin levy sinne Anttilan ale-laariin? Eikö Raumalla päästä tänäkään vuonna nauttimaan mestaruudesta? Löytyikö siltä thaimaalaistytöltä hameen alta yllätys, ja eikö se afrikkalainen miljonääri ole tänäänkään siirtänyt tilillesi puolta omaisuudestaan?

Oma viestini menee luonnollisesti heti ohi otsikon, sillä en kokenut pettymystäni tänään, mutta sattuipa vaan mieleen yhtä toista ketjua lukiessani. Vastaavaa ketjua ei haussa löytynyt, joten päätin perustaa sitten itse.

Olen ollut nuoresta asti suuri Alastomien Aseiden, Hot Shotsien ja Hei, Me Lennetään tyylisten komedioiden ystävä. Koinkin suuren riemun tunteen, kun yksi päivä huomasin että minulta on mennyt täysin ohi Zuckerin veljesten ja Jim Abrahamsin ensimmäinen tekele, Kentucky Fried Movie. Näiden herrojen lyödessä päänsä yhteen, on yleensä lopputulos kolahtanut erinomaisesti. Muutamaa päivää myöhemmin, pääsinkin sitten testaamaan tätä tuotosta, ja ei helvetti mitä tuubaa. Kymmenisen minuutin kohdalla tajusin, että kyllähän minä olen tämän joskus nähnyt, mutta varmasti alitajuntaisesti tehnyt kaikkeni sen unohtaakseni. Tämä sketseistä koostuva leffa onnistui saamaan aikaan vain muutaman hymyn kasvoilleni, mutta myötähäpeää sitten senkin edestä. Varsinkin leffan keskelle sijoitettu Jackei Chan parodia, joka kestoltaan kellotti päälle puolen tunnin lukemat, oli alusta asti täyttä paskaa, eikä sormet pysyneet poissa kelausnappulalta. Olin hyvin, hyvin pettynyt.

Ylipäätään viime vuosien komedioihin on saanut järjestäen pettyä. Nykyään ei yksinkertaisesti tehdä hyviä komedioita, vaan niihin pitää yrittää tunkea jotain helvetin omaperäistä tarinaa, henkilöhahmoja jne. Esimerkiksi Kauheaa Kankkusta kehuttiin joka paikassa maasta taivaisiin muutama vuosi sitten, mutta paljon tylsempää rainaa en ole vähään aikaan nähnyt. Mistä nykyään saisi hyvää absurdilla huumorilla maustettua hauskuutteluelokuvaa? Viimeisin kohtuullinen jonka muistan taitaa olla ensimmäinen Scary Movie, ja on senkin teosta jo muutama vuosi vierähtänyt. Tehkää nyt saatana joku edes leffoja vanhan hyvän ajan tyyliin, jossa mies saa potkun munille, kävelee haravaan tai tupsahtelee lentokoneen ohjaamoon minuutin välein, kesken hätälaskun, kertomaan että kaikki luottavat teihin.
 
Viimeksi muokattu:

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Mistä nykyään saisi hyvää absurdilla huumorilla maustettua hauskuutteluelokuvaa?

Kokeilepa Lonely Islandin poikien elokuvaa Hot Rod (2007). Hieno ja varmasti tarpeeksi älyvapaa raina. Varauksella myös toinen (Lonely Islandin jäsenen ohjaama) leffa MacGruber (2010) on suositeltavissa.

Mutta täytyy myöntää, että minä pidin Kentacky Fried Moviesta. Kovastikin.

Linkit vievät imdb.comiin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itseeni ja siihen, että tämän ketjun otsikossa lukee "tänää".
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Päivä on ollut siinä mielessä tavanomainen, että olen pettynyt useasti. Tässä muutamia pettymyksiä:

1. artikkelini epäsuosio

2. myin itseni ilmaiseksi

3. en pystynyt pitämään turpaani kiinni vaikka olisi ollut todellakin syytä

4. kahvilan tuoliin petyin, kun tuli selkä pipiäksi

5. myöhästyin 14 min. ja liike oli jo kiinni

6. en keksinyt mitään näppärää, kun X sanoi, "jahas, se alkaa olla pääsiäinen ja vaimo maalaa munat"

7. HIFK

Eli ihan normipäivä. Etenkin kohdat 1, 2, 3, 6 (vaihtuvin tilantein) ja 7 ovat vakiopettymyksiä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Itseeni ja siihen, että tämän ketjun otsikossa lukee "tänää".

Minä petyin otsikon kirjoitusvirheen lisäksi sanaan "ponnahduslauta", jonka lausahti Jeesuksen orja Hesburger-Salmela. Tarkemmat detaljit TuTon osiosta tai Salmelan lausunnoista päivän lehdissä koskien TuTon tulevien kausien tavoitteita ja budjettia.

Jos tuo sana tarkoittaa täysimääräisesti ja pahimman kaavan mukaisesti sitä, mitä sen pelkään tarkoittavan, niin sitten kyseessä onkin sen luokan pettymys, että siitä ei ihan heti toivutakaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseeni ja siihen, että tämän ketjun otsikossa lukee "tänää".

Komppia...

Onko meikäläinen kädetön, vai pystyykö tuota otsikkoa muokkaamaan jostain? Mikäli ei, olisin kiitollinen modeille, jos lisäisivät puuttuvan n-kirjaimen tuohon perään, niin ei kuulosta liian porilaiselta.

Andji; Kiitoksia vinkeistä!
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Helsingin Jokereihin. Peliä en voi oikein muilla sanoilla kommentoida kuin että olen todella pettynyt.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Toisiin ihmisiin, kuten joka päivä. Mikä siinä on, että ne eivät osaa elää niin kuin pitäisi?
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jääkiekkolehden uusimpaan numeroon. Kuvia oli lätkitty tekstin päälle ja nuuska-jutussa piti olla joku kysely miten eri seurat suhtautuvat asiaan ja sitten jutussa oli haastateltua paria seuraa (Oliko nyt Ässät ja Tappara en muista enää varmaksi) tai sitten lehdestäni puuttui sivuja. Muutenkin koko numero tuntui lähinnä siltä että pian lopetetaan koko julkaisu.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tänään oli helvetin hieno päivä vaikka HIFK hävisi. Aina ei voi voittaa, kaikkeen tottuu ja niin edelleen. Mutta.

Sain erinomaisia uutisia joita olin pienesti odottanut, mutta kuitenkin suhtautunut varovaisella epäilyksellä että voisi käydä toisinkin. Toiseksi sain pari hankalaa työasiaa mukavasti kohdilleen, ja elämä helpottui näiden myötä olennaisesti. Kolmanneksi ostin kylmiöön ehtaa Dom Perignonia. Sen vetäisen helttaan kun olen vetänyt nimmarini pariin paperiin. Neljänneksi päätin että otan muutaman päivän vapaata huhtikuussa ja lähden ihan omin nokkineni jonnekin muutaman tuhannen kilometrin päähän vetäisemään henkeä.

Ihan normipäivä, eikös.

Mihin sitten petyin tänään? Sanotaan nyt vaikka siihen ettei duunissa tarjotussa munkissa ollut liikaa hilloa.
 

Ralph

Jäsen
Teemu Rautiaiseen. Hyvä peli sai ikävän päätöksen, kun yli-innokkuus kostautui, suihkukomennus, mutta onneksi ei peliä ratkaissut. Pelkään pahoin, pikkukaveri huilaa ainakin lauantain pelin pelikiellon vuoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös