Liigan paras toimitusjohtaja

  • 54 619
  • 286

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos festareista festareista puhutaan niin Qstock ei ole suurimpien joukossa. Äkkiseltään tulee mieleen mitkä mainitsit, Tuska Open Air, Porin Jazz ja nämä Weekendit sun muut.

Mutta ihan mielenkiintoinen kohde ja tuottavakin, varmaksi en menisi festareita sanomaan.
Joo lapanen pystyyn, tuli kyllä ihan täysi aivopieru kun unohdin Weekendin ja Pori Jazzin. Tuskaan verrattuna puolestaan Qstock on aikalailla samoissa, viime vuonna Qstockissa kävi yli 30 000 ihmistä kun Tuska jäi vähän alle 30 000:n. Jos nyt siis kävijämäärää mitataan.

Myönnän että termi "varma bisnes" oli vähän huonosti sanottu itseltäni, mutta näkisin kuitenkin että Qstockin kanssa ollaan vakaalla pohjalla jo ihan senkin vuoksi että Oulussa ei taida kesäisin juuri muita festareita olla? Jalometalli siellä on heinäkuussa mutta se on puhtaasti hevifestari, kun taas Qstockissa on "jokaiselle jotakin".

EDIT:

Ja festareilla tarkoitan nimenomaan tällaisia edes vähän isompia musiikkifestareita, en mitään kamarimusiikkisoitantaa tai muuta missä käy paikalla n. 13 ihmistä ja kaksi koiraa viikonlopun aikana. Kamarimusiikki oli kärjistys, varmaan niillekin on kysyntää jossain.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Myönnän että termi "varma bisnes" oli vähän huonosti sanottu itseltäni, mutta näkisin kuitenkin että Qstockin kanssa ollaan vakaalla pohjalla jo ihan senkin vuoksi että Oulussa ei taida kesäisin juuri muita festareita olla? Jalometalli siellä on heinäkuussa mutta se on puhtaasti hevifestari, kun taas Qstockissa on "jokaiselle jotakin".

EDIT:

Ja festareilla tarkoitan nimenomaan tällaisia edes vähän isompia musiikkifestareita, en mitään kamarimusiikkisoitantaa tai muuta missä käy paikalla n. 13 ihmistä ja kaksi koiraa viikonlopun aikana. Kamarimusiikki oli kärjistys, varmaan niillekin on kysyntää jossain.

Rotuaari Piknikissä taitaa olla sellainen 10000 kävijää, joten Qstockille siinä jäädään.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo lapanen pystyyn, tuli kyllä ihan täysi aivopieru kun unohdin Weekendin ja Pori Jazzin. Tuskaan verrattuna puolestaan Qstock on aikalailla samoissa, viime vuonna Qstockissa kävi yli 30 000 ihmistä kun Tuska jäi vähän alle 30 000:n. Jos nyt siis kävijämäärää mitataan.

Myönnän että termi "varma bisnes" oli vähän huonosti sanottu itseltäni, mutta näkisin kuitenkin että Qstockin kanssa ollaan vakaalla pohjalla jo ihan senkin vuoksi että Oulussa ei taida kesäisin juuri muita festareita olla? Jalometalli siellä on heinäkuussa mutta se on puhtaasti hevifestari, kun taas Qstockissa on "jokaiselle jotakin".

EDIT:

Ja festareilla tarkoitan nimenomaan tällaisia edes vähän isompia musiikkifestareita, en mitään kamarimusiikkisoitantaa tai muuta missä käy paikalla n. 13 ihmistä ja kaksi koiraa viikonlopun aikana. Kamarimusiikki oli kärjistys, varmaan niillekin on kysyntää jossain.

Niin. Mutta festarit on kyllä oiva paikka mm. markkinoida Kärppiä ja ylipäätänsä toimintaa kun sen tekee oikein. Ja en osaa sanoa millainen kulttuuri festareilla on siellä leveysasteilla tai paljon isompia festareita siellä järjestetään, mutta kyllähän se varmasti pitää paikkansa että kilpailua ei ole niin paljon siellä suunnalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin. Mutta festarit on kyllä oiva paikka mm. markkinoida Kärppiä ja ylipäätänsä toimintaa kun sen tekee oikein. Ja en osaa sanoa millainen kulttuuri festareilla on siellä leveysasteilla tai paljon isompia festareita siellä järjestetään, mutta kyllähän se varmasti pitää paikkansa että kilpailua ei ole niin paljon siellä suunnalla.
Juurikin näin, se tässä on ollut pointtina koko ajan. Jos nyt vertaa vaikka pääkaupunkiseutuun, niin hankala nähdä että esim. IFK lähtisi vastaavalla tavalla festaribisnekseen mukaan, koska siellä sitä kilpailua festareiden suhteen on ihan järjettömän paljon.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mikä porukka Qstockia on pyörittänyt aiemmin? Mietin Mikkelin tilanteeseen niin Jurassic on varmaankin vakiintunut ainakin jollain tasolla festarikartalle ja hyvinhän tuolla on porukkaa käynyt (vaikka pääesiintyjien suhteen onkin ollut pari kesää hiljaisempaa. SOAD oli kyllä aivan jumalattoman huikean mahtava ja seuraavanakin vuonna HIM), mutta mitä muistan taustavoimista lukeneeni niin taitaa olla hyvin vahvasti yhden miehen show ja vieläpä siten ettei olisi konseptia myymässä.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Wiljami

Kahden miehen rakenteluahan tuo on aika pitkälti ollut. Mikko Forstén ja Pekka Aarikallio sitä ovat tähän asti pyörittäneet. Huikeita äijiä tällä saralla.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mikko Leinonen

- Osaa tehdä hyvää taloudellista tulosta
- Omaa käsityksen voittavasta jääkiekkojoukkueesta ja pystyy sen myös toteuttamaan
- Kykenee uudistamaan ja uudistumaan

Eiköhän näillä statseille pytyn voi jakaa?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Juurikin näin, se tässä on ollut pointtina koko ajan. Jos nyt vertaa vaikka pääkaupunkiseutuun, niin hankala nähdä että esim. IFK lähtisi vastaavalla tavalla festaribisnekseen mukaan, koska siellä sitä kilpailua festareiden suhteen on ihan järjettömän paljon.

HIFK:n oma brändiarvo on niin suuri, ettei sen hirveästi kannata ja tarvitse heilua urheilun ulkopuolella.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mikko Leinonen

- Osaa tehdä hyvää taloudellista tulosta
- Omaa käsityksen voittavasta jääkiekkojoukkueesta ja pystyy sen myös toteuttamaan
- Kykenee uudistamaan ja uudistumaan

Eiköhän näillä statseille pytyn voi jakaa?

Leinosen Mikki poikkesi eilen meidän aitiossamme ennen matsia ja juteltiin vähän siitä mitä taphtui viisi vuotta sitten, mikä selttää Tapparan nousun kärkikahinoihin. Mikki sanoi että silloin tehtiin tietoinen päätös satsata myyntihenkilökuntaan eli yritysmyyntiin ja tuo satsaus kannatti. Tämän seurauksena voitiin laittaa pelaajabudjettiin lisää euroja ja tuloksia voimme kaikki ihastella. Kun varailimme aitiota joskus syksyllä eiliseen matsiin niin yksi oli enää jäljellä ja sen sitten otimme. Mikki sanoi että aitiomyynti yrityksille on vetänyt hyvin, käytännössä tyhjiä aitioita ei juuri ole ollut kauden aikana. Ai niin, Kuusela ei ole tulossa Tapparaan tälle kaudelle.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tässä ketjussa muuten onkin hyvä ottaa esille (vaikkei tämä toimarin "paremmuuden" mittari olekaan), että meidän uusi boksin ulkopuolelta tullut rouva toimitusjohtajamme alkaa pikkuhiljaa laittaa tuulemaan. Eeva Perttula suunnittelee nimittäin ilmeisen tosissaan shampanjabaarin avaamista Isomäen halliin. Ensikuulemaltahan tämä kuulostaa ajatuksena samalta kuin Trumpin aikomus rakentaa muuri Meksikon rajalle, etenkin ottaa huomioon mihin halliin hän on sitä suunnittelemassa. Mutta sitten toisaalta.. miksipäs ei. En minä ainakaan sinällään ole uusia avauksia vastaan.. Perttula aikoo nyt panostaa ilmeisesti nimenomaan naisten saamiseen otteluihin entistä enemmän, siksi tällaisia suunnitelmia kait kehittelee

Pakko kysyä, kuinka monessa liigahallissa on shampanjabaari? Onko yhdessäkään? Ei ainakaan niissä missä minä olen käynyt. Onko edes Hartwallilla, olen käynyt siellä vain pari kertaa, enkä muista..
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pakko kysyä, kuinka monessa liigahallissa on shampanjabaari? Onko yhdessäkään? Ei ainakaan niissä missä minä olen käynyt. Onko edes Hartwallilla, olen käynyt siellä vain pari kertaa, enkä muista..

Mikä edes on shampanjabaari? Paikka, jossa kuuluu tilata samppanjaa, mutta tarjoillaan italialaista kuohuviiniä?

Tietenkin kaikkea uutta voidaan kokeilla, mutta en ymmärrä kuka maksaisi 30 euroa jääkiekko-ottelun pääsylipusta siksi, että hallissa myydään myös samppanjaa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Eeva Perttula suunnittelee nimittäin ilmeisen tosissaan shampanjabaarin avaamista Isomäen halliin. Ensikuulemaltahan tämä kuulostaa ajatuksena samalta kuin Trumpin aikomus rakentaa muuri Meksikon rajalle, etenkin ottaa huomioon mihin halliin hän on sitä suunnittelemassa. Mutta sitten toisaalta.. miksipäs ei. En minä ainakaan sinällään ole uusia avauksia vastaan.. Perttula aikoo nyt panostaa ilmeisesti nimenomaan naisten saamiseen otteluihin entistä enemmän, siksi tällaisia suunnitelmia kait kehittelee

Ja helvetin hyvä idea onkin. Olen useasti kuullut satunnaisemmin matseissa käyviltä ei-suurkuluttajita (erityisesti naispuolisilta), että jäähallien palvelut ovat jämähtäneet 80-luvulle eikä niissä ole otettu huomioon ihmisten monipuolistuneita kulutustottumuksia. Kun asiaa miettii tarkemmin, niin noinhan asia juuri on.

Tämmöisenä vuosikymmeniä matseissa käyneenä suurkuluttajana ei osaa kaivata mitään muuta, kuin sitä, että hallilta saa bisseä, kahvia, lihistä ja Royal-patukoita, koska se itse matsi on niin selvästi se tuotteen pihvi. Sitä ei edes ajattele, että matsien ulkopuolella omatkin vaatimukset erilaisille palveluille ovat monipuolistuneet samaisten vuosikymmenien aikana aivan älyttömästi. Satunnaiskävijä vaatii nykyään "automaattisesti" muutakin, kun hän sen melko arvokkaan pääsylipun ostaa. Viinibaarit, laadukkaammat pubit ja kahvilat, pienpanimo-oluet, laadukas street food -tarjonta, ym. todennäköisesti lisäisivät jääkiekon kilpailukykyä kovassa kilpailussa ihmisten vapaa-ajasta.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja helvetin hyvä idea onkin. Olen useasti kuullut satunnaisemmin matseissa käyviltä ei-suurkuluttajita (erityisesti naispuolisilta), että jäähallien palvelut ovat jämähtäneet 80-luvulle eikä niissä ole otettu huomioon ihmisten monipuolistuneita kulutustottumuksia. Kun asiaa miettii tarkemmin, niin noinhan asia juuri on.

Tämmöisenä vuosikymmeniä matseissa käyneenä suurkuluttajana ei osaa kaivata mitään muuta, kuin sitä, että hallilta saa bisseä, kahvia, lihistä ja Royal-patukoita, koska se itse matsi on niin selvästi se tuotteen pihvi. Sitä ei edes ajattele, että matsien ulkopuolella omatkin vaatimukset erilaisille palveluille ovat monipuolistuneet samaisten vuosikymmenien aikana aivan älyttömästi. Satunnaiskävijä vaatii nykyään "automaattisesti" muutakin, kun hän sen melko arvokkaan pääsylipun ostaa. Viinibaarit, laadukkaammat pubit ja kahvilat, pienpanimo-oluet, laadukas street food -tarjonta, ym. todennäköisesti lisäisivät jääkiekon kilpailukykyä kovassa kilpailussa ihmisten vapaa-ajasta.

Näinhän se on. Maailma ja ihmiset vaan muuttuvat ja sen kanssa pitää elää. Se joukkue kuka on näissä asioissa hereillä, niin on vahvoilla. Lihikset ja muu jäävät unholaan. Matsit ovat monille yrityksille paikka missä pidetään "tapaamisia" asiakkaiden kanssa ja se varmaan vaatii tämän tyylisiä ajatuksiä jatkossa enemmän ja enemmän. Jos lihis ja kahvi riitti 90-luvulla, ei tarkoita sitä, että 2020-luvulla enää mennään samoilla eväillä....
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Isolle osalle porukasta riittää edelleen "vanhat eväät". Ei näiden tarvitse toisiaan kumota.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paras toimistusjohtaja? Mikko Leinonen.

Junno tekee rahaa, mutta palkkaamalla Kai Suikkanen muu osaaminen tulee kyseenalaistaa.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Isolle osalle porukasta riittää edelleen "vanhat eväät". Ei näiden tarvitse toisiaan kumota.

Eli, koska näin on tehty aina, niin näillä mennään? Monet yritykset kaatuvat tuohon ajatusmalliin, mutta mitäpä Ässät tuossa menettää?
 

KemmiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juha Junno tämän hetkisestä tilanteesta huolimatta. Viime kaudella melkein milli voittoa ja jatkuvasti hyvää tulosta. On niitä vaikeita aikoja ollut myöskin Tapparalla, sekä virherekrytointeja. Mikko Leinonen olisi juuri tämän hetken perusteella helppo valita. Loistavaa duunia tekee hänkin, ei siinä mitään. Tämä kausi on huti ja ehkä seuraavakin mutta eiköhän Kärpät taas palaa kärkeen aika pian.
 
Tuossa asiaa hetken pohdin ja tulin siihen lopputulokseen, että kyllähän Liigassa on todella paljon hyviä ja osaavia toimitusjohtajia. Roolit vain vaihtelevat joukkueesta riippuen todella paljon. Esimerkiksi Juha Junno, Jukka Valtanen ja Mikko Leinonen ovat kukin tehneet kokonaisuutena työnsä hyvin, jopa erinomaisesti, mutta milläs lähdet kolmikkoa vertailemaan? Junno häärää organisaation jokaisella osa-alueella, Valtanen keskittyy HIFK:ssa pelkästään talouteen, josta tulokset ovat lähes täyden kympin suorituksia. Valtasella ei ole käytännössä edes mahdollisuutta vaikuttaa TomTom Nybondaksen rooliin UTJ-pestissä. Leinonen on sitten jotain Valtasen ja Junnon välistä.

Surkeimman toimitusjohtajan valitseminen olisi huomattavasti helpompaa, kuin sen parhaan. Honkalehto ei hirveän kovaa taistelua joutuisi käymään jumbosijasta, joskin lieventäviäkin asianhaaroja saattaisi joku tarkalla seulalla löytää.
 

444

Jäsen
Eli, koska näin on tehty aina, niin näillä mennään? Monet yritykset kaatuvat tuohon ajatusmalliin, mutta mitäpä Ässät tuossa menettää?
Niin. Isolle osalle riittää vanhat eväät, mutta asioiden ei tarvitse sulkea toisiaan pois. Aivan kuten lainaamassasi viestissä todettiin.
Kyllä mun mielestä esim. Nordikselle mahtuisi skumppabaari loistavasti. Todennäköisesti asioisin siellä itsekin.
Oikeastihan jäähallien tarjonta muistuttaa lähiöostareiden tai maalaiskylien keskustoja: on tarjolla kaljaa kymmenessä eri kuppilassa, äijämättöä kuudessa eri "ruokalassa" ja päälle joku kiska josta saa jädet, kahvit ja karkit. Parin perusjuottolan ja pakastepizzatarjoomon vaihtaminen vähän toisenlaiseen piristäisi tuota ummehtunutta meininkiä. Edelleen vanhat parrat ja "aidot lätkäjätkät" saisivat bisseä ja kyrsää, mutta tarjolla olisi myös muuta niille jotka eivät kaipaa höyrymakkaraa ja vetistä olutta.
Asioiden ei tarvitse sulkea toisiaan pois.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mun mielestä jäähallilla voisi olla vieraileva ravintola vaikka joka matsissa. Markkinoisivat oma tarjontaansa "tapas-meiningillä". Voisi syntyä pieniä synergisiä lisäetuja, kun ravintola markkinoisi omaa matsiaan vakioasiakkailleen ja toisaalta saisi yleisöstä uusia asiakaskontakteja joka kenties poikisi jotain.

Vähän, kuin messuilla olisi. Kokki starana esillä jne... Jotain pientä kilpailua siihen jne. Sopisi kontekstina niin peruspizzerioille, fiineimmille seteille (tilaa annos seuraavalle erätauolle) tai lounasravintolalle joka hakee perusruokamarkkinoilla näkyvyyttä.

Hassuinta on Heinolassa. Siellä on Pekan leivän (priimaa tuottava paikallinen) kioski, jossa ei myydä heidän omia tuotteitaan lainkaan! Heinola ei tietysti pelaa liigaa, joten tämä vain esimerkkinä.
 

Apheu

Jäsen
Leinonen on kyllä tehnyt viime vuosina erinomaista työtä. Tapparalla taitaa tällä hetkellä olla tilanne, jossa halukkaita joukkueeseen on enemmän, kuin voidaan ottaa. Viime kausien ja ilmeisesti tulevan kauden parhaita nuoria on saatu tänne, eikä syynä ole se, että on tarjottu rahakkain sopimus. Rantakari, Kemiläinen, Repo, Kärki, Ojamäki, Lehtonen, Mikkola... Tapparan sanoisin tällä hetkellä jopa dominoivan tätä nykyistä Liigaa tällä puolella. Organisaatio saa käytännössä valita, keitä potentiaalisimpia nuoria pelaajia tänne otetaan, ja liian paljon palkkaa pyytävät menevät sitten muualle.

Leinonen on ollut hyvissä ajoin liikkeellä, ja toki organisaation vetovoima on ollut kova. Jos Niko Mikkola ei pelaa P-Amerikassa ensi kaudella, Tapparan pakisto olisi Elorinne-Rantakari, Lehtonen-Kemiläinen, Mikkola-Salonen. Voi morjes, siinä on ainakin viisi EHT-tason pakkia, eikä Salonenkaan hirveän kaukana ole. Aika hemmetin hyvin pyyhkii Tapparalla nyt ja tulevaisuudessa, ja iso kiitos siitä kuuluu nimenomaan Leinoselle.

Sitä en osaa sanoa, että onko Leinonen "absoluuttisesti paras", eikä sitä oikein voi mitenkään mitatakaan, kun kaikkien toimitusjohtajien lähtökohdat ovat erilaiset.
 
Viimeksi muokattu:

JiiGeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo & Raha
Nuorempana tosiaan jäähallilla riitti, kun sai alennuskausarinsa kylkeen hörpätä silloin tällöin muutaman bissen ja haukata nälkäänsä lihapiirakan tai pötkön mustaamakkaraa. Nyt kun aikataulut ei enää mahdollista tuota kaikissa peleissä ramppaamista ja rahaakin polttelee taskussa enemmän kuin silloin opiskelija-aikoina, niin todellakin voisi hallille tulla jo hieman aiemmin tai jäädä sinne pelin jälkeenkin nauttimaan jostain lihistä laadukkaammasta palvelusta. Hyvällä fiiliksellä ja hyvällä seuralla firman kortti ei pahemmin vielä yskäise 500-1000€:n hauskuutteluista kerran pari kuukaudessa, mutta lisää kyllä hallissa tapahtuvaa liikevaihtoa ihan mukavasti, vaikka olisikin vain "prosenttijengin" hupia. Tapparalla tosin hyvän yritysmyynnin johdosta nuo paremmat palvelut on jo nyt yleensä loppuunmyytyjä, eikä muutaman päivän varoajalla hallille kurvaajille oikein löydy muuta kuin pubit, makkarabaarit ja kaffepullat. Toivottavasti tämä asia korjaantuu uuden hallin myötä ja sinne voi tosiaan mennä syöpöttelemään ja juopottelemaan hieman ex temporempikin seurue. Kyllä siinä sitten ehkä jossain vaiheessa se shampanjakin saattaisi suuhun löytää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös