Manchester United FC 2021–2022 – it’s time to win trophies

  • 317 098
  • 3 029

Jeffrey

Jäsen
Olen tästä aika varma; en nyt ihan oikeaa kivestäni löisi pantiksi, mutta vasemman kyllä. Tuohon kylkeen Laird kotiin, niin oikeasti, mitä me AWB:llä ja Dalotilla tehdään?

Älä nyt vasenta laita, kun mennee sitten lisäkives samalla jos kalpaten käy.

Pelaajien hinnoista liikkuu monenlaisia juttuja, mutta de Jong, de Ligt ja Nunez kolmikko voisi irrota jopa n. £180m - tämä varsinkin mikäli Juven ja Barcan kanssa kyetään huhuissa liikkuneisiin jonkinlaisiin lehmänkauppoihin myös toiseen suuntaan kulkevista pelaajista.

Onnistuneilla myynneillä, säästyneillä rahoilla, ten Hagin boostilla ja ties millä haaveilla siirtokassaa voisi tämän kolmikon jälkeen olla vielä jopa £70-120m jäljellä - nettokulutuksen asettuessa tuohon £200-250m väliin. Optimistisesti ajatellen siis niiden kolmen ison hankinnan jälkeen olisi vielä varsin reilusti rahaa matalamman profiilin hankinnoille tyyliin: Spence, Kamara, Antony jne.

Tuskin tänä kesänä kuitenkaan kaikkia tarvittavia hankintoja maaliin saadaan, mutta on tässä viimepäivinä noussut optimismi siitä, että merkittävä muutos todella on mahdollinen - Masan Massiivista lupailtiin jo aikaisemminkin. Onkohan tälläkin kertaa julkistustilaisuus Töölön torilla?

Tässä laskennassa olisi nyt siis 6 hankintaa, näiden lisäksi 2-6 junnua tai lainalla ollutta pelaajaa sisään ja oltaisiin tuossa Ralfin puhelemassa 8-10 - ehkä vielä useammassa "uudessa" pelaajassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Älä nyt vasenta laita, kun mennee sitten lisäkives samalla jos kalpaten käy.
En tarvitse sitä enää mihinkään. Se on mulle vähän kuten Martial Unitedille.

£200-250m väliin.
Tällaisiin summiin saisikin sitten tosiaan onnistua myynneissä. Itse mietin tätä sitä kautta, että Martialista voisi saada 20-25m£, Tellesistä n. 10m£, Dalotista luokkaa 30-40m£ ja Wan-Bissakasta tai DDG:stä ei hajuakaan. Yhtä kaikki, noin isoon summaan en usko ennen kuin näen. Toisaalta Nunezin hintaisen hyökkääjän pitäisi olla todistanut tasonsa enemmän kuin mitä Nunez on ehtinyt, joten ehkä tuossa voidaan vielä säästää jotain kautta.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Viimeksi mitä oikean laitapakin osalta huhuja luin, niin esiin nousi Interin Dumfries mutta ei tuosta mitään kovin vahvaa huhua ollut.

Hyökkääjien osalta huhuissa on pyörinyt Osimhen. Pitäisi olla Belottia dynaamisempi vaihtoehto.

Tämä Spence taitaa olla samaa osastoa kuin Tapsoba, eli nostetaan täällä esiin mutta todellisuudessa mitään oikeaa intressiä seuralla ei ole pelaajan suhteen?

Itse suhtaudun vähän nihkeästi siihen, että tuotaisiin kerralla taas sisään puoli Hollannin maajoukkuetta ja jos homma ei lähdekään sujumaan. Real teki vastaavan joskus aikaan Royston Drenthe…

Barcan de Jong toki on pelaaja joka sytyttää, de Ligt sitten vähän niin ja näin… paljon on käytetty jo toppareihin rahaa, että ylihintaa en lähtisi maksamaan. Varane, Maguire ja Lindelöf ei ole niin huono kolmikko, miltä se on viime aikoina näyttänyt.
 

Jeffrey

Jäsen
En tarvitse sitä enää mihinkään. Se on mulle vähän kuten Martial Unitedille.


Tällaisiin summiin saisikin sitten tosiaan onnistua myynneissä. Itse mietin tätä sitä kautta, että Martialista voisi saada 20-25m£, Tellesistä n. 10m£, Dalotista luokkaa 30-40m£ ja Wan-Bissakasta tai DDG:stä ei hajuakaan. Yhtä kaikki, noin isoon summaan en usko ennen kuin näen. Toisaalta Nunezin hintaisen hyökkääjän pitäisi olla todistanut tasonsa enemmän kuin mitä Nunez on ehtinyt, joten ehkä tuossa voidaan vielä säästää jotain kautta.

Normaali vuonna United on kyennyt käyttämään nettona n. £200m. Tammikuuhun 2022 tehty jonkinlainen budjettivaraus purettiin ja rahoja ei käytetty kommunikoiden sen rahan olevan käytössä sitten tulevaisuudessa. Jo tällä laskentakaavalla oltaisiin siellä 200-250 miljoonan haitarissa.

Ten Hagin tulo ja varsin lässähtänyt kausi varmasti myös lisäävät toimiston painetta investoida. Samalla toimistolta on lähtenyt melko reilusti investoinneista vastuussa olleita henkilöitä ja niitä mahdollisia hankintapolitiikan jarruja. Esimerkiksi näiden asioiden rahallinen tuotto on toki puhtaasti spekulatiivinen, mutta uskoisin lopputuleman olevan kuitenkin ennemmin + kuin - merkkinen.

Pelaajia on lähdössä ilmaisilla siirroilla noin £1m viikkopalkkojen edessä. Jos oletetaan, että nämä rahat menevät uusien hankintojen palkkoihin - voidaan spekulatiivisesti olettaa muiden myyntien tuottavan siirtokassaan myynnin lisäksi myös palkkasumman verran hyvää.

Bailley ja Jones pelaajille maksettavien palkkakompensaatioiden jälkeen +£5m. Martial, Tuanzebe ja Pereira kolmikko ovat olleet lainalla ja palkkoja ei tähän lasketa kassaa kasvattavaksi asiaksi mukaan +£35m. Telles +£15m palkkoineen. De Gea +£20-30m palkkoineen. Näiden lisäksi voi hyvin olla, että toimistolla päätetään ottaa irtoavat rahat irti esimerkiksi konkkaronkasta: Pellistri, Chong, jopa AWB, Dalot, Maguire, Fred.

Joka tapauksessa sanoisin, että tuo £50m voisi varsin hyvin olla saatavissa myynneillä ja niihin linkittyvillä muilla säästöillä. Parhaassa tapauksessa voisi irrota jopa huomattavasti enemmän, ja toisaalta takkiinkin voidaan vs. tämä laskelma ottaa ja silti voitaisi olla merkittävissä lukemissa.

Marraskuussa futistalousguru Kieran Maguire laskeskeli Unitedilla olevan mahdollisuus käyttää FFP:n rajoissa £243m. Tämän jälkeen United on kuitenkin tehnyt taloudellisesti hyvää tulosta jota mahdolliset jatkomyynnit ja säästöt toki entisestään parantavat. Toki eri asia mihin tämä summa nousee ja onko tätä edes laskettu oikein, saati halutaanko kaikkea käyttää yhtenä kesänä. Merkkejä kuitenkin on siitä, että saumoja on.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tämä Spence taitaa olla samaa osastoa kuin Tapsoba, eli nostetaan täällä esiin mutta todellisuudessa mitään oikeaa intressiä seuralla ei ole pelaajan suhteen?
Juu, ei näistä mitään huhuja ole näkynyt. Mutta olen vakaasti sitä mieltä, että jos United ei hommaa Spenceä, sen scouttaussakki yms. sopimuksentarjoajaosasto ei ole tehtäviensä tasalla.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mikä ikinä se Unitedin kesäbudjetti onkaan, se ei tule riittämään kaikkeen siihen, mitä kesällä tulee saada sisään. United kuitenkin tarvitsee ainakin sen viisi pelaajaa. Itse uskon, että de Jongiin on realistiset mahdollisuudet, sillä siirto kävisi järkeen niin kummankin joukkueen kuin pelaajan ja valmentajankin osalta. 75m puntaa on vieläpä ihan käypä hinta.

Rice, Touch-Amen, Kane ja sen sellaiset ovat luultavasti aivan liian kalliita. Edes hyvillä myynneillä ei välttämättä päästäisi sellaiseen tilanteeseen, jossa tuollainen superhankinta olisi perusteltua. Koska hyökkääjän ja keskikentän pohjapelaajan lisäksi tarvitaan ainakin oikea laitapakki sekä toppari - eikä kumpaakaan ole (Tarkowskia lukuun ottamatta) saatavilla ilmaissiirrolla, pitänee hieman tutkia, minkälaisia DM- ja CF-vaihtoehtoja ns. vapaiden agenttien markkinoilla on.

Boubacar Kamara on aivan ilmiselvä ykköskohde. Vakuuttavat tilastot, jatkuvasti paremmaksi pelaajaksi kehittynyt ja juuri sopivan ikäinen. Lisäksi sopii kuin nenä päähän siihen profiiliin, jota United kutoselta tarvitsee ja jota ten Hag voisi peluuttaa. Ei ole vielä valmis pelaaja Valioliigaan - tai mistä sitä tietää - mutta ei todellakaan ole kaukana siitä. Todellinen win-win-win -mahdollisuus, siis.

Hyökkääjää en oikein löytänyt samanlaisella must have -statuksella ainakaan. Belotti olisi vapaana, mutta tätä pelaajaa en kyllä tunne riittävän hyvin että voisin sanoa sen kummempaa kuin että tilastot ovat ihan ok. Dybala ei sen sijaan kyllä vastaa oikein mitään tarvetta. Täytyy sanoa, että Greenwoodin rikokset kyllä sotkivat Unitedin suunnitelmatkin ihan täysin. Asiaa paremmin tuntevat; miten Belotti voisi sopia Unitediin?

Noin muutoin laittaisin panoksia varmaankin mieluiten Aleksander Isakiin, riippuen tietysti siitä minkälainen kilpahuuto hänestä syntyy. Muut potentiaaliset pelaajat ovat joko aivan liian hintavia tai muutoin epäsopivia, kuten nyt vaikkapa Nunez.

Itse uskon, että de Ligt voisi jopa olla saatavissa Juvesta, jos siellä iskee pelko viimeisen sopimusvuoden mukanaan tuomasta arvonalenemasta. Jos taannoiset huhut 60 miljoonan punnan hintalapusta pitävät paikkansa, iskisin kiinni, sillä topparin hommaaminen on paitsi pakollista, myös joka tapauksessa kallista. Muita vaihtoehtoja voisivat olla ainakin Edmond Tapsoba, joka tulisi nyt edullisemmin pitkän nilkkaloukin takia, sekä tuoreissakin huhuissa pyörinyt Sportingin Goncalo Inacio.

Sitten se tapaus Oikea Laitapakki. Myykää kaikki ja ostakaa tilalle Djed Spence. Ei edes ole mikään sikahintainen tapaus. Olen nyt yhden työmatkan verran tutustunut tähän kaveriin lisää ja lisää ja lisää, ja, no... heti tänne kiitos. Kyseessä on ihan oikeasti käänteentekevä pelaaja pelipaikalle, jonka tärkeys kasvaa koko ajan. Olen tästä aika varma; en nyt ihan oikeaa kivestäni löisi pantiksi, mutta vasemman kyllä. Tuohon kylkeen Laird kotiin, niin oikeasti, mitä me AWB:llä ja Dalotilla tehdään?

Aina saa unelmoida:

Rashford - X / Ronaldo - Sancho
Elanga - X - Chong(?)

Bruno - Kamara - de Jong
van de Beek - Fred - McTominay - Garner

Shaw - Varane - de Ligt - Spence
Williams - Lindelöf - Maguire - Laird

Henderson
De Gea

Kuten sanottu, lähtijöitä ja myytäviä pelaajia on niin paljon, että viisi hankintaa on lopulta aika vähän/riittämätön. Jännityksellä odotetaan.
Hyvää mietintää ja kyllä tuo joukkue tarvitsee sen 5 miestä sisään ja monta miestä ulos. Huikea määrä alisuorittajia. En tiedä kiinnostaako ten Hagia Franck Kessie, mutta siinä olisi potentiaalinen mies Manun keskikentälle ja siirtokorvausta ei tarvitse maksaa vaan voi tehdä vain sopimuksen.

Toki, muitakin ottajia on ja varmasti hänen ensisijainen tahtonsa on pelata Mestarien liigaa jo ensi kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Juu, ei näistä mitään huhuja ole näkynyt. Mutta olen vakaasti sitä mieltä, että jos United ei hommaa Spenceä, sen scouttaussakki yms. sopimuksentarjoajaosasto ei ole tehtäviensä tasalla.
Nopealla googlettamisella Arsenal ja Spurs ovat hänen perässään.
 

Jeffrey

Jäsen
Hyvää mietintää ja kyllä tuo joukkue tarvitsee sen 5 miestä sisään ja monta miestä ulos. Huikea määrä alisuorittajia. En tiedä kiinnostaako ten Hagia Franck Kessie, mutta siinä olisi potentiaalinen mies Manun keskikentälle ja siirtokorvausta ei tarvitse maksaa vaan voi tehdä vain sopimuksen.

Toki, muitakin ottajia on ja varmasti hänen ensisijainen tahtonsa on pelata Mestarien liigaa jo ensi kaudella.

Ymmärtääkseni Kessie on sopinut jo siirrosta Barcelonaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kessie on tosiaan menossa Barcaan ja Napolin Osimhen sanoi tänään julkisesti että haluaa jäädä Napoliin ja voittaa siellä mestaruuden ensi kaudella.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Jos näin, niin kiitos tästä tiedosta. En ole hirveästi ehtinyt seuraamaan, oikeastaan mitään kun on niin paljon ollut hommaa viimeaikoina.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Hienoa, että joku saa mielihyvää lyödyn lyömisestä.
Kyllä ManU-fanit ovat itse olleet vuosien varrella enemmän lyöjän asemassa (en tarkoita sinua henk.koht.), joten tähän voi vain todeta: Karma is a bitch!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nyt kun täällä on nokkelaa sanailua, niin kannattaa tosiaan lukea tuo juttu. Paljon asiaa ManUn kaudesta ja syistä miksi mennyt asioita pieleen. ManU-kannattajana kiinnostaisi tuo artikkeli marttyyriviitan päälle vetämisen sijaan.

Ps. Mulla vieläkin Athleticiin kolme 30pv ilmaisjaksoa jos joku haluaa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Sellanen uutinen tuli vastaan kanssa että treeneissä on ollut jotkut myllyt? Tuosta ei taida olla kuitenkaan vielä tarkemmin, että ketkä siellä on tapellu?
 

Jeffrey

Jäsen
ManU-kannattajana kiinnostaisi tuo artikkeli marttyyriviitan päälle vetämisen sijaan.

Ei tässä nyt yhden artikkelin marttyyriviitasta ole kyse. Ihan nyt vaikka tämän palstan aktiivisuudesta voi päätellä, että monella on mielekkäämpääkin tekemistä kuin tällaisen haudalla tanssimisen seuraaminen. Itse kävisin ihan mielelläni täällä laadukasta keskustelua Unitedin tiimoilta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Sellanen uutinen tuli vastaan kanssa että treeneissä on ollut jotkut myllyt? Tuosta ei taida olla kuitenkaan vielä tarkemmin, että ketkä siellä on tapellu?
Ei ole tuossa ja mä en ole vastaavaan huhuun ainakaan vielä törmännyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös