Maksullinen viihde – halpaa kuin saippua?

  • 5 272
  • 29

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mulla menee Ruutu+ ja Viasatin jääkiekkopakettiin 58,85 € kuukaudessa. Säästin tuon 5 snt kuussa, kun en ottanut futista sisältävää yhteispakettia vaan nuo kaksi erikseen ;) Ei vaan, ajattelin ensin selvitä pelkällä liigalla, mutta eihän sitä enää pystynyt olemaan ilman änäriä. Sais varmaan muutettua asiakaspalvelun kautta vielä kun sitoutuisi 12 kuukaudeksi, mutta en taida viitsiä. Mulla on ongelmia ehtiä katsoa edes tarpeeksi lätkää, ja viime kaudellakaan en tainnut kattoo kuin pari futismatsia, joten ihan sama.

Noita suoratoistoja en oo kaivannut, vaikeuksia ehtiä kattoo kaikkea edes normaali-tv:sta, ei mulla ole aikaa tuijotella sarjoja kovin nopeaan tahtiin sitten kuitenkaan. Mä en ymmärrä pelkästään noita katsovia. Tai ymmärrän monessa asiassa, mutta katsotteko esimerkiksi ajankohtaisohjelmia ollenkaan vai esimerkiksi areenan ja vastaavien kautta sitten?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Spotifyn premium on ollut jo monta vuotta. Taitanee olla karvan alle 10e/kk. En todellakaan pidä pahana kun kuuntelen sieltä kaiken musiikin. Aina on musat mukana oli sitten autoilemassa tai jossain mökillä. Lisäksi on ruutu+ palvelu. Se on isän kanssa puoliksi, joten siitä menee 12,5e/kk. Viaplayta olen miettinyt hankkivani, mutta aika vähiin kuitenkin jää ne änärimatsit mitä sieltä ehtisi katsoa. En viitsi siksi sijoittaa siihen.

Formuloihin etsin netistä hyvän streamin.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielenkiintoista. Itsellä tv-paketeista jne. seuraavat:
- Netflix
- Booxtv
- Nelonen Pro
- Viasat Gold
- Elisan S-paketti + Elisan rinnakkaiskortti

Nöiden lisäksi Tapparan Full Season -kausikortti, jolla suurin osa peleistä livenä Hakametsässä. Jonkun verran tulee käytyä Borussia Parkilla katsomassa Gladbachin pelejä, ehkä muutama vuodessa nykyisin. Muiden sarjojen pelejä satunnaisesti (Barcelona etupäässä).

Musiikkitouhut ovat nuoruusvuosien jälkeen hiljentyneet, nyt tulee ostettua iTunesista joitakin albumeita vuodessa, sen sijaan iTunesissa on jo valmiiksi parin vuosikymmenen aikana ostettu satojen cd-levyjen kokoelma, joka kulkee mm. iPodilla autossa mukana.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Spotify Premium, maksaa jotain 9,99 e/kk tjsp. Eipä tuo äänenlaatu ainakaan meikäläisen korvaan niin kovasti ilmaisversion vastaavasta eroa, mutta mainoksettomuus on ehdoton juttu. Ihan mielellään tuosta maksan ja koen saavani rahoilleni hyvinkin vastinetta, kun lähes päivittäin tuota kautta musiikkia kuitenkin kuuntelen.

Viasat Sport, maksaa 24,95 e/kk. Ei paha ollenkaan, kun NHL-matseja tulee kuitenkin väijyttyä useampi kappale viikossa, KHL-pelejäkin silloin tällöin katson ja jalkapalloakin katson muutaman pelin kuukaudessa. Tähän sitten päälle vielä satunnaiset NFL-ottelut, niin onhan sitä siinä jo. Tulee sieltä lisäksi joskus ainakin koripalloa, jonkin verran moottoriurheilua ja tietysti golfia kyseiselle lajille kokonaan pyhitetyltä kanavalta, mutta noita katson hyvinkin harvoin ja satunnaisesti, paitsi golfia, jota en katso koskaan. Kuuden kuukauden määräaikainen sopimus päättyy 28.1.2017 ja sen jälkeen tuo hintakin noussee päälle kolmenkympin, ellei sitten jotain uutta tarjousta ole silloin jo isketty tulille.

Netflix-tilaus on itse asiassa vieläkin pitkäksi venähtäneellä kesätauolla, mutta eiköhän sekin taas jossain kohtaa talvea tule ainakin muutamaksi kuukaudeksi otettua. Tai itse asiassa tiedän varmaksi että tulen sen ottamaan, jotta näen Narcosin kakkoskauden.

YLEn palveluista en käsittääkseni joudu maksamaan pennin jeniä, kirkonrottaköyhä eläkeläinen nollaveroprosentteineni kun olen.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Täällä löytyy Elisa viihde hd-kanavien paketilla & kanavakortti. Tuossa on myös netti (100/10m) ja maksaa n. 37€/kk. Netflixin peruutin, kun saan nykyään striimattua leffat ja sarjat ilmankin (ei laittomasti, mutta moraalin harmaalla vyöhykkeellä mennään). Sattuneesta syystä en ole kotimaisesta Liigasta juuri nyt valmis maksamaan ja aiemminkin olin yleensä hallilla, joten pelkistä vieraspeleistä Ruutu tuntui kalliilta. Elisan kanavapaketit ovat aika tyyriitä ja ärsyttävästi rakennettuja.
Liigapelistä tai formulakisasta voisi toisinaan femman maksaa, mutta ei mitään 50€ kuukaudessa. Jopa kaltaiseni kääkkä osaa hakea sisältöä ilmaiseksi netistä. Mainostanpa taas anroid-tv boxia. Vallankin pihille oivallinen taikalaatikko. Parvekkeella on kyllä myös tanko satelliittiantennille, mutta en koe enää tarpeelliseksi kurkistella taivaalle. Katson ihan tarpeeksi töllöä muutenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös