Matematiikkapähkinät

  • 31 529
  • 273

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Jaaha sivukin vaihtui. Eli luvuista 2 4 8 9 tulisi muodostaa laskutoimitus jonka vastaus on 24 ja lukuja saa käyttää vain yhden kerran. kalkkifredi epäonnistui jo surkeasti, miten käy muiden?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Jaa että nyt muutellaan jo sääntöjä lennosta. Pitäkää laskunne.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Jaa että nyt muutellaan jo sääntöjä lennosta. Pitäkää laskunne.

No no. Piti käyttää lukuja 2 4 8 9 ja saada tulokseksi 24. Tämä on lukenut alusta asti. Sinä käytit myös lukuja 21 ja 12. Älä suutu jos tehtävä on sinulle liian vaikea. Ehkä olisi nuoruudessa kannattanut tehdä muutakin kuin katsoa HPR:ää. Ja pidetään laskumme.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
24 = x +8i ||()^2
576 = x ^2 - 64
X^2 = 640
x = +/- 25,2982213

Totuus olen minä. Esitä luvun z=24 komplementin käänteisluvun vastaluku kompleksitasossa C. Ja tässä ketjussa on tarkoitus kysyä matematiikkaa, ei laskentaa.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
No silloin kun minä olin koulussa, Maunulan Yhteiskoulussa joskus 80- luvulla, niin matematiikka tunnilla opettaja piirsi liidulla liitutauluun numeroita. Siksi luulin että numerot liittyvät matematiikkaan, mutta laskentaahan tuo taitaakin olla. Siksi se taitaakin jäädä ratkaisematta kun ei kuulu tähän ketjuun. Yllä oleva vastaus on muuten kyseiseen tehtävään väärä vastaus.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tätä vittuilun määrää. Vielä pyhäpäivänä. "Mä vetäsen sua turpaan", sanois nyt Mattiesko.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
@Virveliä kainaloon ille tiedoksi että kirkkoveneen derivaatta on kumivene. Kumivene ei mahdu otsaan joten sitä ei ole otsassa määritelty.

Derivaatta meni baariin-pähkinä on siis edelleen auki.
 

Liitteet

  • PÄHKINÄ.jpg
    PÄHKINÄ.jpg
    124,5 KB · kertaa luettu: 272
Viimeksi muokattu:

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Ismo perkele! KÖLÖ KÖLÖ
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Niin mitä siellä baarissa nyt pitikään derivoida?
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Derivaatta meni baariin. Siellä oli tuttuja, muun muassa kylän vanhin 24x^500 ja uusi tulokas 1/(7-x). Derivaatta otti ensimmäisen shottinsa ja kaikkien katseet pälyilivät ympäriinsä. Parin kiskaisun jälkeen derivaatta oli saanut puhtia ja itsevarmuutta, ja huusikin "MÄ SAATANA DERIVOIN TEIÄT KAIKKI!"

Baari näytti tyhjenevän äkkiä, mutta nurkkapöytä oli vielä varattuna. Derivaatta riensi sinne ja kysyi "Mikä perkele sinä luulet olevas!" Vastaus kuului "et sä mulle voi mitään, mää oon e^x!"

Derivaatta kuitenkin voitti. Miksi, miten ja kuinka ja miksi? Tämän on avoin pähkinä. Tämä tässä. Ja näin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mikä on oudoin paikka, jossa olet derivoinut?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tee jos osaat, jos lahjakkuutesi riittää, mikäli osaat ajatella, niin luvuista 2, 4, 8, 9 laskutoimitus, jonka vastaus on 24. Tuskinpa tulee tällä keskustelupalstalla, missä keskitytään tappamiseen ja vittumaisiin teloitustapoihin, niin oikeaa vastausta. No katsotaan....
Yksi oikea ratkaisu on (√{4*9} * 8) / 2 = 24.

Mitä vikaa on avaamassani vittumaiset teloitustavat -ketjussa? Teema ei ole järin hilpeä, mutta siellä keskustellaan koko ajan ihan aiheessa pysyen.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Tästä Derivaatan derivoinnista tulee ihan Koveron Esko ja Pispalan Pulteri mieleen. Esko tosin laittoi oman biisinsä soimaan ja otti paidan pois.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Yksi oikea ratkaisu on (√{4*9} * 8) / 2 = 24.

Mitä vikaa on avaamassani vittumaiset teloitustavat -ketjussa? Teema ei ole järin hilpeä, mutta siellä keskustellaan koko ajan ihan aiheessa pysyen.

Ei kertakaikkiaan mitään vikaa, päinvastoin. On ollut jopa sivistävää oppia uusia tapoja ja huomata kuinka kekseliäitä esi-isät ja jopa niiden isät ovat olleet.

Jos viestini

Tee jos osaat, jos lahjakkuutesi riittää, mikäli osaat ajatella, niin luvuista 2, 4, 8, 9 laskutoimitus, jonka vastaus on 24. Tuskinpa tulee tällä keskustelupalstalla, missä keskitytään tappamiseen ja vittumaisiin teloitustapoihin, niin oikeaa vastausta. No katsotaan....

ottaa tosissaan, niin sitten ei vaan huumorit kohdanneet tai olet liian tarkka avaamiasi viestiketjuja kohtaan, että niistä ei saa leikkiä laskea. Vastaus muuten jota hain on (9-4-2)x8. Vituiksi näköjään meni kaikenkaikiaan vierailuni tässä ketjussa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
niin sitten ei vaan huumorit kohdanneet tai olet liian tarkka avaamiasi viestiketjuja kohtaan, että niistä ei saa leikkiä laskea. Vastaus muuten jota hain on (9-4-2)x8. Vituiksi näköjään meni kaikenkaikiaan vierailuni tässä ketjussa.
Elävältä nylkeminen ja leijonille syöttäminen, esimerkiksi, ovat vakavaa ja hartaudella harjoitettavaa tointa. Ei siinä passaa ryhtyä kesken kaiken leikkipuheita virittelemään. Muutenkin noin karmea touhu huvittaa vain todella sairasta mieltä.

Ajatellaan nyt lähemmin vaikka tuota nylkemistä. Nylkijä saattaa hävyttömän kaskun kuullessaan vaikka vetäistä käteen puukollaan. Muutenkin vittumaista hommaa, kun nyljettävä huutaa kuin elävältä nyljettäisiin, ja roiskahteleva hurme tekee työskentelyalustan liukkaaksi. Mitä liitossakin sanottaisiin, selkeä työsuojelurikkomus on tuollainen. Pitää ainakin olla hyväpohjaiset turvasaappaat jalassa.

Tietysti jos nyljettävä itse haluaa tappaa aikaa kertomalla vitsin kesken nylkytoimituksen, niin tämä pitää tahdikkaasti sallia. Vanhojen vitsien kohdalla saa kyllä opastaa nyljettävää, että tuon ovat kuulleet jo kaikki. Kukaan ei jaksa enää kuulla sitä kaskua, jossa nahkatakki nussittiin Pietarissa, vaikka aihe saattaa hyvinkin tuntua kesken nylkemisen ajankohtaiselta. Tarina oli ajankohtainen neukkuaikoina ja vielä jonkin matkaa 90-luvulla, kun suomalainen saattoi myydä vanjalle ikälopun nahkatakin yltään muutamasta viinapullosta. Nykyään ei, vitsi ei enää istu millään lailla nykytodellisuuteen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ettekö te diletantit osaa edes alkeellisinta säätötekniikkaa? Vai englannin kielen taidostako jää kiinni ettei minun esittämääni helppoon ja keskinkertaiseen pähkinään osata kertoa vastausta? Ei saatana.

Oikea vastaus on: Because all the poles went to the right half plane.

HAHAHAHHAHAHAHAHAAA!!

Pistetilanne:

Kiakonsyöjä -3 (-1 väärästä ja huonosta vastauksesta, +0,5 minun esittämäni virheellisen tulkinnan oikaisemista, -2,5 turhasta vänkäämisestä)
FASlapsi +1000
Muut -1 (Kun ette edes yrittäneet)
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eli miinuksille mentiin. Minäkin teen matemaattisen pähkinän, joka saattaa olla lähinnä aritmeettinen:

Jos X laukoo kiekon katsomoon Y niin osuuko se FASlasta nuppiin?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eli miinuksille mentiin. Minäkin teen matemaattisen pähkinän, joka saattaa olla lähinnä aritmeettinen:

Jos X laukoo kiekon katsomoon Y niin osuuko se FASlasta nuppiin?

Osui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös