Liigapelaajien salitulokset?

  • 204 191
  • 337

Freddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL,liiga,SHL
Jälkimmäisessä nyt on jääkiakkoilijaa sen verran, että kamat on päällä, ainakin hetken pelin alusta. Toki noilla NHL:n tappelijoilla varmaan penkkitulokset on kovaa luokkaa, kun mömmöjä kuluu (niin kuin NHL:ssa yleensäkin) ja reeni on lähinnä punttia ja nyrkkeilyä.

200 kilon penkiin ei tarvitse mömmöjä.
300 kiloa voi tehdä natuna. Olen muuten itse nostannut sen...
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ihan kuin jostain penkistä olisi paljonkin hyötyä jääkiekkoilijoille. Nyt kiinnostaisi kuulla maasta- ja rinnallevetotuloksia ja muiden oikeasti hyödyllisten liikkeiden tuloksia.
No kyllä penkki tuohon samaan ryhmään kuuluu. Vielä kyykky siihen, niin taitaa olla neljä tärkeintä perus saliliikettä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Nasty näyttää kylläkin ennemmin painonnostajalta kuin jääkiekkoilijalta

No, eiköhän mies aikalailla enemmän sellainen olekin kuin jääkiekkoilija..
 

Freddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL,liiga,SHL
"Nasty" on pelannut NHL harjoitusotteluita. Voiko hän olla muuta kuin jääkiekkopelaaja vai otetaanko pesäpalloapelaajia nykyään NHLään?
Ihme paskaa täällä kirjoitetaan...
Laraque on muuten ihan OK pelaaja. Teki 13+16=29 pisteitä 2000-2001.
Kuinka monta liigapelaajista pystyisivät siihen?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
"Nasty" on pelannut NHL harjoitusotteluita. Voiko hän olla muuta kuin jääkiekkopelaaja vai otetaanko pesäpalloapelaajia nykyään NHLään?

Noh, eihän nyt leikistä saa ja silleen.. Ihan mukavaa Mirastyn nekkailua on katsella, ei siinä mitään, mutta kyllä miehen tasosta ja moniulotteisuudesta jääkiekkoilijana voi olla oikeastaan vain yhtä mieltä. Hyvä esimerkki on entinen junnukaveri Prince Albertista eli Phillyn Riley Cote, jota voidaan pitää NHL-tasolla todella yksiulotteisena pelaajana ja helposti korvattavana, mutta silti saman ikäisellä Rileylla on noilta kahdelta yhteiseltä WHL-kaudelta heittää meriiteiksi myös 103 tehopistettä Mirastyn kolmea (3) vastaan. Penkillä pojat istuivat noilla kausilla Cote 1.89 min/ottelu ja Mirasty 3,15 min/ottelu eli noissa tilastoissa ero ei ollut aivan samaa tasoa. Jos miesten erot kiekkoilijoina ovat tuota luokkaa ja silti Cote on yksi koko NHL:n heppoisimmista (ei toki fyysisesti) vakiokokoonpanojen kavereista, niin mitä se kertoo Mirastysta...

No, joo se tilasto-scouttauksesta ja OT:eista. Kova nakuttaja Mirastyn on joka tapauksessa oltava, kun nuo muut avut huomioiden pystyy "pelaamaan" nyky-AHL:ssä eli kaikki kunnia siitä miehelle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nämä pyllistäjät ovatkin alkaneet kutsumaan oikeaa kyykkyä syväkyykyksi ja kutsuvat pyllistystä kyykyksi (pyllistysvideo).

Nämä "pyllistäjät" vaan treenavat turvallisemmalla tavalla eli kyseinen kyykky on se jota ainakin minulle fysioterapeutit opettivat tekemään polveni hajottua, koska siinä polveen ei kohdistu kohtuutonta rasitusta mitä syväkyykyssä tapahtuu. Toki niitä syviäkin voi välillä tehdä mutta tuolloin kannattaa pitää kunnon tuet polvissa jotta ei käy köpelösti...

nimim. polvensa hajoittanut.
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli yksinkertaistettuna takaisin: yläkropalla ei siis tee kiekossa yhtään mitään?

No tekee tekee. Vähän liikaa tuli kärjistettyä. Iso penkki = vahva yläkroppa ei kuitenkaan ole ihan koko totuus. Ojentajat käsittääkseni ovat suuremmassa roolissa urheilijoiden työntävissä suorituksissa, kuin rinta. Jos kapeassa penkissä tulos on kova, niin silloin on mielestäni hyvin pullat uunissa.

Siltikin rinnalleveto, maastaveto ja kyykky ovat mielestäni missä tahansa lajissa paljon tärkeämmässä roolissa, kuin penkki.
 
Viimeksi muokattu:

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Jälkimmäisessä nyt on jääkiakkoilijaa sen verran, että kamat on päällä, ainakin hetken pelin alusta. Toki noilla NHL:n tappelijoilla varmaan penkkitulokset on kovaa luokkaa, kun mömmöjä kuluu (niin kuin NHL:ssa yleensäkin) ja reeni on lähinnä punttia ja nyrkkeilyä.
Hyväpä käsitys sinulla on NHL:n tappelijoista. Ei siellä nykyään ole muita kuin jääkiekkoilijoita kuin korkeitaan harjoitusotteluissa kentällä. Laraquen yhden NHL-kauden piste-ennätys on muuten 29. Aika helposti voisi väittää, että Laraque on parempi jääkiekkoilija kuin yksikään tämän hetken SM-liiga-pelaaja.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
NHL pelaajista
MArtin Lapointe 190kg ja Georgues Laraque 205kg penkistä.

Änärissä vedetään miestä väkevämpää, joten ei mikään ihme jos rautaa nousee. Saku Koivulla alkoi kummasti parta kasvamaan ekan NHL kauden jälkeen.. Kyllä ne aineita käyttää. Kasvohormooneista testosteroniin sekä kaikenlaisia piristeitä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Vlad kirjoitti:
Nämä "pyllistäjät" vaan treenavat turvallisemmalla tavalla
Kunnon kyykky ei tarkoita sitä, että sinne pohjalle retkahdetaan painovoiman voimalla ja saadaan pompusta vauhtia nousuun. Se on varmin tapa hajottaa polvet. Tuohon varmaan perustuu monen kuvitelma siitä, että itse syvä asento olisi jotenkin paha polville. Päin vastoin, kun paino on on koko ajan oikeasti lihasvoiman varassa, hallussa ja kontrollissa, eli alas pysähdytään hallitusti lihasvoimalla (ei retkahtaen nivelien varaan), niin kunnon kyykky rasittaa polvia vähemmän kuin 90 asteeseen pyllistys.

Polvet saa rikki todennäköisemmin muillakin virheillä. Esim. jos jalkaterät osoittavat eri suuntaan kuin polvet kyykätessä, niin varmasti hajoaa kunnon painoilla syvälle kyykätessä. Samaten jos kyykkää liian etupainoisesti, eli polvet menevät kyykätessä "varpaiden yli" (ylhäältä katsottuna polvet peittävät varpaat), niin päreiksi menee. Näitä virheitä saa vähän anteeksi, kun tyytyy pyllistämään.

Jos ei muista pitää selkää suorana (jännityksessä), katsetta ylhäällä ja itse tankoa oikeassa paikassa (yleensä jengillä liian ylhäällä niskassa), niin aiheuttaa todennäköisesti edellisen kappaleen polville kohtalokkaan etupainon.

Hyvä kyykkyasento löytyy, kun lyö vaikka vain kympit päihin ja menee kyykkyyn. Asento on kohdallaan, kun kyykyssä voi olla viisikin minuuttia paikallaan ahdistumatta. Samoilta askelmerkeiltä lähtee sitten kyykky kunnon painolla. Jos tekniikka hajoaa, niin painoa on liikaa. Itsellä ainakin loppuu kyykätessä voima keskivartalosta paljon ennen persettä ja reisiä. Tuo näkyy tekniikan hajoamisena, vaikka ylös aina jotenkin tullaankin.

Pahoittelut polvista, mutta oikeaoppisella kyykyllä et niitä rikkonut. Ei täälläkään polvet ehjänä ole. Itse olen todennäköisesti rikkonut omani kyykkylaitteessa, jossa sai puskettua ihan naurettavia painoja olemattomalla tekniikalla.

******
Lätkäpelaajan ei kyllä luulisi yläkroppaa tarvitsevan juuri mihinkään tai sanotaan niin päin, että lätkäpelaaja hyötyy eniten nimenomaan ala- ja keskikropan voimasta. Ylimääräiset kilot väärässä paikassa vain hidastavat ja rasittavat sydäntä turhaan. Painopistekin on epäsuhtainen "västäräkillä".
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Joskus taannoin oli Jääkiekkolehdessä juttua HPK:n kesätreeneistä. Silloin mentiin siis J.Jalosen aikakautta. Mukana oli myös saliohjelma ja itselleni tuli silloin yllätyksenä ettei painoja ollut ihan valtavasti missään. Mukana oli perusvoimaliikkeitä (ainakin kyykky,rive,hauiskääntö,penkki,leuat?) ja siihen päälle sitten punnerruksia hermotusta varten ja tietysti keskikroppa.

Kyykystä muistan hyvin sen että painot olivat oma paino + 10 kg, ja nimenomaan räjähtävästi tehtynä. Jälkeenpäin mietittynä tuo kuulostaa loogiselta, ja on se itsekin tullut koitettua että maksimitulokset eivät välttämättä korreloi ollenkaan lätkän kanssa. Itse asiassa nykyään kiekko kulkee paljon paremmin, vaikka maksimitulokset ovat tippuneet. Tarkoitan siis sitä ettei se voima siirry suoraan hyötykäyttöön kentälle, vaikka penkistä kiskoisikin 150 kg. Tietysti on aina niitä lahjakkaita urheilijoita joiden geenit mahdollistavat myös voiman tarttumisen paremmin, ilman että se hidastaa menoa kentällä.
 

Holkkipolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Yksi liigan vahvimpia pelaajia, eli Miikka Tuomainen treenasi kesällä samalla salilla, ja kyllähän se aika järjettömiä määriä rautaa nostaa. En sen tarkemmin katsonut mitä nousi, mutta kyllä satasella lähti vielä pidempiä sarjoja penkistä ja kyykyssä varmaan 150kg.

Tuomainen houkuteltiin vuosi sitten sotilaspenkkikisaan raumalla, ja silloin maksiminosto oli 165kg. Toistoja omalla painolla en nyt jaksa muistaa.
Voimaa löytyy myös alakropasta, joten tuo 150kg kyykkyarvio menee selvästikin alakanttiin.
 
Tuttu muisteli U-20-maajoukkueleiriaikaisia tuloksia, ja Rita oli etukyykännyt muistaakseni vähän reilut 200kg ja Aarnio pikkasen vähemmän. Muut olivatkin jääneet sitten 150kg:an ja alle.
Jutilan muista joskus prässäilleen yhellä jalalla sarjoja yli 300kg.
Noissa penkkaamisissa varmasti hajontaa tuleekin sitten enemmän pelaajien välillä.
 

Freddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL,liiga,SHL
Änärissä vedetään miestä väkevämpää, joten ei mikään ihme jos rautaa nousee. Saku Koivulla alkoi kummasti parta kasvamaan ekan NHL kauden jälkeen.. Kyllä ne aineita käyttää. Kasvohormooneista testosteroniin sekä kaikenlaisia piristeitä.
Kuten sanoin 200 penkiin ei tarvitse dopingia. Ei edes 300 penkkiin jos on oikeat geeneit siihin. Ja Laraque on aina ollut iso, että se 205kg ja natuna voi olla ihan mahdollista ja todenäköistä.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
"Nasty" on pelannut NHL harjoitusotteluita. Voiko hän olla muuta kuin jääkiekkopelaaja vai otetaanko pesäpalloapelaajia nykyään NHLään?
Ihme paskaa täällä kirjoitetaan...
Laraque on muuten ihan OK pelaaja. Teki 13+16=29 pisteitä 2000-2001.
Kuinka monta liigapelaajista pystyisivät siihen?

Hahhah! No mitäs se Mirasty niissä peleissä teki? Maalin, syötön? Tuskimpa vain. Kaveri on pelillisestikkin jäljessä valovuoden mm. Laraqueta ja jopa Boogaardia. Tappelijana kuitenkin AHL:n kovin.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Kuten sanoin 200 penkiin ei tarvitse dopingia. Ei edes 300 penkkiin jos on oikeat geeneit siihin. Ja Laraque on aina ollut iso, että se 205kg ja natuna voi olla ihan mahdollista ja todenäköistä.

On totta, että 200kg penkistä onnistuu ilman "mömmöjä", mutta doping on aika yleistä NHL:sssä, muodossa jos toisessa. Varsinkin nämä goonit, jotka hankkivat puhtaasti voimaa ja massaa ylävartaloon. Ja tietenkään en voi suoralta kädeltä sanoa, kuka käyttää ja mitä käyttää. Seitsemänkymmentä-luvulla Suomessa käytettiin kasvuhormoneja. Tiedän ainakin yhden maalivahdin, joka painoi n. 70kg ja nosti penkiltä 140kg. Tämä oli sitä aikaa, kun niitä aineita kokeiltiin ensin naapurin koiraan! :) Hurjaa touhua..
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuten sanoin 200 penkiin ei tarvitse dopingia. Ei edes 300 penkkiin jos on oikeat geeneit siihin. Ja Laraque on aina ollut iso, että se 205kg ja natuna voi olla ihan mahdollista ja todenäköistä.

Kyllähän tuossa 300 penkissä mennään jo niin siellä äärirajoilla, etten usko, että kuin noin 0,0000001 % maailman naturaalitreenaajista millään treenillä pystyisi nostamaan sitä. Nykyinen raakapenkin maailmanennätyshän on noin 325 kg, eikä ole tietoa onko kyseisen ennätyksen haltija edes natu. Paidalla saakin sitten nostettua aika perkeleesti romua lisää.
 

Freddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL,liiga,SHL
Kyllähän tuossa 300 penkissä mennään jo niin siellä äärirajoilla, etten usko, että kuin noin 0,0000001 % maailman naturaalitreenaajista millään treenillä pystyisi nostamaan sitä. Nykyinen raakapenkin maailmanennätyshän on noin 325 kg, eikä ole tietoa onko kyseisen ennätyksen haltija edes natu. Paidalla saakin sitten nostettua aika perkeleesti romua lisää.
No olen itse nostannut 8x217,5kg raakana ja 335kg paidalla. Ja natuna. Olenko mä sitten maailman lahjakain? Ei varmasti, löytyy varmasti muita.
Tämä on sitten toinen keskustelu.

No, voin yhtyä Tuo Nasty kommenttiin.
Mutta olen edelleen sitä mieltä että Larawue mahtuisi SM-liigan johokin ykköskenttään.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No olen itse nostannut 8x217,5kg raakana ja 335kg paidalla. Ja natuna.

En tiedä ikääsi, mutta kyllähän tällaiset tulokset vaativat joka tapauksessa vuosien pitkäjänteistä treeniä täsmällisellä ja oikealla ruokavaliolla sekä ihanteellisia geenejä. Suoraan sanottuna on erittäin vaikea edes moista uskoa.

Itse ketjun aiheesta sen verran, että olisiko ollut joku nettihaastattelu joskus, jossa Nielikäinen sanoi nostaneensa 170 kg ja Levokari 150 kg. Penkistä siis.
 

Freddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL,liiga,SHL
Selvennettään vielä, että tarkoitin siis nimenomaan raakanostoa.

Ymmärsin kyllä! En ole tyhmä olen vain hurri! ;)
En ole kokeillut raw-maximi mutta 8x217,5 on melkein 275kg ykkösenä jos laskee... (Treenivuosia takana 11v.)

Aiheseen, niin entinen liigapelaaja Toni Sihvonen nosti 100kg Sportin testeissä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Asiallinen kirjoitus AnaMasa, johon ei ole paljon lisättävää - samat asiat tuotiin esille fysioterapiassa kuitenkin painottaen sitä ettei liian alas saa laskea itseään vaan se noin 90 asteen kulma on turvallinen - ehkäpä hivenen syvempi kuin 90 asteen kulmassa tehty kyykky mutta ei kunnollinen syväkyykky.

Olen kyllä treenannut syviäkin kyykkyjä ja oikeaoppisen neuvonnan seurauksella, alan ammattilaisen opastamana. Turvallista touhua, kuten totesit. Nyt ei kyllä näillä polvilla kovinkaan syvälle mentäisi turvallisesti, "pudottamisen" seurauksena polvet sanoisivat palvelusopimuksensa irti välittömästi.

Pahoittelut polvista, mutta oikeaoppisella kyykyllä et niitä rikkonut. Ei täälläkään polvet ehjänä ole. Itse olen todennäköisesti rikkonut omani kyykkylaitteessa, jossa sai puskettua ihan naurettavia painoja olemattomalla tekniikalla.

Jäi mainitsematta, että toisen polveni hajoitin salibandyssä - jalka lähti pelissä polvesta alaspäin toiseen suuntaan kuin mies ja seurauksena takaristiside napsahti poikki. Toisenkin polven ongelmat juontavat joukkueurheiluun. Eri kivaa hommaa tämä urheilu!

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös