McTorson voimasuhdearvio kaudelle 2023–2024

  • 856 847
  • 4 009

redpecka

Jäsen
@McTorso Ja lisätään vielä se, että mitä joskus käynyt kattomassa Kärppä-keskusteluja niin sinulla tuntuu olevan paljon tietoa seuran sopimuskuvioista, joita oletan ettei ihan joka kausikorttilaiselle jaeta. Eli on tietoa, täten valtaa, ja siten seuraajia, jotka kuolaavat tiedon jyväsiä sinulta (samoin kuin me tuolla SaiPa-osiossa jos joku vain vähän heruttaisi) eli et voi puhua itsestäsi vain perus intohimoisena kannattajana. Tai tietysti voit, sanoinhan että olet hyvä manipuloija. Muuten pidän arvioistasi, kuten olen sanonut, mutten siedä agenda-tyyppejä, jotka esittävät ettei ole agendaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No, olet kertomasi mukaan kirjoittanut kappaleita johonkin semiviralliseen Kärppä-julkaisuun. Ja sehän on hieno asia.
Olen kirjoittanut yhden kappaleen Ari Steniuksen toimittamaan kirjaan Kärpän raapaisu. Kirjalla on sen verran tekemistä Kärppien kanssa, että se kertoo ihmisistä, joihin Kärpät on jossain vaiheessa tehnyt vaikutuksen. Kärpät on siis vaikuttanut minuun, eikä toisinpäin. Laitan alle linkin omaan tarinaani.
McTorson tarina
Olet myös taitava manipuloija mielestäni näissä keskusteluissa ja se välillä ärsyttää.
Kirjoitan mielipiteitäni suomalaisesta liigakiekosta. Ei minulla ole tarve manipuloida ketään.
@McTorso Ja lisätään vielä se, että mitä joskus käynyt kattomassa Kärppä-keskusteluja niin sinulla tuntuu olevan paljon tietoa seuran sopimuskuvioista, joita oletan ettei ihan joka kausikorttilaiselle jaeta. Eli on tietoa, täten valtaa, ja siten seuraajia, jotka kuolaavat tiedon jyväsiä sinulta (samoin kuin me tuolla SaiPa-osiossa jos joku vain vähän heruttaisi) eli et voi puhua itsestäsi vain perus intohimoisena kannattajana. Tai tietysti voit, sanoinhan että olet hyvä manipuloija. Muuten pidän arvioistasi, kuten olen sanonut, mutten siedä agenda-tyyppejä, jotka esittävät ettei ole agendaa.
Se, että joskus kuulee pelaajahuhuja, ei todellakaan tee vielä seuravaikuttajaa edes ulkokehälle. Minun agendani on yksinkertainen ja rehellinen - olen Kärppien kannattaja ja toivon Kärpille hyvää menestystä.
 

redpecka

Jäsen
Minun agendani on yksinkertainen ja rehellinen - olen Kärppien kannattaja ja toivon Kärpille hyvää menestystä.
Hieno juttu. Minä en siitä sinua syytä. Minua ärsyttävät asiat sen sijaan listasin tuohon aiemmin. Enkä aio lähteä kanssasi hirveen paljon tämän enempää vänkäämään, sillä häviäisin nopeesti ja tekisin itsestäni idiootin kun en kykene samanlaiseen aivot yhdessä asennossa -keskusteluun. Meidän maksimi kompromissi olisi sinun 100% ja minun 50-50 eli voittaisit ajatustenhallinta prosentin vähintään 75-25.

Voin poistua taas ketjusta hetkeksi, ellei sinulla jotain kysyttävää tai tarkennettavaa. Vastaan toki parhaani mukaan sillä olen rehellinen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Enkä aio lähteä kanssasi hirveen paljon tämän enempää vänkäämään, sillä häviäisin nopeesti ja tekisin itsestäni idiootin kun en kykene samanlaiseen aivot yhdessä asennossa -keskusteluun. Meidän maksimi kompromissi olisi sinun 100% ja minun 50-50 eli voittaisit ajatustenhallinta prosentin vähintään 75-25.
Kun sinun ajatuksesi lähtökohta on se, että olen seuravaikuttaja, joka McTorso nimimerkin takaa manipuloi keskustelupalstalla 6-vuotiaille suunnatun voimasuhdearvion kautta, niin ei todella ole kummoiset lähtökohdat kompromissille.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Kun sinun ajatuksesi lähtökohta on se, että olen seuravaikuttaja, joka McTorso nimimerkin takaa manipuloi keskustelupalstalla 6-vuotiaille suunnatun voimasuhdearvion kautta, niin ei todella ole kummoiset lähtökohdat kompromissille.

Mun oma teoria on, että voimasuhdearvio lähti liikkeelle omasta kiinnostuksesta, mutta että pari viime kautta on vitsiä jatkettu joko yhteistyössä toimiston kanssa tai omasta halusta. Mutta tosiaan ihan ansiokasta sissimarkkinointia juuri Kärppien osalta - oli tarkoituksellista tai ei.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun oma teoria on, että voimasuhdearvio lähti liikkeelle omasta kiinnostuksesta, mutta että pari viime kautta on vitsiä jatkettu joko yhteistyössä toimiston kanssa tai omasta halusta. Mutta tosiaan ihan ansiokasta sissimarkkinointia juuri Kärppien osalta - oli tarkoituksellista tai ei.
Ihan mun oma harrastus ja juttu on tämä ketju. Toki on maukas ja imarteleva ajatus, että tekisin tätä jollain tavalla yhteistyössä Kärppien kanssa. Niin ei kuitenkaan ole. Tuskinpa Kärppien toimistoa paljon kiinnostaa, mitä yksittäinen nimimerkki täällä kirjoittelee. Kokonaisuus ja palstan tunnelma sen sijaan voi kiinnostaakin.
 

redpecka

Jäsen
Kun sinun ajatuksesi lähtökohta on se, että olen seuravaikuttaja, joka McTorso nimimerkin takaa manipuloi keskustelupalstalla 6-vuotiaille suunnatun voimasuhdearvion kautta, niin ei todella ole kummoiset lähtökohdat kompromissille.
Auch. Lainaamani viesti on esimerkki juuri sitä mistä puhuin. Otinpahan talteen kuinka manipuloidaan ja vääristellään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Auch. Lainaamani viesti on esimerkki juuri sitä mistä puhuin. Otinpahan talteen kuinka manipuloidaan ja vääristellään.
Mikäs tuossa tiivistelmässäni meni väärin? Vertasit tämän ketjun tuotoksiani 6-vuotiaille suunnatun kaltaiseksi, kirjoitit minun olevan jonkin tason vaikuttaja Kärppien organisaatiossa ja olit sitä mieltä, että manipuloin. Ihan sun omat kirjoitukset tuossa tiivistin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ja lisätään vielä se, että mitä joskus käynyt kattomassa Kärppä-keskusteluja niin sinulla tuntuu olevan paljon tietoa seuran sopimuskuvioista, joita oletan ettei ihan joka kausikorttilaiselle jaeta.
No tämä on nyt jo aika paksua. Tällä perusteella tällä palstalla olisi aika paljonkin "vaikuttajia seurassa", koska kyllähän näitä sopimuskuvioita leviää loppupeleissä hyvinkin helposti eteenpäin.

Nimimerkillä, itsekin aikoinaan entiseltä liigapelaajalta tulevan kauden seuran kuullut kun oltiin samaan aikaan kusella.
 

redpecka

Jäsen
No tämä on nyt jo aika paksua. Tällä perusteella tällä palstalla olisi aika paljonkin "vaikuttajia seurassa", koska kyllähän näitä sopimuskuvioita leviää loppupeleissä hyvinkin helposti eteenpäin.

Nimimerkillä, itsekin aikoinaan entiseltä liigapelaajalta tulevan kauden seuran kuullut kun oltiin samaan aikaan kusella.
No ehkä se sitten oli vain sattumaa, että sen harvan kerran kun sinne eksyn niin yksi nimimerkki veti perässään seuraajia jotka janosivat saada tietää lisää. Voi olla myös ajatusvääristymä kun Torso ollut pinnalla täällä Liigan ketjuissa niin hänet tunnistin ja kiinnitin huomiota. Okei, eli hän ei sinun ja itsensä mukaan tiedä Kärppä-huhuista sen enempää kuin tavallinen tallaaja kuulee poikien vessassa kusella.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Okei, eli hän ei sinun ja itsensä mukaan tiedä Kärppä-huhuista sen enempää kuin tavallinen tallaaja kuulee poikien vessassa kusella.
En ole minkään sortin vaikuttaja organisaatiossa, mutten myöskään ole kuullut yhtään huhua kusilaarilla. Näiden kahden ääripään väliin jää vielä runsaasti muita vaihtoehtoja. @Roger Moore vastaa omista huhuistaan, minä omistani.

Kerran olen keskustellut Tomek Valtosen kanssa erätauolla samalla kusilaarilla. Se on ainut kusilaarikokemukseni jääkiekkoon liittyen alan ihmisen kanssa. Nuori Tapparan Jori Lehterä oli edellisessä erässä taklannut selästä Kärppien pelaajaa. Siitä keskustelimme. Jääkiekko on mahtavaa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ehdit sentäs sättiä itseäsi kuinka et osannut tajuta kuinka hyvät maalivahdit Kärpillä oho onkin vaikka pelattu vain joku kymmenen kakskyt ottelua. Kaipaisin sitä pessimismiä nyt tuohonkin kun kausi pahasti kesken kuten Ässien valmentajalla.


Ei näköjään jos se tarkoittaa että Kärppien arvosanat mahdollisesti nousee ja muiden laskee.

Tähän olisi mielenkiintoista saada vastaus. Torso yritti tämän tosin jo hienosti sivuuttaa. Miksi Kärppien maalivahtikaksikosta ei löydy samanlaista pessimismiä mitä Ässistä? Otanta on vielä aivan liian pieni minkäänlaiseen hehkutukseen. Juuri kuten itse kerroit Ässien kohdalla.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Miksi Kärppien maalivahtikaksikosta ei löydy samanlaista pessimismiä mitä Ässistä?
Niin. Miksiköhän? Miksi toistaiseksi loistavasti torjuneesta tandemista pitäisi löytää pessimismiä? Kokko on torjuntaprosenteissa 1. (näköjään Hovisella parempi, mutta ei jostain syystä näy "päälistalla") ja Westerholm 3.

Usein Ari Hillin alaisuudessa hyvin kautensa aloittaneet veskarit eivät sula, päinvastoin. Heistä kehittyy sarjan timanttia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Okei, eli hän ei sinun ja itsensä mukaan tiedä Kärppä-huhuista sen enempää kuin tavallinen tallaaja kuulee poikien vessassa kusella.
Mistä minä tiedän? Pointti oli se, että ei tarvitse olla mikään "vaikuttaja seurassa" saadakseen tietää mahdollisia tulevia sopimuskuvioita tai muita huhuja. Suomen lätkäpiirit kun on loppujen lopuksi aika pienet, minäkin ihan "tavallisena tallaajana" tunnen parikin entistä liigapelaajaa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Niin. Miksiköhän? Miksi toistaiseksi loistavasti torjuneesta tandemista pitäisi löytää pessimismiä? Kokko on torjuntaprosenteissa 1. (näköjään Hovisella parempi, mutta ei jostain syystä näy "päälistalla") ja Westerholm 3.

Usein Ari Hillin alaisuudessa hyvin kautensa aloittaneet veskarit eivät sula, päinvastoin. Heistä kehittyy sarjan timanttia.

Miksi toistaiseksi loistavasti pelanneista Ässistä pitäisi löytää pessimismiä?
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Miksi toistaiseksi loistavasti pelanneista Ässistä pitäisi löytää pessimismiä?
En tiedä. Itse luulen, että Ässät sijoittuu runkosarjan TOP10, voi jäädä jopa tuohon TOP6. Toisaalta tuosta joku Hämeenaho pois, niin aika ohuthan tuo rosteri on. Siitä sitä pessimismiä varmaan voi löytää. Pari kärkiukkoa sivuun ja se kausi oli todennäköisesti sitten siinä.

Itse otin kuitenkin kantaa tuohon, että miksi Kärppien maalivahtiosastosta pitäisi löytää heikkouksia, kun ovat pelanneet loistavasti koko kauden.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
En tiedä. Itse luulen, että Ässät sijoittuu runkosarjan TOP10, voi jäädä jopa tuohon TOP6. Toisaalta tuosta joku Hämeenaho pois, niin aika ohuthan tuo rosteri on. Siitä sitä pessimismiä varmaan voi löytää. Pari kärkiukkoa sivuun ja se kausi oli todennäköisesti sitten siinä.

Itse otin kuitenkin kantaa tuohon, että miksi Kärppien maalivahtiosastosta pitäisi löytää heikkouksia, kun ovat pelanneet loistavasti koko kauden.

Ja itse otin kantaa miksi Ässistä löytää lyhyen otannan perusteella pessimismiä, mutta Kärppien maalivahdeista ei saa eikä voi löytää heikkouksia lyhyellä otannalla.

Jotta tällä voimasuhteilla säilyisi edes jokin moraali ja selkäranka, niin olisi hienoa, että jokaista joukkuetta edes kohdeltaisiin samanarvoisesti.
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Katselin hieman pistearvioita maalivahdeista, ja ilmeisesti arvioinnin perusteina on ollut tandemit. Normaalisti ykkösmaalivahti pelaa sen 40-50 peliä ja kakkonen loput 10-20. Siksi arvioinneissa pitäisi painottaa ykkösmaalivahtia 80 - 20. Loppujen lopuksi kakkosmaalivahdin rooli on aika pieni.

Harvoin jos koskaan joukkueet lähtevät playoffeissa pelaamaan kahden maalivahdin taktiikalla, vaan ykkösmaalivahti vetää kaikki ottelut.

Nykyisellään selkeitä ykkösvahteja, joilla uskaltaisi lähteä playoffeihin Heljanko, Rubin ja Vehviläinen. Nuoret maalivahdit saattavat pelaavat loistavia yksittäisiä pelejä, mutta lähdettäessä pelaamaan ottelusarjoja kokemus ja paineensietokyky korostuu. Taposen EHT esitykset malliesimerkki tästä.
 

isokynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nykyisellään selkeitä ykkösvahteja, joilla uskaltaisi lähteä playoffeihin Heljanko, Rubin ja Vehviläinen. Nuoret maalivahdit saattavat pelaavat loistavia yksittäisiä pelejä, mutta lähdettäessä pelaamaan ottelusarjoja kokemus ja paineensietokyky korostuu. Taposen EHT esitykset malliesimerkki tästä.
Noh, kyllähän Ilvekselläkin on aika hyvin pullat uunissa maalivahtiosastolla. Ykkösmaalivahdin paikasta taistelevat Tshekin maajoukkueen ykkösmaalivahti Malek ja kokenut Gunnarsson, joka Ilvesfoorumia lainatakseni, on yksi Euroopan parhaita maalivahteja tällä hetkellä.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Noh, kyllähän Ilvekselläkin on aika hyvin pullat uunissa maalivahtiosastolla. Ykkösmaalivahdin paikasta taistelevat Tshekin maajoukkueen ykkösmaalivahti Malek ja kokenut Gunnarsson, joka Ilvesfoorumia lainatakseni, on yksi Euroopan parhaita maalivahteja tällä hetkellä.

Mistäs moinen yleistys, että Ilvesfoorumin mielestä Gunnarsson on Euroopan parhaita maalivahteja? Ei ole kyllä omaan silmään osunut tällainen kommentointi.

E: no olihan siellä yksi sellainen mielipide. Tottakai sitten kannattaa koko foorumiin yleistää.
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noh, kyllähän Ilvekselläkin on aika hyvin pullat uunissa maalivahtiosastolla. Ykkösmaalivahdin paikasta taistelevat Tshekin maajoukkueen ykkösmaalivahti Malek ja kokenut Gunnarsson, joka Ilvesfoorumia lainatakseni, on yksi Euroopan parhaita maalivahteja tällä hetkellä.

Malek kehittyvä nuori maalivahti, joka kuitenkin pelannut aikuisten sarjoissa nyt reilut 30 peliä ja ei minuuttiakaan playoffeissa. Itselle pistänyt silmään, että haasteita matalissa laukauksissa ja ehkä vähän verkkainen liikenopeus.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tsekkasin arvioista Jukurien mv-arviot. Pisteitä oli 5. Rasmus Korhonen on joka tilastossa liigan 5 parhaan maalivahdin joukossa. Sitähän tuo arvion 5p varmaan tarkoittikin.

Ruusukaan ei ole huonosti pelannut, mutta Korhonen on ollut selkeästi varmempi. Korhosen tilastot: 9 ottelua, 1,67/peli (3.) 91,67% (5.), voittoprosentti 61,11 (4.) ja 2 nollapeliä.
 
Viimeksi muokattu:

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Malek kehittyvä nuori maalivahti, joka kuitenkin pelannut aikuisten sarjoissa nyt reilut 30 peliä ja ei minuuttiakaan playoffeissa. Itselle pistänyt silmään, että haasteita matalissa laukauksissa ja ehkä vähän verkkainen liikenopeus.
Eikös tuo viimekaudella välierissä pelannut? Silti pidän maalivahteja Ilveksen suurimpana kysymysmerkkinä mestaruutta ajatellen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös