Lauri Markkanen

  • 379 564
  • 1 681
Tankkausinto?

Miten tuon asian itse muotoilisit?


Voitko avata tätä vähän lisää?

Doers-paita. Pitkä juttu jos et ole seurannut Valavuorelle naureskelua, mutta liittyy siihen taannoiseen Losin reissuunsa.

LA Doers paita on tunnetun Valavuori-pilailija Ali Koljosen(Atik Ismailin nuorempi poika) ja kumppaneiden masinoima juttu jolla irvaillaan Valavuoren taannoiselle Californian reissulle, jota Aleksi muun muassa mainosti Somessa kuvalla maisemataulusta jossa aiheena öinen L.A(antaen ymmärtää että oli itse napannut kuvan, vaikka tuo onkin tunnettu sisustuselementti).

Maaliskuussa 2015 Valavuori oli Kaliforniassa hengailemassa mm. Teemu Selänteen, Jarkko Niemisen ja Roger Federerin kanssa. Silloin Valavuori kirjoitti Jarkko Niemisen Twitteriin olevansa Niemisen uusi manageri. Tästä hankkeesta Nieminen irtisanoutui hyvin nopeasti. Samoihin aikoihin MOT-ohjelmassa käsiteltiin Valavuoren, Esko Seppäsen ja kumppanien affirahoja, minkä vuoksi Valavuori joutui blokkaamaan sosiaalisessa mediassa porukkaa todella tiiviiseen tahtiin. Arvosteluryöppyyn Valavuori vastasi tuolloin ajatelmalla "doers do, losers lose":
Aleksi Valavuori Twitterissä: "Dear negative people. While you were busy arguing what other people do, you lost again. Doers do, losers lose."

Tästä lähtien Valavuorta on kutsuttu doeriksi. Innokkaana somettajana Eero Markkanenkin on perehtynyt Allun toilailuihin ja hankkinut tuollaisia paitoja. Sitten hän on ilmeisesti antanut yhden veljelleen, joka on pistänyt sen päälleen. Siitä taas voidaan päätellä, että "Lauri Markkanen kuittailee Valavuorelle". Yhtä lailla kai Snoop Doggia voisi nimittää Ilveksen kannattajaksi, kun hän esiintyi Tampereella Ipan pelipaidassa saatuaan sellaisen joltain keikkajärjestäjältä.

Tuon maisemataulukuvan Valavuori julkaisi jollain myöhemmällä Losin-reissullaan. Se oli niitä harvoja kertoja, kun hän on somessa onnistunut. Ihmiset Suomessa spekuloivat touhutippa puntissa sillä, että "eihän se edes ole oikeasti Kaliforniassa, jostain kellaristaan spämmäilee", kunnes totuus paljastui.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta tuo tankkaus toimii suomeksi ihan hyvin noinkin, en sille parempaakaan keksi. Varaudutaan tulevaan, tankataan. Vaikka englanniksi merkitys olisikin (myös) "huonosti suoriutuminen" jne.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ei tuo jälkimmäinen Calin keikka kuitenkaan noin mennyt, Valavuoren kyllä uskottiin(tai ainakin itse uskoin) oikeasti olevan siellä, mutta tuolloin tulleet twiitit että oli siellä jonkun tosi uskomattoman coolin työkeikan vuoksi(jonka antoi ymmärtää jatkuvan jahka saa työvisan), mikä arvattiin bullshitiksi. Tuo taulujuttu vain nähtiin nolona keinona egoilla kun heti paljastui että kuva oli yleisestä sisustustaulusta, ei Valeksin itse ottama cool maisemakuva(kuten itse antoi taas ymmärtää).
 
Minusta tuo tankkaus toimii suomeksi ihan hyvin noinkin, en sille parempaakaan keksi. Varaudutaan tulevaan, tankataan. Vaikka englanniksi merkitys olisikin (myös) "huonosti suoriutuminen" jne.

Pelkkä "huonosti suoriutuminen" ei riitä selittämään tuota termiä. Esim. suosikkiseurani Ilves on suoriutunut huonosti vuosikymmeniä muttei se ole tankkaamista. "Bullsin tankkausinto" olisi suomeksi osapuilleen "Bullsin into sijoittua mahdollisimman huonosti, jotta saisivat korkean varausvuoron". Aika paljon ytimekkäämpi on tuo anglismi.

Ei tuo jälkimmäinen Calin keikka kuitenkaan noin mennyt, Valavuoren kyllä uskottiin(tai ainakin itse uskoin) oikeasti olevan siellä

Niin uskoin minäkin. Monet innokkaimmista vihaajista eivät uskoneet, ja heille totuus tuli pahana pettymyksenä.
 

Butters

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Seahawks
Huhhuh.

Lauri koko NBA:n 45. pistekeskiarvossa ja 17. levarikeskiarvossa! Tulokkaista pinnoissa kakkonen ja levareis jaettu ykkönen!

Huimaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
10 hyökkäyslevypalloa olisi kova juttu. Tuo nykyinen tapa, että hyökkäyslevypalloja ei edes tavoitella, vie kaiken painoarvon levareiden kahmimiselta.
Tämä. Nykyään tuntuu että saat heittojen puolustuslevypallot, jos viitsit olla heiton aikaan korin alla muiden jo lähtiessä toiseen päähän. Palloja tippuu syliin kuin manulle illallisia.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tämä. Nykyään tuntuu että saat heittojen puolustuslevypallot, jos viitsit olla heiton aikaan korin alla muiden jo lähtiessä toiseen päähän. Palloja tippuu syliin kuin manulle illallisia.
Kyllä ne levypallot vaan pitää sieltä ottaa ja aika useasti siellä isot miehet hakevat hyökkäyslevyjä. Laiturit ei samalla tavalla nykykoriksessa hyökkää levyihin,
Lauri kuitenkin 4/5 pelaajana joutuu sulkemaan sen ison pelaajan ja sitä kautta taistelemaan jonkunverran niistä levyistä.
"Helpot" levypallot tulevat pääasiassa hyvän sulkupelin kautta eikä sitä tilastoa pidä väheksyä. Ei tuolla mitään saa ilmaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Innokkaana somettajana Eero Markkanenkin on perehtynyt Allun toilailuihin ja hankkinut tuollaisia paitoja. Sitten hän on ilmeisesti antanut yhden veljelleen, joka on pistänyt sen päälleen. Siitä taas voidaan päätellä, että "Lauri Markkanen kuittailee Valavuorelle". Yhtä lailla kai Snoop Doggia voisi nimittää Ilveksen kannattajaksi, kun hän esiintyi Tampereella Ipan pelipaidassa saatuaan sellaisen joltain keikkajärjestäjältä.

Kyllä Lauri on paitansa hankkinut ihan ilman Eeron apua. Samanlainen hanhinaama, onneksi, kuin isoveljensäkin.
 
Onko jotain linkkiä näihin Laurin hanhinaamailuihin? En voi väittää etteikö esim. hänen Twitter-tililtään sellaisia löytyisi, kun en ole sitä seurannut. Samanlainen hanhinaama hän ei kuitenkaan onneksi ole kuin isoveljensä.
Kyllähän se jostain Ali Koljosen twiitistäkin on tykännyt, joka koski Aleksin perskärpästelyä Lauria kohtaan.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lauri kuitenkin 4/5 pelaajana joutuu sulkemaan sen ison pelaajan ja sitä kautta taistelemaan jonkunverran niistä levyistä.
Paha sulkea ketään, kun vihulaiset peruuttaa kaikki puolustamaan omaa koria. Se kisa on oman joukkueen jäsentenvälinen noissa levareissa pääsääntöisesti.
 
Paha sulkea ketään, kun vihulaiset peruuttaa kaikki puolustamaan omaa koria. Se kisa on oman joukkueen jäsentenvälinen noissa levareissa pääsääntöisesti.

Olen huomannut ihan saman sen harvan katselun perusteella kun olen NBA:ta nähnyt. Euroopassa tuo ei näy yhtä vahvasti mielestäni ja hyvä niin. Jotenkin älytöntä luovuttaa pallonhallinta suosiolla vastustajalle.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Eri asia kuin hyökkäyspään levypallot, mutta jotain yhteneväisyyttä lie vedettävissä. Koripalloa koko elämänsä harrastanut, valmentanut ja pelannut ystäväni ei katso NBA:ta siitä syystä, että liigassa ei hänen mukaansa puolusteta edes vähää alusta. En tiedä, onko kyse jostain puolustuksen erilaisesta organisoinnista vai yksinkertaisesti kulttuurierosta, mutta itsekin olen siinä käsityksessä, että NBA:ssa "puolustusspesialistit" tyyliin D. Green ja T. Allen pelaavat kuten "pitäisikin" pelata ja muut lähinnä näennäisesti hieman seisovat tiellä.

Onhan se peli kieltämättä aivan erinäköistä kuin kotoisassa Korisliigassa. Väittäisin, että täällä pelitapahtumat ovat aggressiivisemman puolustuksen vuoksi huomattavasti arvaamattomampia ja pelikin on sitä kautta tavallaan viihdyttävämpää.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Olen huomannut ihan saman sen harvan katselun perusteella kun olen NBA:ta nähnyt. Euroopassa tuo ei näy yhtä vahvasti mielestäni ja hyvä niin. Jotenkin älytöntä luovuttaa pallonhallinta suosiolla vastustajalle.

Kai siellä sitten ajatellaan (ja jotain tilastotietoakin varmasti löytyy), että jos sitä hyökkäyspään levyriä ei saa, niin on huono asia antaa 5v4 tai 4v3 fast breakeja vastustajalle, koska niistä tulee pisteitä omiin. Parempi puolustaa siksi ns. varman päälle ja antaa se levyri mieluummin puolustavalle joukkueelle ja vetäytyä omalle puolustusalueelle puolustusasemiin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eri asia kuin hyökkäyspään levypallot, mutta jotain yhteneväisyyttä lie vedettävissä. Koripalloa koko elämänsä harrastanut, valmentanut ja pelannut ystäväni ei katso NBA:ta siitä syystä, että liigassa ei hänen mukaansa puolusteta edes vähää alusta. En tiedä, onko kyse jostain puolustuksen erilaisesta organisoinnista vai yksinkertaisesti kulttuurierosta, mutta itsekin olen siinä käsityksessä, että NBA:ssa "puolustusspesialistit" tyyliin D. Green ja T. Allen pelaavat kuten "pitäisikin" pelata ja muut lähinnä näennäisesti hieman seisovat tiellä.

Onhan se peli kieltämättä aivan erinäköistä kuin kotoisassa Korisliigassa. Väittäisin, että täällä pelitapahtumat ovat aggressiivisemman puolustuksen vuoksi huomattavasti arvaamattomampia ja pelikin on sitä kautta tavallaan viihdyttävämpää.

Olen itsekin aloittanut koriksen 9-vuotiaana. En ole valmentanut, mutta kuitenkin ollut lajissa enemmän tai vähemmän mukana varsinkin nykyään kuntoilumielessä koko ajan. Mielestäni käsitys, että NBA:ssa ei oikeasti puolusteta, on todella väärä. Varmasti puolustuksissa on erilaisia varitaatioita suhteessa Eurooppa/Jenkit, mutta mielestäni kyse ei ole siitä, etteikö siellä puolustettaisi. Kyse on oikeasti siitä, että NBA:ssa pelaavat parhaat pelaajat ja nuo pelaajat ovat vaan niin sairaan hyviä hyökkäystaidoissa, että puolustaminen siten kuten sen voi tehdä Euroopassa, on vain niin paljon vaikeampaa NBA:ssa. Eurooppalainen koris on erilaista ja tykkään katsoa myös sitä. Se ei ole niin hyökkäysorjentoitunutta, koska pelaajat eivät ole niin yltiötaitavia. En tiedä, nyt alkaa olla jo niin monta olutta alla, että onko tässä tolkkua. Toivottavasti pointti jotenkin välittyy.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Olen itsekin aloittanut koriksen 9-vuotiaana. En ole valmentanut, mutta kuitenkin ollut lajissa enemmän tai vähemmän mukana varsinkin nykyään kuntoilumielessä koko ajan. Mielestäni käsitys, että NBA:ssa ei oikeasti puolusteta, on todella väärä. Varmasti puolustuksissa on erilaisia varitaatioita suhteessa Eurooppa/Jenkit, mutta mielestäni kyse ei ole siitä, etteikö siellä puolustettaisi. Kyse on oikeasti siitä, että NBA:ssa pelaavat parhaat pelaajat ja nuo pelaajat ovat vaan niin sairaan hyviä hyökkäystaidoissa, että puolustaminen siten kuten sen voi tehdä Euroopassa, on vain niin paljon vaikeampaa NBA:ssa. Eurooppalainen koris on erilaista ja tykkään katsoa myös sitä. Se ei ole niin hyökkäysorjentoitunutta, koska pelaajat eivät ole niin yltiötaitavia. En tiedä, nyt alkaa olla jo niin monta olutta alla, että onko tässä tolkkua. Toivottavasti pointti jotenkin välittyy.
Mää olen tän keskustelun aikana miettinyt tuota ihan samaa. Nimittäin se Lebron tekee fastbreakista korin inan verran varmemmin kuin kukaan euroopassa pelaava.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mää olen tän keskustelun aikana miettinyt tuota ihan samaa. Nimittäin se Lebron tekee fastbreakista korin inan verran varmemmin kuin kukaan euroopassa pelaava.
Eiköhän tässä se ero ole siinä, että tuolla NBA:ssa ne puolustajat on luokkaa ns. saatanan isoja, mitä ne välttämättä ei Euroopassa ole. Samaten ne hyökkäjät, jotka sitten oikeasti laitetaan sinne korin alle on sellasia, että niillä on ne saumat. Aika harvassa jengissä on heittää johonkin hyökkäyspalloon mitään oikeasti isoja miehiä, mitkä vielä ehtisi sieltä puolustamaan. Samaan aikaan kuin esim. Laurille halutaan lisää massaa, niin se nyt vain maksaa siinä liikkeessä ylös ja alas. Tollanen iso ja sellaisessa voimassa, että heittelee edestään pelaajia, tyyliin Cousins, niin jos ne hyppii hyökissä levyihin, niin ne ei kauheasti puolusta, jos se pallo päätyykin vastustajalle.

Edit. lisätään nyt siis että jos niitä Cousinsseja aletaan laittaan sinne korille useita. Ettei kukaan ajattele, että vittaan tässä siihen, ettei sinne yleensäkkään ketään laitettaisi.
 
Viimeksi muokattu:

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
LeBron sai Bulls-matsista aika paljon kuraa niskaansa Baylessiltä. Tässä Skip arvostelee LeBronia siitä, että tämä röyhisteli Markkasta vastaan osuttuaan rintaansa ikään kuin kyseessä olisi ollut joku suurikin saavutus:
LeBron James scores 34 points as Cavaliers PG - Should Cleveland keep him there? | UNDISPUTED - YouTube
Eihän se toki ole mikään saavutus alistaa jotain nobodya 100-0, mutta kyllä sitä nyt perkele kuningas saa tuulettaa kun ratkaisee pelin.
 

Up089

Jäsen
Suosikkijoukkue
FLA, JYP, KeuPa HT
En ole NBA:ta seurannut oikeastaan ikinä mutta nyt mielenkiinto alkoi pikkuisen tähänkin lajiin heräämään Markkasen myötä. Kertokaas tietävät, että onko tällä kaudella muita kovia tulokkaita jotka pelanneet hyvin? Entä onko mitään mahdollisuuksia Markkasella tulokaspalkintoon, eikös näitä jaeta myös NBA:ssa?
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
En ole NBA:ta seurannut oikeastaan ikinä mutta nyt mielenkiinto alkoi pikkuisen tähänkin lajiin heräämään Markkasen myötä. Kertokaas tietävät, että onko tällä kaudella muita kovia tulokkaita jotka pelanneet hyvin? Entä onko mitään mahdollisuuksia Markkasella tulokaspalkintoon, eikös näitä jaeta myös NBA:ssa?
Ei mitään mahdollisuuksia. Esim. Lonzo Ball pelannut paljon paremmin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itse kuulun palstakolleega @Up089 kanssa samaan "kerhoon" joka ei ole seurannut NBA:ta oikeastaan neve eve. Täällä kun on tietäjieä ko. lajista ja liigasta niin kertokaapas tyhmälle. Minnesota Timberwolves varasi Markkasen ja myi sitten tuonne Chicagoon. Laurihan on kaiketi saanut nyt aika paljon vastuuta sen jonkin turpaan vedon ja siitä seuranneen nenän murtumisen vuoksi kun on saanut peliaikaa ?
Millaisessa roolissa Markkanen olisi kenties ollut tuolla Minnesotassa ja kumpi on parempi vaihtoehto Laurin kannalta ? Pelata p*skassa Chicagossa ( jostain luin et aika skeida seura tjsp ) vai tuolla Minnesotassa ?
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Ei mitään mahdollisuuksia. Esim. Lonzo Ball pelannut paljon paremmin.

Älä viitsi. Ball on jaellut hyvin syöttöjä (7,7), mutta pisteissä ja heittoprosentissa häviää Markkaselle selvästi. Itse asiassa Ball on tehnyt pisteitä tulokkaista vasta yhdenneksitoista eniten. Minun papereissani paras tulokas on ollut Ben Simmons, joka on latonut eniten pisteitä ja hänen syöttökeskiarvonsa on tulokkaista toiseksi korkein.
 
Itse kuulun palstakolleega @Up089 kanssa samaan "kerhoon" joka ei ole seurannut NBA:ta oikeastaan neve eve. Täällä kun on tietäjieä ko. lajista ja liigasta niin kertokaapas tyhmälle. Minnesota Timberwolves varasi Markkasen ja myi sitten tuonne Chicagoon.

Tämä oli sikäli mielenkiintoinen tilanne, että vaikka Markkanen patsasteli varaustilaisuudessa lavalla Timberwolvesin lakki päässä, todellisuudessa hänet varasi tuolloin Chicago Bulls. Bulls ja Minnesota tekivät Butler-diilin jo ennen kuin seitsemännen varausvuoron kello lähti käyntiin, joten Chicagolla oli päätösvalta siitä, kenet seiskana varataan. Seurasin juhannuksena draftiä reaaliajassa ja naureskelin sille, että ainakin Iltasanomissa ja Iltalehdessä otsikoitiin tuolloin virheellisesti tyyliin "Markkanen varattiin Timberwolvesiin".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös