Matematiikkapähkinät

  • 31 560
  • 273

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Laitetaan uusi pähkinä: olkoot f(z) kokonainen analyyttinen funktio (=analyyttinen funktio, joka on analyyttinen koko kompleksitasossa C). Osoita, että, jos jokaisessa f(z):n sarjakehitelmässä (f voidaan kehittää sarjaksi joka pisteessä) f(z)=\sum_{n=0}a_n(z-z_0)^n on joku kerroin a_n=0, niin f on polynomi.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Laitetaan uusi pähkinä: olkoot f(z) kokonainen analyyttinen funktio (=analyyttinen funktio, joka on analyyttinen koko kompleksitasossa C). Osoita, että, jos jokaisessa f(z):n sarjakehitelmässä (f voidaan kehittää sarjaksi joka pisteessä) f(z)=\sum_{n=0}a_n(z-z_0)^n on joku kerroin a_n=0, niin f on polynomi.

Osaakos kukaan kertoa nyt tähän vastausta, kun jäin niin kauhia cliff hanger käsiin?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Siis mä tiedän noi sanat, mutta ei kyllä ole mitään käsitystä siitä, miten nuo toimivat. Tai no, en kyllä tiedä mikä on kompleksitaso, mutta muuten voisin olla hajulla. Siellä jossain Tompan ja lyhyen matikan rimaa hipoen suorittaneen puolivälissä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mikä on lopputulos (x), jos vittuilee (y) ja ärisee (z) jatkuvasti (DDDD:)?

DDDD: + (y + z) = x

Tämä on myös kompleksitason kysymys.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mikä on lopputulos (x), jos vittuilee (y) ja ärisee (z) jatkuvasti (DDDD:)?

DDDD: + (y + z) = x

Tämä on myös kompleksitason kysymys.

f''''(x)=0, eli kyseessä on non-eksistentiaalinen piste avaruudessa.

Osoita, että jos on olemassa joku, joka vittuilee kaikille ja ärisee jollekin, joka ei kuitenkaan ärise hänelle, niin hänelle ei vittuile kukaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Osoitan hahmoa nimeltä Archie Bunker. Kukaan ei sille vittuillut, joku saattoi kritisoida.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nyt sitten ihan oikeesti loppu se turhanpäiväinen paskanjauhaminen tässä ketjussa. Raporttia on jo lähtenyt.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
No kappas, olinkin unohtanut yhden kohdan kokonaan laskuistani. Palaan uuden kaavan kanssa asiaan myöhemmin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kauanko tämä tanssi haudalla saa jatkua, kysyn vaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Siis mä tiedän noi sanat, mutta ei kyllä ole mitään käsitystä siitä, miten nuo toimivat. Tai no, en kyllä tiedä mikä on kompleksitaso, mutta muuten voisin olla hajulla.

Nyt näemmä tiedän, olinpa hupsu. Muutenkin, kun ottaa ne sinimustat värilasit, unohtaa aatteen palon, ja näkee Tompan ihmisenä ja matematiikan tehtävinä, ottaa kynän kauniihkoon käteen ja paperiarkin eteensä pöydälle, saattaa osan näistä pähkinöistä osata ratkaista. Nyt vähän harmittaa, ettei Tomppa ole enää jakamassa meille matematiikkapähkinöitä, sillä näihin perehtymisestä olisi oikeasti voinut olla hyötyä. Mutta ei, pakko oli taas hassutella ja lässyttää jotain turhaa paskaa.

Mutta miettikääpä miten lujaa niillä jätkillä on lippalakin potkurit pyörineet, jotka ovat matematiikan keksineet. Siinä saa olla melkoisen paksut linssit ja vahvat energiajuomat, jotta näkee maailman olevan vain numeroita.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Derivaatta meni baariin. Siellä oli tuttuja, muun muassa kylän vanhin 24x^500 ja uusi tulokas 1/(7-x). Derivaatta otti ensimmäisen shottinsa ja kaikkien katseet pälyilivät ympäriinsä. Parin kiskaisun jälkeen derivaatta oli saanut puhtia ja itsevarmuutta, ja huusikin "MÄ SAATANA DERIVOIN TEIÄT KAIKKI!"

Baari näytti tyhjenevän äkkiä, mutta nurkkapöytä oli vielä varattuna. Derivaatta riensi sinne ja kysyi "Mikä perkele sinä luulet olevas!" Vastaus kuului "et sä mulle voi mitään, mää oon e^x!"

Hänet kuitenkin derivoitiin. MIKSI?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hei tää on kompa! Känninen derivaatta otti ja derivoi e^x:n e^x:ksi, eks nii?

Pitäskös tähän vielä täkätä kysyjä @Sekera
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Hei tää on kompa! Känninen derivaatta otti ja derivoi e^x:n e^x:ksi, eks nii?

Pitäskös tähän vielä täkätä kysyjä @Sekera

Ehei ny noin helppo. e^x on niin kokenut veijari, että hän sietää tuommoiset tyhjänpäiväiset derivoinnit kuten Derivaatallekin baaripöydässä vastasi. Eli VÄÄRÄ VASTAUS
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No toi oli kyllä aika puhuttelevasti ilmaistu. Nuo sanat suorastaan vyöryvät ylleni, julmalla tavalla ne karskisti kovistelevat poikaa poloista.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meidän matkakanope kertoi ammattikorkeessa tämmösen vitsin:

Humalainen öykkäri meni raitiovaunuun, ja ilmoitti että "Lähtekää kaikki menee, tai mä derivoin teidät!" Sanomattakin on selvää, että moisen uhkauksen edessä raitiovaunu tyhjeni äkkiä. Vain yksi matkustaja jäi tyynesti penkilleen istumaan. Öykkäri asteli tämän luo, ja huusi "Vai ei derivointi pelota?! No, sitten otetaan kovat otteet käyttöön: painu ulos, tai mä integroin sut!" Matkustaja katsahti öykkäriä vailla huolen häivää, ja vastasi "Minä olen eksponenttifunktio."

Sen jälkeen luokan täytti sirkkojen siritys, ja jostain huoneeseen pelmahti aavikkopallo, joka pomppelehti luokan poikki.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulipa toinenkin yhtä vittumaisen paska matematiikkaan liippaava säätötekninen pähkinä.

Joukko puolalaisia säätöteknikoita oli lentokoneessa matkalla New Yorkiin. Koneen lähestyessä Newarkin kenttää, kapteeni ilmoitti että koneen oikean puolen ikkunoista näkyy nyt Vapaudenpatsas. Pian tämän jälkeen lentokone syöksyi hallitsemattomassa syöksykierteessä tonttiin. Miksi?

Vinkki: Vastaus pitää antaa englannin kielellä, jotta siinä olisi jotain järkeä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Järkyttävää. Järkyttävää vittuilua toisen ihmisen kustannuksella. Eikä tämä toinen ihminen pääse vastaamaan, antamaan oikeaa vastausta. Häpeisitte paskat. Moderaattorit hoi!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Järkyttävää. Järkyttävää vittuilua toisen ihmisen kustannuksella. Eikä tämä toinen ihminen pääse vastaamaan, antamaan oikeaa vastausta. Häpeisitte paskat. Moderaattorit hoi!

En mä nähnyt kuin yhden vittuilijan, oliko niitä enemmänkin.

Mitäs @Sekera , jos piirtää e^x:n otsaan kirkkoveneen, ja siitä kirkkoveneestä tulee derivoituna 0. Sitten ei ole yhtään kirkkovenettä, johon sijoittaa e^x. Kukas sit vittuilee, hä?
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Tee jos osaat, jos lahjakkuutesi riittää, mikäli osaat ajatella, niin luvuista 2, 4, 8, 9 laskutoimitus, jonka vastaus on 24. Tuskinpa tulee tällä keskustelupalstalla, missä keskitytään tappamiseen ja vittumaisiin teloitustapoihin, niin oikeaa vastausta. No katsotaan....
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
4+8+9=21 21-9=12 12x2=24

Noin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös