Masked Singer Suomi

  • 151 514
  • 837

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
mutta miten selitätte vaihtuvan äänen

Tuo Maalaispoika oon -veto on sellainen, että jos Pakarinen on Maajussi, tuota saa aika todenteolla selitellä, miten tuon äänen tekee - joko laulaja tai tuotanto. En jaksa mitenkään uskoa, että on hänen omalla äänellään laulettu ja nauhoitettu. Tuossa Nemossa se on löydettävissä, jos Pakariseksi selviää.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä mistä ne Jenni viittaukset tulee mutta jotenkin se liittyy radio juontajuuteen. Hanna Pakarinen nimittäin on toiminut myös radio juontajana. Toisena villinä korttina voisi olla toinen Hanna eli Kinnunen, joka on myös radiojuontaja, näyttelijä ja jotain Musiikkiakin tehnyt ja tuo majatalo viittaus liittyisi salkkareihin. Väitän että Kokander se ei ole, mutta Hannoista toinen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
En tiedä mistä ne Jenni viittaukset tulee mutta jotenkin se liittyy radio juontajuuteen. Hanna Pakarinen nimittäin on toiminut myös radio juontajana.
Ainakin ovat olleet yhtä aikaa YLE:llä radiojuontajina. Ja ainakin yhdessä animaatioelokuvassa ovat olleet molemmat ääninäyttelijänä. Muuten ei mitään ihan selkeää, tunnettua kytköstä löydy, mutta veikkaan tuota Poikeluksen esiin tuontia jonkinlaiseksi hämäykseksi juuri tuon takia.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Joo Maajussin vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta miten selitätte vaihtuvan äänen?

Ensimmäinen esitys



Uusin esitys



(youtubesta löytyy loputkin esitykset)

Jotenkin itse olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että Maajussin on pakko olla joku taitava imitaattori ja vihjeet onkin vain hämäystä.

Hyvät biisit otit vertailukohdiksi. Koska edelleen tuo Maalaispoika Oon on täysin autenttisesti 100% tarkka Kokanderin "miesääni" jollaista hän on vuosien varrella mieshahmoillaan käyttänyt, sitä faktaa ei mikään muuta. MUTTA: nyt viime lauantaina jouduin pyyhkimään Kokanderin yli. Koska vaikka onkin laulettu taas tuollaisella "pelleilyäänellä", niin tuo Nemo on kerta kaikkiaan laulettu niin täydellisen ja oikeaoppisen hyvin, että Kokander ei ikinä kykene tuohon. Nyt sen ammattilaulajan sieltä kuulee, eli joudun toteamaan että on kuitenkin Hanna Pakarinen.. lisäksihän hahmon "ulkomuoto" jolla Kokanderia on perusteltu sopii myös Pakariseen
 

Delffi

Jäsen
Te jotka meinaatte, että tuo Maalaispoika oon -biisi olisi Jenni Kokanderin miesäänellä laulettu, niin ootteko katsoneet koskaan Pulkkista?
Minun korviini (tuskin olen ainoa) tuo ääni kuulostaa ihan Jari Salmen ääneltä ja eleetkin on Pulkkisen eleitä.

Mutta saas nyt nähä kuka Maajussiksi lopulta sitten paljastuu. Vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta äänen muuttuminen hämmentää, koska alussa tosiaan on ihan erilainen ääni ollut mitä nyt näissä kolmessa viimeisessä esityksessä (Kuuma jäbä, Ram Pam Pam ja Nemo).

Tiedän kyllä, että Hanna Pakarinen on ääninäytellyt ja olen kyllä niissä piirretyissä, joita olen katsonut ja joissa Hanna on ääninäyttelyt, niin tunnistanut Hannan äänen.
 
Viimeksi muokattu:

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Te jotka meinaatte, että tuo Maalaispoika oon -biisi olisi Jenni Kokanderin miesäänellä laulettu, niin ootteko katsoneet koskaan Pulkkista?
Minun korviini (tuskin olen ainoa) tuo ääni kuulostaa ihan Jari Salmen ääneltä ja eleetkin on Pulkkisen eleitä.
Jos Maajussi olisi laulanut kaikki biisit tuolla äänellä, niin sitten tämä spekulointi olisi ehkä ihan paikallaan. Mutta kun sen jälkeen on tullut hyvin paljon Pakarista muistuttavalla naisäänellä laulettuja biisejä, niin en vaan kyllä oikein usko että Jari Salmen ääni tuollaiseen taipuisi. Helpompi minun on kuvitella, että Pakarisen matala ääni taipuisi tuollaiseen matalaan miesimitaatioon kuin toisin päin.

Tuo Ram Pam Pam oli sellainen esitys, jossa tuo Maajussi kuulosti niin paljon Pakariselta, että sain siitä ahaa-elämyksen, vaikka olin siihen saakka ollut lähes varma että kyseessä olisi Kokander. Lisäksi nyt parissa esityksessä on kuullut äänen käytöstä jne. että kyseessä ei ole mikään harrastelijalaulaja, vaan erityisesti Nemon perusteella äänen käyttö oli ammattilaulajalta kuulostavaa.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Tuo Maalaispoika oon -veto on sellainen, että jos Pakarinen on Maajussi, tuota saa aika todenteolla selitellä, miten tuon äänen tekee - joko laulaja tai tuotanto. En jaksa mitenkään uskoa, että on hänen omalla äänellään laulettu ja nauhoitettu. Tuossa Nemossa se on löydettävissä, jos Pakariseksi selviää.
Tähän vahva sama! En todellakaan tule uskomaan sitä, että Pakarinen olisi vetänyt niin uskottavasti miesäänen kehiin ja sitten vielä matkinut uskottavasti itse Elvistä. Vaikka Pakarinen taitava äänenkäyttäjä onkin, niin ilman keinotekoista/digitaalista äänenmuuntamista Pakarinen ei ole se joka nuo pari ensimmäistä biisiä on vetänyt. Näissä viimeisimmistä biiseistä voisin uskoakin, mutta nuo pari ensimmäistä on laulanut kyllä sitten joku muu.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Omaan makuun se Sami Hedbergin laulaminen yht äkkiä Saija Tuupasen hahmon sijasta, oli jo liikaa konseptin rajoja rikkovaa. Tosin tällä kaudella casting otti mukaan jo Sirpa Selänteen, joka sinänsä ei ole omalla äänellään esiintynyt missään julkisuudessa suuremmin tunnistettavasti. Joten rekrynä tähän ohjelmaan hän oli huti. Eli tälle kaudelle näitä järkevän konseptin rajoja on jo rikottu.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Konsepti kärsi mielestäni kovimman kolauksen viime kaudella kun Köpi Kallio teki tuplaroolin. Silloin oli selvää, että tulokset on ennalta päätetty, sillä molemmat Köpin hahmoista ei voisi olla loppuun asti kisassa mukana.

Samoin on syytä epäillä, että aikanaan Marja Hintikka oli sovittu tiputettavaksi ekana, jotta saatiin isoin yllätyseffekti aikaiseksi. Siinä vaiheessa kun kaikki etsijät olisivat yhteen ääneen todenneen maskin takana olevan Marja Hintikka, niin tätä efektiä ei olisi tullut.

Kuitenkin lasten kanssa katsellessa ihan mukavaa ajanvietettähän tämä on. Ohjelman paras puoli on siinä, että kun automatkoilla tulee aina välillä toivomuksena et lasten lauluja haluttaisiin kuulla ja niitä ei jaksa määräänsä enempää kuunnella, niin masked singer soittolista on toiminut sopivana kompromissina. Aikuiselle sieltä tulee ihan kuunneltavia kappaleita ja lapset tykkää muistella/arvuutella et kukas kyseisen kappaleen esittikään.
 

Delffi

Jäsen
Jos Maajussi olisi laulanut kaikki biisit tuolla äänellä, niin sitten tämä spekulointi olisi ehkä ihan paikallaan. Mutta kun sen jälkeen on tullut hyvin paljon Pakarista muistuttavalla naisäänellä laulettuja biisejä, niin en vaan kyllä oikein usko että Jari Salmen ääni tuollaiseen taipuisi. Helpompi minun on kuvitella, että Pakarisen matala ääni taipuisi tuollaiseen matalaan miesimitaatioon kuin toisin päin.

Tuo Ram Pam Pam oli sellainen esitys, jossa tuo Maajussi kuulosti niin paljon Pakariselta, että sain siitä ahaa-elämyksen, vaikka olin siihen saakka ollut lähes varma että kyseessä olisi Kokander. Lisäksi nyt parissa esityksessä on kuullut äänen käytöstä jne. että kyseessä ei ole mikään harrastelijalaulaja, vaan erityisesti Nemon perusteella äänen käyttö oli ammattilaulajalta kuulostavaa.

En itse oikein usko, että Hanna Pakarinen saisi itsestään samanlaista ääntä, mitä alkupään esityksissä on Maajussilla ollut, vaikka tiedän kyllä, että Hanna on taitava äänen käyttäjä. Olen katsonut Tähdet Tähdet -ohjelmaa silloin, kun Hanna Pakarinen oli siinä.

Joten jos Maajussi paljastuu Hanna Pakariseksi, niin silloin alkupään esityksen äänet vaatii kyllä selityksen.
Niinpä itse olen edelleen sitä mieltä, että Maajussi on joku taitava imitaattori ja vihjeet mahdollisesti kokonaan tai osittain hämäystä.
Mutta kuten jo olen sanonut, niin saas nähdä sittenkö Maajussi paljastuu, että kuka on ollut Maajussi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Te jotka meinaatte, että tuo Maalaispoika oon -biisi olisi Jenni Kokanderin miesäänellä laulettu, niin ootteko katsoneet koskaan Pulkkista?
Minun korviini (tuskin olen ainoa) tuo ääni kuulostaa ihan Jari Salmen ääneltä ja eleetkin on Pulkkisen eleitä.

Joo Pulkkisenhan taisin itse tännekin laittaa tuolloin, mutta lopuista vedoista kuulee, ettei Maajussi nyt ihan Jari Salmesta käy. Ja täälläkin taidettiin verrata Kokanderin Putous-vetoihin, joissa kyllä oli hyvin paljon samaa mitä nuo ensimmäiset vedot.

Toki nyt riisun itsekin Kokander-lasit ja pohdin tuota Pakarista. Pakarisen en vaan kuvittele vetävän yhtä korkealta kuin tuossa Nemossa loppua kuuli. Tummemmin matalalta osaa kyllä laulaa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Niinpä itse olen edelleen sitä mieltä, että Maajussi on joku taitava imitaattori ja vihjeet mahdollisesti kokonaan tai osittain hämäystä.
Ei kyllä vaan tule mieleen oikein yhtään tunnettua naisimitaattoria Suomesta. Saati vielä sellainen, joka laulaa noin hyvin ja puhtaasti. Ja kun formaattiin kuuluu vielä, että pitäisi olla edes jotenkin tunnettu, joten mitään ihan random-imitaattoriakaan tuohon ei ole voitu rekrytoida.

Se nyt on aika selvää, että Maajussi on nainen koska nuo naisen äänellä lauletut biisit on sellaisia, että ei oikein hyvänkään (mies)imitaattorin ääni taivu tuollaiseen. Ja myös olemus ja liikkuminen paljastaa, että on nainen.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Se nyt on aika selvää, että Maajussi on nainen koska nuo naisen äänellä lauletut biisit on sellaisia, että ei oikein hyvänkään (mies)imitaattorin ääni taivu tuollaiseen. Ja myös olemus ja liikkuminen paljastaa, että on nainen.
Vai onko sittenkään? Kuuntelepa tuo 'maalaispoika oon' veto ja 1:05 ajassa luultavimmin suht omalla äänellä sanottu "YEAH"

Ei omaan korvaan ainakaan kuulosta kyllä naiselta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vai onko sittenkään? Kuuntelepa tuo 'maalaispoika oon' veto ja 1:05 ajassa luultavimmin suht omalla äänellä sanottu "YEAH"

Ei omaan korvaan ainakaan kuulosta kyllä naiselta.
Mäkin mietin, että olisiko mies läskipuvussa. Vai olisikohan se loukkaavaa?

Noh ehkä se on se Kokander
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyllä itsekin kuulen Pakarisen jopa tuossa "kuuma jäbä"-biisissä nyt kun sen sanoitte. Alkupää hämää nyt kyllä isosti ja pakko arvostaa kusetustaitoa.

Nemo saa taas vähän vihaiseksi miten paskoja biisejä Pakariselle tehtiin Idolssin jälkeen. Oli ehdottomasti paras laulaja sillä kaudella mutta levyt täynnä täysin turhanpäiväisiä biisejä.

Jos on Kokandet niin huh huh. Pitää ehkä alkaa ärsyyntyä siitä vähemmän.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Vai onko sittenkään? Kuuntelepa tuo 'maalaispoika oon' veto ja 1:05 ajassa luultavimmin suht omalla äänellä sanottu "YEAH"

Ei omaan korvaan ainakaan kuulosta kyllä naiselta.
Suosittelen vastavuoroisesti kuuntelemaan "Raya ja viimeinen lohikäärme" -animaation trailerin, kun Lohikäärme Sisu puhuu. Ei kuulosta naiselta sekään, mutta Hanna Pakarinen sen äänenä vaan on. Ja Maajussin menneisyyteenhän kuului myökin lohikäärmeenä oleminen...
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Tämä ohjelma on toki käsikirjoitettu vahvasti mutta nuo vihjeet ärsyttää silti eniten. Jos siellä on vihje että on ollut niin piirikisoissa kuin kansainvälisissäkin skaboissa mukana niin totuus voi olla vaikka se että lähetti kymmenvuotiaana porkkanakakku reseptin ruotsalaiseen lehteen ja voitti hienon hedelmäpuristimen. Tai sitten se voi olla euroviisut. Näitä on ollut ennenkin että vihjeet on välillä täysin nollatasoa.

Jostain syystä tällä kaudella ei oo viihdyttänyt niin paljon kuin aiemmin. Johtuu ehkä tuosta nelikosta kun kaikki on mukahauskoja kikattajia + Veitola jonka julkisuusbrändi on oksettava (kameran ulkopuolella jopa mukava)
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Itsellänikin jäänyt fiilis, että näinköhän seuraavaa kautta edes tulee nyt putkeen. Ja jos tulee, ei kiinnostus ole enää ykkös ja kakkoskauden tasolla.
Olisi loistava saada tähän hieman vakavampi ote. Esimerkiksi Jukka Puotila tai Rasila olisi sellainen hyvä valinta tuomaristoon. Ovat hauskoja mutta eivät jotenkin teennäisiä kuten Benjamin tai pingviinimies. Ymmärrän hyvin että nuoriakin tarvitaan joten voisiko tässä olla joku ei somettaja nuori? Tuntuu että moni tiktokkaaja esimerkiksi vetää aivan yli tuon teennäisen esittämisen kanssa.
 

Delffi

Jäsen
Ei Masked Singerissä mitään tuomareita ole vaan ne on etsiviä.
Mutta joo, itse en oikein pidä Veitolasta enkä Benjaminista, nuo ovat minun mielestä ärsyttävimmät tyypit tuosta nelikosta. Poikelus vielä menettelee ja Katajakin on ihan ok.
 

Delffi

Jäsen
Suosittelen vastavuoroisesti kuuntelemaan "Raya ja viimeinen lohikäärme" -animaation trailerin, kun Lohikäärme Sisu puhuu. Ei kuulosta naiselta sekään, mutta Hanna Pakarinen sen äänenä vaan on. Ja Maajussin menneisyyteenhän kuului myökin lohikäärmeenä oleminen...

Itse hieman eri mieltä tuosta. Omaan korvaani kuulostaa ihan naisen ääneltä.
 

Paloposti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin sivuprofiilista katselin että Lotan muodoiksi voisi sopia. Hänen rintavarustusta hankala piilotella. Siksi pidän toistaiseks vastauksena Backlundin.
Vaihdan Maajussiin vastaukseksi Hanna Kinnusen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Hanna Pakarinen pelaa pokeria, Pakarinen voitti Idolsin 60 % ääniosuudella, ja Maajussi kuulosti jälleen kerran Hanna Pakariselta. Maajussi on Hanna Pakarinen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onhan tuo Pakarinen. Hieno ääni kyllä. Toivottavasti saisi vielä kunnollisen biisintekijän itselleen kun sen levyjen musiikki on aivan yhdentekevää.
 

Paloposti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ei helvetti, Pakarinen tosiaan on ääninäyttelijäkin. Kyllä se Maajussi taitaakin olla. Takki kääntyi tänään nopeasti.
Kolibrista en aiemmin Bessiä kuullut, mutta tänään kuulin. Eli Kolibri on Bess.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös