Lotto – peleistä jaloin

  • 103 689
  • 449

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Taas tulee mieleen, että miten se elämä muuttuisi jos tuollainen summa putkahtaisi kuvioon ykskaks.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti tarinat lottovoittajista, jotka "ovat jatkaneet normaalia elämäänsä" kuin mikään ei olisi muuttunut: töissä käydään entiseen malliin, asutaan edelleen jossain rintamamiestalossa ja korkeintaan perheeseen ostetaan uusi Corolla. Viikon lomamatka tehdään johonkin perus rantakohteeseen. Lottopotin loput 7 970 000 euroa makaa sitten pankkitilillä hautaan saakka! Ei näin!

Esimerkiksi 8 millin potista voi huoletta laittaa heti kättelyssä 4 milliä kämppään meren rannalta, autoihin ja muihin välttämättömiin leluihin milli ja "muihin kuluihin" varataan milli. 2 milliä säästöön ja työnteon voi unohtaa, korkeintaan jotain satunnaista vapaaehtoisduunia tai jos omien varojen manageeraus lasketaan työksi, niin sitä.

En nyt tarkoita, että rahat pitäisi jotenkin rehvakkaasti tuhlata, vaan kuultujen tarinoiden perusteella tuntuu vain siltä, ettei potista osata nauttia vaan tullaan jotenkin ylivarovaisiksi rahan käyttäjiksi. Toki suomalaiseen kansanluonteeseen ei oikein Ferrarit sovi, mutta itselleni olisi ainakin ihan sama, kuinka kateellisia muut minulle olisivat.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eurojackpot

Veikkaus lähti mukaan Eurojackpot-nimiseen lottopeliin, jossa pääpotti voi nousta jopa 90 miljoonaan euroon. Mukava lisähän tämä on Veikkauksen tarjontaan, vaikka arvonta suoritetaankin kahdeksan maan kesken.

Iltalehden uutinen aiheesta.
 

scholl

Jäsen
Kuten tiedetään, raha tuo mukanaan kaikenlaisia odotuksia, että kustannat sitä ja tätä, tai muuten ei olla ystäviä. Myös silkkaa kateutta. Eli voisi menettää ison liudan ystäviä tuon myötä.

Toi on ihan älytöntä. Minkälaisen roskasakin kanssa oikein kaveeraat, kun eivät omia menojaan suostu kustantamaan? Suosittelen, että jätät ne ystävät jo valmiiksi, jos ovat sellaista "pilaantunutta" ainesta. Vituttaa jo sivullisena lukeakin tuollaisesta.

Lottovoitoissa on Suomessa huonona puolen niiden pienuus. Jos tulisi joku 100 miljoonaa niinkuin eurolotoissa niin voisi suosiolla laittaa elämän lekkeriksi, mutta 5 miljoonaa on kuitenkin sellainen, että pitää olla tarkkana sijoittamisen kanssa, koska jos nostaa elintasoaan ja kuluttaa hankkimalla vaikka jotain kämppiä ja muuta hauskaa niin se raha on mennyt sitten helposti muutamassa päivässä. Puhutaan kuitenkin kohtuupienistä summista. Parempi voittajan jatkaa ihan normaalisti eteenpäin ja käynnistää uusia, pienten investointien yrityshankkeita esimerkiksi, joista voi tulla jotain. Parasta tuollaisessa potissa on se, että se mahdollistaa kuitenkin tiettyjen ideoiden melko riskittömän kokeilemisen, jolloin elämän sisältö muuttuu monipuolisemmaksi. Tosin itse en kuulu kovin hyvin lottovoittojen kohderyhmään, koska olen niin harvoin lotonnut.

Niin ja loppuun vielä kysymys: minkä takia sinun siitä voitosta tarvitsisi kellekään kertoa?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Loton pääpotti jäi taas jakamatta, joten ensi viikolla olisi hulppeat 10 miljoonaa euroa tarjolla. Pitänee taas mennä pari riviä ruksimaan kioskille.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Loton pääpotti jäi taas jakamatta, joten ensi viikolla olisi hulppeat 10 miljoonaa euroa tarjolla. Pitänee taas mennä pari riviä ruksimaan kioskille.

Itsekin pistin suoraan 2 viikolle kun arvasin ettei osu ja ei ole edes järkeä voittaa kun "vain" 9 miljoonaa tulisi, ensiviikolla sitten osuu 10 :)
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Pisti vähän hymyilyttämään että pottiin pelattiin 23 miljoonaa riviä, en tiedä mitä rivi maksaa, mutta jos se on vaikka 50 senttiä niin Veikkaus keräsi 11,5M€ kansalta pois jaettavaksi poliittisesti sopiviin hyväveli-kohteisiin, jahka firman omat kulut on vähennetty. Suomalainen voittaa aina.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pisti vähän hymyilyttämään että pottiin pelattiin 23 miljoonaa riviä, en tiedä mitä rivi maksaa, mutta jos se on vaikka 50 senttiä niin Veikkaus keräsi 11,5M€ kansalta pois jaettavaksi poliittisesti sopiviin hyväveli-kohteisiin, jahka firman omat kulut on vähennetty. Suomalainen voittaa aina.
Yksi perusrivi maksaa 0,80€ ja jos haluaa osallistua lisävoittoluokkiin, on rivin hinta 1,00€.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
40% taitaa olla Loton palautusprosentti. Eli ei mikään paras sijoitusprosentti, mutta kai sitä suomalaisilla pahempiakin rahareikiä on lauantai-illoille.
 

julle-jr

Jäsen
Monesti kuulee fiksuina itseään pitävien ihmisten nauravan lotonpelaajille, koska odotusarvo pelaajan voitolle on niin pieni. Kuitenkin monelle lotonpelaaminen on enemmänkin mukava traditio, saattaa olla kivaa täyttää lauantai-iltana lottokuponki ja jännittää tuleeko osumia. Muutama euro ei normaalituloiselle ihmiselle ole merkittävä rahasumma ja jos kerran tykkää lottoamisesta, niin kyseessä on melko halpa huvi. En minä ainakaan mieti muutaman kerran vuodessa täytettyä lottokuponkia minään sijoitusstrategiana, vaikka moni lottokriitikko niin tuntuukin uskovan.

Kerran kysyin eräältä loton voittotodennäköisyyksille naureskelevalta kaveriltani, että kuinka kuinka suuri todennäköisyys hänellä on rikastua kun hän polttaa tupakkaa samalla summalla kuin minä lottoan. Kaveri väitti, että näillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä keskenään, vaikka nimenomaan on. Hänen mielestään on hauskaa joskus polttaa tupakkaa, vaikka siihen muutama euro meneekin. Minusta on hauskaa joskus lotota, vaikka siihen muutama euro meneekin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Henkilötasolla lottoaako vai ei on ihan sama, ja on se parempi sijoituskohde kuin körssi tai Tapparan kausari. Kansallisella tasolla voi sitten kysyä että mitä järkeä on siinä että yhteiskunnan taloudellisesti heikoin osio siirtää miljoonia loton, ravintolapelien ja hedelmäpelien kautta valtiolle, joka sitten jakaa niistä reippaiden kulujen jälkeen pienen osion takaisin tälle osiolle. Samalla iso siivu menee kohtuu elitisten kulttuuririentojen tukemiseen. Todettakoon että minulla ei ole yhtään mitään elitismia vastaan, sitä ei vaan sopisi kustantaa mummojen ja yksinhuoltajien talousrahoista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Todettakoon että minulla ei ole yhtään mitään elitismia vastaan, sitä ei vaan sopisi kustantaa mummojen ja yksinhuoltajien talousrahoista.
Niin no, kyseessä ei taida olla mikään kansalaisvelvollisuus tahi peräti laki. Eli itsepähän rahansa hassaavat.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Huddersfield Town
Ehdottomasti parhaan vastineen lottoon pistämilleni rahoille olen saanut silloin, kun olen pistänyt pari riviä vetämään ja jättänyt mahdollisen voiton tarkistamatta. Pari euroa meni, mutta sain parhaimmillaan kuukausikaupalla hekumoida tulevilla miljoonilla. Halpaa hupia ja hyvä sijoitus päiväunien fantasioihin. Järjellä ja lottoamisella ei ole sitten niin mitään yhteyttä. Ihanaa turhuutta ja unelmia. Hienoa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Niin no, kyseessä ei taida olla mikään kansalaisvelvollisuus tahi peräti laki. Eli itsepähän rahansa hassaavat.

Ongelma on kai vähän se, että ovatko ko. ongelmaryhmät kykeneviä oikeasti hallitsemaan tuota rahankäyttöään. Ts. ymmärtääkö se kansaneläkettään pelaava mummo sitä ettei noissa peleissä ikinä jää voitolle, vaikka kuinka tietäisi oikean tuplauskoodin ja osaisi painaa nappuloita juuri oikealla tavalla. Ottaen huomioon RAY:n koneitten palautusprosentit, se kun ei edes ole järin halpaa hupia noin käytetty euro/saatu hupiminuutti-suhteella laskien.

Lotto nyt on sentään aika halpaa huvia, joten se suotakoon, vaikka kyllä sitä on joskus R-kioskin jonossa saanut seurata erilaisten kestolottojen laatimista missä summat useammalla rivillä yms. ovat jo vähintään kohtuulliset.
 

KuKKaKeppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KYRöskosken PÄrske
Olin itse rustailemassa pitkävetoa ärrällä niin vanhemman kaliiberin rouva tulee rämällä mummiksellaan ja läväyttää tiskiin tuhdin pinkan täytettyjä lottokuponkeja. Laput maksoi lähemmäs 400 euroa. Aika varma oli mummo tulevasta voitostaan..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lotto nyt on sentään aika halpaa huvia, joten se suotakoon, vaikka kyllä sitä on joskus R-kioskin jonossa saanut seurata erilaisten kestolottojen laatimista missä summat useammalla rivillä yms. ovat jo vähintään kohtuulliset.

Sehän tuossa on, kun ei se ole halpaa huvia, vaan raskas köyhien vero. Yh-äidit tekevät kymmenien eurojen lappuja samaan aikaan kuin kiertävät kirpputoreja josko se uusi talvitakki löytyisi Niko-Petterille.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sehän tuossa on, kun ei se ole halpaa huvia, vaan raskas köyhien vero. Yh-äidit tekevät kymmenien eurojen lappuja samaan aikaan kuin kiertävät kirpputoreja josko se uusi talvitakki löytyisi Niko-Petterille.

Tähän varmaan sopii hyvin sanonta "Ei se kannettu vesi kaivossa pysy." Ei ole sattumaa, että on köyhä jos oman talouden hoito on samaa tasoa Kreikan valtiontalouden hoidon kanssa. Enkä nyt tarkoita, että valtaosa köyhistä olisi köyhiä omaa syytään. Et varmaan myöskään väitä, että valtaosa köyhistä kuluttaisi kaikki rahansa lottoon? Joillakin ihmisillä vaan vaikka se päävoittokin osuisi kohdalle niin nekin rahat olisi nopeasti kulutettu.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tänään mukava kymppi jaossa, nähtäväksi jää montako riviä suomalaiset mättävät tänä lauantaina. Todennäköisesti uusiksi menee ennätykset, jonoa oli veikkauksen pisteellä ihan mukavasti ainakin missä kävin pitkävedot rustailemassa, joten eiköhän lottohullu kansa ole jälleen aktivoitunut ympäri Suomea ja miksei olisi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
7 oikein-rivejä löytyi kaksi kappaletta. Onnea voittajille, en kuulu heihin. Minulla ei ollut edes neljää oikein, kolme oli parissa rivissä.

Mahtaako muuten seitsemän oikein Lotonneita vituttaa, että se toinenkin täysosumarivi tuli? Mua ainakin vituttaisi tuossa tilanteessa hartaasti.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mahtaako muuten seitsemän oikein Lotonneita vituttaa, että se toinenkin täysosumarivi tuli? Mua ainakin vituttaisi tuossa tilanteessa hartaasti.

Tämän takia teen aina kaksi samaa riviä

Jos vaikka on kolem täysosumaa, mää saan 2/3 osaa... hää hää.. eikä juuri laske voittomahdollisuuksia
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
7 oikein-rivejä löytyi kaksi kappaletta. Onnea voittajille, en kuulu heihin. Minulla ei ollut edes neljää oikein, kolme oli parissa rivissä.

Mahtaako muuten seitsemän oikein Lotonneita vituttaa, että se toinenkin täysosumarivi tuli? Mua ainakin vituttaisi tuossa tilanteessa hartaasti.
Toinen viisi milliä meni Helsinkiin ja toinen alle 3000 asukkaan paikkakunnalle Pohjois-Suomeen. Sitä ei tiedetä oliko voittajat pelanneet porukkalottoa vai oliko kyseessä yksittäinen pelaaja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko muuten tuo kaikkien aikojen huijaus nimeltä Unelmalotto canceloitu veikkauksen toimesta? Ei näkynyt ainakaan tänään kun kävin rivit laittamassa.
Neljä oikein, voittajafiiwis, not.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Mua naurattaa aina ne idiootit, jotka kertovat työpaikalla lottoavansa ainoastaan silloin kun on jättipotti jaossa. Perusteluiksi kyseiset idiootit sanovat: "En mä jaksa minkään parin miljoonan takia lotota, mutta nyt kun jättipotti on kymppi miltsii ni todellaki!" Ihan kuin se parin miltsin potti ois niiden konkurssissa niin pieni potti... Samat idiootit varmaan vastaavat gallupeissa kysymykseen "Huolestuttaako ilmastonlämpeneminen?" vastauksella: "Ei huolestuta, Suomessa on muutenkin niin kylmä, hehe!"

Mutta takaisin otsikkoon. Itse lottosin kanssa ekaa kertaa tänä vuonna, kuulun siis itsekin edellä mainitsemiini idiootteihin. Sain myös kolme oikein, jes.

Ois muuten mahtavaa vetästä 20 riviä samoja numeroita ja voittaa 7 oikein niin, että jollain toisellakin ois samat numerot. Varmaan vituttais sitä toista kun "once in a lifetime" iskis ja satatonnia tulis käteen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei perkele löytynyt vieläkään seitsemän oikein-tulosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös