Matkakohteenne

  • 2 464 519
  • 14 558

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Syksyllä matkakohteena on Kiova ja sieltä päiväretki Tsernobyliin. Onko palstalaisia siellä käynynnä eli onkos jotain hyviä vinkkejä matkalle? Lennot ja hotelli ja retki on jo varattu mutta vinkkejä Kiovaan ja Prypjatiin olisi kiva kuulla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Syksyllä matkakohteena on Kiova ja sieltä päiväretki Tsernobyliin. Onko palstalaisia siellä käynynnä eli onkos jotain hyviä vinkkejä matkalle? Lennot ja hotelli ja retki on jo varattu mutta vinkkejä Kiovaan ja Prypjatiin olisi kiva kuulla.

Tästä samasta ketjusta löytyy kun käytät hakutoimintoa...

Mutta mitä Pripjatiin tulee, ei siellä paljon vinkit toimi kun se on se reissu, minkä olette ostaneet ja sen mukainen kierto. Pysäyttävä paikka toki. Kiovassa on paljon kaikenlaista, suosittelen ainakin Suuren Isänmaallisen sodan ja Afganistanin sodan museoita (sen kaikkialle näkyvän patsaan jalustassa) ja luolaluostaria siinä kulmalla. Taiteilijakaupunginosat toki myös hienot jne. Varmaan ei Tripadvisorin peruslistausta seuraamalla kovin huonoon ajaudu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Laitan Italia-ketjun ohella tännekin eli heinäkuun alussa tulee lähdetty Ischian saarelle Napolin edustalle. Aika umpimähkään tuli matka bookattua eli onko palstalaisilla kokemusta saaresta tai mitä kannattaisi lähialueilla tehdä? Capri ja Pompei ovat ilmeisesti ihan käymisen arvoisi paikkoja, mutta onko esim. Napolissa muuta nähtävää kuin jätteet? Kiitos jo etukäteen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mutta onko esim. Napolissa muuta nähtävää kuin jätteet?
Jos Rooman historia kiinnostaa niin museo, ja napolilainen pizza on parasta.

Ja jos Pompeijiin menee niin Vesuvius on tietysti samoilla nurkilla.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oon tässä nyt muutaman päivän Barcelonassa pyörinyt ja on kyllä hieno kaupunki. Tänään kävin Port Aventurassa, reilu tunnin matka keskustasta, ja olipa loistava huvipuisto. Aivan jäätävän kokoinen ja aivan älyvapaat vuoristoradat. Sagrada Familia sitten huomenna ja Camp Nou perjantaina.

Yhtä asiaa olen kyllä ihmetellyt täällä, nimittäin paikalliset ihmettelevät mun tatskoi joka paikassa. Eivät siis tule mitään sanomaan, mutta sen verran espanjaa opiskelleena (en katalaania mutta silti) ymmärrän kenestä puhutaan kun esim metroon menen. En siis ole läpeensä tatuoitu. Muutama leima näkyvillä paikoilla. Outoa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Laitan Italia-ketjun ohella tännekin eli heinäkuun alussa tulee lähdetty Ischian saarelle Napolin edustalle. Aika umpimähkään tuli matka bookattua eli onko palstalaisilla kokemusta saaresta tai mitä kannattaisi lähialueilla tehdä? Capri ja Pompei ovat ilmeisesti ihan käymisen arvoisi paikkoja, mutta onko esim. Napolissa muuta nähtävää kuin jätteet? Kiitos jo etukäteen.

Itse olen ollut Sorrentossa lomailemassa, tykkäsin kovasti, jätin Napolin väliin juuri edellä mainituista stereotypioista johtuen ja silloin ei ollut hinkua kaupungin vilinään. Halusin naisen kanssa vain fiilistellä Sorrentossa, Caprilla, Pompeijissa, Vesiuviuksen huipulla. Todella hyvät fiilikset jäi noista paikoista. Ja kyllä siellä kaikkialla löytyy loistavia ristoranteja ja trattorioita ettei sen pizzan takia tarvitse lähteä Napoliin.
Sorrento - Wikipedia, the free encyclopedia

_
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Jos Portlandista (Oregon) ajelee alaspäin kohti San Franciscoa, niin mikä mesta tosta välistä kannattaisi ottaa muutaman päivän kaupunkikohteeksi? Välimatkaa on kuitenkin noin saman verran kuin Suomi päästä päähän, joten ihan yhteen menoon ei jaksaisi ajaa. Tuossa kun syötteli tienvarsikaupunkeja Wikipediaan, niin yleisurheilusta tuttu Eugene vaikutti muuten hyvältä, mutta on oikeastaan aika lähellä Portlandia. Redding ja Medford yms. vaikuttivat nopealla skouttauksella aika karmeilta paikoilta.

Vai onko tässä järkevintä ottaa vain sisäinen lento Portlandista vaikkapa Losiin ja ottaa siellä autolla eteläinen Kalifornia haltuun?
 
K

kiwipilot

@Hejony: ehdottomasti kannattaa ajella ja valita reitiksi legendaarinen rantatie Highway 1. Pysähdykset sitten erillisinä pienissä kaupungeissa; jos kolmekin yötä pystyy tuolle välille budjetoimaan niin ajosta tulee kohtuullisen miellyttävä. Yo. tie maisemineen sekä kurveineen jo sinänsä on nähtävyys. Toki matkalle mahtuu sitten punapuumetsiä, vanhoja majakoita, Crater lake Oregonin puolella sekä Napan ja Sonoman viinialueet. Reilu vuosi sitten ajeltiin San Franciscosta Fort Braggiin ja oli maisemiltaan yksi parhaista siivuista mitä tuolla on tullut ajeltua.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä on viimeisen vuoden aikana tuntunut olleen ns. helvetisti työmatkailua. Otin asiakseni oikein laskea että montako yötä olen vuoden aikana nukkunut himassa, ja kuinka monta jossain muualla, ja montako yötä missäkin päin muailmaa. Laitoin tuonne asiasta hölinää ja numeroita, tulos oli SHOKKIVAU ja KATSO KUVAT!

Tokihan nämä minun numerot kalpenee vielä joidenkin oikeesti tärkeiden ihmisten työ- ja muumatkailujen lukujen rinnalla, vai kalpeneeko? Mimmosia numeroita täällä muilla on jos alkaa nyt sit vaikkapa vuoden aikana muualla kuin kotona vietettyjä öitä laskemaan? Tätä numeroahan voisi saada ylös ihan ilman matkusteluakin, jos on tarpeeksi päihderiippuvainen tai Käyttäjänimetön. Onko monta yötä mennyt putkassa? Entäpä erinäisten naikkosten/miekkosten/haudasta kaivettujen ruumiiden seurassa jossain muualla ku meillä?

Linkki vie blogiin, se on turvallinen paikka, ei tuu viruksia, jos tulee niin soittakaa numeroon 112-112 112, niin tuun hakemaan ne pois omin pikku kätösin.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Ylihuomenna lähtö maailman pisimmälle rautatielle, eli Siperian radalle. Aina pääteasemalle Vladivostokkiin asti ja sieltä lentäen Moskovaan. Junaliput ostetaan paikan päältä ja niiden hinnoittelu määrää pitkälti mihin kaupunkiin jäädään yöksi matkan varrella. Vinkkejä ylipäätään Venäjällä matkustamisesta tai tuosta radasta otetaan ilomielin vastaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tsekkaa se ihan eka Ville Haapasalon matkaohjelma, Venäjän halki 30 päivässä, jos Areenassa vielä on. Sehän meni tuota reittiä ja vielä junalla usein.

Hieno ja varmasti mieleenpainuva matka edessä, uskoisin.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Kyllähän nuo näytti tuolla vielä olevan. Eipä ole syystä tai toisesta tullut katsottua, ehkä voisi silmäillä vähän ennen omaa lähtöä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Syksyllä matkakohteena on Kiova ja sieltä päiväretki Tsernobyliin. Onko palstalaisia siellä käynynnä eli onkos jotain hyviä vinkkejä matkalle? Lennot ja hotelli ja retki on jo varattu mutta vinkkejä Kiovaan ja Prypjatiin olisi kiva kuulla.

Paljon tietty riippuu siitä mitkä asiat sinua kiinnostavat, mitä haluat nähdä.

Kiovassa on tullut käytyä useammankin kerran, viimeksi toukokuussa vietin Kiovassa aikaa viitisen vuorokautta kunnes matka jatkui Tsernivtsiin ja sieltä sitten Lviviin. Mainitaan nyt alkuun sellaiset paikat jossa "pitää" käydä - no tämäkin riippuu näkijästä ja kokijasta:

Kiev Pecherska Lavra eli luolaluostari: Kiev Pechersk Lavra - Wikipedia, the free encyclopedia

jonka alueella on pari-kolme kiintoisaa museota, etenkin pieni Mykola Syadristyn micro art -museo lavran alueella on kiinnostava kohde:

Mykola Syadristy

Kiev Pecherska Lavran naapurissa Arsenalnan metroasemalle mentäessä on holomodor-museo:

National Museum "Memorial to Holodomor victims" - Wikipedia, the free encyclopedia

Ja Lavralta päinvastaiseen suuntaan löytyy sitten National Museum of the History of Ukraine in World War II, joka aiemmin tunnettiin nimellä Suuren isänmaallisen sodan museona (Museum of the Great Patriotic War): Національний музей історії України у Другій світовій війні

Kiovan keskustan alueella kannattaa vierailla luostareista ainakin:

Pyhän Sofian katedraalissa: Pyhän Sofian katedraali (Kiova) – Wikipedia

Pyhän Mikaelin kultakupolisessa luostarissa: Pyhän Mikaelin kultakupolinen luostari – Wikipedia

Vuoden 2013-2014 mielenosoituksien keskus on Maidan Nezaležnosti eli Itsenäisyyden aukio, jonka ympäristössä on edelleen EuroMaidanin muistomerkkejä ja alueella muistetaan taivaallista sotniaa.

MIkäli lentokoneet kiinnostavat, kannattaa vierailla State Aviation Museumissa: Авиамузей

Minulla siellä vierailu jäi valitettavasti väliin, ei aikataulu antanut periksi. Museon lähellä ei ole metroasemia, joten ainakin osa matkasta on tehtävä bussilla/taksilla.

Jos Kiovassa haluaa syödä halvemmalla, mutta ei ole omaa kokkaus mahdollisuutta, kannattaa käydä ainakin testaamassa Puzata Hataa: PUZATA HATA Kiovassa niitä on useampikin esim. ul. Khreshchatykin varrelta löytyy yksi os. 15/4.

vlad

edit: Reissun jälkeen tuli kirjoiteltua pari blogi-tekstiä, no Kiovaa ei niissä käitellä kuin oikeastaan kipukohtien kautta mutta ehkäpä niistä jotain irtoaa ennen reissua (jos jaksat lukea):

Ukraina matkailijan silmin – kansallisia tragedioita. Marko Enqvistin blogikirjoitus — SSS-Radio

Marko Enqvist: Ukraina matkailijan silmin – toinen osa — SSS-Radio
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
Ylihuomenna lähtö maailman pisimmälle rautatielle, eli Siperian radalle. Aina pääteasemalle Vladivostokkiin asti ja sieltä lentäen Moskovaan. Junaliput ostetaan paikan päältä ja niiden hinnoittelu määrää pitkälti mihin kaupunkiin jäädään yöksi matkan varrella. Vinkkejä ylipäätään Venäjällä matkustamisesta tai tuosta radasta otetaan ilomielin vastaan.
Olen matkustanut Venäjällä junalla lähinnä Pietarin ja Moskovan välillä. Ainakin sillä välillä kulkevat Sapsan-junat ovat täysin länsimaisen standardin mukaisia ja kaikki toimii. Junan kuulutukset ovat myös englanniksi jne. Itse asiassa kun jäin Tverissä pois, tuli konduktööri ihan henkilökohtaisesti kertomaan ulkomaalaiselle että nyt on sun asema.

Sellainen kannattaa huomioida, että juniin meno muistuttaa lentokoneeseen menoa, eli turvatarkastus on samantyyppinen ja myös passi ja lippu tarkastetaan jo heti siinä. Aikaa siis kannattaa varata asemalle vähän enemmän kuin Suomessa. En toki tiedä millainen on käytäntö Siperiassa päin.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ateenaan

Onko kenelläkään kokemuksia Ateenasta? Koitin vähän kaivella tätä ketjua eikä oikein osunut silmään. Eli hieman alle viikon reissu ja pienellä äijäporukalla. Kaikki melko kokeneita matkamiehiä ja perus hotellin uima-altaalla makoilu tai turistikatujen krääsien tonkiminen ei niin innosta.

Eniten kiinnostaisi hyvät ruokapaikat (isot ja lihaisat paikalliset annokset jossain kivassa tavernassa) sitten joku venematka saaristoon ja siellä skootterin, snorklauskamojen tai vaikka kanootin vuokraus. Matka-ajankohta osuu heinäkuun puoliväliin, joten lämmintä on se +35, joka voi olla Ateenan pölyisillä kaduilla muutaman asteen liikaa.

Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä mitä tuolla kannattaa tehdä noiden speksien perusteella. Kiitos vastauksista.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylihuomenna lähtö maailman pisimmälle rautatielle, eli Siperian radalle. Aina pääteasemalle Vladivostokkiin asti ja sieltä lentäen Moskovaan. Junaliput ostetaan paikan päältä ja niiden hinnoittelu määrää pitkälti mihin kaupunkiin jäädään yöksi matkan varrella. Vinkkejä ylipäätään Venäjällä matkustamisesta tai tuosta radasta otetaan ilomielin vastaan.
Reilu kolme vuotta sitten tein tuon reissun ja myöskin Moskovaan lensin Vladivostokista. Jekaterinburgissa ja Irkutskissa (+Baikaljärvi) oli muut stopit ja junaliput ostin aina asemilta. Netistäkin noita vissiin saa kätevästi, ilman stressiä. Mitenhän on kesällä tilaa junissa. Pietariin menin venäläisillä busseilla tai sellaisia pakettiautoja ne oli. Tennispalatsin takaa kävin kysymässä ja eikun kyytiin. Netisä olin kuullut noista ja näkeehän niitä autoja täällä. Tullessa se vielä heitti kotiovelle. Helmi-/maaliskuu oli kelien puolesta ankeaa aikaa, tai samaa mitä Suomessakin. Maassa loskaa ja taivas pilvessä eikä puissakaan ole lehtiä. Muovikassillisen ostin aina kaljaa junaan ja ravintolavaunutkin tuli tutuksi. Harva siellä kyllä ryyppäsi. Jotkut vaunuemännätkin möi kaljaa ja toiset taas ei. Samovaarista sai ilmaiseksi kuumaa vettä ja teepaketti oli hyvä ostos. Monilla oli oma muki, mutta mä lainasin niiltä vaunuemänniltä. Jengi vaihtoi monesti pieruverkkarit ylle ja sellaiset rantasandaalit olis ollut käteviä, tai jotkut rimpulat mä junasta ostinkin.

Se platzkart-vaunu kiroilutti monesti, mutta toisaalta se oli parasta koko reissussa. Tiivis oli tunnelma ja sängyt kapeita. Ihmeellisesti sitä tutustui porukkaan, vaikka aina ei ollut yhteistä kieltä. Eka päivä siinä aina vähän ihmeteltiin toisiamme. Vähän ennen Vladivostokia vasta hoksasin miten vessan hanasta tulee vettä. Siitä jostain jutusta piti nostaa ylöspäin. Ehkä ne kalliimmat junat on vähän nykyaikaisempia. Juna-asemien kellot ja ne aikataulut oli Moskovan ajassa. Ja junien vessat meni kiinni aina ennen pysähdyksiä. Pari kertaa meinasi tulla housuun. Porukka meni usein jaloittelemaan ulos kun juna pysähtyi. Tupakkamiehet poltteli myös vaunujen välissä olevassa välikössä. Koko vaunussa taisi olla yksi pistorasia, mutta ainakin jossain junassa oli jatkojohtokin. Ykkös ja kakkosluokassa on varmaan eri systeemit ja niihin varmaan porukalla tulisikin mentyä. En mä mitään englanninkielisiä kuulutuksia muista enkä turvatarkastuksia, tai no jossain käveltiin sellaisen metallinpaljastimen läpi. Juna-asemilla jollain kulmalla saattoi toimia wifikin kun hetken etsi. Lentokone oli mulla uusi ja sinne asemalle meni kätevästi lähijuna. Viinaa ei koneessa myyty ja hitto se olis tehnyt krapulassa hyvää.

Pari pientä tapaustakin sattui missä mietin että huijattiinko mua, mutta pari kertaa tuli myös positiivinen yllätys.

Ja ai niin, parikin tyyppiä antoi jonkun pienen lahjan, avaimenperän tai jääkaappimagneetin tai jonkun sellaisen, mutta ei mulla ollut mitään antaa takaisin kun aika minimaalisella varustuksella olin liikkeellä enkä hoksannut tota juttua.

Mitään rekisteröintejä mä en tehnyt ollenkaan, mutta säilytin matkaliput että tarvittaessa näkee reitin. Mitenhän se sääntö nykyään menee. Paremmat hotellithan tekee ton vissiin automaattisesti. Yhdellä toisella Venäjän reissulla taas mä en saanut sitä maahantulokortin b-osaa takaisin, tai kännissä taisin lähteä siitä tiskiltä vähän liian nopeasti. Jonkun aikaa piti tullessa selvitellä kunnes se huitoi että mene vaan. Tietty noi jutut pitäis aina hoitaa kunnolla.

Muistaakseni 25 päivää kesti toi mun Siperian reissu. Vladivostokiin saavuin kaks päivää ennen lentoa ja tullessa olin uudestaankin Pietarissa muutaman päivän. Halvaksi tuli matka ja silloin vielä eurokin oli 40 ruplaa kun nyt näköjään 71. Joo uutta reissua oon tässä suunnitellut Venäjälle. Jos sinne vähän etelämmäs lähtisi seuraavaksi seikkailemaan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Olen matkustanut Venäjällä junalla lähinnä Pietarin ja Moskovan välillä. Ainakin sillä välillä kulkevat Sapsan-junat ovat täysin länsimaisen standardin mukaisia ja kaikki toimii. Junan kuulutukset ovat myös englanniksi jne. Itse asiassa kun jäin Tverissä pois, tuli konduktööri ihan henkilökohtaisesti kertomaan ulkomaalaiselle että nyt on sun asema.

Sellainen kannattaa huomioida, että juniin meno muistuttaa lentokoneeseen menoa, eli turvatarkastus on samantyyppinen ja myös passi ja lippu tarkastetaan jo heti siinä. Aikaa siis kannattaa varata asemalle vähän enemmän kuin Suomessa. En toki tiedä millainen on käytäntö Siperiassa päin.


Sama juttu muutaman kerran matkannut Tikkurila-Tver välin niin vaunu emäntä tullut herättämään ja tarjoillut aamupalat sekä varmistanut että ulkomainen ummikko osaa jäädä junasta oikeall asemalla
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Kiitos @pettter kertomuksesta, kyllähän nuo kaikki arvokasta tietoa ovat. Itsellä eniten juuri se jänskättää että kauanko tarvii Moskovassa venailla että löytyy semmonen juna mihin me kaikki kolme mahdutaan, samaan luokkaan vieläpä. Lahjahommaan varustauduin ottamalla lakritsia ja sisuaskeja, fazerin suklaata kuulemma kannattais myöskin viedä. Saattaa täkäläinen reissari ja sika-nautasäilyke myös innostaa paikallisia pieneen vaihtokauppaan, sen näkee sitten.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiitos @pettter kertomuksesta, kyllähän nuo kaikki arvokasta tietoa ovat.

Venäjällä on tiukennettu alkoholin myyntiä huomattavasti ja eri paikoissa lait vaihtelevat. Ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että kaikilta asemilta saa tuosta vain juotavaa. Siis laillisesti, mutta se ei tarkoita etteikö sitä saisi.

Ihan vain sivuhuomautuksena, koska aika pitkä reissu tulee, jos siellä meinaa selvin päin katsoa maisemia mitkä ei muutu päiväkausiin ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Palauduin noin kaksi viikkoa sitten ensimmäiseltä roadtripiltä amerikasta. Menimme 10 päivän aikana Los Angelesista, Laguna Beachin, Anaheimin, Las Vegasin kautta Flagstaffiin ja Las Vegasista sitten taas takasin Los Angelesiin.

Kuvia kun olen nyt matkalta selannut on näimmä tultu nähtyä ja koettua vaikka mitä. Näin jälkeenpäin osaa enemmän arvostaa esimerkiksi Grand Canyonin auringonlaskukuvia, kun paikanpäällä olleena.

Parhain kokemus näin jääkiekon seuraana oli NHL Awards tapahtuma, mikä itse tapahtumana jäi välistä. Kerroinkin siitä jo NHL matkat keskustelussa, mutta oleellisin osa oli pokaalien näkeminen ja Stanley Cupin pitäminen. Ei tuollaisista osannut edes kuvitella tai haaveilla, vaikka tiesin että NHL awards samoina päivinä kaupungissa onkin.

Teemun ravintolassa tuli myös käytyä. Paikkana tuntui että olin aivan väärässä paikassa. Sen verran monta housewifeä oli baaritiskillä nollaamassa pitkän duuni tai "duunipäivän" antiaan. Ruoka oli aivan mahtavaa kyllä.

Blogissani on juttua tuosta Las Vegasista kuvineen, tulee myöhemmin sitten muita juttuja. Linkki vie tekila.fi sivustolle.

Laitelkaa kyssäreitä jos jotain herää mieleen. Hyvin kun on muistissa amerikan jutut vielä :) Suunnittelemmekin jo seuraavaa matkaa 2017/18 kaudelle, josko Las Vegasiin menisi jääkiekko katsomaan.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Palauduin noin kaksi viikkoa sitten ensimmäiseltä roadtripiltä amerikasta. Menimme 10 päivän aikana Los Angelesista, Laguna Beachin, Anaheimin, Las Vegasin kautta Flagstaffiin ja Las Vegasista sitten taas takasin Los Angelesiin.

Kuvia kun olen nyt matkalta selannut on näimmä tultu nähtyä ja koettua vaikka mitä. Näin jälkeenpäin osaa enemmän arvostaa esimerkiksi Grand Canyonin auringonlaskukuvia, kun paikanpäällä olleena.

Parhain kokemus näin jääkiekon seuraana oli NHL Awards tapahtuma, mikä itse tapahtumana jäi välistä. Kerroinkin siitä jo NHL matkat keskustelussa, mutta oleellisin osa oli pokaalien näkeminen ja Stanley Cupin pitäminen. Ei tuollaisista osannut edes kuvitella tai haaveilla, vaikka tiesin että NHL awards samoina päivinä kaupungissa onkin.

Teemun ravintolassa tuli myös käytyä. Paikkana tuntui että olin aivan väärässä paikassa. Sen verran monta housewifeä oli baaritiskillä nollaamassa pitkän duuni tai "duunipäivän" antiaan. Ruoka oli aivan mahtavaa kyllä.

Blogissani on juttua tuosta Las Vegasista kuvineen, tulee myöhemmin sitten muita juttuja. Linkki vie tekila.fi sivustolle.

Laitelkaa kyssäreitä jos jotain herää mieleen. Hyvin kun on muistissa amerikan jutut vielä :) Suunnittelemmekin jo seuraavaa matkaa 2017/18 kaudelle, josko Las Vegasiin menisi jääkiekko katsomaan.
Paljonko ois SC-sormukset maksaneet?
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Paljonko ois SC-sormukset maksaneet?

En pyytänyt sormusta tutkittavaksi, mutta joku Gretskyn sormus oli seinällä taulussa ja sen hinta oli 549 dollaria, pidin sitä aika edukkaana. En pyytänyt sitä tutkittavaksi / tai kysynyt onko se todella Stanley Cup sormus, mutta 2,5 metrin päästä katsottuna oli ainakin saman tyylinen mitä sormukset ovat.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Kävimme laajennetun perheen kanssa loman alussa Kroatiassa, Splitissä. Nuorin matkalainen oli vuoden vanha ja vanhin kahdeksissakymmenissä. Menemisemme mitoitimme pääasiassa nuorimpien ja vanhimpien jaksamisen mukaan. Oli lämmintä, merta, historiaa, kesän alussa suht' tyhjääkin - esimerkiksi Salonan roomalaiskaupungin raunioilla taisimme törmätä kuuteen muuhun turistiin. Teimme päiväretkiä lähistön saariin ja lapsi oppi kävelemään ilman tukea Diocletianuksen palatsin kapeilla kujilla. Jalkapallo näkyi kaikkialla ja olihan se hauska seurata Kroatian otteita paikallisten keskellä. Hintataso ei ollut erityisen alhainen, eli halpalomaa Kroatiasta taitaa olla turha hakea. Toisaalta kaikki oli siistiä, asiat hoituivat mutkattomasti, palvelu oli ystävällistä ja ruoka maistui nirsoillekin. Suosittelen lämpimästi kohdetta tämän tapaiselle seurueelle.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Täältä voi löytyä vastaus. Tiedossa matka Yhdysvaltoihin ja siellä pitäisi vuokrata auto 2-3 viikoksi. Onko tuolla mitä säädöksiä missä osavaltioissa vuokra-autolla saa ajaa? Ainakin joillain vuokrafirmoilla on listoja "hyväksytyistä osavaltioista". Esimerkiksi Kansas loistaa poissaolollaan tietyissä firmoissa ja se on yksi oleellisia paikkoja matkalla. Kuka noita lopulta valvoo missä ajaa? Sixtiltä saisin auton työkuvioiden kautta ylivoimaisesti halvimmalla hinnalla. Tietullikaistoille aiomme ottaa oikeudet, jotta ei tarvitse pahemmin odotella.
Ehka myohainen vastaus, mutta joitain vuosia sitten vuokrasin auton Enterprisesta Floridassa ja ajoimme Miami Beach:lta New Orleansiin, sellainen viikon matka. Vuokraus oli mailinen suhteen rajaton, paitsi jos ajoi jossain muussa osavaltiossa kuin Floridassa, rajoitus taisi olla jotain 125 mailia per paiva. Tasta ei tullut meille ongelmaa, koska nuo mailit riittivat meille. Tieda sitten olisivatko jollainen GPS:lla selvitelleet missa on ajeltu ja lasku olisi tullut perassa.

JOL
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hintataso ei ollut erityisen alhainen, eli halpalomaa Kroatiasta taitaa olla turha hakea.
Splitistä en muista hintatasoa, mutta kaksi vuotta sitten Kroatiassa käytyäni jäi mieleen, että olut maksoi Dubrovnikin vanhassa kaupungissa 9 euroa, mutta kahden kilometrin päässä hotellin lähistöllä 2 euroa.

Kroatia ja Balkan muutenkin on todella kivaa aluetta. Suosittelen eritoten Montenegroa, josta löytyy aivan uskomattomia näkymiä. Kotorin lahti ja Durmitorin luonnonpuisto (jossa on muuten Grand Canyonin jälkeen maailman toiseksi syvin kanjoni) ovat todella upeita paikkoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös