Liigan varmistuneet pelaajasiirrot 2021–2022

  • 375 320
  • 1 368

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Friman julkaistu Kerhon toimesta ja Toivolan mukaan joukkue nyt valmis.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa

zizou

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisen viikon tapahtumien valossa en jaksa kyllä yhtään innostua näistä Putin-liigan hankinnoista. Varmaan olen vastarannan kiiski, mutta olisin kyllä jättänyt hankkimatta. Myönnettäköön, että pari viikkoa sitten oli vielä toinen ääni kellossa. Tuolloin vielä odottelin kieli pitkällä herkullisia naarauksia kauden päättäneistä jengeistä.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilves vahvisti Henrik Haapalan loppukauden sopimuksen.

Tomi Iso-Mustajärvi pelaa myös täällä kauden loppuun.

Samalla tiedotettiin, että Antti Saarelan ja Santeri Virtasen kausi on ohi.

Aika hyviä pelaajia on saatu, vaikka täällä moni naureskeleekin Ilveksen huhuille. Joku pitää paikkansakin.

Edit: Niko Parkkisen pelaajaoikeudet vuokrattiin loppukaudeksi Jypiltä. Jatkaa pelaamistaan Keupassa, mutta on sieltä tarvittaessa nostettavissa Ilvekseen.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En olisi kyllä millään uskonut, vaikka tätä on rummutettu monesta paikasta eilisestä lähtien. Kelpaa, kuvittelisin että joukkue on nyt valmis, vaikka joku leveyspakki mallia juusopulli vielä olisi hyvä saada.

Ei olisi kyllä uskonut ei. Tosin eilisestä illasta asti on sen verran luotettavaa huhua kuulunut, että oli tämä odotettavissa. Kukapa olisi uskonut pari viikkoa sitten, tuskin kukaan.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Järkiperusteet Haapalan siirrolle on. Urheiluromantiikkaan "omista pojista" sen sijaan on taas hiukan vaikeampi uskoa. Haapala on kuitenkin aika vahvasti ehtinyt sinioranssiin henkilöityä junnuna ja sittemmin osana Tapparan viime vuosikymmenen menetystä. Mutta Liiga on bisnestä ja sen mukaan mennään pelaajien kanssa, ymmärrettävää sinänsä.

Noh. Tsemppiä Haapalalle kaikesta huolimatta. Hieno pelaaja, joka osin asenteestaan johtuen kärsinyt loukkaantumisista aivan liikaa jo. Herrasta on Ilvekselle paljon iloa, jos saa pelituntuman ripeästi kuntoon. Liigan eliittiä kuitenkin parhaimmillaan pelaajana.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Jos nyt kuvitellaan, että Ilves marssisi päätyyn asti, niin olisiko Haapala ensimmäinen, joka voittanut mestaruuden molemmissa Tampereen jengeissä?

E: En kyllä uskonut hänen tuloon. Jännä nähdä, että miten toimii vuoden tauon jälkeen..
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvää kevättä Ilvekseen Henrik Haapalalle. Ilves on todella löytänyt varsin hyvän konseptin joukkueen rakennukseen. Ensin taustahenkilöt Tapparasta ja sen jälkeen pikku hiljaa koko joukkue. Ilves on kyllä ollut ns. Tapparan jämillä aktiivisesti. Ilves pystyy nyt tarjoamaan samat puitteet ja mahdollisuudet pelaajille kuin Tappara. Loppu on sitten näitä Liigan sopimuksia tietystä pelaajamäärästä ja Tapparalla oli selvempi tarve Savinaisen roolille kuin Haapalan. Toki enpä minä näistä taustoista tiedä. Melkoisen kovaa on kilpavarustelu ollut viime päivinä - onneksi se kohta loppuu. Katsotaan kenelle jäävät pisimmät tikut keväästä käsiin.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Haapala otti yhteyttä Ilvekseen.

Eli kuulostaa siltä, että pikkuveljen puolella sössitty urakalla. Okei, 2kpl laiton sopimus mutta silti. Välit poikki?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jos nyt kuvitellaan, että Ilves marssisi päätyyn asti, niin olisiko Haapala ensimmäinen, joka voittanut mestaruuden molemmissa Tampereen jengeissä?

E: En kyllä uskonut hänen tuloon. Jännä nähdä, että miten toimii vuoden tauon jälkeen..
Elorinne tulisi tuohon joukkoon myös?
 

Yohann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sens
Hyvää kevättä Ilvekseen Henrik Haapalalle. Ilves on todella löytänyt varsin hyvän konseptin joukkueen rakennukseen. Ensin taustahenkilöt Tapparasta ja sen jälkeen pikku hiljaa koko joukkue. Ilves on kyllä ollut ns. Tapparan jämillä aktiivisesti. Ilves pystyy nyt tarjoamaan samat puitteet ja mahdollisuudet pelaajille kuin Tappara. Loppu on sitten näitä Liigan sopimuksia tietystä pelaajamäärästä ja Tapparalla oli selvempi tarve Savinaisen roolille kuin Haapalan. Toki enpä minä näistä taustoista tiedä. Melkoisen kovaa on kilpavarustelu ollut viime päivinä - onneksi se kohta loppuu. Katsotaan kenelle jäävät pisimmät tikut keväästä käsiin.
No vuoroin vieraissa sen jälkeen kun te olitte finaaliputkessa meidän junnujen - Metsola, Palola, Järvinen, Peltola - avustuksella. ;)

Edit: Ainiin unohdin tietysti alunperin Ilveksen kasvatti Patrik Laineen ;) ;)

Eikä sovi unohtaa, että Haapalakin on aina lapsesta saakka unelmoinut, että pääsisi keltavihreisiin pelaamaan ;)
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Järkiperusteet Haapalan siirrolle on. Urheiluromantiikkaan "omista pojista" sen sijaan on taas hiukan vaikeampi uskoa. Haapala on kuitenkin aika vahvasti ehtinyt sinioranssiin henkilöityä junnuna ja sittemmin osana Tapparan viime vuosikymmenen menetystä. Mutta Liiga on bisnestä ja sen mukaan mennään pelaajien kanssa, ymmärrettävää sinänsä.

Noh. Tsemppiä Haapalalle kaikesta huolimatta. Hieno pelaaja, joka osin asenteestaan johtuen kärsinyt loukkaantumisista aivan liikaa jo. Herrasta on Ilvekselle paljon iloa, jos saa pelituntuman ripeästi kuntoon. Liigan eliittiä kuitenkin parhaimmillaan pelaajana.
Omat pojat.. jaa ' a.. Haapala itse otti yhteyttä ja halusi tulla Ilvekseen. Nyt voi tietysti joku väittää, ettei kelvannut Tapparalle...
Asettaa omat pojat tosiaan käsitteenä outoon valoon, no.. Ilvekseen kelpasi.
Nousi siis hänkin jo ykkösjoukkueeseen lopulta.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No vuoroin vieraissa sen jälkeen kun te olitte finaaliputkessa meidän junnujen - Metsola, Palola, Järvinen, Peltola - avustuksella. ;)

Pelaajien voimakas linkittyminen yhteen seuraan ylipäätään on Tampereella melkoinen urheiluromanssi. Talousalueella on kaksi voimakasta joukkuetta ja näiden välillä pelaajat tulevat kulkemaan myös jatkossa. Tampereen kannalta on ennen kaikkea loistavaa, että nyt Ilves voi tarjota aidosti myös menestyksen saralla täysin samat mahdollisuudet kuin Tapparassa. Tämä on pitkällä aikavälillä äärimmäisen hyvä asia. Jatkossa on mielenkiintoista seurata kumman seuran pitkäaikainen toiminta on parempaa - saako Ilves vakioitua menestystä vai tuleeko siitä edelleen hetkittäistä.

@Doug93 kysymys tässä lienee enemmänkin siitä, ottiko Haapala Ilvekseen yhteyttä sen jälkeen, kun Tappara ei tarjonnut paikkaa vai sitä ennen. Nämähän ovat näitä ikuisia spekulaatioita, mutta asioiden kulkujärjestys antaisi ymmärtää, että Ilvekseen Haapala otti yhteyttä saatuaan Tapparalta rukkaset. Toisaalta, mitäpä tuota vientelemään - Ilvekseen meni ja sillä hyvä. Kaikkea hyvää Haapalalle ja Ilvekselle :)
 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
Hyvää kevättä Ilvekseen Henrik Haapalalle. Ilves on todella löytänyt varsin hyvän konseptin joukkueen rakennukseen. Ensin taustahenkilöt Tapparasta ja sen jälkeen pikku hiljaa koko joukkue. Ilves on kyllä ollut ns. Tapparan jämillä aktiivisesti. Ilves pystyy nyt tarjoamaan samat puitteet ja mahdollisuudet pelaajille kuin Tappara. Loppu on sitten näitä Liigan sopimuksia tietystä pelaajamäärästä ja Tapparalla oli selvempi tarve Savinaisen roolille kuin Haapalan. Toki enpä minä näistä taustoista tiedä. Melkoisen kovaa on kilpavarustelu ollut viime päivinä - onneksi se kohta loppuu. Katsotaan kenelle jäävät pisimmät tikut keväästä käsiin.

No täytyyhän meidän solidaarisuutta osoittaa, kun meille haluavat. Haapalakin oli itse ottanut yhteyttä, kuten Koskela tiedotteessa kertoi. Eilen Tapparajunnu Jeremi Wehmas kertoi omassa haastattelussaan, että: "on pakko sanoa, että arvostan suuresti Ilveksen kannattajia jotka ovat aivan huikeita. Olen televisiosta katsonut, kun pelaajat pääsevät juhlimaan voittoa yhdessä katsojien kanssa ja unelmoinut pääseväni joskus itse olevani se tilanteen nostattaja. Aivan huikealle tuntui päästä huudattamaan Ilveksen loistavaa kannattajaporukka".

Tapparajunnut katsoo telkkarista Ilveksen pelejä ja unelmoi, että kunpa joskus...

Tappara siirtyy pala kerrallaan Ilvekseen ja se on täysin ymmärrettävää. Olemme avoinhenkistä porukkaa ja toivotamme tervetulleeksi kaikki, jotka ovat valmiita vaihtamaan värinsä niihin kauneimpiin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No täytyyhän meidän solidaarisuutta osoittaa, kun meille haluavat. Haapalakin oli itse ottanut yhteyttä, kuten Koskela tiedotteessa kertoi. Eilen Tapparajunnu Jeremi Wehmas kertoi omassa haastattelussaan, että: "on pakko sanoa, että arvostan suuresti Ilveksen kannattajia jotka ovat aivan huikeita. Olen televisiosta katsonut, kun pelaajat pääsevät juhlimaan voittoa yhdessä katsojien kanssa ja unelmoinut pääseväni joskus itse olevani se tilanteen nostattaja. Aivan huikealle tuntui päästä huudattamaan Ilveksen loistavaa kannattajaporukka".

En tiedä, pitääkö minun tässä keskustelussa itkeä vai nauraa. Minulla ei ole tällaista henkilökohtaista komponenttia tähän asiaan - toivotan vilpittömästi onnea sekä Haapalalle että Ilvekselle tulevaan. Sama koskee tietysti Wehmasta. Ei minulla muutenkaan ole mitään naputettavaa Ilveksen toiminnasta markkinoilla tai sen ottelutapahtumasta. Yleisö näyttää viihtyvän Ilveksen peleissä hyvin ja meininki on hyvässä kunnossa. Tämä ilvesläisten onni ei ole minulta pois - eivätkä myöskään Wehmaksen tai Haapalan unelmat.

Lupaan myös onnitella Ilvestä, jos ovat keväällä Tapparaa pidemmällä. Toivon, että Tapparassa keskitymme ennen kaikkea itseemme ja omaan tekemiseen - siinä on paljon tekemistä kaikilla tasoilla aina kannattajakulttuurista siihen joukkueen tekemiseen. Emme ole samanlaisessa nosteessa kuin Ilves, mutta Ilveksen noste ei uhkaa meitä. En ymmärrä tätä kummallista tarvetta voimakkaaseen ja ennen kaikkea lapselliseen vastakkainasetteluun. Ainoa vastakkainasettelu on siellä kaukalossa - katsotaan sitten keväällä, miten tässä ollaan suhteessa toisiimme.

Jopa minä yritän arvostaa Ilvestä ja olla tuntematta ylemmyyttä menneisyyden takia. Ilveksellä menee hyvin ja se on hienoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös