Loppukesän NHL Fantasy Draft

  • 12 307
  • 190

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mitä lueskelin niin edellisessä draftissa äänestyshomma taisi mennä jotenkin näin:

1. vaihe: suljettu äänestys divisioonittain, kaksi jokaisesta jatkoon
2. vaihe: äänestys konferensseittain, kaksi molemmista jatkoon
3. vaihe: finaaliäänestys neljän kesken

Mennäänkö taas näin vai? Voin kyllä toimia ääntenlaskijana jos ei muita löydy, huomenna varmaan ketjua pystyyn.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kiitokset myös omasta puolestani. Pari kertaa olen muistaakseni jäänyt konferenssi finaaliin huippuluokan maalintekijän puuttuessa mutta tällä kertaa sen ei pitäisi olla ongelma(Marleau).

Itse antaisin ainakin huomisen aikaa vielä kauppojen hieromiselle sekä rästien varailuille. Eli mielestäni äänestykset voisi aloittaa lauantaina.
 

Kily

Jäsen
Suosikkijoukkue
Senators, Alfie 1995-2013, HIFK
Mitä lueskelin niin edellisessä draftissa äänestyshomma taisi mennä jotenkin näin:

1. vaihe: suljettu äänestys divisioonittain, kaksi jokaisesta jatkoon
2. vaihe: äänestys konferensseittain, kaksi molemmista jatkoon
3. vaihe: finaaliäänestys neljän kesken

Mennäänkö taas näin vai? Voin kyllä toimia ääntenlaskijana jos ei muita löydy, huomenna varmaan ketjua pystyyn.

Joo samalla kaavalla voitas mun puolesta mennä. Tosiaan huomisen vois vielä antaa aikaa koota joukkueet loppuun ja tarinoida propagandaa joukkueestaan, lauantaina sitte äänestys käyntiin.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse antaisin ainakin huomisen aikaa vielä kauppojen hieromiselle sekä rästien varailuille. Eli mielestäni äänestykset voisi aloittaa lauantaina.

Kävisi kyllä mulle, ei tätä ainakaan hätäilyllä kannata nyt pilata kun on pari päivää ahkerasti draftailtu :) Pitää aamulla katella tarkemmin.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Vieläkös muuten noita joukkue-esittelyijä kirjoitellaan vai sivuttaako porukka ne tyystin?
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Jos äänestys alkaa huomenna, niin laittakaahan äänestysaikaa ainakin maanantaihin, mieluummin tiistaihin asti. Palaan sunnuntaina himaan takaisin reissusta, mutta hoidan tänään nuo pari rästiäni pois.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
1. vaihe: suljettu äänestys divisioonittain, kaksi jokaisesta jatkoon
2. vaihe: äänestys konferensseittain, kaksi molemmista jatkoon
3. vaihe: finaaliäänestys neljän kesken
Mielestäni vanha systeemi oli huomattavasti syvempi ja parempi. Varsinkin ensimmäisen vaiheen suljettu äänestys divisioonittain on huono, sillä tämän Fantasy Draftin yksi hienouksista on juurikin äänestäminen, perustelujen kirjoittaminen ja niiden lukeminen. On sääli, jos saa sijoittaa ainoastaan yhden divisioonan viisi joukkuetta paremmuusjärjestykseen. Toisekseen vain viiden joukkueen otannalla divisioonien välillä on suuria eroja ja oikeasti hyviä joukkueita tippuu jo alkuvaiheessa, mikä ei ole mielestäni oikein. Lisäksi suljettu äänestys vei live-fiiliksen koko äänestys touhusta. Aiemmin saattoi päivän aikana "livenä" seurata miten joukkueen sijoitus muuttui, kun nyt kaikki tulee yhtenä pläjäyksenä. En ymmärrä peesaamis vaaraa ja pienempää vaivannäköä syinä latistaa tunnelma äänestysvaiheesta. Jos on tähän touhuun lähtenyt ja varausvaiheeseen käyttänyt neljä päivää, niin en näe syytä miksei jaksa sijoittaa 15 joukkuetta paremmuusjärjestykseen pienten perusteluiden kera.

Ehdotan siis vanhan äänestyssysteemin takaisin ottamista ainakin runkosarja vaiheen osalta. Lisäyksenä divisioonan voittaja pääsisi suoraan playoffeihin kuten NHL:ssä oikeastikin.
 
Viimeksi muokattu:

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Yllä olevassa tekstissä on kyllä perää. Vaikka itse viime kerralla kovasti ajoin tuota suljettua äänestystä, niin kyllä siitä kieltämättä puuttui tuo "liveseurannan" mahdollisuus.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On sääli, jos saa sijoittaa ainoastaan yhden divisioonan viisi joukkuetta paremmuusjärjestykseen. Toisekseen vain viiden joukkueen otannalla divisioonien välillä on suuria eroja ja oikeasti hyviä joukkueita tippuu jo alkuvaiheessa, mikä ei ole mielestäni oikein.

Nämä pari kohtaa ajattelin myös korjata siten että jokaiselle tulisi kaksi divisioonaa arvioitavaksi. Otos olisi jo heti hiukan suurempi ja pääsisi jo enemmän joukkueitakin arvioimaan.

Lisäksi suljettu äänestys vei live-fiiliksen koko äänestys touhusta. Aiemmin saattoi päivän aikana "livenä" seurata miten joukkueen sijoitus muuttui, kun nyt kaikki tulee yhtenä pläjäyksenä. En ymmärrä peesaamis vaaraa ja pienempää vaivannäköä syinä latistaa tunnelma äänestysvaiheesta. Jos on tähän touhuun lähtenyt ja varausvaiheeseen käyttänyt neljä päivää, niin en näe syytä miksei jaksa sijoittaa 15 joukkuetta paremmuusjärjestykseen pienten perusteluiden kera.

Jos innokkuutta löytyy porukalta niin perinteinen konferenssijako voisi olla parempi vaihtoehto. Sen ainoan kerran kun olen aiemmin osallistunut niin mulla jäi tästä kuitenkin vähän huono maku ja olisinko peräti kahdelta lyhyen kommentin saanut joukkueestani. Divisioonajaolla luulisi että joukkueet olisi helpompi laittaa järjestykseen, kun vähemmän joukkueita rankattavana ja ehkä enemmän kommenttejakin irtoaisi?
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en oikein lämminnyt tuolle edelliselle divisioona-äänestykselle. Ehdottomasti konferenssiäänestys, spämmätään vaikka yksityisviestejä niille jotka ei käy äänestämässä! Ja mieluiten myös äänestämiselle oma topiikki, että saa juuri tuon ''liveseuranta''-fiiliksen:)
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Olen kyllä tismalleen samaa mieltä Calgarymanin kanssa liittyen äänestykseen.

Tuosta äänestyksestä vielä sen verran, että kävisikö jos äänestys alkaisi ensi viikon maanantaina tai tiistainina. Eihän tässä nyt mikään hengenhätä-kiire voi kenelläkään olla... näin ollen jäisi treideille ja muille viilauksille aikaa.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos tämä konferenssiäänestys alkaa saada enemmän ääniä, niin mitenkäs toinen vaihe? Pleijjarit vai kuten alla?

2. vaihe: äänestys konferensseittain kuuden parhaan kesken, kaksi molemmista jatkoon
3. vaihe: finaaliäänestys neljän kesken
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Itse olen myös tämän "good old" konferenssi äänestyksen kannalla. Paljon enemmän fiilistä mukana, kun ihan oikeasti joutuu miettimään miksi toinen joukkue on parempi, kuin toinen. Pleijarit vetäisin myös vanhalla tyylillä eli joukkue vastaan joukkue.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Aiemmissa drafteissa ongelma on ollut äänestysaktiivisuuden tippuminen tasaisesti kohti finaalia. Itseasiassa runkosarjan ja playoffien ensimmäisten kierrosten aktiivisuudessa ei ollut suurta eroa vanhan ja uudemman systeemin välillä, mutta finaalivaiheessa porukan kiinnostus on lopahtanut tyystin vanhalla tyylillä. Ongelma ratkaistaan vähentämällä vaiheet kolmeen ja pitämällä tempo yllä, eikä niin että viikon aina odotellaan ennen siirtymistä uuteen vaiheeseen. Siinä tippuu into jo tunnollisimmillakin draftaajilla.

Muistutus "legendaarisesta" NHL Fantasy Draft 2011 finaalista, joka alkoi viisi viikkoa draftauksen aloittamisen jälkeen.

(linkki vie jatkoajan NHL Fantasy Draft 2011: Finaali-puuhun)

Oma ehdotukseni:

1. Vanhalla runkosarjaäänestys tyylillä. Lisäksi divisioonien voittajat pääsevät suoraan jatkoon.
2 ja 3 Resistorin ehdotuksen mukaan.

Ja ennen kaikkea pidetään rytmi tiiviinä. Äänestysajat vaikka 4 päivää/vaihe.
Runkosarjaäänestys aloitettaisiin huomenna ja päättyisi tiistai illalla. Lisäksi voitaisiin miettiä, jos vaikka kahdesta perustelemattomasta äänestämättä jättämisestä saisi väliaikaisen bännin NHL Fantasy Drafteihin.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Muistaakseni kerran aikaisemmin olin tällaisessa ollut mukana, mutta mielestäni ok, että mennään ensin konferenssiäänestykseen, ja niistä kuusi parasta jatkoon (sis. divisioonavoittajat)
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
EHdottomasti tuo vanha on selkeämpi ja parempi. On kiva lukea kuitenkin muiden kommentit omasta jengistä vaikka se ei yltäisikään tuonne kärkeen.

Ei ole suuri vaiva laittaa niitä 15 jengiä järjestykseen. Joten ehdotan, että mennään tuolla vanhalla hyvällä systeemillä niinkuin moni muukin ehdottanut.

Oisiko äänestys pystyyn tästä vai miten? Vai mitä mieltä muut ovat, että on tämä vanha parempi? Omasta mielestäni se on toiminut aina hyvin kun olen tässä mukana ollut. Toki en ole uudella systeemillä kertaakan ollut, mutta jotenkin se kuulostaa paljon huonommalta. Ilmeisestihän tuohon siirrytty juuri sen takia, että jotkut eivät jaksa niitä perusteluja lätistä, joka omasta mielestäni pitäisi kyllä kaikkien jaksaa tehdä jos mukaan lähtee ottaen huomioon minkä verran draftin vetäjä joutuu tekemään päivittäessä parikymmentä kierrosta varauksia, siitä kiitokset Sandersonille.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Tarkennetaan vielä, että tarkoitin tuolla "perustelemattomalla äänestämättä jättämisellä" sitä ettei äänestä olenkaan, eikä myöskään jälki/etukäteen perustele miksi ei voinut äänestää. Esimerkiksi ulkomaanmatkat ja muut tälläiset syyt ovat ymmärrettäviä.

Edelleen siis perusteluja ei ole pakko kirjoittaa ääniensä yhteyteen, mutta mielellään tietenkin. Tärkeintä on, että ylipäätään äänestää.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Ketä pistää äänestysketjua pystyyn? Voisin tuon homman hoitaa, sillä aikaa olisi ja olen kerran aiemminkin äänestyksen hoitanut, jotenka myös kokemusta tuosta löytyy.

Ilmeisesti vanha runkosarja systeemi kelpaa kaikille, kun soraääniä ei ole kuulunut.

Äänestys etenisi näin:

1. vaihe: Läntinen ja itäinen konferenssi, jossa itäisen konferenssin joukkueet äänestävät läntisen konferenssin joukkueita ja toisin päin. Kuusi parasta jatkoon. Divisioonansa voittajille suorat jatkopaikat.
2. vaihe: Äänestys konferensseittain kuten edellisessä vaiheessa. Kaksi molemmista jatkoon. Tippuneet saavat äänestää kummankin konferenssin joukkueita.
3. vaihe: Finaaliäänestys neljän kesken. Äänestää saavat kaikki pudonneet.

Äänestys aloitettaisiin lauantaina klo. 15.00 ja päättyisi tiistaina klo. 24.00.
 

Bambino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Laita vaan Calgaryman äänestys pystyyn tuolla systeemillä ja voihan äänestyksen aloittaa heti, kun saat ketjun pystyyn ja äänestysaikaa vaikka sinne tiistaille.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Idässä on muuten kaksi joukkuetta vähemmän kuin lännessä, sillä Ottawan ja Rangersin managerit jättivät leikin kesken. Siirrän Columbuksen itään, koska se on itäisin läntisen konferenssin joukkueista ja näin saadaan molempiin konferensseihin yhtä monta joukkuetta.

Laitan äänestyksen pystyyn huomenna 15.00. Sitä ennen toivon, että Montrealin manageri sijoittaisi loput varaamansa pelaajat kokoonpanoonsa.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kumpaas divariin meinasit CBJ:n arpoa? Nuo pari keskenjättänyttä aiheuttaa tietty myös sen että pari vajaata divisioonaa tulee, joten ehdottaisin että jätetään tuo suora jatkopaikka divisioonavoittajille pois? Menee vähän näpertelyksi mielestäni :)
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Joo parempi, että jätetään divisioonavoittaja osa pois. Tietenkin Columbuksen paikan voisi arpoa, eikä yhdellä vajaalla divisioonalla niin merkitystä ole, mutta ehkä kuitenkin selvempi, jos mennään vanhalla tyylillä.
 

trap

Jäsen
Aijai, kolmosroundi määräs sitten aika paljon, kun kattoo äänestystä. Olin itelleni himassa shortlistannut pakkivaihtoehdoiksi Fowlerin ja Yandlen, senttereiksi ainakin Skinnerin ja jotain. Varasin kännyllä Yandlen, mutta oli sitten tosiaan jo mennyt ja vasta paljon myöhemmin pääs varaamaan. Ilman tuota olisin saanut joko selkeän ykköspakin tai laadukkaamman ykkössentterin + jommalle kummalle osa-alueelle kohtuullisen äijän, joten vähän harmittaa kieltämättä... Vaikkakin olen yllättänyt että noin alas on rankattu, olisin odottanut selvästi parempaa.

Laitan omat äänet varmaan huomenna, tänään ei enää kerkeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös