Mestiksen yleisömäärät

  • 360 068
  • 1 767

Oadie

Jäsen
Jukureille ja Tovereille tarjotaan Liiga-paikkaa oikein olantakaa ja mestaruudella saataisiin audintointipaikka, mutta yleisöä ei kiinnosta pätkääkään.

Tässähän tämä asian ydin on. Mutta kysynpä nyt vielä kuitenkin, että tarkastellaanko tuossa auditoinnissa tosiaan Mestiksen yleisömääriä. Tuto:n nousukaudella siis ihan sillä oikealla nousulla oli yleisökeskiarvo 1181, kun taas Liigassa seuraavina vuosina ka. 4000 ja 3300. Jos suhteessa verrataan tuohon ja nykyiseen keskiarvoon niin nyt nousun myötä hallihan pullistelisi ihmisiä.

Tummennus tehty sivuunkirjoittaneen toimesta.
 
No totta kai tarkastellaan. Aika paljon on vettä Aurajoessa virrannut, eikä Turun Toverit ole enää varmasti mikään iso juttu Turussa. Yksi sukupolvi on täysin "annettu" Tepsille. Millä ihmeellä saisitte talouden kuntoon ja velat maksettua ylipäätään, jos väkeä käy noin vähän matseissa?

Muutenkin tässä itkuvirressä kabineteista muusta paskasta tulee sellainen haju nenään, että yritetäänkö tässä vaan vähän siirtää niitä menestyspaineita pois? "Ei me haluta edes voittaa, kun nyyhnyyh ja byyhbyyh." Tilanne on niinkin urheilullinen, että mestaruudella nousette Liigaan. Käsittääkseni molempien seurajohdot on vakuuttanut, että ei ole mikään ongelma Liiga-paikka, joten siitä vaan nyt KooKoota haastamaan ja katsotaan, että onko kaapissa luurankoja vai ei?

Lopettakaa se vitun itku ja käykää yhdessä tekemään jotain seurannen eteen. Keskittykää omiin juttuihin, älkääkä niihin mihin ette pysty vaikuttamaan. Kouvolassa meinattiin laittaa lappuluukulle vajaa kymmenen vuotta sitten ja kun jääkiekkoa hengittävät kouvolalaiset urheilun ystävät laittoivat itse pyörät pyörimään/pelastivat seuran ja nostivat sen Mestiksen ykköseksi ja niin vain vuonna 2015 KooKoo pelaa Suomen jääkiekkoilun pääsarjassa. Se on ihan käsittämätön suoritus! Se on saletti juttu, että jos TUTO tai Jukurit ei tässä muutaman vuoden sisään nouse, niin tuskinpa sielläkään Liigasta voidaan enää puhua. Siksi KooKoon tai jonkun muun seuran mestaruus olisi melkoinen katastrofi teille.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Muutenkin tässä itkuvirressä kabineteista muusta paskasta tulee sellainen haju nenään, että yritetäänkö tässä vaan vähän siirtää niitä menestyspaineita pois? "Ei me haluta edes voittaa, kun nyyhnyyh ja byyhbyyh." Tilanne on niinkin urheilullinen, että mestaruudella nousette Liigaan. Käsittääkseni molempien seurajohdot on vakuuttanut, että ei ole mikään ongelma Liiga-paikka, joten siitä vaan nyt KooKoota haastamaan ja katsotaan, että onko kaapissa luurankoja vai ei?

Lopettakaa se vitun itku ja käykää yhdessä tekemään jotain seurannen eteen. Keskittykää omiin juttuihin, älkääkä niihin mihin ette pysty vaikuttamaan. Kouvolassa meinattiin laittaa lappuluukulle vajaa kymmenen vuotta sitten ja kun jääkiekkoa hengittävät kouvolalaiset urheilun ystävät laittoivat itse pyörät pyörimään/pelastivat seuran ja nostivat sen Mestiksen ykköseksi ja niin vain vuonna 2015 KooKoo pelaa Suomen jääkiekkoilun pääsarjassa. Se on ihan käsittämätön suoritus! Se on saletti juttu, että jos TUTO tai Jukurit ei tässä muutaman vuoden sisään nouse, niin tuskinpa sielläkään Liigasta voidaan enää puhua. Siksi KooKoon tai jonkun muun seuran mestaruus olisi melkoinen katastrofi teille.

Jotenkin aina meinaa vähän hymyilyttää kun sieltä suunnalta tulee tämän tasoista tekstiä. Ei tarvitse mennä kuin vuosi taaksepäin, niin olit itse samassa itkijöiden porukassa. Voi sitä itkun, valituksen ja vittuilun määrää, mikä Kouvolastakin kajahti kun Sportin nousu varmistui. "Viimenen sammuttaa valot." "Lappu luukulle." ja mitä näitä nyt olikaan.

Ihan ymmärrettävää toki. Se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Tässähän tämä asian ydin on. Mutta kysynpä nyt vielä kuitenkin, että tarkastellaanko tuossa auditoinnissa tosiaan Mestiksen yleisömääriä. Tuto:n nousukaudella siis ihan sillä oikealla nousulla oli yleisökeskiarvo 1181, kun taas Liigassa seuraavina vuosina ka. 4000 ja 3300.

Erittäin hyvä pointti. Pelkästään paikallispeleissä, jotka voitaisiin omasta puolestani aina pelata viljasiilossa lipputulojen maksimoiseksi oltaisiin jo lähellä ainakin viisinumeroisia yleisömääriä. Tämä pelkästään nostaisi TUTOn yleisökeskiarvoa merkittäväksi.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Lopettakaa se vitun itku ja käykää yhdessä tekemään jotain seurannen eteen. Keskittykää omiin juttuihin, älkääkä niihin mihin ette pysty vaikuttamaan.
Heh, tämänkin "vitun itkun" taisit kyllä aloittaa sinä itse. Että jospa keskittyisit vaan omiin juttuihisi etkä niihin joihin et kuitenkaan pysty vaikuttamaan.
Surullista luettavaa.
Mitä olen kirjoituksiasi seuraillut, niin haiskahtaa siltä, että sinulle nämä Mikkelin ja Turun tilanteet eivät ole yhtään surullisia vaan päinvastoin saat paikattua omaa surkeuttasi korostamalla kuinka kannattamasi seura on parempi kuin muut. Se taas ei täällä päin ole kovin mukavaa, kyse kun on oikeasti aika surullisesta asiasta, ainakin minulle. Kyllä minä haluan että Jukurit nousee Liigaan, mutta täällä päin kyse on todella paljon seuran/yleisön omista ongelmista. Minä ainakin aion tehdä kaikkeni sen eteen että Jukurit, joka näyttäisi olevan ainut(?) täysillä "ehdolla oleva" viimeisen Liigapaikan lunastajaksi, pystyisi selättämään ongelmat ja saamaan Mikkelin puolelleen. Mitään muuta estettähän Jukureilla ei ole. Se on vain aika iso este.. Nää yleisömäärät ei vain riitä millään.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Siksi KooKoon tai jonkun muun seuran mestaruus olisi melkoinen katastrofi teille.
Minä olen seurannut jääkiekkoa ehkä vähän kauemmin kuin sinä. Jo 1960 -luvulla olin Kupittaan ulkojäällä katsomassa Tovereiden ja Tepsin SM-sarjaotteluja 15 asteen pakkasessakin. Ajoittain Toveritkin oli niskan päällä ja varsinkin paikallispeleissä oli loistava tunnelma. Tovereiden pudottua vuonna 1975, TuTon parhaat pelaajat siirtyivät Tepsiin (esim. Seppo Lindström ja Urpo Ylönen, joiden paidat tänä syksynä nostettiin Kupittaan hallin kattoon). Olin itsekin 1976 Hakametsän hallissa todistamassa, kun TPS näiden ex-tutolaisten vahvistamana voitti SM-liigan ensimmäisen mestaruuden, kun Seppo Repo teki pleijareiden ratkaisupelin viimeisellä minuutilla voittomaalin .90-luvulla vietettiin turkulaisen jääkiekon huippuvuosia, kun Tepsissä pelasi uskomattoman hyviä pelaajia ja Toveritkin pelasi muutaman vuoden Liigassa.

Kauan jääkiekkoa seuranneena (ja junioritoiminnassakin mukana olleena) en kovin tunteenomaisesti jaksa innostua jostain Mestis -joukkueiden pelleauditoinneista. Niistä huolimatta Turussa pelataan jääkiekkoa tulevaisuudessakin eri tasoilla. Toki ymmärrän, että Suomen tylsimmämmäksi kaupungiksi valitussa Kouvolassa, missä ei jääkiekon saralla kai ole ollut paljon iloittavaa, auditoinninkin läpäiseminen on fantastinen asia. Turkulaisessa jääkiekossa juuri ällä hetkellä ehkä mielenkiintoisinta on TPS:n A -nuorten joukkue, mikä on pelannut alkukauden loistavasti.
 
Penaz ansaitsisi ehkä vuoden katkerimman kirjoittajan palkinnon, sen verran koville tuntui ottavan Sportin ja KooKoon nousut. Voit ihan rauhassa muistella 50 vuoden takaisia ulkojää aikoja. Ne ajat oli ja meni ja nykyään Liigaan mennään auditoinnin kautta halusit sitä tai et.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Liigakandidaattien yleisömäärä kilpailu on kutkuttavan jännittävää
Jukurit ka. 1317
Tuto ka. 1311

Tuto tasoitti tänään puntteja hiukan.

Kalevankankaalla on parissa pelissä ollut niin suuri epäsuhta ilmoitetun katsojamäärän, ja ihmisten omien havaintojen välillä, että luulen että Jukurien kohdalla tuo on se virallinen totuus. Yhteistyökumppanit saavat paljon ilmaislippuja otteluihin, joita todellisuudessa ei läheskään kaikkia käytetä. Hallilla olevilla lukulaitteilla pitäisi saada tarkka luku, mutta näin ei kyllä varmuudella ole pariin kertaan käynyt.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Tuolla aiemmin laukaisin tämän ryöpyn laittelemalla esiin Jääkiekkoliiton virallisen tavan ilmoittaa yleisömääriä tällä kaudella ja ihan hyvä niin.

Mutta tarkoitukseni oli herättää keskustelua tavasta ilmoittaa noita yleisömäärälukuja.

Mitä mieltä on siinä, että joukkuekohtaiseen yleisömäärään laitetaan kuuluvaksi niin koti- kuin vierasotteluyleisömäärätkin? Yritetäänkö tällä saada esiin eri joukkueiden yleinen kiinnostavuus sarjassa? Kaunistellaanko tällä yleisömäärälukuja? Mistä ihmeestä tällainen ilmoitustapa on keksittty?

Sitä vastoin mistäänhän ei saada näkyviin kotiotteluiden yleisömääriä, vaikka jääkiekkoliitto ne kirjaakin otteluseurantatietoihin ja kenties muuallekin.

Keksiikö teistä kukaan mitään järkevää selitystä tuollaiselle tavalle ilmoittaa yleisömääriä?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sitä vastoin mistäänhän ei saada näkyviin kotiotteluiden yleisömääriä, vaikka jääkiekkoliitto ne kirjaakin otteluseurantatietoihin ja kenties muuallekin.

Miten niin ei saada? Siitä samasta tilastosta mistä olit katsonut ja ynnännyt nuo väärät lukemat valkkaat "raportit" -alasvetovalikosta kohdan "kotiottelut" ja kappas kappas hei. Ja sitten jos haluat vielä nähdä ottelukohtaiset keskiarvotkin ilman kalkumalaattorin näpellystä, niin viimeisestä alasvetovalikosta kohta "keskiarvo/ottelut".

En toki itsekään keksi mitään käyttöarvoa tuolle sarjataulukon perässä olevalle kokonaisyleisömäärälle, johon on siis kirjakoti- ja vierasotteluiden katsojamäärä. Mutta turha siitä on mitään salaliittoteoriaa yrittää keksiä, kun järjestelmä on koodattu tuolla tavalla, niin ne nyt vaan tulee esille.

Keksiikö kukaan mitään järkevää selitystä jatkuvalle vänkäämisellesi?
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Kiitos tiedoista. Täytynee vähän opetella käyttämään näitä uusia tilastojärjestelmiä, koska paljon on varmaan jäänyt huomaamatta. No, tämä ei ole kohdallani ihmeellistä. Aina kun tulee uutta niin pulassa olen. Jostain syystä ei millään huvita kokeilla kaikkia nappuloita ja valikkokombinaatioita vaan kaiken olisi olevan heti valmista.

Toivottavasti tiedot noista valikkomahdollisuuksista ja uusista toiminnoista on hyötyä jollekin muullekin käyttäjälle, joka ei vielä noita valikkoja ole kekannut.
 

Steus

Jäsen
Ainakin viime kauden aikana harrastettiin pippelin venyttelyä kategoriassa "Kiinnostavin vierasjoukkue". Mazaa toteutti muistaakseni tuolloin muutaman laskutoimituksen tilastovääristymien kumoamiseksi.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt kun harrastetaan pippelinvenytystä, kiinnostavin vierasjoukkue, niin saadaan mielenkiintoinen listaus:
Peliitat 1043
JYP-Akatemia 1016
LeKi 1000
KeuPa HT 895
SaPKo 847
TUTO Hockey 782
Hokki 771
KooKoo 750
K-Vantaa 696
Jukurit 686

jos liitossa luetaan kuin piru raamattua tilastoja niin voidaan tuostakin mainostaa että farmitkin kiinnostaa mestiksessä :)
 
Viimeksi muokattu:

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt kun harrastetaan pippelinvenytystä, kiinnostavin vierasjoukkue, niin saadaan mielenkiintoinen listaus:
Peliitat 1043
JYP-Akatemia 1016
LeKi 1000
KeuPa HT 895
SaPKo 847
TUTO Hockey 782
Hokki 771
KooKoo 750
K-Vantaa 696
Jukurit 686

jos liitossa luetaan kuin piru raamattua tilastoja niin voidaan tuostakin mainostaa että farmitkin kiinnostaa mestiksessä :)

Tilannehan on se, että joukkueet, joilla on korkein yleisökeskiarvo vieraspeleistä ovat käyneet vierailulla Kouvolassa. Jukurit ja K-Vantaa eivät vielä ole olleet KooKoon vieraana, joten heidänkin osalta keskiarvo nousee, kun pääsevät nauttimaan Kouvolan kovista yleisömääristä.
 

Steus

Jäsen
Mazaan laskutavassa juurikin tuo vääristymä kuitattiin pois, mutten muista kuollaksenikaan miten. Noin yksioikoisella lausekkeella lasku ei todellakaan tapahtunut. Siinä jotenkin laskettiin se, kuinka paljon joukkue X nosti keskiarvoa vieraissa, tjsp...

Kaikille lienee ilmiselvää, että viime kauden kiinnostavimmat joukkueet olivat Sport ja KooKoo. Uskoisin tällä kaudella KooKoo/Jukurit/TuTo -akselin nostavan keskiarvoja eniten.

Vetoankin nyt käyttäjään @Mazaa (toimiikohan tämä "hilightaaminen" näin?) - Millä kaavalla tuon sai selville?
 
Jotenkin aina meinaa vähän hymyilyttää kun sieltä suunnalta tulee tämän tasoista tekstiä. Ei tarvitse mennä kuin vuosi taaksepäin, niin olit itse samassa itkijöiden porukassa. Voi sitä itkun, valituksen ja vittuilun määrää, mikä Kouvolastakin kajahti kun Sportin nousu varmistui. "Viimenen sammuttaa valot." "Lappu luukulle." ja mitä näitä nyt olikaan.

Ihan ymmärrettävää toki. Se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Taas sama kirjoittaja vinkumassa ihan täyttä paskaa.

Kyllä. Kouvolassa oli hieman vittumainen tilanne viime vuonna, kun Sport nostettiin ilman urheilullisista perustetta Liigaan ja vähän vitutti, kun tuntui lähes selvältä, että meiltä vietiin mahdollisuus nousta Liigaan. Kuitenkin selvisi, että Mestiksen mestarille on tarjolla Liiga-paikka ja mehän se perhana otettiin. Ei vituttanut enää! Organisaation, kannattajien ja joukkueen pitkäjänteinen työ kantoi hedelmää ja meidän yhteinen työ sai palkinnon.

Se, että nyt pitäisi vetää ihan vitullinen marttyyri-moodi päälle ja maalailla lakanoita, kuinka perseestä jääkiekko on, jossain hikisessä hallin nurkassa isin rahoilla ostama Burberryn-lippis päässä ja katsella Football Factorya uusintana seitsemättätoista kertaa. Sittenhän kyllä skenepisteitä ropisee ja on niin saatanan kantaaottava ihminen.

Heh, tämänkin "vitun itkun" taisit kyllä aloittaa sinä itse. Että jospa keskittyisit vaan omiin juttuihisi etkä niihin joihin et kuitenkaan pysty vaikuttamaan.

Mitä olen kirjoituksiasi seuraillut, niin haiskahtaa siltä, että sinulle nämä Mikkelin ja Turun tilanteet eivät ole yhtään surullisia vaan päinvastoin saat paikattua omaa surkeuttasi korostamalla kuinka kannattamasi seura on parempi kuin muut. Se taas ei täällä päin ole kovin mukavaa, kyse kun on oikeasti aika surullisesta asiasta, ainakin minulle. Kyllä minä haluan että Jukurit nousee Liigaan, mutta täällä päin kyse on todella paljon seuran/yleisön omista ongelmista. Minä ainakin aion tehdä kaikkeni sen eteen että Jukurit, joka näyttäisi olevan ainut(?) täysillä "ehdolla oleva" viimeisen Liigapaikan lunastajaksi, pystyisi selättämään ongelmat ja saamaan Mikkelin puolelleen. Mitään muuta estettähän Jukureilla ei ole. Se on vain aika iso este.. Nää yleisömäärät ei vain riitä millään.

No on tämäkin, kun ei saa enää keskustelupalstalla keskustella asioista. Kun ei asioihin pysty vaikuttamaan, niin ei niistä saa keskustella? Tuntuu muutenkin, että Mikkelissä on sellainen vallitseva hyssyttelykulttuuri käynnissä, jossa pieni piiri päättää kalemaisesti asioista ja jos joku kehtaa vähän heittää poikkipuolista sanaa, niin hänet ulostetaan koko piireistä samantien. Koita siinnä nyt lähteä tekemään innovaatisia asioita, kun diktaattorit vetävät naruista.

Omasta surkeudestani en tiedä, mutta omasta mielestäni mulla menee ihan helvetin hyvin ja kaiken kruununa on se, että varmaankin mun suurin unelma on toteutunut, kun KooKoo nousi Liigaan. Niitä suurimpia unelmia harvoin saa toteutettua ja varsinkaan, kun pitää nillittää joka asiasta.

Minä olen seurannut jääkiekkoa ehkä vähän kauemmin kuin sinä. Jo 1960 -luvulla olin Kupittaan ulkojäällä katsomassa Tovereiden ja Tepsin SM-sarjaotteluja 15 asteen pakkasessakin. Ajoittain Toveritkin oli niskan päällä ja varsinkin paikallispeleissä oli loistava tunnelma. Tovereiden pudottua vuonna 1975, TuTon parhaat pelaajat siirtyivät Tepsiin (esim. Seppo Lindström ja Urpo Ylönen, joiden paidat tänä syksynä nostettiin Kupittaan hallin kattoon). Olin itsekin 1976 Hakametsän hallissa todistamassa, kun TPS näiden ex-tutolaisten vahvistamana voitti SM-liigan ensimmäisen mestaruuden, kun Seppo Repo teki pleijareiden ratkaisupelin viimeisellä minuutilla voittomaalin .90-luvulla vietettiin turkulaisen jääkiekon huippuvuosia, kun Tepsissä pelasi uskomattoman hyviä pelaajia ja Toveritkin pelasi muutaman vuoden Liigassa.

Kauan jääkiekkoa seuranneena (ja junioritoiminnassakin mukana olleena) en kovin tunteenomaisesti jaksa innostua jostain Mestis -joukkueiden pelleauditoinneista. Niistä huolimatta Turussa pelataan jääkiekkoa tulevaisuudessakin eri tasoilla. Toki ymmärrän, että Suomen tylsimmämmäksi kaupungiksi valitussa Kouvolassa, missä ei jääkiekon saralla kai ole ollut paljon iloittavaa, auditoinninkin läpäiseminen on fantastinen asia. Turkulaisessa jääkiekossa juuri ällä hetkellä ehkä mielenkiintoisinta on TPS:n A -nuorten joukkue, mikä on pelannut alkukauden loistavasti.

Minä seurasin jo jääkiekkoa ennenkuin se keksittiin. Kauan aikaa sitten olin järven jäällä katsomassa 30 asteen pakkasessa alusvaatteisillani, kun valkealaiset mongoloidit pelasivat kepein ja kävyin jääkiekkoa muistuttavaa peliä. Eipä puuttunut niistäkään peleistä tunnelmaa! Kerrankin eräs ruotsalainen paineli mitra päässä keskeltä pelikenttää ja perässä juoksi esihistoriallista kuusalaista muistuttava mies veljeksineen. Kovalla kiirellä menivät, jotain ne kuusalaiset mutisivat, että oli kuulemma jäännyt tarpeet maksamatta.

On sääli, ettei sinua kiinnosta seurasi hyvinvointi. Toki on romanttista ajatella, että tämä urheilullinen tilanne jotenkin paranisi sillä, että itketään läpi vuosien ja unohdetaan tehdä sitä duunia tulevaisuuden saralla. On hieno saavutus Suomen tylsimmältä kaupungilta, että siitä on noussut täysin ylivertainen palloilukaupunki Suomessa. Niin vaan siitä Valkealan asemakylästä tuli ensin pieni kaupunki ja niin sieltä nykypäivänä löytyykin neljän suurimman palloilulajin pääsarjajoukkueet. Niin vaan meinattiin laittaa lappua luukulle Kouvolassa vajaat kymmenen vuotta sitten, mutta niin vaan KooKoo-henkisten ihmisten yhteisellä duunilla tämä joukkue pelaa Liigassa. Harmi, että puusilmäytesi todennäköisesti korreloituu myös TUTO:n mahdolliseen menestykseen seuran osalta, kun vanhat jarrut hidastavat kehitystä, niin samalla he tuhoavat seuraa sisältä päin.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Taas sama kirjoittaja vinkumassa ihan täyttä paskaa.

Ja sinä et muuta kykene kuin tällaista suoltamaan, kertoisitko nyt miten tuo kirjoittamani ei pidä paikkaansa, pikaisella vilkaisulla n. 1v taaksepäin sinä olit tässä suurinta ääntä pitäneiden vinkujien kuorossa mukana ja nyt suurinpana mouhoajana etteivät muut saisi kitistä samasta asiasta. Se kun olisi ihan mukavaa jos tuolle muiden kirjoitusten paskaksi tuomitsemiselle olisi edes jotain katetta.

Kyllä. Kouvolassa oli hieman vittumainen tilanne viime vuonna, kun Sport nostettiin ilman urheilullisista perustetta Liigaan ja vähän vitutti, kun tuntui lähes selvältä, että meiltä vietiin mahdollisuus nousta Liigaan. Kuitenkin selvisi, että Mestiksen mestarille on tarjolla Liiga-paikka ja mehän se perhana otettiin. Ei vituttanut enää! Organisaation, kannattajien ja joukkueen pitkäjänteinen työ kantoi hedelmää ja meidän yhteinen työ sai palkinnon.

Sinäkin jaksoit kuitenkin tuota itkua auditoinneista jatkaa ihan sinne kauden päätökseen saakka ja taisi sieltä Kouvolan suunnalta nyyhkytystä kuulua tämän kertaisenkin auditoinnin osalta tasan siihen hetkeen ennen kuin nousu alkoi näyttää varmalta.

Se, että nyt pitäisi vetää ihan vitullinen marttyyri-moodi päälle ja maalailla lakanoita, kuinka perseestä jääkiekko on, jossain hikisessä hallin nurkassa isin rahoilla ostama Burberryn-lippis päässä ja katsella Football Factorya uusintana seitsemättätoista kertaa. Sittenhän kyllä skenepisteitä ropisee ja on niin saatanan kantaaottava ihminen.

Ei kai kukaan tällaista vaadi. Asiallinen käytös olisi toki ihan toivottavaa, varsinkin kun tosiaan edes vähän yrittäisi muistella, sitä omaa vitutusta. En toki tätäkään oleta, historia kun osoittaa jopa vaasalaisten tähän sinua todennäköisemmin kykenevän ja se on jo jotain se.

On hieno saavutus Suomen tylsimmältä kaupungilta, että siitä on noussut täysin ylivertainen palloilukaupunki Suomessa. Niin vaan siitä Valkealan asemakylästä tuli ensin pieni kaupunki ja niin sieltä nykypäivänä löytyykin neljän suurimman palloilulajin pääsarjajoukkueet. Niin vaan meinattiin laittaa lappua luukulle Kouvolassa vajaat kymmenen vuotta sitten, mutta niin vaan KooKoo-henkisten ihmisten yhteisellä duunilla tämä joukkue pelaa Liigassa.

Ei kai siellä Suur-Kouvolassa nyt vielä tällä hetkellä liigaa pelata, ensi kaudella toki, hidasta nyt vähän sinäkin. Miten tämä ylivertaisuus näkyy? Selkeästi muita kaupunkeja korkeampi menestys palloilun pääsarjatasolla? Joku mittarihan sinulla täytyy olla kun tällaista kirjoitat. En toki tähänkään edes oleta saavani minkään tasoista asiallista vastausta, vaan sitä samaa mantraa vinkumisesta.
 
Totta kai minä olin siitä vinkumassa, koska audintointimenettely nyt lopetti urheilullisuuden täysin koko sarjanousemisesta, mutta minkä sille enää voi tehdä, kun se on jo käytössä ja kaksi joukkuetta on sitä kautta noussut. On mietittävä jääkö tuleen makaamaan vai jääkö surkuttelemaan omaan pahaan maailmaan sitä, että on asioita johon ei voi vaikuttaa ja johon voi. Mestis-joukkueiden fanit voivat vaikuttaa joukkueensa menestykseen, mutta eivät ikävä kyllä Liiga-johdon ajatuksiin.

Siinä sinulle asiallinen viesti pohdintoihisi, vaikka täysin sisällöttömiä nekin olivat.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei kai siellä Suur-Kouvolassa nyt vielä tällä hetkellä liigaa pelata, ensi kaudella toki, hidasta nyt vähän sinäkin. Miten tämä ylivertaisuus näkyy? Selkeästi muita kaupunkeja korkeampi menestys palloilun pääsarjatasolla? Joku mittarihan sinulla täytyy olla kun tällaista kirjoitat. En toki tähänkään edes oleta saavani minkään tasoista asiallista vastausta, vaan sitä samaa mantraa vinkumisesta.

No jos ei puhuta ylivertaisuudesta niin kiistaton fakta on, että KooKoon liiganousun myötä Kouvola on ainoa kaupunki Suomessa, jossa on edustus pääsarjatasolla neljässä miesten suosituimmassa joukkueurheilulajissa.

Siis kaudesta 2015-2016 alkaen:

KooKoo, jääkiekkoliiga
KPL, superpesis
MyPa, veikkausliiga
Kouvot, korisliiga

Kouvot: 3 kultaa, 3 hopeaa, 3 pronssia

KPL: 5 kultaa, 6 hopeaa, 4 pronssia

MyPa: 1 kulta, 5 hopeaa, 3 pronssia + 3 Suomen Cupin mestaruutta

Kyllähän Kouvola on yksi Suomen menestyneistä kaupungeista kyseisten miesten joukkueurheilulajien saralla.
 

Twentyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Onhan Espoossakin pelattu jo vuosia jääkiekko-, jalkapallo-, koris- ja salibandyliigoja. Salibandyssäkin on kaksi jengiä liigassa. Tähän päälle naisten joukkueet, jotka ovat menestyneet myös varsin mallikkaasti jääkiekossa ja jalkapallossa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mazaan laskutavassa juurikin tuo vääristymä kuitattiin pois, mutten muista kuollaksenikaan miten. Noin yksioikoisella lausekkeella lasku ei todellakaan tapahtunut. Siinä jotenkin laskettiin se, kuinka paljon joukkue X nosti keskiarvoa vieraissa, tjsp...

Kaikille lienee ilmiselvää, että viime kauden kiinnostavimmat joukkueet olivat Sport ja KooKoo. Uskoisin tällä kaudella KooKoo/Jukurit/TuTo -akselin nostavan keskiarvoja eniten.

Vetoankin nyt käyttäjään @Mazaa (toimiikohan tämä "hilightaaminen" näin?) - Millä kaavalla tuon sai selville?
Ole hyvä, tässä tulee.

Joukkueita keskenään vertaillessa kauden tässä vaiheessa suoraan yleisömääristä ei ole tehtävissä minkäänlaisia luotettavia johtopäätöksiä tai yleistyksiä, tai näin tehtäessä lopputulos on melkein aina virheellinen.

Tämä johtuu siitä, että tilaston otanta on vääristynyt tässä tapauksessa, koska

a) joukkueet ovat pelanneet selkeästi eri määrän koti- ja vierasotteluita
b) joukkueiden vierasotteluiden vastustajat ja yleisömäärät eivät korreloi keskenään kauden tässä vaiheessa
c) joukkueet ovat pelanneet liian vähän otteluita, jotta tilasto olisi luotettava

Kokeillaan silti...

- KooKoon kokonaiskatsojamäärä vierasotteluissa on siis 4499 katsojaa kuudessa ottelussa.
- KooKoon vierasotteluiden kotijoukkueiden tämänhetkisen katsojakeskiarvon mukaan KooKoon vierasotteluissa olisi käynyt keskiarvon mukaan 4210 katsojaa.
- KooKoon kokonaisvieraskatsojamäärä on siis 289 katsojaa yli vierasjoukkueiden katsojakeskiarvon.
- Tämä on 6,42% keskiarvoa enemmän ja sillä saa sarjan piikkipaikan

Kymmenen kärki tulee tässä:

1. KooKoo
- kauden yleisömäärä vieraissa, 4499 katsojaa
- vierasotteluiden yleisömäärä kotijoukkueen katsojakeskiarvon mukaan, 4210 katsojaa
- vierasotteluiden yleisömäärän ero keskiarvoon verrattuna, +289 katsojaa
- ero vierasprosenttina +6,42%

2. JYP-Akatemia
- kauden yleisömäärä vieraissa, 8129 katsojaa
- vierasotteluiden yleisömäärä kotijoukkueen katsojakeskiarvon mukaan, 7638 katsojaa
- vierasotteluiden yleisömäärän ero keskiarvoon verrattuna, +491 katsojaa
- ero vierasprosenttina +6,04%

3. Keupa HT
- kauden yleisömäärä vieraissa, 7156 katsojaa
- vierasotteluiden yleisömäärä kotijoukkueen katsojakeskiarvon mukaan, 7049 katsojaa
- vierasotteluiden yleisömäärän ero keskiarvoon verrattuna, +107 katsojaa
- ero vierasprosenttina +1,50%

4. LeKi
- Yleisömäärä 7000, katsojakeskiarvon mukaan 6913, ero keskiarvoon verrattuna +87 katsojaa, erotus% +1,24%

5. Peliitat
- Yleisömäärä 5214, katsojakeskiarvon mukaan 5169, ero keskiarvoon verrattuna +45 katsojaa, erotus% +0,85%

6. TUTO Hockey
- Yleisömäärä 6255, katsojakeskiarvon mukaan 6241, ero keskiarvoon verrattuna +14 katsojaa, erotus% +0,23%

7. K-Vantaa
- Yleisömäärä 4175, katsojakeskiarvon mukaan 4224, ero keskiarvoon verrattuna -49 katsojaa, erotus% -1,16%

8. SaPKo
- Yleisömäärä 5081, katsojakeskiarvon mukaan 5214, ero keskiarvoon verrattuna -133 katsojaa, erotus% -2,61%

9. Jukurit
- Yleisömäärä 4805, katsojakeskiarvon mukaan 5028, ero keskiarvoon verrattuna -233 katsojaa, erotus% -4,65%

10. Hokki
- Yleisömäärä 6164, katsojakeskiarvon mukaan 6793, ero keskiarvoon verrattuna -629 katsojaa, erotus% -10,20%

Sarja on vasta alussa ja TuTo ja Jukurit tulevat todennäköisesti nousemaan huomattavasti yleisömäärävertailussa ylöspäin pelimäärien kasvaessa kauden mittaan.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onhan Espoossakin pelattu jo vuosia jääkiekko-, jalkapallo-, koris- ja salibandyliigoja. Salibandyssäkin on kaksi jengiä liigassa. Tähän päälle naisten joukkueet, jotka ovat menestyneet myös varsin mallikkaasti jääkiekossa ja jalkapallossa.

Tottahan toki Espoossa on myös laaja tarjonta joukkueurheilun saralta. Onhan Espoo asukasluvultaankin Suomen toiseksi suurin kaupunki ja noin kolme kertaa Kouvolaa suurempi. Espoo 264 464 asukasta /Kouvola 86 587 asukasta.

Asukaslukuun suhteutettuna ei liene Suomessa kaupunkia, joka löisi Kouvolan edellä mainittujen (jääkiekko, jalkapallo, pesäpallo, koripallo) mitalien määrässä. Äkkiälaskettuna kyseisissä lajeissa on tullut Kouvolaan 36 mitalia tai 33 jos jalkapallon Suomen cupia ei lasketa mukaan. En viitsi laskea paljonko Espooseen on tullut mitaleita kyseisissä lajeissa. Naisten joukkueurheilua en nyt ottaisi tähän vertailuun kuitenkaan mukaan, koska nimenomaan tarkoitus ole vertailla neljää yleisömääriltään suurinta joukkueurheilulajia. Miten mahtaa mitalimäärät olla esimerkiksi jossain Raumalla, Mikkelissä tai Hämeenlinnassa? Onko menestystä tullut joukkueurheilussa?

Otsikkona näyttää olevan ,mestiksen yleisömäärät, joten pahoitteluni, että tältä osin keskustelu näyttää menevän sivuraiteille.
 
Viimeksi muokattu:
Mestiksen yleisömäärät ketjussa vertaillaan potkupallon, pesäpallon ja koripallon saavutuksia muihin kyliin? Ei millään pahalla Old Tom, mutta ei mua kiinnosta paskan vertaan mitä jotkut potkupallo tai koripallojengit ovat saavuttaneet tai jättäneet saavuttamatta.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mestiksen yleisömäärät ketjussa vertaillaan potkupallon, pesäpallon ja koripallon saavutuksia muihin kyliin? Ei millään pahalla Old Tom, mutta ei mua kiinnosta paskan vertaan mitä jotkut potkupallo tai koripallojengit ovat saavuttaneet tai jättäneet saavuttamatta.

Totta puhuen ei minuakaan kiinnosta. En edes muista milloin olen viimeksi käynyt katsomassa kyseisiä lajeja. Minulle on lisäksi täysin yhdentekevää miten edellä mainitut joukkueet KooKoota lukuunottamatta menestyvät. Jotkut muut tuolla edellä aloittivat keskustelun aiheesta, mutta ei tästä enää sen enempää
KooKoo on ja tulee jatkossa olemaan entistä enemmän Kouvolan ykkösseura ihan millä mittarilla vaan tarkastellen.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Asukaslukuun suhteutettuna ei liene Suomessa kaupunkia, joka löisi Kouvolan edellä mainittujen (jääkiekko, jalkapallo, pesäpallo, koripallo) mitalien määrässä.

Tampere menee varmaan ohi ja miten on Lahti, Turku tai Helsinki. Ei niin paljon jaksa kiinnostaa, että alkaisi laskemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös