Lordi – monsterirockin lähettiläät 2000-luvulla

  • 18 346
  • 116

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
NorthenAxe kirjoitti:
Kun katsoo sinun "bandi historiaa" niin melkein hirvittää tuo Lordi vastustus. Jos teoriasta puhutaan niin jokainen noista sinun suosikeista on huonompi teknisesti kuin Mr Lordin nykyinen bandi.
Mutta minä en puhukaan mistään teorioista. Teknisesti saa olla kuinka hyvä tahansa, mutta mikäli musiikki itsessään ei ole hyvää, niin ei mikään soittotaito sitä pysty paikkaamaan. Tarkoitan yleisellä tasolla. En mä Lordia sitäpaitsi vastusta, sillä äskeisessä viestissäni suurimmaksi osaksi kehuin orkesteria. Se ei vaan musiikillisesti kuulu ihan kovimpiin suosikkeihini. Olen suht neutraali ko. orkesterin suhteen. Hienoa kuitenkin, että toivat voiton kotiin.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Metalwarrior kirjoitti:
Jos puhutaan kolmikosta Black Sabbath, WASP, KISS:

Black Sabbathissa Geezer Butler ja Tony Iommi ovat aika tekijöitä. Ozzy on myös tapaus sinänsä. Kyllä Lordi ja co.heille kalpenee.

WASP taas on yhtä kuin Blackie Lawless. Karismaattinen, hyvä vokalisti. Muut bändin jäsenet eivät mitään virtuooseja ole tosiaankaan.

Kiss ei edes mitään heviä ole. Simmons on ok basisti, ei siinä mitään.

Summa Summarum: On Lordia parempia ja myös huonompia. Mitään hävettävää ei Lordin jäsenillä teknisesti ole.




Eli et vissiin ole "I wanna be somebody:a" enampää kasaria koskaan kuullutkaan?

Sabbathia en edes arvioi koska mr. Iommi teki riffit ja muut niitä kopioi, mutta:

Simmons hyvä basisti? Millä levyillä herra mielestäsi Kississä soittaa "hyvää bassoa"?
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
NorthenAxe kirjoitti:
Eli et vissiin ole "I wanna be somebody:a" enampää kasaria koskaan kuullutkaan?

Simmons hyvä basisti? Millä levyillä herra mielestäsi Kississä soittaa "hyvää bassoa"?

Enhän mä kasaria todellakaan ole kuunnellut kuin vuodesta 1983. Eli todnäk.enemmän kuin sinä.

Enkä sanonut että Gene soittaa hyvää bassoa. Sanoin, että Gene on ok, mikä tarkoittanee keskivertoa.
 
P

Playerofthegame

Kyylä kirjoitti:
Jäin ihmettelemään 10-uutisten kommenttia, että Putaansuu olisi mietojen huumeiden laillistamisen kannalla. Haastattelusta tämä ei kuitenkaan käynyt ilmi. Oliko kyseessä toimittajan vedätys, vai onko Lordi ruohoon päin kallellaan?
Saatto kuuntelija olla vähän ruohossa(?) Lordi ei ollu koskaan maistanu eikä kannalla. Se siitä.
Asiasta tähän: Vanhasta hewimiehestä tämä homma on kyllä aika hienoa. Yli 20 vuotta tullu kuunneltua Hardrockia. Lordin euroviisuvoiton ansiosta varmasti moni ymmärtää kuinka hienoa musaa heavy oikeastaan on. Helvetin huvittavaa vaan on se, että monista on tullu Lordifaneja vaan sen takia, että se voitti euroviisut. Ei varmaan muita biisejä edes moni tiedä. Varsinkin politiikkojen nuoleskelu naurattaa aivan vitusti.
p.s. Paparazzit: Se Lordin mökki ei muuten todellakaan ole Jaatilassa/Koivussa
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Metalwarrior kirjoitti:
Enhän mä kasaria todellakaan ole kuunnellut kuin vuodesta 1983. Eli todnäk.enemmän kuin sinä.

Enkä sanonut että Gene soittaa hyvää bassoa. Sanoin, että Gene on ok, mikä tarkoittanee keskivertoa.

Eli minäkin olen vähintään "keskiverto", tosin parempi "skitassa " osaan kaikki kissin biisit alusta loppuun Ja todennäköisesti olen kuunnellut jopa kasaria enemmän kuin sinä koska RB teki uskomattoman, minuun kovasti jäljen jättävän kuvan jo ensi levyllään jolla en edes tarkoita yhtään Dp:n albumia
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
NorthenAxe kirjoitti:
Eli et vissiin ole "I wanna be somebody:a" enampää kasaria koskaan kuullutkaan?
Tämä kuuluisi varmaan heittää tuonne parhaimmat letkautukset -ketjuun, kun ruvetaan väittämään, ettei Metalwarrior tiedä kasarista muuta kuin I Wanna Be Somebodyn. Katselepas Metalwarriorin viestihistoriaa jatkoajassa liittyen musiikkiin.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Itselläni suurin Lordi-fanittaminen ajoittui ensimmäisen levyn (Get heavy) ilmestymiseen. Molemmat senkin jälkeen julkaistut levyt omistan, mutta ne eivät enää kokonaisuudessaan, niin suurta intohimoa ole herättäneet. Viisuihin osallistuminen ja koko paskan voittaminen tietysti nostatti taas ainakin hetkellisesti fiiliksiä.

Top 7

1. Not the nicest guy
2. My heaven is your hell
3. Would you love a monsterman
4. Blood red sandman
5. Hard rock hallelujah
6. Devil is a loser
7. They only come out at night
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Blackie kirjoitti:
Tämä kuuluisi varmaan heittää tuonne parhaimmat letkautukset -ketjuun, kun ruvetaan väittämään, ettei Metalwarrior tiedä kasarista muuta kuin I Wanna Be Somebodyn. Katselepas Metalwarriorin viestihistoriaa jatkoajassa liittyen musiikkiin.

Kuka on "Metalwarrior"?
 

Kyylä

Jäsen
Playerofthegame kirjoitti:
Saatto kuuntelija olla vähän ruohossa(?) Lordi ei ollu koskaan maistanu eikä kannalla. Se siitä.

Enpä ollutkaan. Ennen haastattelua todettiin nimenomaan Lordin olleen mietojen huumeiden laillistamisen kannalla. Itse haastattelussahan hän sanoi nimenomaan toista. Siksi jäin miettimäänkin, että mistä kymppärin toimittaja oli saanut asian päähänsä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Asia selvä - kommentointi on kannattamista

Kyylä kirjoitti:
Enpä ollutkaan. Ennen haastattelua todettiin nimenomaan Lordin olleen mietojen huumeiden laillistamisen kannalla. Itse haastattelussahan hän sanoi nimenomaan toista. Siksi jäin miettimäänkin, että mistä kymppärin toimittaja oli saanut asian päähänsä.
Kympin uutisten toimittaja sanoi seuraavaa:

"Lordi kommentoi myös mietojen huumeiden laillistamista"

En tajua miten joku voi repiä tuosta, että Lordi kannattaisi niitä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
SergeiK kirjoitti:
Kympin uutisten toimittaja sanoi seuraavaa:

"Lordi kommentoi myös mietojen huumeiden laillistamista"

En tajua miten joku voi repiä tuosta, että Lordi kannattaisi niitä.

Minä tajuan - uusi illiteraattisukupolvi pystyy mihin vain, huolestuttavaa sinänsä. Olin äsken kirjoittamassa samaa kuin SergeiK, mutta ehdit ensin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kyylä kirjoitti:
Enpä ollutkaan. Ennen haastattelua todettiin nimenomaan Lordin olleen mietojen huumeiden laillistamisen kannalla. Itse haastattelussahan hän sanoi nimenomaan toista. Siksi jäin miettimäänkin, että mistä kymppärin toimittaja oli saanut asian päähänsä.
Oli kyllä hämmentävä hetki tämä. Jos ei jotain tämän suuntaista ole sitten jossain ihan toisessa haastattelussa sanottu. Vai mistä ihmeestä tämä toimittaja yleensä keksi noinkin urpon kysymyksen vetää esiin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Cube kirjoitti:
Kaikki huumeidenvastaiset bändit ovat tylsiä ja perseestä.
Mutta tarvitseeko bändillä olla linja puolesta tai vastaan?

Itse olen mietojen huumeiden vapauttamisen kannalla, mutta voin diggailla hyvin straight edge-tyyppien musisointia. Eli mulle ihan sama mitä mieltä kukin on, kunhan en mene liiaksi julistamiseksi.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kopteri kirjoitti:
Kuinka paljon suosiota bändi tarvitsee ollakseen tylsä ja perseestä?
Sen verran, ettei ole enää erikoista pitää siitä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Eksät

Onkos jatkoaikalaiset huomannut tai kuullut missään vaiheessa syitä, miksi bändissä on miehistönvaihdoksia tapahtunut. Enary taisi jatkaa luonnollista kulkuaan bändimaailmassa toiseen bändiin, mutta entäs Kalma?

Entä Magnum, joka oli mukana vuonna 2002 ensimmäisissä promokuvissa ja soitti debyyttilevylle kaikki bassot, mutta ei keikaillut bändin mukana kuitenkaan? Get Heavylla on kiitokset ja omistukset Magnumille.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Arnold kirjoitti:
Enary taisi jatkaa luonnollista kulkuaan bändimaailmassa toiseen bändiin, mutta entäs Kalma?

Itse asiassa olen elänyt siinä käsityksessä, että Enary olisi lähtenyt jonkin riidan jälkeen pois, mutta Kalma olisi siirtynyt samoihin aikoihin "eläkkeelle" ihan rauhanomaisesti. Muistaakseni molemmat lähtivät todellakin samaan aikaan, eli olisiko molemmat kuitenkin vetäneet herneet nekkuun jostakin?

Voipi olla, että luin Seiskasta, yms, eli totuus voi olla ihan toinen.

Pikagoogletus osoitti, etten ollut ainakaan pahasti väärässä. Lordin sivujen keskusteluosion mukaan Enary lähti riidan seurauksena ja Kalma siirtyi elämässään uuteen vaiheeseen.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
BigRedBob kirjoitti:
Oli kyllä hämmentävä hetki tämä. Jos ei jotain tämän suuntaista ole sitten jossain ihan toisessa haastattelussa sanottu. Vai mistä ihmeestä tämä toimittaja yleensä keksi noinkin urpon kysymyksen vetää esiin.
Kyllä oli sen verran hämmentävä, juuri heti tämän pätkän jälkeen että piti ihan tarkistaa.

uutistenlukija: "...Lordi kommentoi myös kevyiden huumeiden laillistamista"

haastattelija: "Rokkiin ja tommoseen pelottavaan ulkonäköön usein samaistetaan alkoholin käyttö, ehkä huumeiden käyttö. Mitäs mieltä olet kevyiden huumeiden vapauttamisesta?"

Putaansuu: "No, minä ite en kannata ja että ite en oo eläissäni kokeillu ees minkaanlaista humehia, et se mikä on niin tupakkia poltan ja ja mulle on kyllä menny tuo huumevalistus aika hyvin perille penikkana, että mie en koske pitkällä tikullakkaan."


että kyllä se ihan oikeen oli toki
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Arnold kirjoitti:
Enary taisi jatkaa luonnollista kulkuaan bändimaailmassa toiseen bändiin, mutta entäs Kalma?
Soundi 2/2006

"Basisti Kalma ja kosketinsoittaja Enary korvattiin Oxilla ja Awalla. Lordi kertoo, että tuohon ei liity kauheasti dramatiikkaa. Enarya pyydettiin lähtemään ja Kalmalla taas ei ollut riittävästi aikaa omistautua bändille
- Eipä se vielä tunnu, että Kalma olisi lähtenyt mihinkään, Lordi sanoo
- Videokuvausten aikana se tuli tyytyväisenä istua napittamaan bissepullon kanssa ja katseli touhua. Sanoi, että onpa helppoa kun kukaan ei käske ja ei tarvitse panna kumipukua päälle"
 

katjuska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole koskaan Lordista mitenkään erityisemmin pitänyt, en kyllä inhonnutkaan. Musiikillisesti ei iske vieläkään, mutta onhan tuo myönnettävä (Euroviisujen ja voittohjuhlan telkkarista nähneenä), että show-meininginin poppoo osaa. Voisin ihan silkasta uteliasuudesta käydä katsomassa kokopitkän keikan joskus.

Tein terävän (?) havainnon tuota perjantaista voitonjuhla-keikkaa katsoessa; Mr. Lordilla on puvussaan, rinnassa, Rovaniemen vaakuna. En sitten tiedä kuinka kauan tuo on siinä ollut, sattui silmään vasta kyseisessä tapauksessa.

Kyseinen vaakuna näyttää siis tältä: http://www.veikkovasama.net/blogi/wp-content/uploads/2006/01/vaakuna-p.thumbnail.jpg
Ollut varsinaisesti Rovaniemen kunnan käytössä vuoden alusta kun Rovaniemen maalaiskunta ja Rovanimen kaupunki yhdistyivät. Sitä ennen vaakuna oli maalaiskunnan.
OT, pyydän anteeksi. Kellään tuskin edes kiinnostaa. Näin ex-rovaniemeläisellä vain sattui silmään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös