Lasten suusta

  • 202 247
  • 518

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Laitetaas tänne tämmöinen minkä yksi tuttavani kertoi minulle.

Tuttavani oli töiden jälkeen mennyt bussilla ruuhka-aikaan kotiin ja muutamaa pysäkkiä hänen jälkeensä oli bussiin tullut äiti n. 2 vuotiaan lapsen kanssa, äiti oli tainnut lapsensa hakea lastentarhasta, koska sellainen sattui siinä pysäkin vieressä olemaan. Bussi oli täysi, kuten yleensä ruuhka-aikaan ja kun muutama sata metriä oltiin sitten päästy eteen päin, niin tämä pari vuotias lapsi huutaa kovaan ääneen äidilleen "v*ttu tutti jäi" ja sattumalta sattui juuri tuolla hetkellä bussissa olemaan aika hiljaista, joten koko bussi kuuli tämän tokaisun. Oli kuulemma äiti ollut punainen loppumatkan.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vuosia sitten kuljin vielä bussilla ja samaisessa vekottimessa matkasi äiti pienen poikansa kera. Sirkesalo oli silloin juuri pompahtanut pinnalle ja poika lauloi koko ajan:"Annoin pikkusormen, ja se söi koko käden". Tämä sai muun väen bussissa hymyilemään ja äitikin naureskellen korjasi pojan sovitusta. Hetken päästä sama renkutus alkoi uudelleen:"Annoin pikkusormen, ja se söi koko käden".
 

Sippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HCD, Trojans, Sissiryhmä
Oma tokaisu

Aikaa on jo varmaan yli 20 vuotta, kun olin todennut, että kikikoma koonikalo. Olipa siinä ollut hauskaa, tutuilla joille sen olin selittänyt.

Olin ylpeänä tietenkin esitellyt, juuri rakentamaani tornitaloa.
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä ei varsinaisesti ole lapsen suusta, mutta enivei:

Kummityttö (1,5v) oli veljeni kanssa autokaupassa. Veljeni katsellessa käytettyä farmari Mondeota tyttö karkaili aina kun silmä vältti viereissä olevien mersujen luo ja yritti ottaa keulatähtiä irti. Kallis maku penskalla :)

Onneksi hän on vielä niin pieni ettei vahinkoa aiheutunut.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhden tuntemamme perheen pojan (olisko ollut 6 vuotta) isoäiti kuoli ja perheen äiti ja isä menivät sitten pojalle juttelemaan asiasta ja sanoivat "nyt on valitettavasti tapahtunut ikävä asia", poika kysyi "kenelle?",
"isoäitisi nukkui pois..",
"kuoliko se?"
"niin, se pääsi taivaaseen"
"kuka sen ampui?"
 

Eppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee mieleeni erään ystäväni kertoma juttu suomenruotsalaisen perheen grillaustuokiosta. Perheen silloin n. 4-vuotias poika hallitsee hyvin sekä suomen että ruotsin, mutta välillä menee sanat vähän sekaisin. Niinpä makkaraa grillatessa poika oli pyytänyt äidiltään: "Äiti, saanko vähän sinappia mun korviini".
 

Miss Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KalPa ja New Jersey Devils
mun pikkusisko (3v) on oppini hyvin meiltä teini-ikäisiltä siskoiltaan kirosanat ja homot sun muut.

Kerran oltiin äidin kanssa kaupassa ja siskoni suuttui kun ei saanut omasta mielestään tarpeeksi karkkia viikonlopuksi ja huusi äidilleni "sä oot täys vittu". Multa palo pinna siinä vaiheessa, koska ipana oli kiukutellu muutenkin koko kauppareissun ajan ja mä tartuin sitä olkapäistä ja kysyin aika kovalla äänellä että tiedätkö sä edes mikä vittu on. Sisko yllättyi selvästi tästä kysymyksestä ja kysyi huuli pyöreenä että mikä se sitten on, onko se ihminen vai eläin? Mä vastasin, että ei sitä niin pienen lapsen vielä tartte tietää. Siitähän alko vielä pahempi kyseleminen ja hetken kuluttua kassallle päästyämme sisko kajautti täysillä "vittu on meidän ystävä!". Saatiin muutama huvittunut katse osaksemme...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
Meillä oli tossa ehkä viitisen vuotta sitten 7-vuotias sukulaispoika kylässä. Kävi sitten niin että mulla oli kavereitakin kylässä ja juteltiin härskejä naisista jne. No, talsin tämän skidin kanssa sitten ostamaan kaupasta karkkia. Sattumoisin kassaneiti on vaalea, isorintainen ja muutenkin aika namun näköinen.
No, vekara sitten kajauttaa kulkiessamme tämän neidin kohdalla että:
"Onks tol tädillä sit sun mielest hyvät tissit ja hyvä perse". Jähmetyn paikoilleni naama punaisena, huultani purren ja olemme hetken aikaa hiljaa (niin on myös koko muu kauppa), kun tämä jäbä sitten kysyy multa:
"No haluaisit sä sit painaa ton näkösii naisii?"
Hetken on hiljaista, kunnes kassaneiti räjähtää tolkuttomaan nauruun, samoin koko kauppa, minä myös.

Että painuako maan alle, vaiko eikö painua maan alle?
 

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äitini oli tässä muutama vuosi sitten silloin noin 5-vuotiaan veljeni kanssa täydessä bussissa kun etuovesta sisään astui vanhahko naisihminen. Veljeni sitten ilmeisesti paljon Aku Ankkoja lukeneena sanoi kovaan ääneen 'Kato äiti, vanha kääkkä!" siten, että lähes kaikki sen kuulivat.
Oli äiti ollut aika punaisena loppumatkan.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Pojallani(6v) oli joulujuhlat ja seuraavana päivänä joulupuuroa myös vanhemmille ja sisaruksille.Kävellessämme juhlaan poikani sanoi "älä sittenkään tule huomenna puurolle" kysyin syytä moiseen ja vastaus oli "saatat aiheuttaa siellä jotain häiriötä"
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä töissä tehtiin äsken isohko remontti ja koko myymälä laitettiin uusiksi nimeä myöden. Avajaispäivänä eräs nassikka tuli ihmettelemään kassalle touhua ja vähän ajan kuluttua ilmoitti "Ettei täällä ainakaan myyjiä ole uusittu".
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oltiin tyttöystävän kanssa käymässä Helsinki Motorshow`ssa tässä marraskuun lopulla. Siellä jonkun automerkin osastolla joku pikku pentu, about joku 4 vuotias meni istumaan autoon.

No, ovi jäi raolleen ja tuon kakaran isä tuli irvistelemään ja heiluttelemaan käsiään oven luokse. Pentu huusi tähän että: " OVI KIINNI!"

Tästä suuttuneena kiskas sen oven kiinni, niin että pamahti oikeen kunnolla. Sen jälkeen se isä meni vielä irvistelemään naamaansa auton ikkunan taakse, mutta pentu ei tuosta kovin tykännyt vaan irvisti ja vetäisi keskisormen esiin. Sen jälkeen isä vaan otti pennun pois autosta ja lähti vähän nolona pois.

Kyllä siinä me molemmat revettiin, samoin kun muutkin ihmiset.

:D
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
5-vuotias poika odottaa kärsimättömänä mummolaan lähtöä.
"Lähetään jo, millon me lähetään? Täältä ei tuu ees lastenohjelmia. Mä en jaksa kattoa enää tätä joulupukin vammalinjaa, lähetään jo"
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olinpas kolmen vanhana kysynyt erään tutun pariskunnan kauniimmalta sukupuolelta seuraavasti:
"Kuule, minkäs väriset pimppikarvat sulla on?"
Oli kuulemma suku räjähtänyt nauramaan. Itse en tuota tapahtumaa onneksi muista, enkä kyllä haluakaan muistaa...
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Joudun välillä viemään poikani Elmon naapuriin hetkeksi hoitoon, koska eukko ei aina ehdi ajoissa himaan. Viimeksi kun olin häntä viemässä sinne naapuriin, niin jannu sai kunnon kilarit. Hän rupesi huutamaan meidän eteisessä: "mä en sinne naapuriin mee. Se naapurin täti syöttää mulle jotain juureksia joka kerta, ja multa meinaa tulla yrjöt."

Mun broidi yritti sitten rauhoitella poikaani, mutta sai siihen vastaukseksi "oo hiljaa, senkin läskipää! Sä et tiedä mistään mitään, koska Sä kannustat jokereita!"

Ja tää kirjoitus totisinta totta. Elmo on nyt 5- vuotias ja olen hänestä luonnollisesti todella ylpeä, sillä hän tietää missä mennään.

Rauhallista Joulua teille kaikille.
 

Viima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaivanpa tämän nyt ylös, kun muistui mieleen eräs mainio kommenti jonka noin kuus-seitsemän vuotiaana heitin.
Katottiin maikkarilta säätä ja minä siinä kiljasen isoon ääneen "Äiti! Musta tulee isona meteoriitti!", ilmeisesti ei ollut vielä lukutaito kohdalla.

Tässä kolme vuotta sitten, olin kymmenen ja oltiin grillattu makkaroita ja lihoja tuolla takapihalla, niin äiti ystävällisesti pyysi minua viemään nämä grillatut ruuat sisälle ja minulle oli jo toisessa kädessäni muistaakseni mukeja paljon, ja sanoin äidilleni täysin vahingossa "Luulekko nää, että mulla ois muka kaks kättä?", äiti vastasi nauraen "Eiku mä tiedän".
 

Juniskorpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luulaja
Kun itse olin ehkä viisi tai kuusi vuotta, en nyt muista tarkalleen. Matkustin bussissa äitini kanssa ja kuulin että joku toinen minun ikänen lapsi sanoi äidilleen että "Katso äiti tuolla istuu toinen pikkupoika", siihen sitten vastasin huutamalla niin että kaikki kuuli "En minä ole mikään pieni poika".
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Vähän vakavampaa. Kävimme viime viikolla isoäitiniäidin haudalla istuttamassa kukkia. 3-vuotias tyttäreni kyseli mitä hautakivissä luki ja mitä ne yleensä olivat. Hautausmaalla oli myös iso sotamuistomerkki ja kerroin osan ihmisistä kuolleen sodassa.

Viimeisen viikon ajan tyttäreni on kysellyt sodasta ja kuolleista ihmisistä. Tänään töllö oli päällä ja sieltä tuli Ajankohtaisen Kakkosen reportaasi Tali-Ihantalan muistojuhlista. Tyttäreni tuli syliini ja kysyi voiko sota vielä tulla, sillä siellä kukkatarhassa kaikki ihmiset olivat kuolleet sodassa ja ne eivät ikinä enää elä. Hän myös sanoi isin estävän sodan tulon, johon vastasin ilmeisesti liian epävarmasti kykeneväni sen estämään, jolloin tyttäreni sanoi:" Jos sota kuiteski tulee, niin mä ammun ne vesipyssyllä."
 

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Palataanpa noin 20 vuotta ajassa taaksepäin. Olin juuri oppinut sanomaan muutamia ensimmäisiä sanojani. Osasin osoittaa ulos ja sanoa, että siellä on "pimmee", elikkäs pimeää. Tuttavapariskunta tuli eräänä pimeänä syysiltana käymään luonamme ja äitini halusi esitellä kykyjäni. Hän vei minut olohuoneen ikkunalle ja pyysi minua sanomaan millaista ulkona on. Katselin kuulemma vähän aikaa ulos ja sitten huusin: "PILLU!"

Miesväki ulvoi naurusta ja emännät olivat hiljaa.
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tätä on naurettu perheessämme iät ja ajat.

Pikkusiskoni oli alle kouluikäisenä seurakunnan kerhossa. Luonnollisesti kerholaiset kävivät säännöllisin välein kirkossa, ja eräällä kerralla oli äitinikin mukana. Jumalanpalvelukseen oli sattunut pappi, jonka saarnat tunnetusti ovat "intohimoisia", ja jopa pienten kerholaisten edessä pappi saarnasi kädet ilmassa saatanoita, perkeleitä ja helvetin tulia säästelemättä.

Siskoani tympi papin mahtipontisuus, joten hän tokaisi kirkkaalla äänellä koko seurakunnan kuullen: "et sää kyl mikää Jumala oo". Tähän pappi totesi, ettei olekaan, mutta kaikkihan ovat Jumalan lapsia. Siskoni korjasi lapsen logiikalla, että "et sää kyl mikään lapsikaan oo".
 

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo, tää on noloo myöntää, mut oon kuullut että kun olin about viisi-w, meiän äippä vei mut eräänä talvi iltana luistelemaan läheiselle kentälle. Eihän siinä mitään, mut siinä oli myös jotain kouluikäisiä jätkiä pellaamassa jääkiekkoa, niin meikälikka avas sitte turpansa ja anto kuulua! Huusin niille että menkää muualle ku ette ossaa luistella! Siinä jätkät lähti hyvinki noppeesti poies, ku meiän äippä nolona naureskeli tyttärelleen, joka hädin tuskin pysyi pystyssä... En ollut minä, en....
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kesätyöläisenä ruokakaupassa on saanut todeta käsitteen "kaupan täti" elävän vahvana.

Kerran romaniperheen nuorin vesa, noin 3-4-vuotias tyttölapsi näki minut laittamassa tavaraa hyllyyn. Lapsen kirkkaalla äänellä tämä tiedusteli: "ootko sie täti?"

Lähemmäs käveltyään hän huomasi muutaman päivän ajan kasvaneen leukaparran ja totesi "ai sie ootkin setä".
 

Oliwa33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS, Jokipojat, Oliwa#33,
Ruumiinosista

Mun pikkuveli sanoo Kyynärpäätä KYRVÄNPÄÄKS
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse nimitin hyvin pienenä persilja-nimistä maustekasvia perselihaksi.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Noin 5-vuotias pikkupoika työpaikallani kassajonossa kovaan ääneen edessä olevalle noin 30-v miehelle

-Ookko ukko saanu pillua?

Itse tein tilausta viereisellä hyllyllä ja pakko myöntää repesin..
Pojan äiti oli hyvin hyvin punainen..

Mistä lie pikkumies oppinut moisen lauseen..?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös