Lukkokasvatit ja entiset lukkolaiset maailmalla

  • 1 570 015
  • 7 316

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se johtui siitä, että espoolaisia ei pääsääntöisesti kiinnosta espoolainen jääkiekko. No ei kai... :) Useimmat espoolaiset on landelta tulleita ja kannattavat edelleen omaa nuoruuden suosikkijoukkuettaan.

Espoossa ei ole urheilukulttuuria tai espoolaista identiteettiä, tää on vain lähiöiden/kylien joukko pääkaupungin vieressä. Mutta on totta, että pk-seudulla on paljon muualta muuttaneita, siksi esim. Hifkin kotipeleissä on aina paljon vierasjoukkueen faneja. Tänään kun olin pojan kanssa säbässä, näin toisella pojalla Kärppien pipon. Alkuviikosta salilla yhdellä jätkällä Ässien pipo. Vähän aikaa sitten lähijunassa näin jollain SaiPan pipon. Viikko sitten uimahallissa joku ukko tuli sanomaan mulle "hyvä Lukko!", kun kuivattelin itseäni Lukko-pyyhkeeseen. Pk-seudun Lukko-fanit fb-ryhmässä on jotain 80 jäsentä.

Ja sori offtopic.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Jos ihminen on noin idiootti ja muista ihmisistä piittaamaton, niin todellakin kuuluu. Vielä kun kyseessä ei ole mikään juuri ja juuri rajan ylittänyt puhallus. Hyvä ettei tainnut käydä vahinkoa kellekkään tämän ihmisroskan takia.

Niin eihän tuossa mitään puolusteltavaa ole ja toivottavasti saa apua tai löytää itse selkärangan jostain.

Eräs ihmisroska, joka aiheutti kolarin on Liigan arvostettujampia tuomareita tällä hetkellä.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Kyllä mielestäni näistä keskustelupalstalla saa ja ehkä kuuluukin puhua. Mitä sillä on väliä, itse on aiheen saanut aikaan. Kaikki sen nimen muutenkin tietävät, ainakin Raumalla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nimimerkki @Mortal voisi kyllä poistaa tuon viestinsä, kun kyseinen pelaaja ei tapaukseen mitenkään liity.
Sinänsä, jos tiedot on kunnossa, niin en näe ongelmaa siinä että näistä puhutaan ihan oikeilla nimillä. Jos suurin osa kuitenkin tietää että esim Tepsissä pelaa pelaaja, joka tuossa pari vuotta sitten tuomittiin törkeästä rattijuopumuksesta (ylinopeuden & 1,93 promillen aistikas yhdistelmä) ja pahoinpitelystä niin eikö kaikkien kannalta olisi selkeämpää puhua Martin Bergeristä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyllä mielestäni näistä keskustelupalstalla saa ja ehkä kuuluukin puhua. Mitä sillä on väliä, itse on aiheen saanut aikaan. Kaikki sen nimen muutenkin tietävät, ainakin Raumalla.

En näe syytä miksi tästä ei saisi puhua, mutta kovasti ihmettelen ketä tämä ylipäätään kiinnostaa. Edes Raumalla.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Jos ihminen on noin idiootti ja muista ihmisistä piittaamaton, niin todellakin kuuluu. Vielä kun kyseessä ei ole mikään juuri ja juuri rajan ylittänyt puhallus. Hyvä ettei tainnut käydä vahinkoa kellekkään tämän ihmisroskan takia.
Rattijuoppoudelle täydellinen tyrmäys kyllä. Ja kovemmat tuomiot, kiitos.

Mutta jos yhtä rattijuoppoa arvuutellaan palstoilla, niin sitten pitäisi arvuutella kaikkia. Mutta nämä vaan eivät liity jääkiekkoon.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Rattijuoppoudelle täydellinen tyrmäys kyllä. Ja kovemmat tuomiot, kiitos.

Mutta jos yhtä rattijuoppoa arvuutellaan palstoilla, niin sitten pitäisi arvuutella kaikkia. Mutta nämä vaan eivät liity jääkiekkoon.

Näin on ja itse asiassa tuossa on vaan tehty lööppiä "raumalaiskiekkoilija" on paljon kiinnostavmapi kuin "raumalaismies". Ja jos #16 tiedot pitävät paikkansa ei pelaa edes liigassa. Niin ja voi se olla nainenkin. Ja kuka on raumalaiskiekkoilija? Raumalla syntynyt? Raumalla asuva? Raumalla pelaava? jne. Mulle ihan se ja sama, joku idiootti on ajanut tuntuvassa kännissä ja se siitä. Hyvä kun ei telonnut ketään.
 
Näin on ja itse asiassa tuossa on vaan tehty lööppiä "raumalaiskiekkoilija" on paljon kiinnostavmapi kuin "raumalaismies". Ja jos #16 tiedot pitävät paikkansa ei pelaa edes liigassa. Niin ja voi se olla nainenkin. Ja kuka on raumalaiskiekkoilija? Raumalla syntynyt? Raumalla asuva? Raumalla pelaava? jne. Mulle ihan se ja sama, joku idiootti on ajanut tuntuvassa kännissä ja se siitä. Hyvä kun ei telonnut ketään.

Kankihan tuo nyt on. Ihan turha tehdä tästä mitään vitun monimutkaista paskaa ja alkaa jotain naisia sotkemaan. Aki Kangasmäki. That's it!
Kuulemani mukaan kutsuttiin duuniin satamaan vaikka oli keitolla-->ei viitsinyt kieltäytyä--->fudut satamasta--->käry ratista.
Ei mitään puolusteltavaa. Muutenkin mies olisi varmaan liigapelaaja ilman litrahuulia. 2 v. Sitten sai lähteä hyvän kauden jälkeen Kouvolasta koska juoppo. Näitä nähty ennenkin mm. Roni Viirlas..
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No sellaisen rajan vetäisin, että jokainen saa minun puolestani olla juoppo tai mitä tahansa ja se on ammattiurheilijan yksityisasia niin kauan kuin se ei vaikuta kansalaisluottamukseen. Eli sikäli paheksun ylläolevaa viestiä, tai sitten olen tietämätön. Oskari Hämäläinenhän se oli tuosta ikäluokasta joka poliisia kännissa karkuun ajoi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Saa nähdä, koska Maukan paita nostetaan Äijänsuon hallin kattoon. Ainakin omasta mielestäni #5 siellä pitäisi jo olla.
En usko, että tulee hetkeen tapahtumaan. Vaatinee täydellisen sukupolven vaihdoksen Lukkoon välittömästi ja välillisesti vaikuttavien osalta. Jos olisi suunnitelmissa ollut niin tuskin kukaan olisi pelannut vitosella sen jälkeen. Ainakin Sprukts pelasi. Tietty siihen kaikenmaailman jutut päälle ja kantona kaskessa pelaaminen verivihollisen paidassa.

Omasta mielestäni toki #5 kuuluisi olla jäädytettynä Kuusistolle.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
On sääli jos vanhat henkilökemiat ja kaunat estävät paidan noston kattoon. Raumalainen kiekkoyhteisö arvostaa kuitenkin Kuusiston uraa Lukossa ja se lienee tärkeämpi asia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En kannata #5 jäädyttämistä, tai siis paidan nostoa kattoon. Lukolla on kuitenkin (ei toki aivan lähivuosina) tulossa jäädytettäväksi ainakin #35, mahdollisesti myös #28. Muutenkin paitoja on katossa jo aika paljon (joka ei toki ole huono juttu sinänsä), joten pitäisin kriteerit tiukkana.
Sen sijaan - kuten olen aikaisemminkin maininnut - pitäisi kehittää muita tapoja muistella ja kunnioittaa entisiä pelaajia. Eli pidettäisiin sellainen "Maukan ilta", jossa kukitukset, videohehkutukset ym ja joku kunniagalleria hallin käytävälle johon laatta.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Puhtaasti Lukon kannalta ajalteltuna ei Kuusistoa oikein voisi sivuuttaakaan, sillä hän pelasi käytännössä kaikki parhaat vuotensa Lukon paidassa. Samaa ei voi sanoa oikeastaan kenestäkään muusta tuoreesta jäädytyksestä ja jäädytysehdokkaasta. Toki muilla kolmella on palkintokaapissaan jotakin suomalaiskiekkoilijalle harvinaista ja arvokasta, muttei näilläkään yhtään kultaista Lukon pelaajana.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eivät ne 15 + 3 matsia verivihollisen riveissä oikein voi olla syy siihen että Maukan paitaa ei jäädytettäisi, tai ainakin se on helvetin huono perustelu jos näin on. Eepi nyt ei Ässiin sekaantunut, mutta pelasi kuitenkin sen päälle 300 matsia KalPassa ja Jokereissa, Mölli pelasi aikanaan RU-38:ssa ja HJK:ssa, Vehmanen pelasi kolme kautta HJK:ssa, Rastio kävi pari kautta pelaamassa Ilveksessä ja Forssin Masakin pelasi kuusi kautta IFK:ssa. Eli Torkki ja Peltonen ovat ainoat noista jotka edustivat Liiga/SM-Sarja tasolla vain Lukkoa. Mut muuten oma kanta on se, että voi näitä muistaa muutenkin, kuin hilaamalla paita kattoon. jos tuosta nyt vielä jäädytettäisiin numerot 5, 28 ja 35 niin paitoja alkaa pian olemaan 10-kertainen määrä verrattuna mestaruus viireihin katossa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä minusta periaate voisi olla ehdoton, että jos pelejä Ässissä, ei paitaa Äijänsuon katossa. Mölli oli spesiaali tapaus muutenkin, eikä tuota periaatetta tietysti tarkalleen ottaen edes riko. Myönnän toki että tämä on aika pikkumainen periaate.
Jos #5, niin miksei myös #52.
 
En oikein usko, että Maukan paitaa nostetaan ja eikös tuolla #5:llä ole ainakin Janis Sprukts pelaillut, eli ei sitä ole edes pidetty "varattuna" toisin kuin esimerkiksi Torkin #13:aa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös