Liigan siirtohuhut kaudelle 2013–2014

  • 5 209 476
  • 5 056

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei sinällään kuulu tänne, mutta narreihin ja IFK:hon huhuiltu Karalahti on Urheilusanomien mukaan menossa Jortikan Vladivostokiin.
Mä taas oon kuullut ihan suht.varmoista lähteistä että Karalahti ois jäämässä Stadiin. Noh, aika näyttää oliko Urheilusanomat vaiko pikkulinnut oikeassa.
 

Lasipolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Hifk ja Leijonat
Eli vähän kaksoisstandardein arvostelua, siinä missä Lehterä on laiska mukavuudenhaluinen paska niin Komarov on kunnianhimoinen mennessään isompaan rooliin KHL:ssä, Lehterän kohdalla ei sama peruste tietenkään ole validi.

Ymmärsit väärin tai ilmaisin itseni huonosti. Lähinnä tarkoitin tällä sitä, että Komarov kävi koittamassa ja Lehterällä ei ole yksisuuntaisesta sopimustarjouksesta huolimatta ollut edes haluja käydä katsomassa mihin rahkeet riittää.Mukavuuden halua? En osaa sanoa mutta en ihmettilisi yhtään tässä tapauksessa.Lehterän potentiaali on aina ollut huikea mutta se viimeinen askel on jäänyt ottamatta ja ihmettelen miksei lähtenyt kokeilemaan edes kaudeksi, kun hänen kohdallaan ei ilmeisesti edes ollut niin suurta eroa rahassa kuin Komarovilla? (edellinen omaa mutua)
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärsit väärin tai ilmaisin itseni huonosti. Lähinnä tarkoitin tällä sitä, että Komarov kävi koittamassa ja Lehterällä ei ole yksisuuntaisesta sopimustarjouksesta huolimatta ollut edes haluja käydä katsomassa mihin rahkeet riittää.Mukavuuden halua? En osaa sanoa mutta en ihmettilisi yhtään tässä tapauksessa.Lehterän potentiaali on aina ollut huikea mutta se viimeinen askel on jäänyt ottamatta ja ihmettelen miksei lähtenyt kokeilemaan edes kaudeksi, kun hänen kohdallaan ei ilmeisesti edes ollut niin suurta eroa rahassa kuin Komarovilla? (edellinen omaa mutua)

Lehterä on NHL:ään aivan liian hidas. Tuskin kysymys on myöskään siitä, että mamman lihapullat olisivat lähellä. Tsiigatkaapa kartasta missä se Sibir sijaitsee...
Ehkä Jori on löytänyt mukavan venäläisen böönan?

Ja ei kaikille Pohjois-Amerikan ja erityisesti Yhdysvaltojen kulttuuri ole se Graalin malja. Paljon hyvää toki, mutta monessa asiassa aivan sairas maa.

Mutta itse aiheeseen, onko Andy Mielen suunnitelmista kuulunut mitään huhuissa?
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
kun hänen kohdallaan ei ilmeisesti edes ollut niin suurta eroa rahassa kuin Komarovilla? (edellinen omaa mutua)

3M$ (puhtaana) vs 1M$ (verotettavaa) huhujen perusteella, onhan tuossa "pieni" ero. Puhumattakaan, että tuskin olisi St Louisissa päässyt johtavaan rooliin, kuten KHL:ssä. Ehkä se kunnianhimo onkin sitä, että haluaa itse kantaa sitä joukkuetta? Helpommallahan Jori olisi NHL:ssä päässyt, vähemmän peliaikaa ja vähemmän paineita menestymisestä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mutta itse aiheeseen, onko Andy Mielen suunnitelmista kuulunut mitään huhuissa?

Eikös tuosta joskus puhuttu, että Ruotsiin olisi menossa tämäkin kaveri.. vai lienikö sitten vain supisuomalaista peruspessimismiä

Mielen voisi kuvitella lähtökohtaisesti olevan jo sen tason seppä SM-liigaan, että tällä hetkellä vailla ykkössentteriä olevista joukkueista vain Jokereilla, Kärpillä ja Lukolla lienee riittävästi papua häneen.. jollei sitten Jokerit "yllätä" ja mene Eaves ykkösenä. Muut vailla (selkeää) ykkössentteriä olevat joukkueethan ovat nähdäkseni Blues, Ilves, SaiPa ja TPS..
 

Torspo82

Jäsen
3M$ (puhtaana) vs 1M$ (verotettavaa) huhujen perusteella, onhan tuossa "pieni" ero. Puhumattakaan, että tuskin olisi St Louisissa päässyt johtavaan rooliin, kuten KHL:ssä. Ehkä se kunnianhimo onkin sitä, että haluaa itse kantaa sitä joukkuetta? Helpommallahan Jori olisi NHL:ssä päässyt, vähemmän peliaikaa ja vähemmän paineita menestymisestä.
Kyllä näemmä kaikki voi kääntää juuri siten kuin haluaa, jos käyttää tarpeeksi luovuutta. Mihin raamattuun on kirjoitettu, että Lehterän rooli olisi ollut nelosketjussa ja sillä selvä? Jos miehellä olisi tarpeeksi kunnianhimoa, olisi hän lähtenyt rapakon taakse ja hankkinut siellä sen johtavan roolin. Ei ollut, ei kiinnostanut, helpommalla pääsee KHL:ssä.
 

Ralph

Jäsen
Miten Jori Lehterä liittyy SM-liigan siirtohuhuketjuun 2013-14?
 
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Jyske takorautainen
Eiköhän lähes kaikki jääkiekkoilijat pelaa siellä missä tilipussi on kaikkein isoin..
Mua ei KHL kiinnosta pätkän vertaa, NHL ehkä vähäsen, SM-liiga sitäkin enemmän ja kovasti tekisi mieli kuulla huhuja tulevista vahvistuksista.

Kärppiin huhutut Kreps, Kaspar ja Surovy menivät muihin seuroihin, kuinka käynee Rynnäksen kanssa? Voisi Aho ja Junno antaa edes jotain tietoa että
miten joukkueen rakentaminen etenee.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä näemmä kaikki voi kääntää juuri siten kuin haluaa, jos käyttää tarpeeksi luovuutta. Mihin raamattuun on kirjoitettu, että Lehterän rooli olisi ollut nelosketjussa ja sillä selvä? Jos miehellä olisi tarpeeksi kunnianhimoa, olisi hän lähtenyt rapakon taakse ja hankkinut siellä sen johtavan roolin. Ei ollut, ei kiinnostanut, helpommalla pääsee KHL:ssä.

Just. Et sinäkään ottaisi vähintään nelinkertaista palkkaa, vaan vääntäisit samaa duuniä huomattavasti pienemmällä summalla, samalla kun järjestelisit koko elämäsi uudelleen asuntoja ja ihmisiä myöten?

Kunnianhimo my ass, se olisi todellista idioottimaisuutta. Ilmeisesti tosin tiedät aiheesta enemmänkin.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eikös tuosta joskus puhuttu, että Ruotsiin olisi menossa tämäkin kaveri.. vai lienikö sitten vain supisuomalaista peruspessimismiä

Mielen voisi kuvitella lähtökohtaisesti olevan jo sen tason seppä SM-liigaan, että tällä hetkellä vailla ykkössentteriä olevista joukkueista vain Jokereilla, Kärpillä ja Lukolla lienee riittävästi papua häneen..

TPS satsaa melko varmasti isot massit ykkössentteriin. Azevedoon oli varmasti varattu iso summa ja se menee nyt todennäköisesti uuden sentterin hankkimiseen.
 

Torspo82

Jäsen
Just. Et sinäkään ottaisi vähintään nelinkertaista palkkaa, vaan vääntäisit samaa duuniä huomattavasti pienemmällä summalla, samalla kun järjestelisit koko elämäsi uudelleen asuntoja ja ihmisiä myöten?

Kunnianhimo my ass, se olisi todellista idioottimaisuutta. Ilmeisesti tosin tiedät aiheesta enemmänkin.
Tiedän kyllä lähes kaiken kunnianhimon puutteesta. On ihan omakohtaisia kokemuksia koko elämäni ajalta. Ja missä kohtaa sanoin, etten ottaisi nelinkertaista palkkaa? Ottaisin vaikka tuhatkertaista palkkaa tekemättä yhtään mitään, jos vain suinkin pystyisin. Missään vaiheessa en tuominnut Lehterän ratkaisua, koska minulla tai kellään muullakaan täällä ei ole oikeutta sitä tehdä. Mutta se, että joku perustelee KHL:ään jäämistä kunnianhimolla puhuu 100 % paskaa.

Onko Hytösen J-P:n liikkeistä vieläkään mitään tarkempaa tietoa? Noin kovia kotimaisia senttereitä ei juurikaan ole liikkeellä, jos ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Kyllä näemmä kaikki voi kääntää juuri siten kuin haluaa, jos käyttää tarpeeksi luovuutta. Mihin raamattuun on kirjoitettu, että Lehterän rooli olisi ollut nelosketjussa ja sillä selvä? Jos miehellä olisi tarpeeksi kunnianhimoa, olisi hän lähtenyt rapakon taakse ja hankkinut siellä sen johtavan roolin. Ei ollut, ei kiinnostanut, helpommalla pääsee KHL:ssä.

...Ja mihin raamattuun on kirjoitettu ettei Lehterä vielä jonain päivänä pelaa NHL:ssä? Pari huippukautta vielä Venäjällä, niin hintalappu rapakon takaa nousee sille tasolle, että sietää muutaman kauden burgerinpurijoitakin.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Vittu mitä paskaa. Saman tyylistä keskustelua kuin MM-joukkueesta. Ihan kuin yksikään pelaaja, oli se Komarov tai Lehterä, olisi yhtään mitään velkaa yhdellekään suomalaiselle jääkiekkofanille. Kyllä minäkin haluaisin ne NHL:ssä nähdä, mutta ei tuu pakottavaa tarvetta leimata niitä heti laiskoiksi paskoiksi kun tekevätkin KHL-sopimukset. Ja aika iso asia mikä kannattaa muistaa, on se molemmille tuleva UFA-status näiden sopimusten jälkeen. Ne on nuoria kundeja vielä.

Saako HPK:n 3.-4. ketjun pelaajat nykyään kaudesta jotain 60-100k? Aika hyvin on asiat HPK:n nelosketjun jyrillä näköjään.
Itse asiassa ei ole kauhean kaukana. AHL-liksat ovat paremminkin 50-75k USD, joka on euroissa n. 38-56k. SM-Liigan keskipalkka on 80 000 euroa. Voi sitten miettiä, kuinka monta vuotta jaksaa istua bussissa tuolla rahalla, jos vaihtoehtoja on.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
eliteprospectin doubtful rumours kohdassa on jo pitkään pyörinyt Mikael Johanssonin siirtyminen Tepsiin. Onko kyseessä pelkkä huhu vai onko mies menossa Turkuun?


Muistaakseni sen "huhun" lähde oli eräs twitter-viesti, jossa Johanssonin kerrottiin olleen tepsiin yhteyksissä ennen MM-kisoja, mutta nyttemmin osoitteeksi ilmeisesti valikoitui Ruotsi. Ja sen takia tämä huhu on osiossa hyllytetyt.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Muistaakseni sen "huhun" lähde oli eräs twitter-viesti, jossa Johanssonin kerrottiin olleen tepsiin yhteyksissä ennen MM-kisoja, mutta nyttemmin osoitteeksi ilmeisesti valikoitui Ruotsi. Ja sen takia tämä huhu on osiossa hyllytetyt.

Mistä päättelit, että se on "huhu"? Kyllä sille Johanssonille tarjottiin pahvia, mutta lopputuloksesta ei ole vielä tullut mitään tietoa. Ei miehellä ainakaan vielä ole mitään julkaistua pahvia mun ymmärtääkseni.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Mistä päättelit, että se on "huhu"? Kyllä sille Johanssonille tarjottiin pahvia, mutta lopputuloksesta ei ole vielä tullut mitään tietoa. Ei miehellä ainakaan vielä ole mitään julkaistua pahvia mun ymmärtääkseni.
Jatkaa elitserienissä mutta seura vaihtuu Leksandiksi. Eliteprospectsin etusivulla tieto.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Jatkaa elitserienissä mutta seura vaihtuu Leksandiksi. Eliteprospectsin etusivulla tieto.

Näemmä olisi pitänyt käydä vielä tarkistamassa ennen viestin lähettämistä.

Pistetään ketjun aiheeseen liittyen, että eräs Turkulainen seura on tarjonnut sopimusta Peoriassa pelanneelle T.J Hensickille.
 
Miten Jori Lehterä liittyy SM-liigan siirtohuhuketjuun 2013-14?

Monellakin tapaa. Täällä on keskusteltu siitä mikä on lopulta se painakin kriteeri uutta työnantajaa ja liigaa valittaessa. Tämä on ihan validi pointti myös kun mietitään pelaajia, joita SM-liigaan huhutaan. Vai etkö näe yhteyttä?
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näemmä olisi pitänyt käydä vielä tarkistamassa ennen viestin lähettämistä.

Pistetään ketjun aiheeseen liittyen, että eräs Turkulainen seura on tarjonnut sopimusta Peoriassa pelanneelle T.J Hensickille.

Olisi toteutuessaan kenties potentiaalisesti kovin haku tämän vuoden SM-liigaan.
Kelpaisi kyllä kyllä HIFKiinkin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Komarov ja Lehterä.. Vitun mukavuudenhaluiset paskahousut.

Tätä asennetta en ymmärrä. Mitä pahaa siinä on, jos kaikkien unelma ei enää olekaan NHL? Joskus olen myös luullut, ettei KHL ja mukavuus välttämättä ole kovin relevantti sanapari.

Komarov ja Lehterä ovat elämästään vastuussa ensisijaisesti itselleen ja lähipiirilleen, vasta sen jälkeen meille jatkoajan paskahousuille, jotka emme viitsineet lapsena lämiä tarpeeksi autotallin oviin kesälomilla jotta olisimme itse edes päässeet tämänkaltaisen arvostelun kohteiksi.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Tätä asennetta en ymmärrä. Mitä pahaa siinä on, jos kaikkien unelma ei enää olekaan NHL? Joskus olen myös luullut, ettei KHL ja mukavuus välttämättä ole kovin relevantti sanapari.

Komarov ja Lehterä ovat elämästään vastuussa ensisijaisesti itselleen ja lähipiirilleen, vasta sen jälkeen meille jatkoajan paskahousuille, jotka emme viitsineet lapsena lämiä tarpeeksi autotallin oviin kesälomilla jotta olisimme itse edes päässeet tämänkaltaisen arvostelun kohteiksi.
Minä olin junnuna parempi kuin Crosby ja Gretzky yhteensä, joten voin hyvällä omalla tunnolla haukkua tälläiset maanpetturit.

Komarovhan siis veti jo kauden änärissä, ja sanoi että haluaa myös sinne toivottavasti palata, ja uskon että palaakin jossain vaiheessa, nyt vain veri ja perhe taisi vetää takaisin Moskovaan. Lehterä taas oli hieman harmi, yksisuuntainen soppari suomalaiselle ei ole nykyään mikään yleinen näky, joten olisin halunnut nähdä miten olisi päässyt sielä vetämään. Vielä kun Andykin lopetti Bluesissa. Varmasti olisi saanut hyvän shotin sieltä. Mutta niinkuin joku jo totesikin, että vielä voi myös itseään kehittää KHL:ssä, ja mennä sitten vain entistä parempana sinne änäriin, nyt voi hyvinkin tuntua siltä ettei Jori vain ole valmis vielä. Mistä näitä tietää. Piti vielä tarkistaa ja Lehterähän on vielä suht nuori(26-vuotias) eli pari vuotta tuohon, niin kyllä silloinkin voi ihan hyvin sinne änäriin lähteä. Tosin helppoa se ei välttämättä tule olemaan.

Tuosta Lehterästä kiinnostaisi tietää, että mikä miehen aikoinaan veti Tapparaan. Kuitenkin narreissakin vetänyt hyvän 6+6=12, +6 tehot 28 peliin ja junnuissa vieläpä yli 2 pistettä per peli tahdilla. Oliko tuo siis ihan puhdas perseily Jokereilta vai liittyikö siihen muutakin?

Anteeksi tämä offtopic. Sitten itse asiaan, eli yllärinä tämä ei tule, mutta Hartikaisesta oli KalPa kiinnostunut keväämmällä, kun oli tiedossa ettei mies aio jatkaa NHL:ssä, mutta Härski oli sanonut suoraan, ettei paluu kannata SM-Liigaan koska täällä on vaikea ottaa niitä lopullisia kehitysaskelia. Toki sanoi myös sitä perusjargonia, että täällä pelatessaan seura olisi KalPa.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pistetään ketjun aiheeseen liittyen, että eräs Turkulainen seura on tarjonnut sopimusta Peoriassa pelanneelle T.J Hensickille.

Voi olla aika kallis haku, GapGeekin mukaan kaveri sai viime kaudelta Peoriassa 300 000 dollaria, mikä on ihan huippuliksa AHL:ssä!
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Voi olla aika kallis haku, GapGeekin mukaan kaveri sai viime kaudelta Peoriassa 300 000 dollaria, mikä on ihan huippuliksa AHL:ssä!

Paras "mahdollinen" (tajusitte varmaan) sentteri saatavilla ja on aivan järkyttävän taitava kaveri. En ihmettelisi, jos Suomeen tullessa saisi jopa nelosella alkavan kuusinumeroisen luvun suuruisen tilipussin, yhdestä kaudesta. Tervetuloa mun Jokereihin, anytime.

Keijo kyykyttää Kekäläistä ja hommaa kaverin Jokereihin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös