Kirjoita vaan, oikeasti mukavaa lukea selviäjistä.
Ja voi se tosiaan olla että se yksinäisyys on se juurisyy. Eli kannattaa pohtia.
Boldasin yhden sanan, koska tuli oikein hyvä mieli lukea se. Selviän, olen selviäjä. Olen aina ollut.
Vaan onhan tämä kovin haikeaa tässä vaiheessa urakkaa. Monet puhuu tupakasta ystävänä, joka on jokaisessa vaiheessa mukana matkalla apuna, mutta kyllä se alkoholi tarkoitti minulle ihan samaa. Oli eräässä vaiheessa useita kymmeniä jätesäkillisiä tölkkejä kämpässä, eikä jaksamista tai ymmärrystä viedä niitä kauppaan. Tämä on toki vain yksi esimerkki siitä mitä kaikkea kertyi nurkkiin, mutta jossain vaiheessa se oli sitä, että sitä vaan avasi tölkin, joi, laittoi pussiin, avasi tölkin, joi, laittoi pussiin... ja niin edespäin. Välillä haki lisää.
Se on aika karmivaa, kun aivot ei välttämättä sano laisinkaan, että tässä toiminnassa on jotain vikaa. Sitä saattaa myös käyttäytyä melkolailla miten sattuu, ei nyt häiriköiden, mutta jossain oudossa mielentilassa. Olin aika rauhallinen juoppo. Ja jollain tavalla minä mukamas kaipaan noita aikoja. Sitä siis jollain tavalla haluaisi olla juoppo, tai jotenkin veri vetää kovasti. Ymmärrän alkoholismista monet puolet, eikä sitä silti romantisoidakaan voi. Ei se ole todellisuudessa mitenkään hienoa elämää, sillä ei se yksittäinen kännäys koskaan riitä vaan aina pitää saada lisää. Se on se suurin tuska, että mikään ei riitä. Selvinpäin kaikenlaiset asiat riittävät, joten se tuo minulle voimia tässä taistelussa.
Ehkä sairaan kaipuun syy on se, että elämässä on liikaa kaikenlaista typerää kestettävää, niin sitten sen takia miettii, että voisipa sitä alkoholin voimalla hallita. En puhu välttämättä surusta tai masennuksesta, kun puhun kestettävästä, vaan on kaikenlaista olemassaolon ongelmaa. Nämä tällaiset olevan ongelmat voivat kuulostaa jonkun korvaan ihan höpöhöpöjutuilta, joissa ei ole mitään järkeä, kun myös addiktio laittaa sanoja suuhun, mutta pitäähän se nämäkin tunteet käsitellä, että pääsee eteenpäin. Olen sellainen mietiskelijä ja osaan parhaimmillaani löytää syyn juomiselle, mutta yhtä varmasti osaan myös löytää syyn olla juomatta. Se on minun vahvuuteni.
Tasan KAKSI JA PUOLI KUUKAUTTA!