Lintu- ja sikainfluenssan virallinen ylilyöntiketju

  • 22 056
  • 181

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Onneksi Koff on poistanut tuotteistaan jo aikoja sitten kuuluisan lintukaljansa. Sen olematon maku johtui varmaankin lintuinfluenssaviruksen aikaisemmasta kantamuodosta.

Miten on, voiko äänilevyltä kuunnella Riki Sorsan kappaletta "Muuttohaukka" vai aiheuttaako tuollainen kappale kaksinkertaisen riskin sairastua.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
miten käy niiden, jotka perjantai- ja lauantai-iltojen riennoista ovat lähteneet jonkun kotkan tahi kanan mukaan ja siitä sitten aamulla heräilevät.

ainakin puolet opiskelijoista pitää siis lopettaa
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
obi-wan kirjoitti:
miten käy niiden, jotka perjantai- ja lauantai-iltojen riennoista ovat lähteneet jonkun kotkan tahi kanan mukaan ja siitä sitten aamulla heräilevät.

Kuulemma sen jälkeen on tuntunut niin pahalta, että moni on ihan itse lopettanut kärsimyksensä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Asianmukainen varautuminen

Menin ja ostin kylkimiinan. Liitin sen lintulautaan. Ei ainakaan meidän pihalla linnut viserrä sen jälkeen. Liekinheittimellä viimeistelen tipunpalaset pois pihamaalta.

John Wayne is not dead!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Daespoo kirjoitti:
Anna mä arvaan, olet töissä lintuinfluenssapuhelimessa?

Meillä itsekullakin omanlaisensa huumorintaju, Nyt-liitteen jutun huumori ja minun huumorintajuni eivät kyllä kohdanneet missään vaiheessa - varsin oli onnetonta huumoriksi minun mittapuuni mukaan. Mutta makunsa kullakin sanoi pässi kun päätä leikattiin - vai menikö tämäkin väin vittua...

vlad.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Sitten seuraava kauhuskenaario.

Olen lenkillä puistossa enkä voi mitenkään tietää että just sen kävelyreittini varrella on ripuloinut sontaa jokin tappavan taudin riuduttama ja viimeisillään räpistelevä siivekäs kirppukasa. Kyseinen lintu on kuitenkin jaksanut taivaltaa siitä paskannuspaikastaan vielä parin kilometrin päähän kuolemaan, joten käyttämääni lenkkipolkua ei ole mikään taho tautivaaran takia eristänyt. Niinpä sitten astun vahingossa suoraan tuon linnunläjän päälle ja tossujeni pohjissa tuota sontaa kulkeutuu kämppäni eteisessä olevalle kynnysmatolle johon pyyhin tunnollisesti aina jalkani.
Kuten aina tullessani sisälle, niin nytkin meidän huushollin kollikissa tulee välittömästi kiehnäämään siihen minun jalkoihini. Sitten se jää tyytyväisenä istumaan persiilleen siihen sen mielestä mukavan karhealle kynnysmatolle.
Ja melko pian se turhautuu tekemisen puutteeseen, niinkuin kissoilla on usein tapana. Ja kun kissa turhautuu, niin se turvautuu johonkin sen mielestä kätevään, korvaavaan oheistoimintaan, eli se rupeaa nuolemaan omaa persettään. Ja koska se oli pläjäyttänyt sen pyllynsä siihen kynnysmatolle johon minä pyyhin paskaiset tossuni, niin nyt se saa suunsa täydeltä lintuinfluenssaa sisältävää fogelinpaskaa. Ja sitten se sairastuu. Ja ennenkuin minä tajuan viedä sen lekurille jonkin hassulta näyttävän pikku pärskimisen takia, niin se on ehtinyt istua monet kerrat minun sylissäni ja aivastellut päin naamaani...

Tämä kai olisi jopa ihan mahdollistakin?
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Suomalaisten jääkiekkoilijoiden pitää noudattaa tulevissa jääkiekon MM-kisoissa erityistä varovaisuutta pelatessaan Venäjää vastaan. Heidän paidoissaan oleva kaksipäinen kotka on selvästikin lintuinfluenssan tuottama mutaatio.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
jake kirjoitti:
Suomalaisten jääkiekkoilijoiden pitää noudattaa tulevissa jääkiekon MM-kisoissa erityistä varovaisuutta pelatessaan Venäjää vastaan. Heidän paidoissaan oleva kaksipäinen kotka on selvästikin lintuinfluenssan tuottama mutaatio.
Niin ja siitä kaksipäisestä kotkaasta on aikaisemminkin ollut haittaa ja häiriötä. Yrittihän tämä mutaatio viedä kauniin neidon hienon kirjan.

Mielestäni varusmiesten pitäisi mennä saaristoon ampumaan muuttolintuja loppu palvelusajaksi, ja esim 50 linnusta kuntoisuusloma.
Niin tai voitaisiinhan sitä kutsua ylimääräiset kertaukset koolle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Paitselo kirjoitti:
Tämä kai olisi jopa ihan mahdollistakin?

Mahdollistahan kaikki on mutta käsittääkseni hyvin epätodennäköinen kuvailemasi skenaario kuitenkin on, kannattaa käydä tutustumassa Maa- ja metsätalousministeriön sivuihin jos lintuinfluenssa ihan oikeasti askarrutaa ja sen tarttuminen ja kuinka se tarttuu kiinnostaa (tai pelottaa).

"Ihmiset, jotka ovat sairastuneet H5N1-infektioon, ovat saaneet tartunnan käsiteltyään lintuinfluenssaan sairastunutta tai kuollutta siipikarjaa tai sen eritteitä. Yhtään tapausta, jossa ihminen olisi saanut lintuinfluenssatartunnan suoraan tai epäsuoraan luonnonlinnuista, ei ole kuvattu. Lintuinfluenssa tarttuu ihmiseen erittäin huonosti." (lähde: www.mmm.fi).

"...Virus ei lisäänny elimistön ulkopuolella ja alkaa kuolla jouduttuaan elimistön ulkopuolelle." (lähde sama kuin yllä).

Maa- ja metsätalousministeriön sivut lintuinfluenssasta:

http://www.mmm.fi/el/art/lintuinfluenssa/index.html

vlad.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Niin ja asunto pitää kuulemma nyt myydä Ilta-sanomien haastatteleman kiinteistövälittäjän mukaan. Koska muuten korot nousevat kun lintuinfluessatapaus tulee Suomessa ilmi. Kauppa se on mikä kannattaa, sano.

Lisäksi minä julistaisin täydellisen ulkonaliikkumiskiellon, käskisin kaikkien sulkea ovet ja ikkunat sekä antaisin vallan Liisa Hyssälälle sillä hän - jos kukaan - tietää mikä on suomalaisten kansanterveydelle parasta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Sistis kirjoitti:
Kuulemma sen jälkeen on tuntunut niin pahalta, että moni on ihan itse lopettanut kärsimyksensä.

oli katos niin pitkä että jaksoin vähän alusta ennen vastausta
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
"Mitä pitäisi tehdä, kun joutsen tulee lintulaudalle?". Hysteria mummoissa on nousemassa.

Nyt siis joutsenetkin ovat alkaneet käydä ihmisten lintulaudoilla? Ennemmin uskoisin, että se vihainen puluparvi ottaa mummon takaapäin....
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Väsäilin äsken iltapalaa, ruissaria, päälle 7-minuutin kanamunia viipaleina ja suolakurkkuja. Kauhukseni huomasin että kurkkupurkin kyljessä komeilee sinivalkoinen joutsen, olenkohan vaaravyöhykkeessä. Kuolenko verenpainetautiin vai lintuinfluenssaan?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tänä aamuna heräsin ensimmäistä kertaa kevyeen krapulaan ilman tanakkaa aamustondista. Lisäksi nokka vuotaa ja kurkku on kipeä. Uusi sänkymme on ostettu SOTKAsta. Miettikääpä sitä....
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Lukkoseppä kirjoitti:
Kauhukseni huomasin että kurkkupurkin kyljessä komeilee sinivalkoinen joutsen,

Siis jo Raumallekin ovat rantautuneet nämä suolakurkkuja munivat joutsenet?
Elämme lopun aikoja ja Ilmestyskirjan Kolmelle Ratsastajalle on ilmestynyt jokaiselle linnun pää.

Muuten olen hyvin pitkälti sitä mieltä että koko tämä häslinki on jokin Osaman juoni. Pahoin pelkään että niillä Tukholman keskustassa delanneilla joutsenilla on muslimitausta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Nikke kirjoitti:
Niin ja asunto pitää kuulemma nyt myydä Ilta-sanomien haastatteleman kiinteistövälittäjän mukaan. Koska muuten korot nousevat kun lintuinfluessatapaus tulee Suomessa ilmi. Kauppa se on mikä kannattaa, sano.

On muuten mielenkiintoista että korot nousevat tilanteessa jossa talouskasvun pitäisi hidastua. Ehkä linnunpelättimien myyntipiikki ylikuumentaa talouden jota sitten koronnostoilla hillitään.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Paitselo kirjoitti:
Siis jo Raumallekin ovat rantautuneet nämä suolakurkkuja munivat joutsenet?
Elämme lopun aikoja ja Ilmestyskirjan Kolmelle Ratsastajalle on ilmestynyt jokaiselle linnun pää.

Muuten olen hyvin pitkälti sitä mieltä että koko tämä häslinki on jokin Osaman juoni. Pahoin pelkään että niillä Tukholman keskustassa delanneilla joutsenilla on muslimitausta.

Oleellista olisi nyt puolueettoman totuuskomission selvittää oliko kyseessä kyhmy- vai laulujoutsenet. Ehdotan että jatkoajan HPK-fanit lähetetään käsittelemään lintuinfluenssaan kuolleita lintuja, tämän järjestelyn edut ovat moninaiset.
 

axe

Jäsen
En tiä johtuuko inhvluenssasta mutta Sokoksella oli ainakin broileri ihan saatanan halpaa. En ainakaan muista kovinkaan usein kokonaista broitsua kolmella eurolla saaneeni.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
axe kirjoitti:
En tiä johtuuko inhvluenssasta mutta Sokoksella oli ainakin broileri ihan saatanan halpaa. En ainakaan muista kovinkaan usein kokonaista broitsua kolmella eurolla saaneeni.

Nyt kannattaa syödä kanaa. Onhan se melkoinen pöpö jos meinaa kuumentamisesta selvitä hengis.. No eri tietty jos joku meinaa nenäänsä kaivaa sen jälkeen kun on raakaa ruhoa käsissään pidellyt.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
jake kirjoitti:
Miten on, voiko äänilevyltä kuunnella Riki Sorsan kappaletta "Muuttohaukka" vai aiheuttaako tuollainen kappale kaksinkertaisen riskin sairastua.

Tuota äänitettä kuuntelemalla sairralloiset pahoinvointikohtaukset ovat erittäin todennäköisiä ja jatkuva altistuminen johtaa väistämättä aivohalvaukseen ja lopulta kuolemaan.

"Hauskaa" lintuinfluenssan tiimoilta riittää varmasti pitkään. Tuli viikko sitten vierailtua appiukon luona ja siellä suunnalla väki suunnitteli vakavissaan loppuratkaisua fasaanipopulaatiolle, kun muussa tapauksessa saastaiset perkeleet ramppaavat pihamaastoissa räkimässä.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Lintuinfluenssaa Jatkoajassa!

Todellakin! Täällä meidän rakkaassa ja putipuhtoisessa jatkiksessakin on lintuinfluenssaa. Itse asiassa virus on pesinyt täällä jo maaliskuusta 2001 lähtien. Erityisen vaarallista on, että tämä virus on pesiytynyt myös palstan kissaeläin-osioon. Saksassahan lintuinfluenssavirus tarttui kissaan.

Muuntautumiskykynsä tämä virus osoittaa myös siinä, että se on jättänyt pois viitosen ja ykkösen nimimerkistään.

Herrajumala sentään tätä tilannetta. Moderaattorit ja Liisa Hyssälä, toimikaa! Tehkää jotain!
 
Saako enää kuunnella Timo Rautiaista vai ammutaanko hänelle niskalaukaus? Aletaanko tinttejä lahtaamaan? Vai pakenenko esim. Tikkakoskelle? (Miut saa lahdata jos alan käyttäytymään kuin kana tai näyttämään haahkalta.) Haaskalta näyttäminen ei lie paha juttu täällä savossa. Vieraiden munien käsittely ei liene suotavaa?
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
tintti83 kirjoitti:
Vieraiden munien käsittely ei liene suotavaa?
Juu vieraiden munien käsittelyllä voi olla arvaamattomat seuraukset, riippuu tietty tilanteesta. En sitten tiedä onko esim. mustasilmä lintuinfluenssan ensioire tai jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös