Liigapelaajien salitulokset?

  • 203 894
  • 337

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Kyllä sitä perusvoimaa pitää olla riittävästi alla ennen kuin kuti lähtee. Mutta tuleeko siitä sitten lämäriin eroa, että nostaako 90kg penkistä vai 140kg niin väittäisin, että ei tule.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä sitä perusvoimaa pitää olla riittävästi alla ennen kuin kuti lähtee. Mutta tuleeko siitä sitten lämäriin eroa, että nostaako 90kg penkistä vai 140kg niin väittäisin, että ei tule.

Sama se on heittolajeissa. Salilla pyritään kehittämään räjähtävää voimaa, mutta itse suorituksessa tekniikan merkitys on loppujen lopuksi suurin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Siinä testissä oli 1 vai 2 km/h eroa, mutta Laineen maila oli väärä tms. Eli Laineelle vähintään +5km/h. Näin ollen Puljujärvi ei vedä kovempaa lämäriä kuin Laine. MOT
Puljullakin oli tuossa testissä normaali nauhat luistimissa, ei vahanauhat. Tästä tulee 3-5km/h nopeutta itse luisteluun lisää ja +10km/h lämäriin. Eli kyllä se Pulju vaan kovempaa vetää/veti. Ja kuten tässä pohdintoja ollaan tehty niin voisi päätellä että kyllä se tekniikkakin pirusti tekee lähteekö se itse lämäri kovaa. Mielummin ottaisin semmoisen pelaajan joka vetää tarkasti kuin että kovaa, esimerkkinä Adam Masuhr.
Ja tuo rinnalleveto on kyllä hurja, saatikka tuskin hirveästi ihan ykkösiä lätkäjätkät edes vetävät.
 

Joutsenosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, HPK
Et aikaisemmin puhunut mistään toistoista vaan suhteellisen kovista painoista. Mikä on suhteellista? Keskiverto ihmiseen vai keskiverto jääkiekonpelaajaan? Sitten olisi myös kiva nähdä niitä faktoja. Anna nyt jotain esimerkkejä ketkä nostavat kovia painoja ja sitten heidän lämärin nopeus. Ilman faktaa on turha jauhaa. Kyllä sitä lämäriä vedetään hirmu nopeuksia ilman kovien painojen nostoa.
Sam Lofquist, penkistä 130kg -> lämäri 160-170km/h, Patrik Laine 115kg -> 150-160km/h... paikallisista junnuistakin löytyy esimerkkejä monia. En ymmärrä mitä haittaa penkkipunnerruksesta kiekkoilijalle olisi?
 
Puljullakin oli tuossa testissä normaali nauhat luistimissa, ei vahanauhat. Tästä tulee 3-5km/h nopeutta itse luisteluun lisää ja +10km/h lämäriin. Eli kyllä se Pulju vaan kovempaa vetää/veti.
Sinulla on nyt tuollaista höpötystä.

"- Meillä oli leirillä tutka. Jesse (Puljujärvi) lämäsi siihen 158 kilometriä tunnissa. Mä lämäsin 156.

Syy kakkoseksi jäämiseen ei ollut Laineessa itsessään, ainakin jos hänen selitystään on uskominen.

- Mulla oli huono ja löysä maila. Jos se olisi ollut parempi, niin olisin voittanut."
Iltalehti lähteenä. Sinulle ripulikakka naamalle, koska jouduin klikkaamaan kyseisen roskalehden juttua.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Sinulla on nyt tuollaista höpötystä.

"- Meillä oli leirillä tutka. Jesse (Puljujärvi) lämäsi siihen 158 kilometriä tunnissa. Mä lämäsin 156.

Syy kakkoseksi jäämiseen ei ollut Laineessa itsessään, ainakin jos hänen selitystään on uskominen.

- Mulla oli huono ja löysä maila. Jos se olisi ollut parempi, niin olisin voittanut."
Iltalehti lähteenä. Sinulle ripulikakka naamalle, koska jouduin klikkaamaan kyseisen roskalehden juttua.
Kiitos, onneksi itse en joudu. Iltalehti ja jos Laineeseen itseensä on uskominen. Sangen uskottavaa, melkein yhtä mitä nuo Jessen luistinnauhat. Mutta kuten Laine itsekkin tuossa myöntää, Puljujärvikin ampui kovempaa. Piste.

@Joutsenosto näimpä. Penkkitulos ei suoraan merkkaa kovaa lämäriä. Sen sijaan tuskin kukaan on kyseenalaistanut ettei penkkipunnerrus olisi oiva työväline jääkiekkoilijan punttitreenissä. Sen tulos taasen ei niin välttämätön olekkaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Sam Lofquist, penkistä 130kg -> lämäri 160-170km/h, Patrik Laine 115kg -> 150-160km/h... paikallisista junnuistakin löytyy esimerkkejä monia. En ymmärrä mitä haittaa penkkipunnerruksesta kiekkoilijalle olisi?
Voi herran jumala. Eräänä vuonna KooKoon kausijuhlassa palkittiin B-juniori vuoden lämäri palkinnolla. Tämä juniori ei mitään älytöntä penkkiä nostanut eikä varsinkaan enempää, kuin edustusjoukkueen pelaajat. Lämäri kyllä oli kova ja tarkka. Kyllä se tekniikka on paljon tärkeämpää, kuin raaka voima. Osaatko itse ampua lämäriä? Nykyään mailoja kehitetään niin paljon, ettei voimaa tarvita kauheasti, koska mailat joustaa. Toki räjähtävää voimaa pitää olla, mutta väitän edelleen, että tekniikka on lyöntilaukauksen keskiössä.
 

Joutsenosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, HPK
Nykyään mailoja kehitetään niin paljon, ettei voimaa tarvita kauheasti, koska mailat joustaa. Toki räjähtävää voimaa pitää olla, mutta väitän edelleen, että tekniikka on lyöntilaukauksen keskiössä.
Nimenomaan. Pojat riviin ja puumailat käteen niin nähdään löytyykö sitä voimaa ja tekniikkaa. Tekniikka on tärkein, räjähtävällä voimalla saadaan lisää potkua. Ja tosta mun lämäristä, 122km/h näytti tutka kun edellisen kerran lauoin. Tämäkin kuivalla maalla ilman vauhtia. Enkä pelaa edes kiekkoa. Ja jos sua mun penkkitulos kiinnostaa niin laita viestiä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Nimenomaan. Pojat riviin ja puumailat käteen niin nähdään löytyykö sitä voimaa ja tekniikkaa. Tekniikka on tärkein, räjähtävällä voimalla saadaan lisää potkua. Ja tosta mun lämäristä, 122km/h näytti tutka kun edellisen kerran lauoin. Tämäkin kuivalla maalla ilman vauhtia. Enkä pelaa edes kiekkoa. Ja jos sua mun penkkitulos kiinnostaa niin laita viestiä.
Tossut jalassa kuivalla maalla lämäri lähtee itsellänikin yli 100km/h ja penkistä nousee lähin tanko. Toistoa teen puukepillä. En jaksa väittää kun sun argumentit ovat mitä ovat. Mitään faktaa et kuitenkaan löydä väittämäsi tueksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös