Maksullinen viihde – halpaa kuin saippua?

  • 5 258
  • 29

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Tajusin tuossa juuri visan vaihdon yhteydessä, että näihin maksullisiin palveluihin menee aikamoinen siivu palkasta.

Spotify 10e
Netflix 12e
Viaplay 34,95e
Ruutu 29,95e
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Saatko YLE:n palvelut muiden maksamana, vai maksatko itsekin?

No toki maksan sen myös itsekin, voiko sitä olla maksamatta? Mutta muutoin, onhan tämä viihde nykyään kallista!
 
Tajusin tuossa juuri visan vaihdon yhteydessä, että näihin maksullisiin palveluihin menee aikamoinen siivu palkasta.

Spotify 10e
Netflix 12e
Viaplay 34,95e
Ruutu 29,95e

Mulla on säästöehdotus: ala kannattamaan Tampereen Ilveksen jääkiekkojoukkuetta. Sen jälkeen ei tee enää mieli SM-liigapelejä katsella. Näin voit luopua Ruutu-tilauksesta ja hups, säästitkin 30 euroa. Tämän lisäksi kannattaa hommata Viaplay-tilaukseen kaveri kimppaan ja pistää kulut puoliksi. Ja hups, säästitkin 17 ja puoli euroa.

Näin maksettavaa jää 87 euron sijasta enää 40 euroa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olin ihan varma, että tää on semmonen herramiesklubin maksullista viihdettä käsittelevä ketju.

Eipä sitten ollutkaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Itellä menee kuukaudessa:

Spotify 4,99€
Netflix 7,99€
Ruutu 14,95€

Spotify on ihan ehdoton ja siitä maksan mielelläni tuon 4,99€. Kalliimpaan versioon en näe mitään syytä vaihtaa. Jos nyt joskus kuntosalilla haluan Spotifytä kuunnella, niin siinä ei pari mainosta silloin tällöin haittaa. Muuten Spotify on kotona läppärillä kovassa käytössä ja kotona ei tuolla hinnalla tarvitse mainoksia kuunnella.

Netflixistä riittää perusversio ja kuvanlaadun ei tarvitse olla sitä kaikkein parasta. Netflixin pistän myös välillä tauolle, kun tuntuu, että "kaikki" on nähty.

Ruudusta kyllä olisin lätkämatsien takia valmis maksamaan enemmänkin, mutta kiitos erään palstalaisen ja kausikorttitarjouksen, niin nyt mennään tuolla hinnalla.

Viaplay on ihan turhan kallis, vaikka suuri futisfani olenkin. NHL taas ei kiinnosta edes vähää alusta, joten jääpi Viaplayn paketti ostamatta.

Lisäksi olen tasaiseen tahtiin ottanut ainakin HBOn ja CMoren ilmaiskuukausia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viaplay 29,95
Netflix 11,90
Spotify 14,90

HBO on noiden lisäksi muutaman kuukauden vuodessa käytössä, kun Vikings ja GoT tulee katseltua. Viaplay on noista se turhin, mutta aika hyvin sitäkin on nyt tullut hyödynnettyä, kun urheilun pystyy kelailemaan edellisen yön osalta läpi ja tietysti futista on tullut jokunen matsi katsottua suoranakin ja NHL:n primetime-matseja sitten enemmänkin olisi tarkoitus tiirailla. Netflix on todella paljon käytössä, kun jokaisen perheenjäsenen tabletissa se parhaimmillaan samaan aikaan huutaa, ja siksi tuo kalliimpi paketti tulikin hommattua edellisen kahden ruudun sijaan. Spotifyssa myös löytyy Family-paketti.

Meneehän noihinkin rahaa reilusti, mutta toisaalta Spotifyn kulut ovat yhden cd:n verran kuukaudessa ja Netflixin hinnalla saisi muutaman leffan vuokrattua koko kuukauden aikana. Aika kovan väännön saisi käydä, kenen musamaulla ostetaan levy milloinkin tai mitkä kolme uutuusleffa kuukauden aikana katsotaan. Ainoastaan tuo Viaplay on perusteeton rahareikä, mutta samalla se on mun ainoa selkeä perinteisen miehisyyden linnakkeeni, joten akat hilijaa!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olin ihan varma, että tää on semmonen herramiesklubin maksullista viihdettä käsittelevä ketju.

Eipä sitten ollutkaan.
Juu samaa ajattelin itsekin kun täällä Thaimaassa tulee viihdepalveluja käytettyä. Ruutu Plussan kuukausihinnalla saa täällä yöksi aikuisviihdeartistin kaikilla mausteilla. Eipä tarvitse Ruutu plussaa paljoa tilailla.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No, kaikki on toki suhteellista. CD-levyn hinnalla lähes kaikki maailman musiikki käytettävissä. Ja ei Netflixin hinnallakaan montaa leffaa videovuokraamosta hakenut. Että jos nyt vaikka verrataan aikaan ennen internettiä niin aika paljon halvemmaksi on tullut. Ei tarvitse mennä kymmentäkään vuotta taaksepäin kun maksamallakaan sai televisiosta näkyviin kolme liigamatsia viikossa ja niitä ei voinut valita. Nyt näkee kaikki suosikkinsa pelit tai mitä vaan muutakin mitä haluaa. Mutta tietysti kun itse en hirveän materialistinen tapaus ole niin ei niinkään kiinnosta mitä tällaiset maksaa kun muuten tulee kulutettua niin vähän.

E. @sampio tulikin näköjään suurimman osan pointeistani jo sanoneeksi.
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen samaa mieltä parin aikaisemman kirjoittajan kanssa. Spotify ja Netflix sisältävät yhdessä käytännössä kaiken musiikin, tv-sarjat ja elokuvat, mitä katson, jonka vuoksi en koe tuota parikymppistä kuussa kovin kovaksi panostukseksi. Totta kai tuota voi ruveta laskemaan vuositasolla ja miettiä, mitä voisin tehdä niillä 250 eurolla. Tuolla ajattelulla ei vain loppujen lopuksi tekisi enää mitään, jos joka välissä haluaa olla säästämässä. Nämä kaksi palvelua tuovat sen verran arvoa, että näistä en ole ensimmäisenä itse säästämässä.

Turhempana pidän ehkä enemmän noita urheilupaketteja, joita vähän väliä hankin kuukaudeksi kerrallaan vain todetakseni, että en niitä taaskaan ehtinyt katsomaan. Fanseatin tilasin kuukaudeksi katsoakseni jonkun yksittäisen pelin ja bonuksena sieltä tuli eilen Tukholman derby futiksessa. Tietysti menin kuitenkin Tammelaan katsomaan Ilveksen ja HJK:n välistä kamppailua (josta myös maksoin sen 12 euroa), enkä ollut aiemmin huomannut pelien päällekkäisyyksiä. Muutenkin tuon urheilun kanssa on ollut pitkään se juttu, että kaiken haluaisi olevan saatavilla silloin, kun sitä olisi aikaa katsoa. Todellisuudessa niitä tv-pelejä ehtii kuitenkin katsomaan kovin vähän. Olen leikitellyt ajatuksella että jättäisin kaiken tv-urheilun tilaamatta joksikin ajaksi ja kävisin katsomassa pelejä vain paikan päällä, koska tv-pakettien tilaaminen ei ole vaikuttanut omalla kohdallani kuitenkaan paikan päällä katsottujen pelien määrään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen leikitellyt ajatuksella että jättäisin kaiken tv-urheilun tilaamatta joksikin ajaksi ja kävisin katsomassa pelejä vain paikan päällä

Tee tuo ja ota kaverisikin mukaan. Aivan liian usein nykymaailmassa kuulee, kun koittaa kysyä joitain peliin "enmä tiedä, näkeehän sen himassakin."

Lopetin jo vuosia sitten useamman lipun ostamisen sillä olettamuksella, että kyllähän nyt joku lähtee. Ei lähde. Useammin kuin yhdeksän kertaa kymmenestä se ei ole kiinni rahasta eikä mistään kiireistä eikä siitä, että joku ei haluaisi minun kanssa lähteä.

Ei vain jaksa, kun voi olla kotonakin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu samaa ajattelin itsekin kun täällä Thaimaassa tulee viihdepalveluja käytettyä. Ruutu Plussan kuukausihinnalla saa täällä yöksi aikuisviihdeartistin kaikilla mausteilla. Eipä tarvitse Ruutu plussaa paljoa tilailla.

Thaimaassa viihdepalvelun ostajana saat kaupan päälle saat vielä Syfilis plussan
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Thaimaassa viihdepalvelun ostajana saat kaupan päälle saat vielä Syfilis plussan
Ootko kuulut ikinä kondomi nimisestä lisäpalvelusta, jolla jopa saattaa välttää moisen lisäherkun?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ootko kuulut ikinä kondomi nimisestä lisäpalvelusta, jolla jopa saattaa välttää moisen lisäherkun?

Selaimeeni ei mahdu thaimaalainen adblokkeri.


Hassuttelut sikseen. Suoratoistopalvelut ovat tehneet perinteisen television täysin tarpeettomaksi, ainakin minulla.
Netflix+HBO ovat myös tehneet sen, että torrentejakin tulee latailtua aiempaa vähemmän.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Reilusti toista hunttia kuussa menee tällä hetkellä. Canal Digitalin koko satelliittitarjoama tulee taivaalta sisään, multiroomina useampaan televisioon, mukaan lukien CD:n kautta toimitettu Viasat Urheilu. On tuossa noin yleisesti ottaen liikaa, kun en televisiota niin älyttömän paljoa kuitenkaan katso. Mutta koen tilanteen sikäli miellyttäväksi, että sopivan hetken tullen näen korkealla prosentilla haluamiani lähetyksiä. Ja muukin perhekunta hyötyy, kai tuolla on jokaiselle vähän jotakin.

Niin, ja rouva on tilannut vielä Netflixin. Maksan kahdelle lapselle Spotifya, varmaan tuolle kolmannellekin se pitää kohta hommata. Minulle riittää musiikin suhteen 35 vuotta kerryttämäni levykokoelma.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Tee tuo ja ota kaverisikin mukaan. Aivan liian usein nykymaailmassa kuulee, kun koittaa kysyä joitain peliin "enmä tiedä, näkeehän sen himassakin."

Lopetin jo vuosia sitten useamman lipun ostamisen sillä olettamuksella, että kyllähän nyt joku lähtee. Ei lähde. Useammin kuin yhdeksän kertaa kymmenestä se ei ole kiinni rahasta eikä mistään kiireistä eikä siitä, että joku ei haluaisi minun kanssa lähteä.

Ei vain jaksa, kun voi olla kotonakin.

Kyllä itse menisin mielelläni katsomaan HIFK:n tai Jokereiden peliä, koska on se jääkiekko vaan niin erilaista paikan päällä. Itselläni on vain se, että kun siitä urheilukanavasta on jo maksanut niin ei viitsi maksaa ikään kuin "tuplana" yhden pelin näkemisestä. Eli siis jos minulle tultaisiin heittämään, että "huomiseen jääkiekko-otteluun olisi lippu, tarjoan, lähetkö mukaan?" Aivan varmasti lähtisin. Mutta en haluaisi tosiaan maksaa siitä lipusta ja samalla niistä urheilukanavista.
 
Näitäkään menoja ei ennen ollut.

Musiikkia ostin ennen vähintään yhden LP/CD-levyn kuukausivauhdilla, joten siihen nähden Spotifyn perheversio on jopa halpa. En osaisi olla ilman. Netflixkin on nyt jonkin aikaa ollut, koska tytär katselee sieltä jotain sarjoja.

Sporttikanavia en ole katsonut tarpeelliseksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Maksan kahdelle lapselle Spotifya, varmaan tuolle kolmannellekin se pitää kohta hommata.
Ota Family-tilaus niin saat kuusi premium-tiliä hintaan 14,90. Riittää sitten rouvallekin oma ja tiedä vaikka villiintyisit itsekin kännyyn työmatkoja varten asentamaan. Huomattavasti kätevämpi roudata mukana kuin vuosikymmenien aikana haalittu levykokoelma.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ainoastaan tuo Viaplay on perusteeton rahareikä, mutta samalla se on mun ainoa selkeä perinteisen miehisyyden linnakkeeni, joten akat hilijaa!
Jäi tämä mietityttämään siinä määrin, että tänään Jets-Bruins -matsia katsellessani päädyin irtisanomaan tilaukseni. Em. ottelun taso ei päätökseeni johtanut, vaan totesin vain tulevani toimeen ottelukoosteilla. Ehdin katsoa max. pari ottelua viikossa, jolloin huidellaan liki viiden euron ottelukohtaisessa maksussa ja se on aika paljon.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ota Family-tilaus niin saat kuusi premium-tiliä hintaan 14,90. Riittää sitten rouvallekin oma ja tiedä vaikka villiintyisit itsekin kännyyn työmatkoja varten asentamaan. Huomattavasti kätevämpi roudata mukana kuin vuosikymmenien aikana haalittu levykokoelma.
Kiitos vihjeestä. En ole huomannut katsoa koko hinnoitteluasiaa tarkemmin, kun en ole noihin musiikin suoratoistoihin ymmärtänyt hurahtaa. Pitääkin hoitaa asia. Kuuntelen mielelläni autossa musiikkia, varsinkin duunimatkalla. Ehkä tuota Spotifya voisi myös yrittää, vaikka sitä jonkin aikaa testailtuani en pidäkään kohdallani minään autuaaksi tekevänä palveluna.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Reilusti toista hunttia kuussa menee tällä hetkellä. Canal Digitalin koko satelliittitarjoama tulee taivaalta sisään, multiroomina useampaan televisioon, mukaan lukien CD:n kautta toimitettu Viasat Urheilu. On tuossa noin yleisesti ottaen liikaa, kun en televisiota niin älyttömän paljoa kuitenkaan katso. Mutta koen tilanteen sikäli miellyttäväksi, että sopivan hetken tullen näen korkealla prosentilla haluamiani lähetyksiä. Ja muukin perhekunta hyötyy, kai tuolla on jokaiselle vähän jotakin.
...

Juurikin sama setuppi ilman multiroomia. Lisänä itsellä google music ja netflix, mitä katseleekin sitten ihan muut kuin itse, paitsi joskus satunnaisesti. Toi canal on kyllä ylivoimainen kaikista TV-palveluista kun kanavat näkee myös kännykästä ja kännykästä voi myös tallentaa boxille jos tarvetta esiintyy.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei penniäkään mene. Ensiksi pitäis opetella mitä noi Spotifyt, Netflixit, Viaplayt, Ruutu plussat, Skypet ja Whatsappit on, mutta hirveä homma. Ei pysy kärryillä kun jatkuvalla syötöllä tulee jotain uusia. Snäppäilkää OMG LOL.

Joskus näkyi telkussa jotain urheilukanavia, siis ennen kuin toi meininki meni överiksi.

Joo parempi käydä paikan päällä matseissa. Mitään näyteltyjä sarjoja en ole tällä vuosituhannella viitsinyt seurata eikä mun tarvitse kuulla minkään Beyoncen tai Backstreet boyssin uusinta sinkkua ekana.
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tee tuo ja ota kaverisikin mukaan. Aivan liian usein nykymaailmassa kuulee, kun koittaa kysyä joitain peliin "enmä tiedä, näkeehän sen himassakin."

Lopetin jo vuosia sitten useamman lipun ostamisen sillä olettamuksella, että kyllähän nyt joku lähtee. Ei lähde. Useammin kuin yhdeksän kertaa kymmenestä se ei ole kiinni rahasta eikä mistään kiireistä eikä siitä, että joku ei haluaisi minun kanssa lähteä.

Ei vain jaksa, kun voi olla kotonakin.

Kavereita on tosiaan nykyään vaikeampi saada mukaan, koska peleistä ei haluta maksaa tuota "tuplahintaa". Ja sohvakin taitaa olla mukavampi vaihtoehto kuin astua ulos kämpästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös