Liigan kurinpitopäätökset 2015–2016

  • 470 774
  • 3 251

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt Gratton tietää että jos ajat Lassilaa selkään niin viikatteesta tulee. En tiedä olisiko jättänyt ajamatta jos olisi tuon tiennyt. Ja toisaalta Lassila tiesi että monsterimonni on goonina taantunut pikkulapsen tasolle, joten itse oli homma hoidettava.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@wunderveba
Odotan edelleen vastaustasi siihen miksi Lassilan teko on Tyrväisen tekoa vaarallisempi/törkeämpi?

@Baloun
Voisi vielä kertoa, että miten niin Tyrväinen ei yrittänyt selitellä asiaa?
 

Wolves

Jäsen
Nyt Gratton tietää että jos ajat Lassilaa selkään niin viikatteesta tulee.

Ajaa selkään? Lasketaanko nykyään pieni kosketus olkapää olkapäätä vasten selkään ajamiseksi vai onko sarkasmitutkani pahasti rikki?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
@Baloun
Voisi vielä kertoa, että miten niin Tyrväinen ei yrittänyt selitellä asiaa?
Ei se ainakaan käynyt selväksi Liusjärven lausunnossa, että olisi kertonut sitä, että ei ollut tarkoitus osua päähän jne. Toisin kuin Lassilan lausunnossa. Tiedä sitten mitä oikeasti on kertonut hänelle.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt Gratton tietää että jos ajat Lassilaa selkään niin viikatteesta tulee. En tiedä olisiko jättänyt ajamatta jos olisi tuon tiennyt. Ja toisaalta Lassila tiesi että monsterimonni on goonina taantunut pikkulapsen tasolle, joten itse oli homma hoidettava.

Voi luoja mitä trollaamista.. Gratton ei ajanut selkään, pikemminkin yritti väistää. Ja noihin loppuihin kommentteihin tuosta lainaamastani viestistä en kehtaa edes vastata, taitaa kertoa enemmän kommenttien kirjoittajasta kuin mistään muusta.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Aivan liian lyhyt tuomio...linja ei pidä! Lisäksi lähti kausipalkasta melkein 10%:a vähemmän kuin Tyrväiseltä?
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä liigassa oikeasti pitää tehdä että tulee se iso pelikielto?

Tahallinen isku mailalla vastustajaa päähän = 7 ottelua. Mitä helvettiä. En vaan pysty ymmärtämään. Kun katsoo tuota mailan asentoa ja lyöntiliikettä niin eihän tuossa voi yrittää osumaa muualle kuin yläkroppaan. Ei Lassilakaan niin huono voi olla mailapelissä etteikö osaisi lyödä metrin tarkuudella.

Liiga avasi portit nyt selittelylle ja tästä eteenpäin tuomioissa pitää huomioida se jos rikkonut pelaaja sanoo ettei yrittänyt. Muuten menee taas linjattomaksi...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ei kai se ole ollut lievennysperuste, vaan päinvastoin olisi ollut raskauttavaa, jos kurinpitoryhmä olisi voinut todeta tahallisuuden kasvo-osumassa. Kuten itse sanoit, kurinpitoryhmä ei tiedä, eikä se voi silloin tuomiota koventaa.
Miten ihmeessä kurinpitoryhmä voi tuosta osumasta olla sitä mieltä että se ei olisi tarkoituksellinen? Ainoa asia, joka tarkoituksellisuutta vastaan puhuu on Lassilan oma selittely, jolla ei ole minkään näköistä arvoa. Tuo lyönti on mielestäni sellaisen parinkymmenen ottelun pelikiellon arvoinen, ilman mitään kovennuksia.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Oijennus Luepa tätä ketjua, niin löydät vastauksia kysymykseesi. Minä en rupea kanssasi vänkäämään.
Luen kyllä, mutta en ole vielä keksinyt miksi Lassilan temppu on vaarallisempi kuin Tyrväisen? Pyytäisin sinua nyt kuitenkin minua asiasta vähän opastamaan, koska sinä niin väitit.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luen kyllä, mutta en ole vielä keksinyt miksi Lassilan temppu on vaarallisempi kuin Tyrväisen? Pyytäisin sinua nyt kuitenkin minua asiasta vähän opastamaan, koska sinä niin väitit.

Tuollainen osuma päähän mailalla, nyt Grattonille käytännössä kävi se lievin mahdollinen vaihtoehto. Sentti sivuun ja todennäköinen sokeutuminen ja ura ohi. Kaulaan tuo osuma ja siinä olisi jo taisteltu hengestä.

Päähän kohdistuneissa taklauksissa usein kuitenkin selvitään vain aivotärähdyksellä. Tyrväisen taklaus oli todella törkeä, mutta mun mielestä Lassilan teko oli vielä astetta törkeämpi.
 

Lihahopliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Taisi suurin lieventävä asianhaara olla se että kyseessä oli liigatasolla suurseuran ykkösmaalivahti jota ilman TPS voi menettää pisteitä. Edunvalvonta taitaa olla kunnossa.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taisi suurin lieventävä asianhaara olla se että kyseessä oli liigatasolla suurseuran ykkösmaalivahti jota ilman TPS voi menettää pisteitä. Edunvalvonta taitaa olla kunnossa.

Tätä itsekin veikkasin muutama sivu taaksepäin, että tuomiota harkitessa on otettu huomioon Lassilan merkitys TPS:lle joka on suurempi kuin jonkun kenttäpelaajan merkitys omalle joukkueelle ja tätä myöden ollaan laskettu joku kerroin 0.7 tms jolla ollaan päädytty 10 sijasta 7 peliin. Tuomiota en sulata ja perusteluja en varsinkaan, jos kurinpitoelin katsoo Lassilan teon olleen edes jokseenkin tahallinen, niin ei pitäisi olla mitään lieventäviä asianhaaroja.

Lassila on itse myöntänyt teon tahallisuuden ja on mielestäni sen verran kokenut maalivahti, että maila ei vahingossa nouse noin paljon korkeammalle kun housuja tavoittelee. Päähän tuskin on yrittänyt, mutta kylki/hartiatasolle väkisinkin, sen näkee jo mailan liikkeestäkin. Lassila on kyllin kokenut tietämään tuollaisen huitomisen vaarat.
 
Viimeksi muokattu:

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuollainen osuma päähän mailalla, nyt Grattonille käytännössä kävi se lievin mahdollinen vaihtoehto. Sentti sivuun ja todennäköinen sokeutuminen ja ura ohi. Kaulaan tuo osuma ja siinä olisi jo taisteltu hengestä.

Päähän kohdistuneissa taklauksissa usein kuitenkin selvitään vain aivotärähdyksellä. Tyrväisen taklaus oli todella törkeä, mutta mun mielestä Lassilan teko oli vielä astetta törkeämpi.
Niinhän kävi Kuuselallekin onneksi lievin vaihtoehto. Ihan yhtä hyvin hänen uransa olisi voinut päättyä. Tämä ihan yhtä saatanan valhetta väittää, että Lassilan teko on vaarallisempi kuin Tyrväisen. Ihan yhtä hyvin Tyrväisen kyynärpää olisi voinut osua Kuuselan silmään ja viedä häneltä näön toisesta silmästä. Tai aiheuttaa pysyvän aivovamman.

Jos ja jos ja JOS!
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Tätä itsekin veikkasin muutama sivu taaksepäin, että tuomiota harkitessa on otettu huomioon Lassilan merkitys TPS:lle joka on suurempi kuin jonkun kenttäpelaajan merkitys omalle joukkueelle ja tätä myöden ollaan laskettu joku kerroin 0.7 tms jolla ollaan päädytty 10 sijasta 7 peliin.

Jos sama hypotettiinen kerroin 0.7 on sama kaikille joukkueille, niin ei minulla ainakaan ole mitään sitä vastaan. Onhan maalivahti erikoisasemassa kenttäpelaajiin nähden jo jääkiekon säännöissäkin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
No joo, sellainen tuomio sitten. Lassila saa muuten hiukan lämpöä aikaan kun seuraavan kerran TPS pelaa Porissa.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
En usko. Uskotko tosissaan, että Lassilan tarkoitus oli lyödä johonkin muuhun ruumiinosaan Grattonia?
Kyllä. Siinä on aika paljon eroa, lyökö tahallaan esimerkiksi olkavarteen vai kasvoihin. Samoin siinä on eroa lyökö vahingossa vai tahallaan kasvoihin. Pitääkin tulla eri rangaistus eri tilanteista.

Eiköhän tämä jaarittelu ole nyt osaltani tässä. Ansaittu pelikielto ja täytyy toivoa Grattonille pikaista paranemista. Vaikuttaa kyseessä olevan kova ja rehti äijä.

Miten ihmeessä kurinpitoryhmä voi tuosta osumasta olla sitä mieltä että se ei olisi tarkoituksellinen?
No sinä pystyt näkemään, että löi tahallaan kasvoihin, minä ja kurinpitoryhmä emme pystyneet. Joskus käy näin.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
No joo, sellainen tuomio sitten. Lassila saa muuten hiukan lämpöä aikaan kun seuraavan kerran TPS pelaa Porissa.
Toivottavasti ajetaan maalille pari kertaa vähän kovempaa ja vähän näpäytetään näpeille kiekkoa sulkiessa. Mitään Åstenin raukkamaisia hyppyjä niskaan en toivo ja Ässien pelaajat tuskin sellaisia tekevätkään, mutta pieni muikkari on enemmän kuin paikallaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En itse ainakaan usko että tarkoituksella löi, mutta sillä ei pitäisi olla silti tän rangaistuksen suhteen mitään merkitystä. Se ei poista sitä et se maila oikeasti nousi kasvoihin ja Lassila tarkoituksellisesti löi Grattonia mailalla, vaikka ei pyrkinytkään osumaan päähän. Aivan liian lyhyt tuomio teon törkeyteen nähden.
Minun mielestäni sillä pitäisi ihan helvetisti merkitystä, että löykö tarkoituksella vai ei. Perezhognin ja McSorley löivät tarkoituksella ja pelikieltoa tuli koko kausi kuten kuuluukin.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No sinä pystyt näkemään, että löi tahallaan kasvoihin, minä ja kurinpitoryhmä emme pystyneet. Joskus käy näin.

No se lienee selvää, että Lassilalla oli tarkoitus aiheuttaa kipua ylävartalon alueelle? Pohkeisiin tai housuihin tuolla tähtäyksellä ei olisi ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia. Sentit sikseen, kyllä puhutaan ihan eri metrilukemasta tähtäyksen suhteen.
 

Fordél

Jäsen
Päähän kohdistuneissa taklauksissa usein kuitenkin selvitään vain aivotärähdyksellä. Tyrväisen taklaus oli todella törkeä, mutta mun mielestä Lassilan teko oli vielä astetta törkeämpi.

Täytyy muistaa, että Tyrväisen kohdalla olisi tullut samat seitsemän ottelua jos Tyrskyllä ei olisi ollut taustalla pelikieltoja viime aikoina. Nyt hän sai niiden takia kaksi ottelua lisää. Mun on vaikea arvioida kumpi on vaarallisempi teko, ehkä Lassilan. Molemmat ovat kuitenkin sellaisia, että vahingoitetun ura voi loppua ja koko loppuelämän terveys vaarantua. Seitsemän ottelua on mun mielestä ihan ok rangaistus Lassilallekin. En siis allekirjoita Jatkoajan kolumnia eikä tässä Lassila päässyt mitenkään kuin koira veräjästä. Minimillä ehkä mentiin ja joku 9 otteluakaan ei olisi ollut mikään rikos. Kaksinumeroinen olisi kuulostanut jo aika kovalta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
No sinä pystyt näkemään, että löi tahallaan kasvoihin, minä ja kurinpitoryhmä emme pystyneet. Joskus käy näin.
Niin, mun mielestäni tuossa ei nyt pitäisi olla mitään eroa sillä, osuuko kyseinen lyönti kasvoihin vai ei. Lyönti on täysin tarkoituksellinen, ja suuntautuu kohti ylävartaloa. Liigan kurinpidossa ja tuomarityöskentelyssä on jo pidempään ollut ongelmana se, että teosta tuomitaan lopputuloksen, eikä teon mukaan. Nyt tämän pelikiellon perusteissa ei tuomita enää lopputuloksen eikä teon mukaan, vaan rikkojan omana näkemyksenä antaman tarkoituksellisuuden mukaan. Suuntaus on mielestäni huolestuttava.

Mitä mieltä palstalla yleisesti ottaen ollaan, tulisiko tällaisesta huitaisusta antaa kakkua, vaikka lyönti ei edes osuisi? Jos siis kyseessä olisi selvä vahingoittamistarkoituksessa tehty huitaisu, joka vain sattuu menemään ohi? Mielestäni pitäisi, koska teko on se, josta rangaistaan, ei seurauksesta, eikä ainakaan aikomuksesta.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No sinä pystyt näkemään, että löi tahallaan kasvoihin, minä ja kurinpitoryhmä emme pystyneet. Joskus käy näin.

Kumma ajatusmaailma. Mikä on se "vahinko" joka saa Lassilan heilauttamaan mailansa kohti Grattonia? Vahinko olisi ollut esim. joku olisi kampinnut Lassilan ja kaatuessaan maila heilahtaa osuen kasvoihin. Tahallisuuden Lassila jo myönsi kun kertoi halunneensa näpäyttää.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ruotsi vs USA
  • 2.44
  • 4.40
  • 2.36
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös